Auteur Topic: Aflevering 8  (gelezen 121754 keer)

Offline MOLKE

• Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #200 Gepost op: 23-02-2007, 14:14:45 »
Whow vind het echt knap hoe jullie tot al die hints komen!  ::oink::

Lees elke keer met veel plezier het forum mee!

Ga nog ff door, dan weten we wie de mol is  :)

Grtz

Offline molmark

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
« Reactie #201 Gepost op: 23-02-2007, 14:43:11 »
Ik lees net wat topics door en het valt me op dat sommige denken dat Karel wellicht de mol is?

::oink:: excuse me! Dat kan toch helemaal niet zeg. Hij heeft geen enkele opdracht mee gedaan. Dan zou het een grote fake bende zijn.
Nee, Kareltje is gewoon weglopen van de executie en de kandidaten verbijsterd achter gelaten. Is gewoon goed de uitzending! Schitterende actie.
Volgende week gaan we zien dat Sander de mol ontdekt (krijgt hem te zien bij Karel op de laptop). Je hoort Karel zeggen: wat een fantastische mol!
Sander zal waarschijnlijk de eerste zijn die de mol ziet omdat hij als eerste afviel. Misschien dat hij nog een klein rolletje speelt met de executie van de laatste kandidaat (of er is helemaal geen executie).

Wat een fantastische serie toch weer hè. Persoonlijk vind ik dit de beste van de series met BN'rs. Ik ben benieuwd wat volgende week weer brengt. Maar Karel de mol? Nee echt niet  ::ohno::
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Niuno

• Forumlid
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
« Reactie #202 Gepost op: 23-02-2007, 14:45:03 »
Ik lees net wat topics door en het valt me op dat sommige denken dat Karel wellicht de mol is?

::oink:: excuse me! Dat kan toch helemaal niet zeg. Hij heeft geen enkele opdracht mee gedaan. Dan zou het een grote fake bende zijn.
Nee, Kareltje is gewoon weglopen van de executie en de kandidaten verbijsterd achter gelaten. Is gewoon goed de uitzending! Schitterende actie.
Volgende week gaan we zien dat Sander de mol ontdekt (krijgt hem te zien bij Karel op de laptop). Je hoort Karel zeggen: wat een fantastische mol!
Sander zal waarschijnlijk de eerste zijn die de mol ziet omdat hij als eerste afviel. Misschien dat hij nog een klein rolletje speelt met de executie van de laatste kandidaat (of er is helemaal geen executie).

Wat een fantastische serie toch weer hè. Persoonlijk vind ik dit de beste van de series met BN'rs. Ik ben benieuwd wat volgende week weer brengt. Maar Karel de mol? Nee echt niet  ::ohno::

Tuurlijk is Karel niet DeMol, DeMol verlaat immers nooit het spel. En dat heeft Karel dus wel gedaan...
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #203 Gepost op: 23-02-2007, 14:54:08 »
Ik weet niet wie Karel verdenkt, ik in elk geval niet.
The British are not impressed.

Offline Seraphina

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Kijk, een hele kudde!
« Reactie #204 Gepost op: 23-02-2007, 15:05:01 »

Ahum. Dat mensen zeggen: Misschien is Karel de mol wel. Betekent nog niet dat ze dat ook echt denken. Dat wordt meer gezegd (denk ik dan) omdat het een bizarre twist in het spel zou zijn. Ik denk dat er maar heeeeeeeel weinig mensen zijn die Karel serieus verdenken  ::rofl::
Sera: "Nou ik vind m`n Karel-quote mooi" , *Wendy*: "Ik vind hem ouderwets."

Offline molmark

• Forumlid
« Reactie #205 Gepost op: 23-02-2007, 15:15:50 »
Ahum. Dat mensen zeggen: Misschien is Karel de mol wel. Betekent nog niet dat ze dat ook echt denken. Dat wordt meer gezegd (denk ik dan) omdat het een bizarre twist in het spel zou zijn. Ik denk dat er maar heeeeeeeel weinig mensen zijn die Karel serieus verdenken  ::rofl::

Mag ut wel hopen ja...  ;)
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Seraphina

• Forumlid
  • Kijk, een hele kudde!
« Reactie #206 Gepost op: 23-02-2007, 15:26:38 »
Mag ut wel hopen ja...  ;)

Hehe. Ik vind de lopende grap wel leuk ook (zoals in het topic Karel is de mol)
Sera: "Nou ik vind m`n Karel-quote mooi" , *Wendy*: "Ik vind hem ouderwets."

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #207 Gepost op: 23-02-2007, 15:28:04 »
Idd, het is gewoon grappig.

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #208 Gepost op: 23-02-2007, 15:33:34 »
Uhh ja? Post het gewoon even in het daarvoor bestemde topic. (Inge is (niet) de mol)

Offline Vieffan

• Forumlid
« Reactie #209 Gepost op: 23-02-2007, 15:52:37 »
hoe wist nadja eigenlijk dat het een gek einde werd?  ik luisterde nog ff het interview met nadja en daarin zegt ze:  ik denk dat het heel spannen word en heel gek ..einde (oid).

hoe weet ze dat?

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #210 Gepost op: 23-02-2007, 15:53:40 »
Omdat de reünie aflevering al was opgenomen toen.

Offline Amanda

• Forumlid
« Reactie #211 Gepost op: 23-02-2007, 16:00:26 »
maar even met die handen van inge, dat vind ik tot nu toe nog de meest logische hint allertijden...
en als het waar is, een geweldige  ::trots::

Offline molmark

• Forumlid
« Reactie #212 Gepost op: 23-02-2007, 16:50:24 »
maar even met die handen van inge, dat vind ik tot nu toe nog de meest logische hint allertijden...
en als het waar is, een geweldige  ::trots::

Even voor mijn goede orde: de hint is toch dat ze bij elke aflevering in de groepsfoto een letter maakt?

Offline ruudlassche

• Forumlid
« Reactie #213 Gepost op: 23-02-2007, 17:37:17 »
Voor mij blijft het Paul, Renate heeft al te veel opdrachten goed uitgevoerd, Paul probeerde in de hotelkamer iedereen te beinvloeden om zodoende geld te verliezen, Paul kwam ook met het idee om van die boomstammen ladders te maken, ging zelf iedereen uitleggen hoe ze de knopen moesten maken, en kon hierdoor dus behoorlijk wat tijd verspillen, jammer genoeg bedacht RENATE dat de oplossing wel eens kon zijn dat ze elkaar de hand moesten schudden...het feit dat ie een rood scherm kreeg was de ultieme verwarring, je weet toch wel zeker dat ie terug komt omdat iedereen als een gek ging bieden tijdens die veiling....ik ga dus nog steeds 100% voor Paultje.....

Offline Levina

• Forumlid
« Reactie #214 Gepost op: 23-02-2007, 17:49:43 »
Wat was dat trouwens voor een vreemde actie, dat gerotzooi aan de tas van Paul, Eva en Renate toch, ik weet hyet niet eens meer zeker. Maar goed met z'n tweeen dus de tas van Paul doorzoeken, naar z'n molboekje?
Met een camera en geluidsman er boven op om alles te registreren maar uiteindelijk niet laten zien wat die hondsbrutale actie nou heeft opgeleverd. En dan die biecht van Paul over die tas en dat sleuteltje aan z'n zaklantaarn.

Door zo in die tas van Paul te rommelen, kun je ervoor zorgen dat de andere kandidaat (eva of renate) ook van je zou verwachten dat je in de kamer van de molredactie gaat snuffelen.

Offline Flogging Molly

• Forumlid
« Reactie #215 Gepost op: 23-02-2007, 18:24:19 »
Ik vraag me af wat de beste positie voor de mol is bij de torrenmaaltijd.

Inge wil per se bij de slopers (ik denk dat ze er flink op los wilde rammen ;) Bij het Jenga spel verloor Inge doordat de bel ging. Ze wisten van te voren niet wat de tijdslimiet was (door te voorkomen dat ze tijdens hun beurt gingen treuzelen) De productie kon dus op de bel drukken wanneer ze maar wilden en zo de winnaar bepalen.
Het zelfde geldt voor het kaarthuis spel.

Het ja/nee spel is niet echt te van te voren te oefen. Je maakt gewoon heel snel een fout,  helemaal als er een zekere spanning is. Ik denk niet dat Eva express een fout heeft gemaakt, want de kans was groot dat Renate al eerder ja of nee gezegd zou hebben.

