Auteur Topic: Alice in Wonderland HINTS  (gelezen 140556 keer)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #20 Gepost op: 7-01-2008, 18:19:25 »
Ik heb het boek in het engels, maar daar is nauwlijks doorheen te komen, toch maar eens de disneyfilm opnieuw kijken.
Dan heb je maar een klein deel van het verhaal, Through the looking glass hoort er wel bij, maar is niet verfilmd.
Zie hier

Ik zit nu wel meteen te wachten op I am the walrus van The Beatles als muzikale hint :P
« Laatst bewerkt op: 7-01-2008, 18:39:17 door Megan, Reden: link verstopt »
The British are not impressed.

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #21 Gepost op: 7-01-2008, 21:28:48 »
Ah prachtig. Dus:

- hartenboer (leader) die in Alice in Wonderland er van wordt beschuldigd door de Koningin gebakken taarten te hebben gestolen.
- spiegelbeeld (promo): op een wintermiddag klimt Alice door de spiegel boven de open haard en belandt in een wereld waarin alles achterstevoren en ondersteboven is.
- achteruitlopende wekker (leader):

maar wat heeft dit laatste met Alice in Wonderland te maken? :)

edit: het konijn met het klokje in zijn hand waarschijnlijk


Er zijn in Alice een paar verwijzingen naar een klok, inderdaad het konijn met het klokje, maar vooral het hoofdstuk waar ze aan de thee zitten en waar de tijd stil staat. Het is er namelijk altijd thee-tijd. Aan deze tafel zit een verwijzing naar het 'draaien met de wijzers'. Aan tafel wordt dit gezegd:
(....)he'd do almost anything you liked with the clock. For instance, suppose it were nine o'clock in the morning, just time to begin lessons: you'd only have to whisper a hint to Time, and round goes the clock in a twinkling! Half-past one, time for dinner!'
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #22 Gepost op: 7-01-2008, 21:37:25 »

Er zijn in Alice een paar verwijzingen naar een klok, inderdaad het konijn met het klokje, maar vooral het hoofdstuk waar ze aan de thee zitten en waar de tijd stil staat. Het is er namelijk altijd thee-tijd. Aan deze tafel zit een verwijzing naar het 'draaien met de wijzers'. Aan tafel wordt dit gezegd:
(....)he'd do almost anything you liked with the clock. For instance, suppose it were nine o'clock in the morning, just time to begin lessons: you'd only have to whisper a hint to Time, and round goes the clock in a twinkling! Half-past one, time for dinner!'


Het klokje in de leader gaat van half 3 terug naar tien over 2. Kunnen we daar iets mee (niet half 2, helaas, zoals in het verhaal van Alice)

Offline Trisch

  • Forumlid
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #23 Gepost op: 7-01-2008, 22:12:59 »
Citaat van: Heinz
Ah prachtig. Dus:

- hartenboer (leader) die in Alice in Wonderland er van wordt beschuldigd door de Koningin gebakken taarten te hebben gestolen.
- spiegelbeeld (promo): op een wintermiddag klimt Alice door de spiegel boven de open haard en belandt in een wereld waarin alles achterstevoren en ondersteboven is.
- achteruitlopende wekker (leader):

maar wat heeft dit laatste met Alice in Wonderland te maken? Smiley

edit: het konijn met het klokje in zijn hand waarschijnlijk

Hmm 3 aanwijzingen naar Alice in wonderland...
Ik denk zomaar gezien dat pj in de derde aflevering pas wist wie de mol was dat in aflevering 3 dan ook de opdrachten te maken zullen hebben met de 3 hier boven genoemde aanwijzingen.
Ik denk dus dat aflevering 3 dan ook een aflevering word waarin de mol goed te zien zal zijn....
Maar kan er voorledig naast zitten... moet wel zeggen hoop 3tjes zo....

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #24 Gepost op: 8-01-2008, 00:25:09 »
Ook op de site van de avrobode kan ik niets vinden. Als het er zou zijn, hadden we de eerste hint al gehad toch? Wel jammer, maar vorig jaar had het ook niet echt een toegevoegde waarde....

de vorige keer kon je daarmee op speurtocht naar de mol.. was erg leuk.. maar denk dat de speurtocht nog wel gaat komen, de vorige keer kon je ook niet meteen al smsen voor de speurtocht maar kwam dat ook wat later..

