Auteur Topic: Alice in Wonderland HINTS  (gelezen 140560 keer)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #40 Gepost op: 8-01-2008, 21:44:52 »
Klopt niet helemaal, want we hebben ook een soort Through the Looking Glass-hint gehad (gespiegelde promo), het tweede Alice-boek.
The British are not impressed.

Offline garfreek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #41 Gepost op: 8-01-2008, 21:48:55 »
supervet!
wie heeft dit bedacht 't is te gek!
en de volgende aflevering gaat er iemand zwemmen,huilen of iemand doet handschoenen aan en waait met een waaier
(en de : vogels op de achtergrond hint :P)

moet te doen zijn!

groetjes garfreek

en voor de: through the looking glass hint:
dat maakt toch niet uit dat is nog voor serie 5! (want daarvoor heb ik niet gezien ^_^)
maar dat komt ook omdat ik deze hint zo ongelofelijk cool zou vinden =P

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #42 Gepost op: 8-01-2008, 21:50:13 »
Het geheel in het Nederlands.

Hoofdstuk 1 - Down the rabbit-hole
Het verhaal begint als Alice met haar oudere zus op een warme zomerdag bij een meertje zit. Haar verveling verdwijnt als er plotseling een wit konijn langs haar rent. Het konijn zegt tegen zichzelf dat het veel te laat zal komen en kijkt op zijn horloge. Het konijn verdwijnt in een hol en Alice gaat erachteraan. Na een lange val komt ze uiteindelijk zonder zich te bezeren op de grond terecht. Achter een klein deurtje, dat ze opent met een sleuteltje, ziet ze een prachtige tuin liggen. Door uit een flesje met daarop de woorden "drink mij" te drinken, wordt ze klein genoeg om er door te kunnen, maar merkt dan dat de sleutel nog hoog boven haar op tafel ligt. In de hoop op een oplossing eet Alice een cake waar "eet mij" op staat.


[bewerk] Hoofdstuk 2 - The pool of tears
Alice wordt nu veel groter dan ze oorspronkelijk was. Dat ze nu het deurtje kan openen maar te groot is om er door te kunnen doet haar in huilen uitbarsten. Maar als ze even daarna weer kleiner wordt valt ze in een zee van haar eigen tranen, waar ze een Muis ontmoet en later een Eend en een Dodo en andere dieren. Onder leiding van Alice zwemmen allen naar de kant.


[bewerk] Hoofdstuk 3 - A caucus-race and a long tale
Om te zorgen dat iedereen weer droog wordt, draagt de Muis een droog verhaal voor over Willem de Veroveraar. Als dat niet helpt, wordt er op voorstel van de Dodo een race gehouden, die iedereen wint. Daarna vertelt de Muis een kort verhaaltje in de vorm van een gedicht, dat afgedrukt is in de vorm van een slingerende muizenstaart. (Dit is een zogeheten "figured poem" en mogelijk een gevolg van een bezoek van Carroll aan de dichter Tennyson.) Alle dieren gaan weg wanneer Alice ze per ongeluk bang maakt door over haar kat Dinah te vertellen.


[bewerk] Hoofdstuk 4 - The rabbit sends in a little bill
Als Alice het Witte Konijn weer tegenkomt, ziet hij haar aan voor zijn dienstmeid en stuurt hij haar naar zijn huis om een paar handschoenen en een waaier voor hem te halen. In zijn huis drinkt ze uit een flesje, waardoor ze zo groot wordt dat ze vast komt te zitten in het huis, wat voor veel consternatie zorgt. Door van een cake te eten wordt ze weer kleiner. Alice ontmoet de waterpijprokende rups.


[bewerk] Hoofdstuk 5 - Advice from a caterpillar
Alice heeft met de Rups een verwarrend gesprek. Door te eten van de paddenstoel waarop hij zit, verandert ze weer van grootte. Hiervan krijgt ze tijdelijk een te lange nek, waardoor een duif Alice aanziet voor een slang, die haar eieren wil opeten. Maar uiteindelijk weet Alice haar eigen lengte terug te krijgen.


