Auteur Topic: Aflevering 8  (gelezen 121803 keer)

Offline honeymaker

• Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #240 Gepost op: 23-02-2007, 23:15:31 »
Zo is 'ie ook wel duidelijk:

Ik ben niet overtuigd van deze theorie. De eerste letter klopt namelijk al niet. Inge legt haar wijsvinger nadrukkelijk weg, terwijl het voor de 'I' de pink moet zijn. Of zie ik dit nu verkeerd?

EDIT: ik zag het dus verkeerd, het is wel haar pink... ::schaam::

Online Bodejos

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
« Reactie #241 Gepost op: 23-02-2007, 23:20:42 »
Is het misschien teveel gevraagd om die kennis met ons te delen ??

;)
Nou, de executie kon niet worden uitgevoerd. Hebben jullie hem al die afleveringen niet op die entertoets zien rammen? ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Offline Lodewijk14e

• Forumlid
  • Talpaphaga fuscus
« Reactie #242 Gepost op: 23-02-2007, 23:25:19 »
Nou, de executie kon niet worden uitgevoerd. Hebben jullie hem al die afleveringen niet op die entertoets zien rammen? ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

::oink::

Ik zal je nomineren voor de theorie van de week (kan je mijn opvolger worden)  ;)

Ik heb het ook wel eens mis,...

Online Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #243 Gepost op: 23-02-2007, 23:29:07 »
Had ik je toch even liggen.

Trouwens, om de vraag in je onderschrift te beantwoorden. Met Elise is het prima.

Offline Lodewijk14e

• Forumlid
  • Talpaphaga fuscus
« Reactie #244 Gepost op: 24-02-2007, 00:18:41 »
Kleine opvallend details toch:

Tijdens de spionage opdracht komt Renate na afloop terecht in een kamer met Karel. Ik neem haast aan dat dit DE kamer van Karel is, zijn jasje hangt over een stoel en hij heeft een boek voor zich op tafel liggen. Renate en Karel zitten tegenover elkaar aan het tafeltje te praten en naar het tv scherm te kijken.

Na het gesprekje met Karel verkast Renate naar de kamer waar ze op de rand van het bed naar de tv gaat kijken en hier komen ook Paul,Inge en Eva alsmede Karel telkens bij.

Wat ik me nu afvraag is waarom die extra set in de kamer van Karel nodig was. Het is toch best wat moeite die nodig is om die kamer ook nog weer uit te lichtten (je ziet de lampen en reflectors op statieven staan, om die tv op het gesloten circuit aan te sluiten en het lijkt mij zonder enige toegevoegde waarde.
Waarom niet gelijk met Renate naar die slaapkamer gegaan?

2e puntje is de naam van deze opdracht is volgens .nl de spionage opdracht.

Daarmee komen we toch weer in de buurt van de James Bond / Agent 327 / (Sander) linkjes.

Het tweede uur van Schiffers vandaag begon met Hello Goodbye van the Beatles. Gelijk na dit nummer kwam de aankondiging dat het gesprek met Karel na ongeveer een half uur zou komen.

Beatles,.. zijn toch ook al regelmatig langsgeweest,.. ook weer via Sander.

Hello Goodbye,.. =  handen geven.

Had ik je toch even liggen.

Trouwens, om de vraag in je onderschrift te beantwoorden. Met Elise is het prima.

Oh,...je kent 'r?
Doe haar de groeten maar van me.

Offline Hannah molfreak

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #245 Gepost op: 24-02-2007, 10:08:00 »
Ik weet niet of het al eerder gezegd is, maar rond 22 minuten zegt Inge over opdracht 2: "'(HE)T Is nou eenmaal niet zo'n overleggroepje. Maar gelukkig begonnen WE ergens aan, want ZE strandden ook nog wel eens in alleen maar....". Inge spreekt hier vanuit een 3e persoon! En dat doe je alleen maar als je jezelf buiten de groep plaatst, dus als mol! Inge heeft zichzelf verraden!  ::jaja::