wat alice betreft dit was ons inderdaad ook al meteen opgevallen en ik heb op het .nl forum daar ook wat info over gezet.. zal het hier nog eens plaatsen:

concrete verwijzingen naar Alice in Wonderland:
- De terugdraaiende klok in de leader
- De hartenboer in de leader
- De vogel op de paal in de leader
- Het drinken van de borreltjes (alice drinkt drankjes)
- mais doolhof (alice moet ook door een doolhof)


dan even een nogal vergezochte maar zeker wel leuke en toevallige link naar een van de kandidaten:

een van de meest succesvolle flms van afgelopen jaar was de spaanstalig (maar van origin mexicaanse) film El Laberinto del fauno, wellicht beter bekend als Pan's labyrinth.. die films was echt een mega succes (en als je m niet gezien hebt moet je zeker gaan kijken) hij heeft 3 oscars gewonnen en 63 andere prijzen geloof ik.. De man achter deze film is Guillermero del Toro. Hij is mexicaans en de film is ook in mexico in premiere gegaan. Guillernero heeft er nooit geen geheim van gemaakt dat hij zich heeft laten inspireren door jawel jawel.. alice in wonderland.. Nu was ik net wat info aan het opzoeken.. en ik zeg absoluut niet dat het een hint is want zou wel ver gezocht zijn, maar wat zeker zwaaaaar toevallig is , is dat Guillermero geboren is op 09-10-1964 (in mexico dus) en waar kennen we deze datum van????  dan is georgina dus ook jarig

« Laatst bewerkt op: 8-01-2008, 00:31:14 door xaniapops »
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline daantje17

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Geen mol, wel de leukste kandidaat ever!
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #25 Gepost op: 8-01-2008, 02:56:32 »
Het klokje in de leader gaat van half 3 terug naar tien over 2. Kunnen we daar iets mee (niet half 2, helaas, zoals in het verhaal van Alice)

Het klokje gaat terug in de tijd. Nu ga ik terug in de tijd: in de vorige molserie speelde nadja hupscher, nadja speelt in de film Dennis P. samen met Edo de hoofdrol.
Ik ben niet lui, ik ben selectief productief

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #26 Gepost op: 8-01-2008, 09:12:37 »
Het klokje gaat terug in de tijd. Nu ga ik terug in de tijd: in de vorige molserie speelde nadja hupscher, nadja speelt in de film Dennis P. samen met Edo de hoofdrol.
Tja, zo ken ik er meer:

De vorige keer was Inge Iepenburg de mol, die kennen we vooral van GTST, net als Patrick
Eerder deed Sander mee, en nu Coen
Etc, etc.
Keep calm and eat chocolates!

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #27 Gepost op: 8-01-2008, 11:08:35 »
Ah prachtig. Dus:

- hartenboer (leader) die in Alice in Wonderland er van wordt beschuldigd door de Koningin gebakken taarten te hebben gestolen.
- spiegelbeeld (promo): op een wintermiddag klimt Alice door de spiegel boven de open haard en belandt in een wereld waarin alles achterstevoren en ondersteboven is.
- achteruitlopende wekker (leader):

maar wat heeft dit laatste met Alice in Wonderland te maken? :)

edit: het konijn met het klokje in zijn hand waarschijnlijk


Het boek staat online! Da's handig.

In het eerste hoofdstuk kom ik dit tegen:


" There seemed to be no use in waiting by the little door, so she went back to the table, half hoping she might find another key on it, or at any rate a book of rules for shutting people up like telescopes: this time she found a little bottle on it, (`which certainly was not here before,' said Alice,) and round the neck of the bottle was a paper label, with the words `DRINK ME' beautifully printed on it in large letters.  "

Drink me? Da's dus een mogelijke verwijzing naar water/tequila opdracht.
« Laatst bewerkt op: 8-01-2008, 11:32:29 door Megan, Reden: link verstopt »
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Berend Poeplawaai

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #28 Gepost op: 8-01-2008, 11:12:13 »
Er is al eerder gesproken over het blonde meisje / dame / whatever op dat blad met die 10, waarschijnlijk 9 glaasjes. Is dit niet een afbeelding van Alice?



Zowel de tekst als de tekeningen bevatten, nog afgezien van de parodieën, talloze verwijzingen naar andere literatuur en kunst. De afbeelding van de Hertogin bijvoorbeeld is gebaseerd op een schilderij van (vermoedelijk) Quinten Matsys. Het door de Hartenkoningin om de haverklap geuite "Off with his head" verwijst naar William Shakespeares toneelstuk Richard III.

Verwijzingen naar Alice in Wonderland zelf zijn onder andere te vinden in de jaren 60-hit White Rabbit van Jefferson Airplane, in de film The Matrix of in de film "Tideland" van Terry Gilliam, naar het boek "Tideland".

« Laatst bewerkt op: 8-01-2008, 11:14:53 door Jesus »

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #29 Gepost op: 8-01-2008, 17:15:02 »
Op de avrosite staat onder forum alice in wonderland een bericht van Devanna. Een, vind ik, realistischer stuk over de alice-hints.

Devanna maakt een link met de maya's en alice in wonderland. Ik zal het wel even kopieren

Devanna op .nl forum:
Citaat
Ik ga ook maar eens proberen iets op te gooien:

Als ik het goed begrepen heb komt de Alice in wonderland theorie voort uit stukjes die julie in de leader hebben gezien.

nu zijn dit ook overeen komsten met de mayas en dus niet alleen met Alice

voorbeeld: de klok, de mayas waren gefacineerd door de tijd zij geloofde dat de geschiedenis zich herhaalde als een draaiend wiel

de vogel en de schelp: dit is een leuke, de maya's waren de eersten die het getal 0 gebruikte 'het getal des leegte' het getal 0 werd symbolisch uitgedrukt als schelp.

nul was voor hen als een lege schelp. Vóór de leegte had het een inhoud, en op een onbepaalde tijd kon nul weer iets anders bevatten.
De symbolische gedachtegang over nul was ook bepalend voor de manier waarop de Maya’s over de tijd dachten. Ze stelden de dag voor als een volle beker. Wanneer de inhoud van de dag op was, dan stond een andere dag klaar om het kopje bij te vullen.

(een van de bekers (lees: glazen) bleef gevuld met water......)

beetje ver gezoch wellich maar wie weet komt deze info later nog van pas.

tevens is MOL ook de  Watergod/ God van het verzamelen of verkrijgen.

edit: om de vogel nog even aan de schelp te koppelen:  MOAN: Vogelgod. Heeft verbanden met de watergoden.


Zeker een goed verhaal, maar ik blijf liever bij Alice in Wonderland, omdat daar toch meer inzit, zoals de hartenboer, de klok, de drankjes en de spiegels. We maken gewoon een combinatie van deze beide verhalen.

even klagen over het .nl forum:
Dat forum is echt onleesbaar en totaal niet te volgen (niet alleen in deze nieuwe stijl, maar alle afgelopen jaren) Ook maken ze om de haverklap nieuwe topics aan over de meest onnozele dingen. Wie is daar de moderater? Zonde want heel veel mensen komen daar terecht, terwijl ze beter hier kunnen discussieren  ;)

Misschien dat we een Alice in Wonderland topic aan kunnen maken hier, maar ik vind het hieronder 'de hints' ook wel duidelijk. Oja, en ik heb even data gecheckt. Ik (of misschien nog wel iemand eerder, kan het niet vinden verder) was hier 2 dagen eerder met de Alice in Wonderland link...Maja, zo houden we elkaar in evenwicht hihi ;)
« Laatst bewerkt op: 8-01-2008, 17:18:47 door Lola-aapje »

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #30 Gepost op: 8-01-2008, 19:43:04 »
Voor de mensen die Alice nog niet kennen:




En wie van de kandidaten draagt een typisch Alice-jurkje?




Je zou er bijna wat van gaan denken  ::vergroot::

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Limpnfold

  • Forumlid
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #31 Gepost op: 8-01-2008, 19:54:54 »
Heb de eerste aflevering net gekeken op uitzendinggemist.nl.

Erg goed!!

De verwijzingen naar Alice in Wonderland zijn wel vrij duidelijk ja (nu het me zo voorgekauwd is door jullie  ::tandpastasmiley::)

Georgina kan zo getypecasted worden voor Alice the musical.

Wat mij nog opviel waren de drie 250 euro-biljetten die Joris kreeg... Sinds wanneer worden die gedrukt? 
« Laatst bewerkt op: 8-01-2008, 20:47:39 door Megan, Reden: link verwijderd »

Offline Risjaar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Eenmaal in een tunnel is 't maar beter doorgassen.
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #32 Gepost op: 8-01-2008, 20:00:54 »
Over Alice in Wonderland gesproken:

« Laatst bewerkt op: 8-01-2008, 20:07:33 door fruitdruifje »
C'est le Fruit!

Offline Risjaar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Eenmaal in een tunnel is 't maar beter doorgassen.
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #33 Gepost op: 8-01-2008, 20:34:30 »
Misschien is het tijd om hier alle Alice in Wonderland hints te verzamelen. Is wel zo ordelijk :) En misschien is het allemaal tunnelvisie, maar dan kan het draadje nog gauw genoeg gesloten worden ;)

Te beginnen met de synopsis van Lewis Caroll's Alice in Wonderland. Klik hier voor uitgebreide informatie -zelfs het hele gedicht in het Engels voorgelezen.


Chapter 1: Down the Rabbit Hole
Alice is sitting by her sister lazily and became a bit tired, and she sees a White Rabbit in a waistcoat carrying a watch. She follows it down a rabbit hole, and falls down a very long chamber full of strange things on shelves. After landing safely on the ground, she goes into a long hallway with a glass table with a gold key. Alice opens up a curtain and finds a small door, which the key fits in perfectly, and behind it is a beautiful garden, but she can't fit in. Alice then finds a small bottle labelled "DRINK ME," and drinks it. The drink causes her to shrink. Alice accidentally leaves the key on the table, and with her diminished stature can no longer reach it. Then she was scared. She then sees a cake that says "EAT ME," and proceeds to eat it.


Chapter 2: The Pool of Tears
The consumption of the cake makes Alice grow to be 9 feet tall. She cries, creating a pool of tears. The White Rabbit comes into the hallway, and is so frightened he drops his fan and kid-gloves. Alice then fans herself with his fan and kid-gloves, causing her to shrink to become very small again, but she stops before she goes out altogether. She swims through the pool of tears she had cried when she was larger, and finds a mouse who is awfully scared of cats. They wash up onto a bank, where they meet many birds and animals, who are also soaking wet.


Chapter 3: A Caucus Race and a Long Tale
A Dodo decides that the birds and animals should dry off with a Caucus Race, which has no rules except to run in a circle. After half an hour or so, the race ends and everyone wins, which means they all get prizes. Alice gives out her comfits as the prizes, and the Mouse tells Alice his long and sad tale of why he hates cats, which Alice misinterprets as "tail." The chapter ends with Alice alienating the participants of the race, resulting in her being left alone once again.


Chapter 4: The Rabbit Sends in a Little Bill
The White Rabbit mistakes Alice for his house maid, Mary. He asks her to fetch a pair of gloves and a fan. Alice goes in to his house, and she finds a bottle. Though not labelled DRINK ME she drinks it anyway. The drink now makes her grow so big that she blocks the entrance and the White Rabbit is no longer able to get into the house. The White Rabbit asks a lizard named Bill to get her out. Bill climbs in through the chimney, but is kicked out by Alice's giant leg that is stuck there. The White Rabbit then pours pebbles down the chimney, which turn into cakes. Alice eats the cakes, causing her to shrink again. She goes outside, and finds a crowd of animals.

Alice then confronts a giant puppy, so she uses a stick to tire it out. She then stumbles upon a Caterpillar, who is on a mushroom smoking a hookah.


Chapter 5: Advice from a Caterpillar
Alice asks how she can get bigger, but the Caterpillar asks her to recite "Old Father William" instead. After doing so (with a few errors), the Caterpillar tells her that one side of the mushroom will make her bigger and the other side will make her smaller. The Caterpillar disappears leaving Alice all alone. Alice first tries the right side, which makes her chin get stuck to her foot. Then she tries the left side, which makes her neck grow very long. A pigeon flies into her face, believing she is a serpent, but Alice tells her that she is a little girl. She then eats different sides of the mushroom and gets back to her usual height.


« Laatst bewerkt op: 8-01-2008, 22:06:52 door fruitdruifje »
C'est le Fruit!

Offline Risjaar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Eenmaal in een tunnel is 't maar beter doorgassen.
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #34 Gepost op: 8-01-2008, 20:34:52 »
Chapter 6: Pig and PepperNow at her right size, Alice comes upon a house with a Frog-Footman and a Fish-Footman in front. The Fish-Footman has an invitation for the Duchess, which he delivers to the Frog-Footman. Alice observes this transaction and, after a perplexing conversation with the frog, goes into the house and meets The Duchess, The Cook, The Baby, and The Duchess's Cheshire-Cat. The Cook is throwing dishes and making a soup which has too much pepper, which causes Alice, the Duchess and the baby, but not the cook or the Cheshire-Cat, to sneeze. The Duchess tosses her baby up and down while reciting the poem "Speak roughly to your little boy." When the poem is over, The Duchess gives Alice the baby while she leaves to go play croquet with the Queen. To Alice's surprise, the baby later turns into a pig, so she lets it go off into the woods. The Cheshire-Cat then appears in a tree, telling her about the Mad Hatter and the March Hare. He then disappears, his grin remaining behind to float on its own in the air.