[bewerk] Hoofdstuk 6 - Pig and pepper
 
De Cheshire CatAlice komt bij het huis van de Hertogin, voor wie juist een uitnodiging van de Koningin voor een spelletje croquet wordt bezorgd. In de keuken vindt ze de Hertogin, een baby, de kokkin en de Cheshire Cat. De Hertogin laat Alice op de baby passen, die dan in een varkentje verandert. Hierna heeft Alice een gesprek met de Cheshire Cat, een grijnzende kat die in het niets kan oplossen. (De naam verwijst naar de uitdrukking "to grin like a Cheshire cat". Carroll zelf werd geboren in Cheshire.) Hij wijst haar de weg naar de Mad Hatter en naar de March Hare, en ze gaat op weg naar de laatste.



Offline Risjaar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Eenmaal in een tunnel is 't maar beter doorgassen.
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #43 Gepost op: 8-01-2008, 21:50:34 »
Nou, voor het slapen gaan deze week:

Alice in Wonderland &
Through the Looking-Glass
C'est le Fruit!

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #44 Gepost op: 8-01-2008, 21:50:51 »
Hoofdstuk 7 - A mad tea-party
In de tuin van het huis van de March Hare (Maartse Haas) houdt deze een thee-feestje met de Mad Hatter (hoedenmaker) en de Dormouse (Zevenslaper). ("Mad as a March hare" en "Mad as a hatter" zijn beide Engelse uitdrukkingen.) Omdat ze ruzie hebben gehad met Time (Tijd, niet Vadertje Tijd zoals wij hem kennen, maar een vrouw), is het er permanent theetijd, zes uur 's middags. De Dormouse vertelt een raar verhaal over drie zusjes die in een put vol met stroop wonen. Uiteindelijk gaat ze maar weg, en komt weer terecht bij de toegang tot de prachtige tuin. Deze keer doet ze alles goed, en kan ze door het kleine deurtje.


[bewerk] Hoofdstuk 8 - The Queen's croquet-ground
In de tuin komt Alice drie tuinmannen tegen, die er uitzien als speelkaarten en die zijn bezig rozen rood te verven omdat ze per ongeluk witte rozen geplant hebben. Dan arriveert de Hartenkoningin met haar gasten, onder wie het Witte Konijn. Alice slaagt erin te voorkomen dat de tuinmannen in opdracht van de hyperautoritaire en licht ontvlambare Koningin onthoofd worden. Daarna spelen de aanwezigen croquet, met egels als ballen, flamingo's als sticks en de soldaten als poortjes. Hier duikt de Cheshire Cat weer op.


[bewerk] Hoofdstuk 9 - The mock turtle's story
Alice ontmoet de Hertogin weer. Daarna brengt de Koningin haar naar de Gryphon (Griffioen), die haar meeneemt naar de Mock Turtle, die half schildpad en half kalf is (mock turtle soup is 'schildpadsoep' die niet van schildpadden maar van kalfsvlees is gemaakt) en over zichzelf en over zijn schooltijd vertelt.


[bewerk] Hoofdstuk 10 - The lobster-quadrille
De Mock Turtle en de Gryphon doen een dans voor, waarna ze Alice vragen over haar avonturen te vertellen. Dan horen ze dat er een rechtszaak gaat beginnen en Alice en de Gryphon haasten zich naar de rechtszaal.


[bewerk] Hoofdstuk 11 - Who stole the tarts?
De Hartenboer wordt er van beschuldigd, taarten gebakken door de Koningin te hebben gestolen. De Koning fungeert als rechter en de Mad Hatter en de kokkin van de Hertogin zijn de eerste getuigen. Daarna wordt Alice opgeroepen.


