Auteur Topic: Het kan ook anders,.. Inge is NIET de mol.  (gelezen 43469 keer)

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Het kan ook anders,.. Inge is NIET de mol.
« Gepost op: 24-02-2007, 15:57:56 »
Met het risico dat dit topic in no time word samengevoegd met het 'Inge is (niet) de mol' topic wil ik hierbij toch een poging doen om in de weinige tijd die ons nog rest tot de ontknoping een discussie onder een nieuw topic te beginnen over de mogelijke afloop van deze serie.

Het is namelijk duidelijk, de doventaal handgebaren van Inge, opgeteld bij eerdere acties van haar wijzen maar in 1 richting, namelijk dat Inge de mol is.
Het enige dat we dus nog zouden moeten doen is afwachten tot de volgende aflevering waarin ze ongetwijfeld de laatste ontbrekende letter (de L) uitbeeld en de cirkel is rond, het is duidelijk.

Maar ,....

Eigenlijk klopt dat dus van geen kanten.
Het kan niet zo zijn dat in dit stadium van het spel zoveel mensen op alle fora er zo van overtuigd zijn dat Inge de mol is en ze blijkt het nog te zijn ook.
Het zou dan dus betekenen dat ze de slechtste mol ooit is geweest want normaal gesproken is de mol tot het laatste moment diegene die het minst verdacht word door de forummers.
(ik zeg hierbij dat ik de vorige serie vanwege drukte niet op het forum heb kunnen volgen).
Maar in het geval van Yvon, Elise en George was uiteindelijk de minst verdachte en voordehandliggende kandidaat toch uiteindelijk de mol.

Ik hoor mensen hier zeggen dat dit 1 van de allerbeste series tot nu toe is en dat Inge een geweldige mol is geweest, maar als iedereen haar nu al zo doorheeft dan spreken deze mensen zichzelf wel heel erg tegen.
Betekent dat dan dat als over twee weken blijkt dat toch Paul de mol is dat ze deze serie met terugwerkende kracht ineeens niet zo leuk meer vinden?

Ik weet nog goed dat na de Canada serie waarin iedereen er tot het laatst toe van overtuigd was dat Ron de mol was (om over, over, overduidelijke redenen) er toch uiteindelijk bleek dat ze het helemaal mis hadden. Slechts een heel kleine groep die-hards, waaronder ondergetekende bleef stug op Elise zitten maar pas na de laatste aflevering geloofden die mensen dit.
Er zijn bij mijn weten mensen in therapie gegaan om dit te verwerken, mede omdat ook de hele Titanic theorie nergens om bleek te gaan.

Nu wijst alles richting Inge en wederom zijn er overtuigende en overduidelijk aanwijzingen in die richting waar zelfs ik als scepticus niet omheen kan.
Het is gewoon duidelijk,....
Alleen een beetje TE duidelijk.
Dat met die handgebaren,...
Al vanaf de eerste afleveringen zit die rode draad er in. Je hoort Paul nog bij zijn afgelopen biecht iets zeggen van "er is iets met handen".
Dat ligt er eigenlijk veeeeeels te dik op dus, door die aanwijzingen weten ze bij widm ook wel dat we meer op handen gaan letten en het gaat er bij mij niet in dat ze dan zo'n overduidelijke hint als die doven-taal handgebaren er zo duidelijk in zouden zetten.

Hoewel het knap speurwerk en heel goed gevonden is van die handjes van Inge is dit een weinig widmolse aanwijzing.
Het is bijna zoals die tekening van Vriendlief en het tentje voor Nadja.
Maar dan nu voor de forummers, alle aanwijzingen wijzen maar 1 richting uit, kom op jongens, pak hem, kop hem er in, jullie kunnen het, dit is hem,......

Maar niet heus dus.

Zo simpel zijn ze niet met 7 jaren van ervaring en editors, bedenkers en regiseurs van dit programma.

Als het nou alleen die handjes zouden zijn, zonder al die andere aanwijzingen naar handen, geef Karel/elkaar de hand, etc. dan zou ik het al een stuk geloofwaardiger vinden als dit een of DE hint was maar dit ligt er gewoon te dik bovenop en is daarom on-widmols.

Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: Het kan ook anders,.. Inge is NIET de mol.
« Reactie #1 Gepost op: 24-02-2007, 15:58:54 »
Vervolg: (Mod, svp samenvoegen en deze regel verwijderen).

Het hele Inge kamp is nu uiteraard overtuigd van hun al lange gelijk en overtuiging en uit alle andere kampen stromen nu de aanhangers van de 'Inge is het' theorie toe.
Bijna niemand houdt het nog voor mogelijk dat het iemand van de andere 3 kan zijn en zoekt niet verder, wacht tot die 'L' volgende week door Inge word gemaakt.

Laat DAT nou precies zijn waar het hele productieteam van widm op hoopt, spannend tot het laatste moment en altijd een overwachte wending aan het eind en een zeer onwaarschijnlijke mol.

Voor het Inge kamp kan je nog wel meer aanwijzingen verzinnen nu, je kan bijna alles wat ze heeft gezegd en gadaan nu naar haar toeschrijven, maar dat is het bekende tunnel syndroom waar volgens mij nu 90% van de forummers in is beland.

Voorbeeldje,
Waarom wil Inge zo graag 'slopen' in  de laatste aflevering?

Slopen is synoniem aan MOLLEN. En de mol wil natuurlijk Mollen.

En zo kan je wel doorgaan met alles aan haar toeschrijven. Wat veel mensen dan nu vergeten is dat er hier vele vele pagina's met hints en aanwijzingen naar 1 van de andere kandidaten staan. Zijn al die mogelijke hints en theorien dan nu ineens niet meer geldig alleen omdat er 1 hint is die er voor Inge boven uit steekt?

De serie word zo in elkaar gezet dat er tot het laatste moment aan toe spanning en twijfel blijft. Dit monteren doen ze achteraf en met in het achterhoofd wie de mol en de finalisten zijn. Het is daarom niet verwonderlijk dat je al in aflevering 1 bepaalde molse of juist onmolse gedragingen van de 3 (of 4) finalisten in beeld krijgt want de makers weten dat dit de personen zijn waar met terugwerkende kracht het meest naar zal worden gekeken.

Dat Inge op dit moment (dus 2 afleveringen voor het einde) het meest verdacht word door iedereen kan dus heel goed precies volgens plan zijn en de makers lachen zich een breuk dat het weer gelukt is ook.
Wat wij te zien krijgen, inclusief de groepsfoto's en handgebaartjes van Inge kan allemaal zijn gemanipuleerd en we zien alleen maar tot het kleinste detail wat zij willen dat we zien.
Nothing is real, niets is wat het lijkt.

Gezien alle aanwijzingen, muzikale hints, gedragingen en als klap op de vuurpijl de gebarentaal lijkt alles nu naar Inge te wijzen maar alleen al die ene allesomvattende samenvattende regel van dit programma NIETS is wat het lijkt zou genoeg moeten zijn om echte mollenvangers nog niet de handdoek te laten gooien maar door te speuren.

Er zitten nog 4 kandidaten in het spel en dus ook nog 4 mogelijke Mollen.
Gezien de vedenkingen richting Inge op dit moment zou dit pas ECHT een fantastische serie zijn als over 2 weken blijkt dat het Inge niet is.
Mocht Inge het wel zijn is dit in zekere zin de minste serie van allemaal want nog nooit eerder in de geschiedenis zouden dan zoveel mensen in een voortijdig stadium op de goede mol hebben gezeten.

Ik geloof er niet in, Het IS een geweldige serie tot nu toe, Inge zou best een goede mol zijn geweest dit jaar als ze het was, .....

Maar ze is het niet,...

Dit kan ook anders,

Denk na!!

Game on!

Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline aangekoekt

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • echte flapuit
Re: Het kan ook anders,.. Inge is NIET de mol.
« Reactie #2 Gepost op: 24-02-2007, 16:18:32 »
Het hart wil je geloven, het hoofd zegt iets anders.

Ik hoop dat je gelijk hebt.
lekkere ruige vent van me

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Het kan ook anders,.. Inge is NIET de mol.
« Reactie #3 Gepost op: 24-02-2007, 16:32:05 »
Daar sluit ik me voledig bij aan.
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het kan ook anders,.. Inge is NIET de mol.
« Reactie #4 Gepost op: 24-02-2007, 16:36:49 »
[...]

Het zou dan dus betekenen dat ze de slechtste mol ooit is geweest want normaal gesproken is de mol tot het laatste moment diegene die het minst verdacht word door de forummers.
(ik zeg hierbij dat ik de vorige serie vanwege drukte niet op het forum heb kunnen volgen).
Maar in het geval van Yvon, Elise en George was uiteindelijk de minst verdachte en voordehandliggende kandidaat toch uiteindelijk de mol.


Normaal gesproken is de mol tot het laatste moment diegene die het minst verdacht word door forummers.

Denk eens na.

Bij serie/reeks 5 in Australië voor de tweede keer. Er waren zat mensen op het forum die Yvon al in een vroeg stadium aanmerkten als mol en daaraan vasthielden. Voor best wat kijkers/forummers was het voor de finale allang duidelijk dat Yvon het was. Yvon was niet de minst voor de hand liggende kandidate om de mol te zijn.

George leek misschien de minst voor de hand liggende, maar dat die gedachte had ie te danken aan het feit hoe hij zijn mollenrol invulde. Kandidaten deden zijn mollenstreken af als: "Maar zo is George"

Het is dus absoluut niet zo dat forummers voor de finale niet op de juiste mol zitten. Dat is natuurlijk onzin. En als de ene keer de forummers met een grotere groep ervan overtuigd is dat kandidaat A de mol is en die is het uiteindelijk ook. Dat maakt die kandidaat A, die dus de mol is, geen slechte mol.

Het enige waarin ik kan komen in wat je verteld is... oké, de dingen wijzen uit naar Inge. Maar vergeet niet dat er nog drie anderen zijn. Tuurlijk, heb je helemaal gelijk in. Maargoed, aan de andere kant hé... kan je het ook zo zien. Het heeft de WIDM kijkers 8 afleveringen gekost voordat de puzzelstukjes in elkaar vielen en ze zodoende Inge eruit hebben gepikt als zijnde mol. Dat is toch wel even behoorlijk wat afleveringen meer als toen Yvon de mol was.

Want die had ik vanaf aflevering 3 al in de smiezen. En zo waren er ook zat forummers hier die Milouska al vanaf afl. 1 in de smiezen hadden. *moet denken aan Heinz en Rat die beide stellig beweerden dat dat memoryspel een mollenstreek was van Milouska na het zien van afl 1* Dus ja en nee, de vlieger gaat niet helemaal op.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline @rjen

  • Forumlid
Re: Het kan ook anders,.. Inge is NIET de mol.
« Reactie #5 Gepost op: 24-02-2007, 16:49:39 »
Op zich kan ik je aansporing waarderen dat we kritisch moeten blijven. Maar in dit geval is het denk ik echt 'wishful thinking'.
Want stel dat de gebarentaal hint van Inge een dwaalhint is. Dan zou Inge dus gewoon een kandidaat zijn, met alle risico dat ze er lang voor de finale uitvliegt. Zou de WidM redactie zo'n specifieke (dwaal)hint bedenken waarbij men afhankelijk is van het erin blijven van een kandidaat? Dat is denk ik niet logisch.

Offline Rick.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het kan ook anders,.. Inge is NIET de mol.
« Reactie #6 Gepost op: 24-02-2007, 16:50:15 »
Ik hoop ook dat dit een opgezet plan is, maar vrees van niet.

Het is namelijk wel erg toevallig dat degene die deze habdgebaren maakt er tot de finale in zit. Maar ik geef toe, het zou voor mij een hele grote tegenvaller zijn als Inge de mol is. Op foto 1 viel al een handgebaar op, daarmee zouden ze dan toch echt te veel risico genomen moeten hebben. Alle aanwijzigingen die erin zitten kun je vaak op meerdere manieren interpreteren (als je ze al ziet), maar dat is hier niet mogelijk.

Dus ik blijf inderdaad maar hopen dat, als Inge er eerder uitvloog, de groepsfoto van een seconde eerder werd gebruikt, zonder handgebaar.

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Het kan ook anders,.. Inge is NIET de mol.
« Reactie #7 Gepost op: 24-02-2007, 16:58:55 »
het feit dat ik nu overtuigd ben Inge als mol maakt haar voor mij nog geen slechte mol. Want ben nu pas overtuigd. Na aflevering bepaal ik pas of ze een goede mol is geweest. Ligt eraan wat ze allemaal uitgevreten heeft.

Maar theoretisch blijven er nog 4 over die natuurlijk de mol kunnen zijn. Toch denk ik dat de handengebarentaal wel de doorslag geeft. kan toch haast niet anders? Of het is wel heel erg zand-in-de-ogen-strooierij.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: Het kan ook anders,.. Inge is NIET de mol.
« Reactie #8 Gepost op: 24-02-2007, 17:13:45 »

Normaal gesproken is de mol tot het laatste moment diegene die het minst verdacht word door forummers.

Denk eens na.

Bij serie/reeks 5 in Australië voor de tweede keer. Er waren zat mensen op het forum die Yvon al in een vroeg stadium aanmerkten als mol en daaraan vasthielden. Voor best wat kijkers/forummers was het voor de finale allang duidelijk dat Yvon het was. Yvon was niet de minst voor de hand liggende kandidate om de mol te zijn.


Het grote verschil is dat het voor het grootste gedeelte van de kijkers/forummers nog NIET duidelijk was, Yvon was allesbehalve de grootste verdachte als mol. met 10 kandidaten zul je van het begin tot het eind altijd mensen houden die het vanaf het begin goed hebben maar destijds wezen de meeste aanwijzingen en hints niet in de richting van de uiteindelijke mol. Behalve dan voor diegenen die al in het (in dit geval) Yvon kamp zaten.

Op zich kan ik je aansporing waarderen dat we kritisch moeten blijven. Maar in dit geval is het denk ik echt 'wishful thinking'.
Want stel dat de gebarentaal hint van Inge een dwaalhint is. Dan zou Inge dus gewoon een kandidaat zijn, met alle risico dat ze er lang voor de finale uitvliegt. Zou de WidM redactie zo'n specifieke (dwaal)hint bedenken waarbij men afhankelijk is van het erin blijven van een kandidaat? Dat is denk ik niet logisch.
en
Ik hoop ook dat dit een opgezet plan is, maar vrees van niet.

Het is namelijk wel erg toevallig dat degene die deze habdgebaren maakt er tot de finale in zit. Maar ik geef toe, het zou voor mij een hele grote tegenvaller zijn als Inge de mol is. Op foto 1 viel al een handgebaar op, daarmee zouden ze dan toch echt te veel risico genomen moeten hebben. Alle aanwijzigingen die erin zitten kun je vaak op meerdere manieren interpreteren (als je ze al ziet), maar dat is hier niet mogelijk.

Dus ik blijf inderdaad maar hopen dat, als Inge er eerder uitvloog, de groepsfoto van een seconde eerder werd gebruikt, zonder handgebaar.

Die handghebaren zijn  een goede vondst zoals ik al zij, maar sinds het dondergavond voor het eerst met foto's en uitleg op het forum werd geplaatst was (bijna) niemand hier iets aan opgevallen.
Als je 1 keer deze hint in je hoofd hebt dan wil je ook alleen maar zien dat het ook klopt.
Heel neutraal en objectief bezien houdt Inge haar handen echt niet in zo heel vreemde houdingen. Bij elkaar opgeteld wel heel opvallend maar op een enkel afwijkend vingertje na bslist niet zo raar.
Die laatste bijvoorbeeld, die O dus is niet zozeer van een echte foto maar het camerabeeld bevriest precies op dat moment.
Ik bedoel ze staan daar niet voor een fotograaf te poseren maar voor een tv cameraman.
Inge beweegt haar hand naar haar zij en precies op het ene moment dat ze de O maakt met haar hand bevriest het beeld en is dit de elftalfoto van de week geworden.
Inderdaad, zoals in de reactie, 1 seconde eerder of later en dat handgebaar had nooit bestaan.

Dat bedoel ik met manipulatie. Want al dit soort shots worden pas definitief als alles is opgenomen en dus ook wanneer duidelijk is wie er in de finale gaan komen.
Het kan dus wel en heel goed zelfs dat ze een paar toevalligheden met wat trucjes tot een hint maken.

Wishful thinking is het wellicht van mijn kant maar ik hoop gewoon dat het spel nog even doorgaat, dat het niet hiermee gedaan is.
Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Het kan ook anders,.. Inge is NIET de mol.
« Reactie #9 Gepost op: 24-02-2007, 17:31:55 »
ik ben wel een beetje teleurgesteld als inge het is, want ze heeft bij veel opdrachten niets gedaan.

geen mol acties
aflevering 1-geeft bagege af
-verdiend geld en jokers bij huisje boompje beestje
-valt niet echt op tijdens china town, niet zoals eva links/rechts probeert te verwarren

aflevering 2
-alex heeft vaak de telefoon bij letters in de city, maar ze vinden inderdaad niets, toch vind ik eva in de control room op een betere positie zitten
-eerste molactie, mijns inziens tijdens de abseil opdracht

aflevering 3
-tweede molactie ze komt wel een stukje verder dan de andere kandidaten en loopt dood terwijl ze volgens mij nog door kon lopen, wordt slecht in beeld gebracht, maar opdracht slaagt alsnog
-in de trein brengt ze geen verwarring bij de volgorde van de stations in het begin, dat doen eva en renate
-ze geeft wel het boekje aan paul, das wel een beetje mollig, maar niet echt denderend. Als eva en renate die verwarring niet hadden gemaakt bij die stations, was de opdracht geslaagd.

aflevering 4
- bij de buggy opdracht vind ik inge echt een kandidaat, ze roept steeds ja daar is ook geld en daar...
-bij de veiling biedt ze wel veel, maar eva ook, en mensen zeggen dat inge paul koopt, maar nadja had paul en we weten nog steeds niet wie er als eerste een bod gaf.

aflevering 5
-olifanten opdracht vind ik inge vrij onzichtbaar...ze mengt zich niet in de discussies, eva zegt duidelijk laten we een hint voor de middelste rij kopen, want onder staat wel goed.
-met de vlotopdracht doet ze goed mee, haalt zelf een ton binnen, en doet niet haar best om de andere te overtuigen om het vraagteken niet mee te nemen. Het vraagteken levert geld op en het vlot van inge de mol haalt het binnen.
eva haalt daarintegen geen enkel vat binnen

aflevering 6
-aan het einde van de jungleroute is eva meer verwarring aan het zaaien en tijd rekken dan inge, eva legt heel langzaam van alles nog uit, inge staat er maar een beetje bij.
-bij de liftopdracht geeft iemand toch duidelijk een fout antwoord en krijgt dan inge te zien.. blijf ik raar vinden
-foto opdracht laat ze zich snel pakken, das wel weer mollig, maar pas mijn derde mollenstreek voor inge, terwijl eva er al heel wat meer op haar naam heeft.

aflevering 7
-ze vind veel geld, wat van de pot afgaat, oke mollenstreek nummer 4
-ze heeft die vrijstelling niet nodig als mol en probeert nadja er ook niet uit gooien, de rest doet ook niets, maar oke mollenstreek 5
-puhket stad, ze doet niets behalve veel vragen stellen, eva brengt echt verwarring door ook achteraan te gaan lopen en ook vragen te stellen, als mol doet inge niet echt haar best vind ik om verwarring te veroorzaken, zodat paul in de knel komt aan het eind.

aflevering 8
-ze eet de tor niet, maar eva zit toch echt op de beslissende positie geen mollenstreek voor inge
-trappetje bouwen, tja ze doet wel goed mee, volgens mij, renate komt met de goede oplossing en ze stribbelt niet echt tegen, evenals paul en eva, die vinden het ook wel best,
-geen mollenstreek voor inge bij de productiespionage, ze probeert wel een beetje te manipuleren maar overtuigd niet, de rest ook niet trouwens.

kortom, die gebaren zijn absoluut de hint!, maar ja ik vind haar daardoor geen goede mol. Eva heeft echt veel betere en sneaky acties uitgevoerd.

we zullen het zien, waarschijnlijk is Inge het (alleen door die hint, en abseilactie)

Ik blijf hopen op Eva, want ze komt dan in de beurt van George zijn acties.





« Laatst bewerkt op: 24-02-2007, 17:35:35 door Lola-aapje »

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Het kan ook anders,.. Inge is NIET de mol.
« Reactie #10 Gepost op: 24-02-2007, 17:33:04 »
ik hoop ook zeker dat het hiermee niet gedaan is.
jammer genoeg verdenk ik eigenlijk niemand zeer sterk, en  ging ik een paar dagen terug (voor de vondst) al strepen.. renate is het zeker niet, eva klopt gevoelsmatig niet, en paul.. daar geloof ik niet meer in.
blijft er één over. en ja, dan wordt er nog zoiets gevonden.
ik blijf hopen dat het sterk ontkracht wordt, zoals lodewijk in zijn laatste post zei, dat de foto op elk moment geschoten kan zijn. dat maakt de zaak toch wel weer anders. en zeker, met groepsfoto's kan enorm gekklungeld worden, ik herinner me nog dat vreselijke handje bij prince  :( als ik ergens voor in therapie moet, is het wel daar voor.
jij vind het molonwaardig lodewijk, maar wat vind je dan wel niet van de foto-in-de-zee-hint? of de vliegerhint?
het kan niet altijd allemaal zo moeilijk zijn, want niet iedereen is een doorgewinterde mol-idioot die urenlang op forums zit te speuren en te discussieren. er zijn ook nog mensen die widm kijken, met een léven.  :P

ik vind de hint mooi gevonden, ik hoop dat 'ie waar is en ook dat 'ie niet waar is.
maar de makers hebben wel een risico genomen, mocht de hint kloppen. maarja, is dat niet al 7 jaar zo?  :)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Het kan ook anders,.. Inge is NIET de mol.
« Reactie #11 Gepost op: 24-02-2007, 17:33:21 »
Tja, in de Yvonreeks wezen alle aanwijzingen dus echt wel naar haar, ik noem de muzikale hiint Op fietse, die vlieger ging alleen voor haar op en voor niemand anders. Nu hebben we een Recipe for disaster, een hint die werkelijk op iedereen kan slaan, hoe je het maar uitlegt. En het feit dat ik Inge pas nu echt als mol zie komt alleen door die gebaren. Dus we zullen het wel zien wie het over 2 weken is.
Die O is overigens heel duidelijk door Inge neergezet, kijk goed. Ze staat gewoon en zet dan heel resoluut in 1 beweging die O neer, waarbij ze haar arm in een vrij rare houding moet houden. En de pink in de eerste foto is ook geen fijne houding om in te staan. Toeval bestaat nou eenmaal niet, en al helemaal niet in widm.
The British are not impressed.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het kan ook anders,.. Inge is NIET de mol.
« Reactie #12 Gepost op: 24-02-2007, 17:45:33 »
Ik hoop en denk inge...
Ik zou het een hele goeie mol vinden

Echt mol klasse ::bravo::
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Het kan ook anders,.. Inge is NIET de mol.
« Reactie #13 Gepost op: 24-02-2007, 17:47:14 »
Ik hoop en denk inge...
Ik zou het een hele goeie mol vinden

Echt mol klasse ::bravo::

Ik denk ook Inge nu, na de handgebaren hint.
Vraag me alleen af wat ze gemolt heeft dan. Ik denk dat het misschien nog weleens tegen gaat vallen. Volgens mij heeft ze vooral in de beginopdrachten niet heel veel gedaan. Denk dat Nadja eerder nog meer heeft verpest dan Inge!  ::rofl::
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: Het kan ook anders,.. Inge is NIET de mol.
« Reactie #14 Gepost op: 24-02-2007, 18:08:14 »
jij vind het molonwaardig lodewijk, maar wat vind je dan wel niet van de foto-in-de-zee-hint? of de vliegerhint?
het kan niet altijd allemaal zo moeilijk zijn, want niet iedereen is een doorgewinterde mol-idioot die urenlang op forums zit te speuren en te discussieren. er zijn ook nog mensen die widm kijken, met een léven.  :P


De foto-in zee en vliegerhint waren allebei hints de alleen met terugkijkende kracht aan de mol toegeschreven konden worden.We hadden tenslotte van geen enkele ander foto de achterkant gezien dus konden niet weten dat dit alleen op die van Yvon stond en ja, iemand moet DIE vlieger vasthouden en dat Yvon daar moeite voor had gedaan is nooit in beeld geweest.

Het gaat mij er meer om dat ALS dit DE hint van het jaar is dat ze er met terugkijkende kracht wel heel veel moeite voor doen om juist daar de aandacht op te vestigen, zoals ik omschreef in de vergelijking met de laatste Vriendlief tekening.

Oh, en mocht je je afvragen of ik naast widm nog wel een leven heb kan ik je geruststellen hoor, ik heb nu de laatste 2 weken wat meer tijd maar daarvoor ben ik hier niet eens geweest net zoals vorig jaar eigenlijk de hele serie dus ik heb naast widm echt genoeg om handen hoor.

Tja, in de Yvonreeks wezen alle aanwijzingen dus echt wel naar haar, ik noem de muzikale hiint Op fietse, die vlieger ging alleen voor haar op en voor niemand anders.


Die O is overigens heel duidelijk door Inge neergezet, kijk goed. Ze staat gewoon en zet dan heel resoluut in 1 beweging die O neer, waarbij ze haar arm in een vrij rare houding moet houden. En de pink in de eerste foto is ook geen fijne houding om in te staan. Toeval bestaat nou eenmaal niet, en al helemaal niet in widm.

Alleen in de Polls, ondanks dat alle aanwijzingen richtin Yvon wezen volgens jou stond ze ver onderaan. Zo duidelijk was het dus toch niet anders had toen ook wel net zoals nu gaat gebeuren waarschijnlijk 80 tot 90% op Yvon (nu dus Inge) gestemd.

Die O, nogmaals die vrij rare houding die ze moet houden, dat is dus een soort gezichtsbedrog of hoe je het noemen wilt want ze houdt haar hand helemaal niet in die rare houding ze beweegt haar arm (met haar hand eraan vast) langs haar lichaam omhoog. Het moment waarop het beeld bevriest en de 'foto' word bepaald was nog helemaal niet het eindpunt van die beweging. Dat word alleen gesuggereerd door het moment dat het beeld is stilgezet.
Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Het kan ook anders,.. Inge is NIET de mol.
« Reactie #15 Gepost op: 24-02-2007, 18:08:44 »
Ik hoop en denk inge...
Ik zou het een hele goeie mol vinden

Echt mol klasse ::bravo::

mol klasse  ::ohno:: niet echt

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Het kan ook anders,.. Inge is NIET de mol.
« Reactie #16 Gepost op: 24-02-2007, 18:19:45 »
Alleen in de Polls, ondanks dat alle aanwijzingen richtin Yvon wezen volgens jou stond ze ver onderaan. Zo duidelijk was het dus toch niet anders had toen ook wel net zoals nu gaat gebeuren waarschijnlijk 80 tot 90% op Yvon (nu dus Inge) gestemd.
Ik had Yvon ook al vrij lang als mol. De enige reden dat Inge nu de meest verdacht is, is vooral vanwege de handalfabet hint, die ontdekt is. En daarbij kunnen alle andere kandi's de mol bijna niet meer zijn, ieder heeft wel ergens individueel geld in de pot gebracht, alleen Inge niet.
The British are not impressed.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het kan ook anders,.. Inge is NIET de mol.
« Reactie #17 Gepost op: 24-02-2007, 19:00:39 »
Volgens mij heeft ze vooral in de beginopdrachten niet heel veel gedaan. Denk dat Nadja eerder nog meer heeft verpest dan Inge!  ::rofl::

Jah maar als iemand alles verkloot enzow..
Zou ik Niks doe en alles overlaten aan 1 iemand
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Het kan ook anders,.. Inge is NIET de mol.
« Reactie #18 Gepost op: 24-02-2007, 19:15:00 »
Citaat
De foto-in zee en vliegerhint waren allebei hints de alleen met terugkijkende kracht aan de mol toegeschreven konden worden.We hadden tenslotte van geen enkele ander foto de achterkant gezien dus konden niet weten dat dit alleen op die van Yvon stond en ja, iemand moet DIE vlieger vasthouden en dat Yvon daar moeite voor had gedaan is nooit in beeld geweest.

terugkijkende kracht? is dat een woord?  :)

die foto hint was wel degelijk een hint, maar wel een enorm slechte.
nee, je wist niet of het ook op de achterkant van de anderen stond, maar dat was waarschijnlijk ook niet de intentie. het feit alleen dat je yvon + de mol zag was genoeg.

en ik vraag me niet af of jij een leven hebt naast widm, maar weet wel dat de makers ook rekening moeten houden met de wat minder fanatieke kijker.

Offline Mbase

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het kan ook anders,.. Inge is NIET de mol.
« Reactie #19 Gepost op: 24-02-2007, 19:24:40 »
Als aanvulling op Lola-aapje, heb ik nog wel een mollenstreek gezien in aflevering 8. Hier probeert ze namelijk ook nog de keukentrap te willen gebruiken (wat geheel onlogisch) is.
Wie is... de Mol?      2008!