Auteur Topic: Het kan ook anders,.. Inge is NIET de mol.  (gelezen 43476 keer)

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het kan ook anders,.. Inge is NIET de mol.
« Reactie #60 Gepost op: 25-02-2007, 13:50:34 »
Tja, het is inderdaad wel jammer dat we door deze hint bijna zeker weten dat het Inge is. Maar niet alleen door die hint, want als Inge verder niks mollerigs had gedaan, was ik er niet in meegegaan. Wat wel jammer is, is dat degenen die zo goed als weggestreept kunnen worden er juist in blijven. Het was veel spannender geweest als Nadja en Dick erin waren gebleven ipv deze mensen die om verschillende redenen onwaarschijnlijk de mol kunnen zijn.
Verder heeft Inge wel wat goede molacties gedaan, maar ben ik het ook eens met degenen die vinden dat ze vaak niks heeft gedaan of te weinig lef heeft getoond om te mollen (zo lijkt het nu iig). Wat hier nog het opvallendste bewijs van is, is dat nu Nadja weg is, er ineens heel veel geld wordt verdiend. Boe!  ::ohno:: Een beetje meer lef Inge! Accepteer dat 'geef elkaar een hand' toch niet zo makkelijk! Dan ga je toch een heleboel andere alternatieven bedenken en het belachelijk maken, of ervoor pleiten Karel een hand te geven?
Ik heb deze reeks wel heel vaak van mol gewisseld. Ik wist het echt niet. Van Paul naar Renate naar Nadja en toen die er uit was, kwam ik door wegstrepen op Inge uit. Verwarrende reeks met een duidelijk einde. Het krijgt me weer steeds meer in zijn greep! I ::love:: WIDM!!!
O ja, en ik vind het wel lef van de makers, die hint met de handen. En met ING kan je in het begin nog weinig mensen overtuigen, dus zooo gevaarlijk was het nou ook weer niet.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2007, 13:52:29 door ishtara »
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline S-type

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het kan ook anders,.. Inge is NIET de mol.
« Reactie #61 Gepost op: 25-02-2007, 13:53:26 »
Wat wel jammer is, is dat degenen die zo goed als weggestreept kunnen worden er juist in blijven. Het was veel spannender geweest als Nadja en Dick erin waren gebleven ipv deze mensen die om verschillende redenen onwaarschijnlijk de mol kunnen zijn.

 ;D, dat heb ik juist niet!! Ik baalde echt toen Nadja eruit ging, omdat ik zeker wist dat zij NIET de mol was.... Daarom zal ik ook balen als Renate eruitvliegt, want dan blijven er alleen maar ''mollen'' over.

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Het kan ook anders,.. Inge is NIET de mol.
« Reactie #62 Gepost op: 25-02-2007, 13:58:09 »
precies, iedereen denkt daar anders over. nadja was voor mij absoluut niet de mol ( hoe kunnen mensen dat toch denken :S )
en eva en paul zijn voor mij nog steeds heel goede potentiele mollen ! zeker drie mollen en renate dus voor mij in de volgende aflevering !
het blijft leuk
dennis for mole !

Offline S-type

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het kan ook anders,.. Inge is NIET de mol.
« Reactie #63 Gepost op: 25-02-2007, 14:03:54 »

het blijft leuk

HET BLIJFT SUPER-TOF   ;)  ;D ;D ;D ;D

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het kan ook anders,.. Inge is NIET de mol.
« Reactie #64 Gepost op: 25-02-2007, 14:07:16 »
Tja, op gedrag let ik niet meer zo sinds George, die geloofde ik qua gedrag wel, maar door zijn mollenacties ben ik toch op hem als mol gegaan. Dus ik wilde nu absoluuuuuut niet dat het Nadja was, veel te opzichtig, maar als ik naar de pot keek (goeie strategie overigens, ik ben wel een aardige mollenvanger, alleen met Lottie zat ik echt fout in de finale) moest ik toch toegeven dat Nadja daar een negatieve bijdrage aan leverde en dus een potentiele mol was. Gelukkig ging ze er uit in de aflevering dat ik mezelf aan het toegeven was dat zij het wel moest zijn. Dus ik ben blij dat ze eruit is en de mol niet is, maar het maakt het wel minder spannend door wat ik hier boven zeg, zij was nog een goede andere optie geweest voor de mol en die is er nu wat mij betreft niet. Dus voor een spannende finale was het beter geweest als er nog wat andere mol-opties waren geweest (niet per se Nadja, maar dan had ik nog getwijfeld).
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Het kan ook anders,.. Inge is NIET de mol.
« Reactie #65 Gepost op: 25-02-2007, 14:18:28 »
voor jowu misschien. voor mij ( en wss ook voor anderen ) word de finale nog wel degelijk spannend. want er zijn genoeg mensen die nog steeds twijfelen. zowel paul, als eva, als inge zijn nog steeds potentiele mollen !
dennis for mole !