[bewerk] Hoofdstuk 12 - Alice's evidence
Alice, die ondertussen langzaam groter wordt, verklaart dat zij niets van de zaak weet. Er wordt een brief met een gedicht voorgelezen dat door de verdachte geschreven zou zijn. Alice protesteert tegen de gang van zaken bij dit gerecht, waarop alle kaarten zich tegen haar keren, en Alice wordt wakker naast haar zus. Alice vertelt haar zus alles over haar droom, en terwijl Alice naar huis rent voor thee droomt haar zus van de droom van Alice.


Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #45 Gepost op: 8-01-2008, 21:51:01 »
Ik begin onderhand ook steeds meer geïntrigeerd te raken door Alice. En wanneer donderdag nieuwe verwijzingen naar Alice bijkomen, hebben we dit jaar al vroeg de rode draad te pakken. De vraag blijft: Wie Is De Alice?

Om deze bijdrage niet verloren te laten gaan, even hier plakken:
de vorige keer kon je daarmee op speurtocht naar de mol.. was erg leuk.. maar denk dat de speurtocht nog wel gaat komen, de vorige keer kon je ook niet meteen al smsen voor de speurtocht maar kwam dat ook wat later..

wat alice betreft dit was ons inderdaad ook al meteen opgevallen en ik heb op het .nl forum daar ook wat info over gezet.. zal het hier nog eens plaatsen:

concrete verwijzingen naar Alice in Wonderland:
- De terugdraaiende klok in de leader
- De hartenboer in de leader
- De vogel op de paal in de leader
- Het drinken van de borreltjes (alice drinkt drankjes)
- mais doolhof (alice moet ook door een doolhof)


dan even een nogal vergezochte maar zeker wel leuke en toevallige link naar een van de kandidaten:

een van de meest succesvolle flms van afgelopen jaar was de spaanstalig (maar van origin mexicaanse) film El Laberinto del fauno, wellicht beter bekend als Pan's labyrinth.. die films was echt een mega succes (en als je m niet gezien hebt moet je zeker gaan kijken) hij heeft 3 oscars gewonnen en 63 andere prijzen geloof ik.. De man achter deze film is Guillermero del Toro. Hij is mexicaans en de film is ook in mexico in premiere gegaan. Guillernero heeft er nooit geen geheim van gemaakt dat hij zich heeft laten inspireren door jawel jawel.. alice in wonderland.. Nu was ik net wat info aan het opzoeken.. en ik zeg absoluut niet dat het een hint is want zou wel ver gezocht zijn, maar wat zeker zwaaaaar toevallig is , is dat Guillermero geboren is op 09-10-1964 (in mexico dus) en waar kennen we deze datum van????  dan is georgina dus ook jarig



Toen ik het blauwe Alice-jurkje van de mol Joris in Vriendlief's tekening zag, moest ik gelijk denken aan wie dat soort jurkjes ook draagt. Had het al geplaatst in algemene afleveringtopic, maar voor de volledigheid hier meer op de plaats:



Enfin, heb ook al connecties gezien tussen Dunya en Alice die zeer geloofwaardig zijn, maar Eddy in een blauw jurkje zie ik nog niet zitten.


De speurtocht naar Alice is geopend.

 8)
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Risjaar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Eenmaal in een tunnel is 't maar beter doorgassen.
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #46 Gepost op: 8-01-2008, 21:55:41 »
Misschien is Alice ook wel niet de mol, maar de Queen of Hearts, of de Hartenboer. Ik ga het verhaal maar eens lezen  ::tandpastasmiley::
C'est le Fruit!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #47 Gepost op: 8-01-2008, 22:08:16 »
en voor de: through the looking glass hint:
dat maakt toch niet uit dat is nog voor serie 5! (want daarvoor heb ik niet gezien ^_^)
Nee, dat was een promo voor serie 8. (huidige serie)
The British are not impressed.

