Nog maar even wat spuien, ik ben nog niet klaar maar deze opdracht laat me niet los.
Als ik er echt genoeg van krijg zal ik proberen om alle merkwaardigheden een keer in 1 post samen te vatten.
Ik begin wel steeds meer de indruk te krijgen dat de foute info toch voor de kandidaten bestemd is, ze zullen hier wel een soort toets of test van gaan krijgen in de komende afleveringen.
De nieuwe klokkentoren.
Wat opvalt is dat er tijdens de shots op de toren te zien is dat de klok staat op ergens tussen 1 uur en 5 over 1, en in andere shots op ongeveer 5 voor half 2.
Deze shots wisselen elkaar af dus zijn niet chronologisch gemonteerd.
Dit hoeft helemaal niets te betekenen volgen mij, de cameraploeg was er al even van tevoren en heeft alvast wat shots gemaakt (maar het blijft wel widm).
Karel vertelt dat de nieuwe klokkentoren in de plaats is gekomen van een oude afgebroken klokkentoren.
Nou weet ik niet zeker of die oude is afgebroken of niet want dat kon ik nergens met zekerheid vinden, wat ik wel zeker weet is dat de nieuwe niet op de plek staat van de oude!!
Op onderstaande link kom je op een site met foto's van Phuket. Helaas zijn de foto's hier niet vanaf te kopieren maar ik wijs de weg wel.
De middelste foto rechts is de nieuwe toren, duidelijk lijkt me.
Voor de oude toren scroll je helemaal naar onder in de sectie 'the old Phuket' helemaal rechts staat de foto van de oude toren. Er staat geen naampje bij de thumb maar als je de foto aanklikt krijg je de foto vergroot en daar staat wel heel duidelijk 'the old clock tower'.
Hoe weet ik nu zo zeker dat dit een andere plek is?
welnu scroll weer naar boven tot de derde rij foto's van 'old Phuket' en klik daar op de middelste foto.
Hier staat helemaal geen omschrijving bij,.. maar het is duidelijk dezelfde old tower en hij staat duidelijk niet midden op een verkeersplein.
http://www.phuket-photos.com/frameme.php?page=phuket-town.htmNogmaals, ik heb geen bevestiging kunnen vinden dat die oude toren is afgebroken of niet en ook geen jaartal van de bouw van de nieuwe dus het zou kunnen dat die er zo'n 12 jaar staat zoals Karel beweert (maar ik geloof ondertussen geen woord meer van Karel).
Het Thavorn Hotel.
Zoals ik al eerder poste klopt de uitleg van Karel sowiezo al niet wat betreft 45 jaar oud en dan uit 1964.
Het is echter nog veel onjuister dan dat.
Het hotel is gebouwd als 1 van de eerste hotels in Phuket aan het begin van de 20e eeuw. Dus zo'n 100 jaar geleden!!
Het was inderdaad 1 van de allereerste gebouwen met een lift en dat zelfs voor heel Thailand.
Die lift was zelfs zo bijzonder dat het een grote toeristische attractie was.
Dat er een bioscoop in het hotel heeft gezeten heb ik nergens maar dan ook nergens kunnen terugvinden.
Wel dat er al heel lang een klein museumpje in is gevestigd die onder ander allerlei film memoralia heeft.
De naam die Karel gebruikt als stichter 'Didok/Dilok?' is ook niet juist. Het Thavorn hotel behoorde aan de familie Wong Wong.
Lees alles maar na op:
http://www.hasekamp.net/expthavorn.htm**********************************
Er zijn nog een paar dingetjes die ik wil uitzoeken maar ik heb nu wel een vermoeden hoe de vork in de steel zit.
Karel verdraait zaken, hij 'hangt de bordjes op de verkeerde plek' .
Voorbeeld:
In het huis van de tinbewerker zegt hij heel nadrukkelijk dat het huis 105 jaar oud is.
Laat dit nou precies overeenkomen met de leeftijd van het hotel.
Het zal nog een heel gepuzzel worden om alle stukjes op hun plaats te krijgen want hoe moet je elke fout interpreteren?
Die foute zonnetijden?
Die fouten over Rama 5 (en 6?)?
enzovoort.