Chapter 7: A Mad Tea PartyAlice becomes a guest at a mad tea party, along with the Hatter, the March Hare, and the Dormouse. In the course of the party, Alice reveals that the date is May 4 (which happens to be the birthday of her presumed real-life counterpart, Alice Pleasance Liddell). The other characters give Alice many riddles and stories, until she becomes so insulted that she leaves, claiming that it was the stupidest tea party that she had ever been to. Alice comes upon a door in a tree, and enters it, and finds herself back into the long hallway. She opens the door, eats part of her mushroom, and shrinks so she can get into the beautiful garden.


Chapter 8: The Queen's Croquet GroundNow in the beautiful garden, she comes upon 3 cards painting the roses on a rose tree red, for they accidentally planted a white-rose tree which the Queen of Hearts hates. A procession of more cards, kings and queens and even the White Rabbit comes into the garden. She meets the violent Queen of Hearts and the less violent King of Hearts. The Queen tells the executioner to chop off the three card gardeners' heads.

A game of croquet begins, with flamingos as the mallets and hedgehogs as the balls. The Queen condemns more people to death, and Alice once again meets the Cheshire Cat, who asks her how the queen is. The Queen of Hearts then tries to find out how they can chop off the Cheshire Cat's head, even though he is only a floating head. Alice asks her about the Duchess, so the Queen asks the executioner to get the Duchess out of prison.


Chapter 9: The Mock Turtle's storyThe Duchess is brought to the croquet ground. She is now less angry and is always trying to find morals in things (she claims the pepper made her angry.) The Queen of Hearts then shows Alice the Gryphon, who takes her to the Mock Turtle. The Mock Turtle is very sad, even though he has no sorrow. He tries to tell his story about how he used to be a turtle, which The Gryphon interrupts so they can play a game.


Chapter 10: The Lobster QuadrilleThe Mock Turtle and the Gryphon start dancing to the Lobster Quadrille, singing "Tis the Voice of the Lobster." The Mock Turtle then sings "Beautiful Soup" during which Alice and The Gryphon have to leave for a trial while The Mock Turtle continues singing.


Chapter 11: Who Stole the Tarts?At the trial, the Knave of Hearts is accused of stealing the tarts. The jury box is made up of twelve animals, including Bill the Lizard, and the judge is the King of Hearts. The first witness is the Mad Hatter, who doesn't help the case at all. The next witness though, is Alice.


Chapter 12: Alice's EvidenceAlice eats part of the mushroom, causing her to grow and accidentally knocks over the Jury Box. The Queen of Hearts is about to sentence them to death, but Alice calls them all just a pack of cards, causing them to swirl around her and turn into dead leaves. Alice's sister wakes her up, since it was all a dream. Alice tells her sister all about the strange dream she had just awoken from.


C'est le Fruit!

Offline Risjaar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Eenmaal in een tunnel is 't maar beter doorgassen.
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #35 Gepost op: 8-01-2008, 20:36:17 »
Hints in de trailer:



C'est le Fruit!

Offline wwg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is toch die mol...
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #36 Gepost op: 8-01-2008, 20:38:45 »
 ::vergroot::

Sofie en ik zijn er uit. Vandaag nog eens de mol gegeken. De link naar Alice in Wonderland is inderdaad wel opvallend in de voor filmpjes aanwezig.

Wat wil het toeval (toeval bestaat niet)....

Na onze opname was er de reklame van verkade op de televisie.
en wie zat daar THEEmeisje te zijn???  ->> DUNYA

Alice uit wonderland doet toch niets liever dan thee drinken en koekjes eten?

Zie hier ons theemeisje

 ::vergroot:: ::vergroot:: ::vergroot:: ::vergroot:: ::vergroot:: ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 8-01-2008, 20:58:13 door wwg »

Offline Risjaar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Eenmaal in een tunnel is 't maar beter doorgassen.
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #37 Gepost op: 8-01-2008, 20:53:35 »
Aflevering 1: DRINK ME

In de eerste aflevering een hint naar het eerste hoofdstuk van Alice in Wonderland?

Chapter 1: Down the Rabbit Hole
[...] Alice then finds a small bottle labelled "DRINK ME," and drinks it. [...]
C'est le Fruit!

Offline kolko

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #38 Gepost op: 8-01-2008, 21:24:40 »
Misschien is elke aflevering een hoofdstuk uit het verhaal? Dan zou er volgende week waarschijnlijk iets met water zijn.

EDIT: De laatste twee zijn dan waarschijnlijk de bekendmaking van de mol (The Trial), en de uitleg van de hints (The Evidence)
« Laatst bewerkt op: 8-01-2008, 21:31:44 door kolko »

Offline Risjaar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Eenmaal in een tunnel is 't maar beter doorgassen.
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #39 Gepost op: 8-01-2008, 21:44:23 »
Dat zou echt heel cool zijn :)
C'est le Fruit!