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #48 Gepost op: 8-01-2008, 22:10:17 »
OOOHHHH wat is dit leuk, zelfs als straks zou blijken dat de Alice hint nergens opslaat is deze speurtocht al de moeite waard. Kan me van serie 6 nog de geweldige theorie herinderen over Che en de witte roos. Die was zo prachtig en kloppend dat het niet kloppen bijna schokkend was maar het speuren ernaar opzich al een feest op zichzelf was.Och ja en in serie 5 de briljante 9 theorie die voor mij onomstotelijk bewees dat Marc-Marie DE mol was. We zijn alleen nog nooit zo vroeg geweest volgens mij. ( de redactie van WIDM ligt huilend achter achter de computer, ofwel van het huilen, veel te vroeg ontdekt, of van het lachen om die idiote molfans die met open ogen in hun val trappen)
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #49 Gepost op: 8-01-2008, 22:11:44 »
De redactie weet volgens mij heel goed wat ze doet, ik denk dat dit allemaal nog wel voorzien was.
The British are not impressed.

Offline wwg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is toch die mol...
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #50 Gepost op: 8-01-2008, 22:12:05 »
ook al geplaatst bij afl 1. ik had dit aparte Alice draadje nog niet gezien..

Alice drinkt heel veel thee...

kijk eens naar de theemeisjes van verkade

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #51 Gepost op: 8-01-2008, 22:36:11 »
Me dunkt dat we Coen nu kunnen afstrepen als mol. Coen is de enige die niet dronk, Alice dronk wel. Ze dronk een drankje waardoor ze kromp. Smaakte dat drankje naar water? Of was het meer vergelijkbaar met tequilla? Water lijkt me meer voor de hand. En aangezien Coen niet gedronken heeft en Nicolette inmiddels is ontwaakt uit haar Wonderland, blijven er nog 3 Alice-verdachten over: Dunya, Georgina en Edo...

Misschien is Alice ook wel niet de mol, maar de Queen of Hearts, of de Hartenboer. Ik ga het verhaal maar eens lezen  ::tandpastasmiley::

Denk eerder dat Alice de mol is, dan 1 van de bijfiguren. Verhaal van Alice kan je een beetje vergelijken met WIDM, je gaat van plek naar plek en beleeft overal avonturen. De Queen en de boer komen pas in een latere hoofdstuk aan bod.

Misschien is elke aflevering een hoofdstuk uit het verhaal? Dan zou er volgende week waarschijnlijk iets met water zijn.

EDIT: De laatste twee zijn dan waarschijnlijk de bekendmaking van de mol (The Trial), en de uitleg van de hints (The Evidence)

En het is steeds Alice/mol die in elke hoofdstuk/aflevering meedoet.

 8)
« Laatst bewerkt op: 8-01-2008, 22:41:52 door Wilm »
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #52 Gepost op: 8-01-2008, 22:36:51 »
Ik moet echt zeggen... dit ziet er zeer georganiseerd uit, daarom ga ik nu alle posts over Alice In wonderland uit het aflevering 1-topic naar dit topic overhevelen, zodat de discussie vanaf nu hier verder gaat.

Dit topic is aangemaakt door fruitdruifje, goed bezig fruitdruifje :D ::ok::

Mocht iemand nog een tip in het aflevering-1-topic geplaatst hebben over Alice, die ik per ongeluk niet mee heb genomen, meld je dan even via pm bij mij ::joehoe::

Veel plezier verder met dit topic ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 8-01-2008, 22:39:45 door Megan »
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #53 Gepost op: 8-01-2008, 22:56:37 »
Ik heb toevallig een jaar of 6 bij theaterschool Rabarber gezeten in Den Haag. Ik weet nog dat ze ooit Alice in Wonderland, danwel Through the Looking Glass daarspeelden (één van de twee). 3x raden wie ook op Rabarber heeft gezeten  ::tandpastasmiley::  Maar goed dat zal wel te ver gezocht zijn. Zeker omdat Georgina toen volgens mij al van Rabarber af was.  ;D

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #54 Gepost op: 8-01-2008, 22:58:04 »
ik tel 12 hoofdstukken. Er komen toch ook 12 afleveringen?

hoofdstuk 1: Drink me. Muzikale hint clear water.