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Het kan ook anders,.. Inge is NIET de mol.
« Reactie #66 Gepost op: 25-02-2007, 14:25:18 »
voor jowu misschien. voor mij ( en wss ook voor anderen ) word de finale nog wel degelijk spannend. want er zijn genoeg mensen die nog steeds twijfelen. zowel paul, als eva, als inge zijn nog steeds potentiele mollen !

Helemaal mee eens.
Alleen Renate is voor mij al afgevallen, figuurlijk dan  ;)

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: Het kan ook anders,.. Inge is NIET de mol.
« Reactie #67 Gepost op: 25-02-2007, 14:26:26 »
zowel paul, als eva, als inge zijn nog steeds potentiele mollen !

Bravo !  ::ok::
Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het kan ook anders,.. Inge is NIET de mol.
« Reactie #68 Gepost op: 25-02-2007, 14:38:21 »
Gelukkig maar voor jullie!
Maar ja, dat geld he, dat Paul en Eva hebben binnengehaald.... En dat al die afvallers op Renate stemden  ::ohno::
Maar goed, mijn onderschrift blijft... niets is wat het lijkt...
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Het kan ook anders,.. Inge is NIET de mol.
« Reactie #69 Gepost op: 25-02-2007, 14:42:21 »
waarom zou je als mol geen geld binnen halen als je daar credits mee verdiend ? vervolgens besodemieter je de boel, en weg is het geld !
als mol moet je niet alleen maar je richten op het verliezen van het geld, op het doen mislukken van de opdrachten. eva kon bv in de foto opdracht niets anders dan de opdracht doen slagen. ze verdiende credits, en hoppa de volgende opdracht zorgt ze ervoor dat de opdrachten mislukken.
dennis for mole !

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: Het kan ook anders,.. Inge is NIET de mol.
« Reactie #70 Gepost op: 25-02-2007, 14:56:57 »
De opdracht van de mol is eigenlijk heel simpel.

Zorg ervoor zonder dat iemand je ontdekt of doorheeft dat er zo weinig mogelijk geld in de pot komt.

Om de mol hier mee te helpen krijgt de mol ondersteunende informatie en soms zelf gadgets (denk aan extra communicatiemiddelen zoals bij de Vlaamse mol een keer zo'n onzichtbaar oordopje) van de productie.

Het 'niet ontdekt' worden staat echter voorop want daar draait gewoon het hele programma om.
De stand van de pot zo laag mogelijk houden komt op de tweede plaats.


Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Het kan ook anders,.. Inge is NIET de mol.
« Reactie #71 Gepost op: 25-02-2007, 15:04:12 »
precies, en bij het niet ontdekt worden kan ook best horen dat je eerst even geld in de pot brengt, om het vervolgens er net zo hard weer uit te halen !
nico deed dat, george deed dat ..... eva doet het :)
als mol kan je ook niet anders
dennis for mole !

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: Het kan ook anders,.. Inge is NIET de mol.
« Reactie #72 Gepost op: 25-02-2007, 16:15:58 »
Goed beschouwt zou dit dus ook weer TE opvallend zijn van Inge dat ze voor zover we dat hebben kunnen zien totaal geen individuele bijdrage heeft geleverd aan de pot.
Dit moeten ALLE andere kandidaten toch ook beseffen en weten?

Maar goed, 'I'll rest my case'had ik al gezegd en die sessie in dit topic gisteravond was leuk maar hoeven we niet vanavond weer over te doen.

Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline S-type

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het kan ook anders,.. Inge is NIET de mol.
« Reactie #73 Gepost op: 25-02-2007, 18:29:36 »
De opdracht van de mol is eigenlijk heel simpel.

Zorg ervoor zonder dat iemand je ontdekt of doorheeft dat er zo weinig mogelijk geld in de pot komt.



Eh.. je bedoeld zeker:

Zorg ervoor zonder dat Niemand je ontdekt of doorheeft dat er zo weinig mogelijk geld in de pot komt.

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: Het kan ook anders,.. Inge is NIET de mol.
« Reactie #74 Gepost op: 25-02-2007, 18:38:13 »
Eh.. je bedoeld zeker:

Zorg ervoor zonder dat Niemand je ontdekt of doorheeft dat er zo weinig mogelijk geld in de pot komt.