En dan nog wat... Het gaat eigenlijk over afl. 1, maar volgens mij kan ik daaruit afleiden wie er in de finale zit. In Aflevering 1 zijn er 3 kandidaten-volgorden, maar 2 daarvan horen denk bij elkaar. Dat is de volgorde waarin de kandidaten hun introductie filmpje hebben, dus dat wij ze leren kennen, en de ander is de volgorde van testinvullen. Zowel deze eerste als laatste volgorden kunnen door de productie van WIDM bepaald worden. Als je de volgorde van het testinvullen onder elkaar zet, krijg je:
1. Eva
2. Inge
3. Nadja
4. Dick
5. enz...
Als je hun eerste letters neemt krijg je EIND!
En dan moet je dit vergelijken met de volgorde van introductiefilmpje (waarbij ik nu voor het gemak bij de laatste begin vanwege 'EIND'):
10. Paul
9. Inge
8. Eva
7. Menno
6. enz...
Deze eerste 3 zitten heel toevallig nu nog wel in het spel! Zou dit betekenen dat Paul, Inge en Eva de finale halen en Renate dan helaas de laatste afvaller zal zijn???

Offline mummysoft

• Forumlid
« Reactie #246 Gepost op: 24-02-2007, 10:29:02 »
Nou kom ik eens met een hele ANDERE theorie : veronderstel dat er helemaal geen mol is, wat dan ??? (ja klinkt absurd) maar ik dacht : ik zeg eens iets anders !hihi

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #247 Gepost op: 24-02-2007, 11:30:12 »
Ik weet niet of het al eerder gezegd is, maar rond 22 minuten zegt Inge over opdracht 2: "'(HE)T Is nou eenmaal niet zo'n overleggroepje. Maar gelukkig begonnen WE ergens aan, want ZE strandden ook nog wel eens in alleen maar....". Inge spreekt hier vanuit een 3e persoon! En dat doe je alleen maar als je jezelf buiten de groep plaatst, dus als mol! Inge heeft zichzelf verraden!  ::jaja::
Niet per sé. Het is de mens eigen om het liefst anderen de schuld te geven. Zij vindt het vervelend dat de groep soms strandt door teveel praten en daarom kan zij daar natuurlijk nooooit aan bijgedragen hebben. Dat deden ZIJ! Dus jezelf buiten de groep (willen) plaatsen maakt je niet per definitie mol. Dick zou bijvoorbeeld ook gezegd kunnen hebben: "ze hebben al dat geld verspild bij de veiling", dan plaatst hij zichzelf ook buiten de groep, omdat hij er niet schuldig aan is.
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Lodewijk14e

• Forumlid
  • Talpaphaga fuscus
« Reactie #248 Gepost op: 24-02-2007, 11:52:58 »
Zoiets als na een voetbalwedstrijd van het Nederlands elftal, afhankelijk van de uitslag hebben WE gewonnen of ZE verloren.

Offline Hannah molfreak

• Forumlid
« Reactie #249 Gepost op: 24-02-2007, 12:01:29 »
Niet per sé. Het is de mens eigen om het liefst anderen de schuld te geven. Zij vindt het vervelend dat de groep soms strandt door teveel praten en daarom kan zij daar natuurlijk nooooit aan bijgedragen hebben. Dat deden ZIJ! Dus jezelf buiten de groep (willen) plaatsen maakt je niet per definitie mol. Dick zou bijvoorbeeld ook gezegd kunnen hebben: "ze hebben al dat geld verspild bij de veiling", dan plaatst hij zichzelf ook buiten de groep, omdat hij er niet schuldig aan is.

Op zich kan het idd zo zijn dat je, als het negatief is, over ZIJ gaat praten. Maar dat is hier niet het geval denk ik. Tenminste.. het is in deze zin VEEL logischer om wij te zeggen. Zeg die zin maar eens drie keer indenkend dat je in de groep hoort.:P Je gaat vanzelf WIJ zeggen...
En dat van Dick: hij had er ook niets mee te maken, hij had niet geboden. Dus het is veel logischer dat hij zou zeggen: ZE hebben geld verspild.... Want dat is ook zo in zijn geval.
« Laatst bewerkt op: 24-02-2007, 12:23:26 door Hannah molfreak »

Offline Anonymol

• Forumlid
« Reactie #250 Gepost op: 24-02-2007, 12:12:54 »
Zo is 'ie ook wel duidelijk:

Voor wat het waard is: Het valt me wel op dat ze van hand wisselt. De 1e, 2e, 4e, 5e en 7e gebruikt ze haar linker hand. Op de overige foto's (3e, 5e en 8e) haar rechter hand. Gebarentaal beeld je doorgaans uit met je rechter hand.

Offline Hannah molfreak

• Forumlid
« Reactie #251 Gepost op: 24-02-2007, 12:18:10 »
Voor wat het waard is: Het valt me wel op dat ze van hand wisselt. De 1e, 2e, 4e, 5e en 7e gebruikt ze haar linker hand. Op de overige foto's (3e, 5e en 8e) haar rechter hand. Gebarentaal beeld je doorgaans uit met je rechter hand.

Volgens mij komt dat alleen maar omdat er steeds iemand voor staat.. anders valt t weer teveel op... Ist niet?

Offline Amanda

• Forumlid
« Reactie #252 Gepost op: 24-02-2007, 13:57:02 »

maar ze staat ook niet overal aan dezelfde kant, en als ze persé steeds rechts of links wil staan valt dat ook lekker op..

Offline wie is de mol?

• Forumlid
« Reactie #253 Gepost op: 24-02-2007, 15:10:02 »
Ik heb eenn theorie,
In het spel werken ze vaak met setten van 2(Inge) en veel met het nummer 7(Paul)
2+7=27
wie is er zevenentwintig die nog in het spel zit?
Dat is Paul. 8)
De 7 zit in elke geboortedatum van de kandidaten behalve in die van Dick. :-\\

Offline Zaz

• Forumlid
« Reactie #254 Gepost op: 24-02-2007, 15:17:57 »
Ik heb eenn theorie,
In het spel werken ze vaak met setten van 2(Inge) en veel met het nummer 7(Paul)
2+7=27
Dat is Paul. 8)
De 7 zit in elke geboortedatum van de kandidaten behalve in die van Dick. :-\\

Haha... hoop dat je gelijk hebt, ik wil gewoon niet van Paul af (ook last van tunnelvisie) ;)
Wie heeft er op mijn kop gepoept? vraagt de Mol......

Offline wie is de mol?

• Forumlid
« Reactie #255 Gepost op: 24-02-2007, 15:19:46 »
Nog iets dat Paul de mol is
tijden de opdracht met het kaartenhuis bouwen draagt Paul een groen wie is de mol horloge.
let daar maar eens goed op!  ::vergroot::

Offline Flogging Molly

• Forumlid
« Reactie #256 Gepost op: 24-02-2007, 15:21:13 »
Wat mij betreft is die gebarentaal de aanwijzing van het jaar, bedoeld voor de televisiekijker.
Goed gevonden!! wie hier dan ook als eerst mee gekomen is  ::ok:: ::ok::
Ik heb van alle afleveringen dit stuk nog eens terug gekeken - de ene keer was het duidelijker dan de andere - maar vooral bij de laatste aflevering is het wel heel erg opvallend, ze doet nog snel haar hand omhoog om een O te vormen..
Inge je bent ontmaskerd...

Offline vveerraak

• Forumlid
« Reactie #257 Gepost op: 24-02-2007, 15:23:35 »
tijden de opdracht met het kaartenhuis bouwen draagt Paul een groen wie is de mol horloge.

Heb je een screenshot?
Tell me what your telescope says

Offline whiej

• Forumlid
« Reactie #258 Gepost op: 24-02-2007, 15:25:34 »
Citaat
Ik heb eenn theorie,
2+7=27
Dat is Paul.
De 7 zit in elke geboortedatum van de kandidaten behalve in die van Dick.

Renate is ook 27

Offline Zaz

• Forumlid
« Reactie #259 Gepost op: 24-02-2007, 15:25:49 »

Ik heb nog eens gekeken, maar ik zie er geen mol-logo of zo opstaan. Waar zie jij dat aan dan????
Wie heeft er op mijn kop gepoept? vraagt de Mol......