- 2x winnen (Renate) = je hoeft niks te doen, geen tor te eten, maar je kunt dus ook geen geld verdienen. Renate brengt 0 euro in de pot zonder verdacht te zijn.

- 1e spel winnen 2e spel verliezen (Eva) = zij moet de beslissing nemen 0/1/2 torren te eten. Alleen als er in totaal 2 torren zijn gegeten wordt er geld verdiend. Niemand eet zo'n ding voor z'n plezier. Eva eet er toch een, maar het levert niks op. 

- verliezen (Inge en Paul) = ze aten geen tor waardoor er geen geld in de pot kwam.

Maw: als Paul en Inge wel hun tor hadden gegeten, was er voor Eva (als ze de mol zou zijn) niets te mollen. Zelfde voor Renate. Het beste lijkt het dus om te verliezen en je tor te weigeren en er zo voor te zorgen dat er geen 1000 in de pot komt. Alleen ben je er ook dan niet zeker van dat dit gebeurt omdat Eva de mogelijkheid had de torren alsnog op te eten.
« Laatst bewerkt op: 23-02-2007, 18:35:49 door Flogging Molly »

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #216 Gepost op: 23-02-2007, 18:31:19 »
Inge, Paul of Eva dus.
Je zegt het zelf al: er is geen tijdslimiet bekend, dus er kan afgedrukt worden wanneer de productie dat blieft. Productie en mol werken onder 1 hoedje, dus dan is het het best voor de mol om in het jenga team te zitten. Dat is het makkelijkst voor productie om als de toren nog redelijk stabiel is af te drukken.
Dan geen tor eten en hopen dat Paul en Eva het ook niet doen.
Of Eva: weten dat er nog 0 torren gegeten zijn, dan het vrouwtje oppeuzelen en doen alsof je het mannetje te pakken hebt :P en het daar bij laten.

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #217 Gepost op: 23-02-2007, 18:45:35 »
Ik heb het voor elkaar.
Wat hebben de kandidaten meegekregen

1. Geef Karel de hand
2. Karel heeft het voor elkaar

Deze 2e zin betekent "het voor iets of iemand hebben". In het Vlaams betekent dit een "voorkeur" hebben voor iets of iemand.
Karel heeft dus liever dat ze elkaar de hand geven ipv. hemzelf.

Vandaar deze opdracht: Geef elkaar de hand.

Hiermee is dit mysterie volledig uit de doeken gedaan in deze aflevering.

Het kan imo nooit een opeenvolgende "reeks" van hints zijn geweest, indien ze die ton en fles niet hadden meegenomen hadden ze nooit gelezen dat Karel het voor elkaar had.

Offline Lodewijk14e

• Forumlid
  • Talpaphaga fuscus
« Reactie #218 Gepost op: 23-02-2007, 18:50:47 »
Even van het volgende uitgaande:

Er waren dus 2 torren,
Een lekker vrouwtje,
Een niet zo lekker mannetje.
Beide torren moesten worden gegeten om de opdracht te laten slagen,
Eva eet uiteindelijk 1 Tor en volgens Karel het mannetje,

Dit pleit niet echt voor Eva als mol want die had (wetende dat 1 tor genoeg was om de opdracht te laten mislukken) dan toch de lekkere kunnen nemen.

Wat ik nu eigenlijk wel graag wil weten is (ik kan de beelden zelf nog niet terugkijken helaas):

Aan de hand van Eva moet toch te zien zijn welke tor ze pakt, en welke ze laat liggen.
Als dit nu (en daar ga ik dus van uit) dezelfde beestjes zijn als die Inge en Paul voorgeschoteld hebben gekregen,

Wie van die twee (Inge of Paul) had dan het mannetje en wie het vrouwtje op het menu staan (zonder dat ze konden kiezen)?

Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #219 Gepost op: 23-02-2007, 18:54:36 »
Tuurlijk is Karel niet DeMol, DeMol verlaat immers nooit het spel. En dat heeft Karel dus wel gedaan...

Karel heeft de groep verlaten niet het spel (want volgende week geeft hij weer een opdracht via scherm), hij kreeg ook geen rood scherm.

Imo heeft Karel het meeste geld uit de pot gespeeld door telkens met jokers aan te komen, kandidaten voor te stellen de opdracht te verspelen voor een vrijstelling cq jokers, en dat al vanaf de eerste aflevering.