Nee hoor, ik bedoel het precies zoals ik geschreven heb.
Lees zelf nog maar eens goed.

'Zonder dat iemand je ontdekt,.....etc.

  ;D
Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline Risjaar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Eenmaal in een tunnel is 't maar beter doorgassen.
Re: Het kan ook anders,.. Inge is NIET de mol.
« Reactie #75 Gepost op: 26-02-2007, 16:04:01 »

Die laatste bijvoorbeeld, die O dus is niet zozeer van een echte foto maar het camerabeeld bevriest precies op dat moment.
Ik bedoel ze staan daar niet voor een fotograaf te poseren maar voor een tv cameraman.
Inge beweegt haar hand naar haar zij en precies op het ene moment dat ze de O maakt met haar hand bevriest het beeld en is dit de elftalfoto van de week geworden.
Inderdaad, zoals in de reactie, 1 seconde eerder of later en dat handgebaar had nooit bestaan.

Dat bedoel ik met manipulatie. Want al dit soort shots worden pas definitief als alles is opgenomen en dus ook wanneer duidelijk is wie er in de finale gaan komen.
Het kan dus wel en heel goed zelfs dat ze een paar toevalligheden met wat trucjes tot een hint maken.



Wat een onzin. Ze houdt dat gebaar krampachtig lang vast. Waarom ontkent iedereen toch opeens het beste speurwerk allertijden??

Kom uit die tunnelvisie en eet je hoed op!
Heb ik ook gedaan :)
C'est le Fruit!

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Het kan ook anders,.. Inge is NIET de mol.
« Reactie #76 Gepost op: 26-02-2007, 16:05:59 »
Waarom ontkent iedereen toch opeens het beste speurwerk allertijden??

Kom uit die tunnelvisie en eet je hoed op!
Heb ik ook gedaan :)

we heten dan ook niet allemaal 'fruitdruifje'. ::zwaai::

Offline Mol_en_Co

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het kan ook anders,.. Inge is NIET de mol.
« Reactie #77 Gepost op: 26-02-2007, 17:18:43 »
Voor mij is de gebarentaal wel duidelijk en bewust gedaan. Dit kan twee dingen betekenen:

1) Inge, als kandidaat, had het van te voren bedacht, en vond het een leuk grapje om er in te gooien. Als ze er vroeg uit zou zijn, geen probleem, dan was het echt niet opgevallen. En als ze er lang in zou zitten kon ze in ieder geval mensen in het ootje nemen.

2) Inge, als mol, is geinstrueerd om het te doen. Dit maakt haar niet minder goed als mol, ik vind het zelf eigenlijk wel briljant bedacht. Achteraf zijn we blij als er hints in zijn gestopt waardoor we zouden kunnen ontdekken wie de mol is. Als deze hints onoplosbaar of onontdekbaar zouden zijn, is het hele idee erachter sowieso weg. Het probleem is denk ik dat 'we' (ikzelf niet  ;D, maar de forummers hier) ondertussen te bedreven zijn geworden in het jagen naar hints. Neem bvb. de 'Fur Elise' die afgespeeld werd, of de zin die de eerste woorden van een aflevering vormden in een Belgische reeks. Als deze hints ontdekt waren voor de ontknoping was het ook wel vrij duidelijk denk ik.

Ik verwacht niet dat Inge als kandidaat geinstrueerd is om 'Ik ben de mol' in gebarentaal weer te geven. Heel misschien zou dat nog kunnen, dat iedere kandidaat zo'n geheime opdracht heeft gekregen. Zou wel grappig zijn dat de mol op het eind dit moest raden, en daar geld uit de pot mee kon spelen, en als dat niet zo was geld in de pot kwam.

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het kan ook anders,.. Inge is NIET de mol.
« Reactie #78 Gepost op: 27-02-2007, 11:35:41 »
Er zijn bij mijn weten mensen in therapie gegaan om dit te verwerken, mede omdat ook de hele Titanic theorie nergens om bleek te gaan.

Moet je er nou per sé weer over beginnen?   
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: Het kan ook anders,.. Inge is NIET de mol.
« Reactie #79 Gepost op: 27-02-2007, 12:32:24 »
Moet je er nou per sé weer over beginnen?   


Sorry, ik weet dat het (4 jaar na dato) nog steeds een gevoelig punt is.

In welke kliniek word Cora-Bora ook al weer behandeld??

 ::tandpastasmiley::
Ik heb het ook wel eens mis,...