Ik heb trouwens net 'tig' keer het fragment met de borrelglaasjes terug gekeken. Ik tel ook steeds 9 glaasjes als PJH komt aanlopen met het blad. Wat me nog meer opvalt is dat als Dennis als eerste z'n glaasje pakt, maar dat het 'pakken van het glas' totaal niet in beeld wordt gebracht Zou hij een glaasje uit z'n bagage hebben gepakt en in z'n hand houden? Dan zit de rest echt te slapen. Of het zijn er toch 10 en Dennis weet welke glaasje op het blad hij moet pakken. Heb echt het idee dat Dennis niet toevallig als eerste in het rijtje staat plus zijn gedrag tijdens het fietsen. Vervolgens zegt hij ook nog eens letterlijk net voordat het fietsen in beeld wordt gebracht. "Het vreemde is wel dat er werd gezegd. Tijd is belangrijk, jullie moeten binnen dertig minuten er zijn". Daarbij was Dennis aan Coen gekoppeld, maar omdat hij even Annette op ging jagen, moest hij toch gaan opschieten, omdat Coen begon met klimmen. Hij spoort Annette aan, met "doorlopen" omdat anders Coen eerder boven is dan hij zelf en dat betekent 1000 extra erbij. Ook de muzikale hint: I see trouble (Annette gaat 'iets' te langzaam) on the way" past hier mooi bij.

Ik ga maar eens van molletje switchen ::jaja:: Ik zie in Dennis een ware George


--- hey ik keek even terug, ben ik nu een beetje de ontdekker van Alice in Wonderland hint? oh wouwie, heb ik eindelijk eens iets gevonden of ik zadel iedereen hier op met een onmogelijke theorie, sorry alvast dan  :D ----
« Laatst bewerkt op: 8-01-2008, 23:15:51 door Lola-aapje »

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #55 Gepost op: 8-01-2008, 23:22:41 »
Nu je het zo hebt over de tijd... het is Pieter Jan die de opdracht aankondigde met dat de tijd belangrijk is. Zal PJ soms dat witte konijn met zijn klokje zijn? Ga er maar van uit dat PJ de komende weken vaker over de tijd zal hameren..

 8)
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #56 Gepost op: 8-01-2008, 23:30:22 »
Stel DAT het gebaseerd is op alice in wonderland, hoe kan je dan ontdekken wie de mol is?
De andere kandidaten drinken toch ook? en staan toch ook gespiegeld op de foto? etc etc.
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #57 Gepost op: 8-01-2008, 23:35:50 »
Stel DAT het gebaseerd is op alice in wonderland, hoe kan je dan ontdekken wie de mol is?
De andere kandidaten drinken toch ook? en staan toch ook gespiegeld op de foto? etc etc.

ah daar komen we wel uit, we zitten pas bij de eerste aflevering., maar het verhaal van Alice is zeker een rode hintjes-draad  ::jaja::

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #58 Gepost op: 9-01-2008, 00:03:16 »
Hoofdstuk 5 - Advice from a caterpillar
Alice heeft met de Rups een verwarrend gesprek. Door te eten van de paddenstoel waarop hij zit, verandert ze weer van grootte. Hiervan krijgt ze tijdelijk een te lange nek, waardoor een duif Alice aanziet voor een slang, die haar eieren wil opeten. Maar uiteindelijk weet Alice haar eigen lengte terug te krijgen.

Wikipedia over tequila:
Citaat
[B]epaalde mezcals uit de staat Oaxaca in Mexico, worden soms met een worm (con gusano) verkocht. De "worm" is de rups van de nachtvlinder Hipopta agavis die de agave als waardplant heeft.
The British are not impressed.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #59 Gepost op: 9-01-2008, 09:18:49 »
 ::rofl::
We zijn pas bij aflevering 1..
Misschien komt volgende week het "Roodkapje-theorie" ?
 ::rofl:: ::rofl::
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !