Auteur Topic: Alice in Wonderland HINTS  (gelezen 140563 keer)

Offline Siego

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Patrick is de mol
Alice in Wonderland HINTS
« Gepost op: 3-01-2008, 22:30:44 »
Ik zat nog niet helemaal klaar om 20.30 uur maar mijn WIDM-kijkgezelschap vertelde mij dat er een opvallende speelkaart in het intro verwerkt zat. Misschien zei hij dat alleen om mij te fokken...maar is niet nog iemand het opgevallen?

er zat een hartenboer in... maar geen idee of dat iets zou betekenen, volgens mij is het gewoon een fragment uit de uitzending. zo zit er ook een terugtikkende klok in.

hier is de leader terug te kijken: http://www.youtube.com/watch?v=XqFpkQ2Nmg8
The only God I need is the ace of spades

Offline Paapiechulo

  • Forumlid
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #1 Gepost op: 3-01-2008, 22:57:00 »
Ik vond die kaart aan het begin van deze aflevering toch wel heel duidelijk hoor. Het hoeft niets te betekenen want in WIDM weet je het nooit, maar toch ;)

Offline Rose

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #2 Gepost op: 3-01-2008, 23:02:13 »
Ik vond die kaart aan het begin van deze aflevering toch wel heel duidelijk hoor. Het hoeft niets te betekenen want in WIDM weet je het nooit, maar toch ;)
Ik denk dat het gewoon een shot uit een opdracht was, die speelkaart was ook onder water...

Waarschijnlijk een opdracht die zich in een Cenotte (gat naar ondergrondse rivier) afspeelt. Als dat zo is dan moet die later zijn in het spel want als ik het goed heb zijn er alleen op Yucatan cenottes.

Offline ravelijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is zoals het lijkt
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #3 Gepost op: 3-01-2008, 23:36:09 »
Ik vond die kaart aan het begin van deze aflevering toch wel heel duidelijk hoor. Het hoeft niets te betekenen want in WIDM weet je het nooit, maar toch ;)

Het is hartenboer.

J = Joris?

Offline IDG

  • Forumlid
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #4 Gepost op: 4-01-2008, 13:54:15 »
Ik zat net te denken, miss heeft die harten boer er mee te maken dat een van de kandidaten vroeger op een boerderij ofzo gewoont heeft. Iets in die richting.


Offline liset1978

  • Forumlid
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #5 Gepost op: 4-01-2008, 13:58:20 »
Ik zat net te denken, miss heeft die harten boer er mee te maken dat een van de kandidaten vroeger op een boerderij ofzo gewoont heeft. Iets in die richting.



Dan is het stiekem toch Yvon Jaspers weer  ::rofl::
Ik stel voor... we halen Monk erbij

Offline IDG

  • Forumlid
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #6 Gepost op: 4-01-2008, 14:00:30 »
 ::rofl::

Maarja weet iemand dat?

Offline mol Thessa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #7 Gepost op: 4-01-2008, 14:01:58 »
Dan is het stiekem toch Yvon Jaspers weer  ::rofl::

in een EDO pak  ;D ::rofl::
Triomf!

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #8 Gepost op: 4-01-2008, 19:44:01 »
Nou mensen daar zijn we weer!


Even over die klok en de hartenboer, dat is Alice in wonderland!


Ik kan alleen nog geen goede links naar de mol hiermee krijgen.

Verder ga ik voor Joris als mol.

Ten eerste vind ik hem superslim, enigsinds doortrapt en heeft bakken aan mensenkennis. In deze aflevering heeft hij nog niet opvallend gemolt, maar ook niets bijgedragen aan de pot en zijn jokers behouden (zoals gesuggereerd wordt in het moldagboek). Verder denk ik dat de mol bij de fietsergroep moet zitten, omdat dat daar beter te manipuleren is. En de mol moet als 1 van de eerste een drankje kunnen kiezen. Het was raar dat hij geen antwoord gaf tijdens het fietsen op de vraag van Regina, maar ook onmols want: als mol wil je snel fietsen en regina wilde sneller door haar versnellingen te veranderen.

Daarnaast is Edo ook verdacht, omdat wanneer hij bij de fietsgroep zou hebben gezeten het zo langzaam was gegaan, dat al het geld binnen was. Waar moet de mol dus voor zorgen. In de groep komen waar Edo niet in komt.

Georgina heeft al eens in interviews laten blijken dat ze superfan is van het programma. Verder heb ik het idee dat ze heel erg goed de mol gaat spelen, zodat ze heel verdacht wordt. Met als eerste slachtoffer: Nicolette.
« Laatst bewerkt op: 4-01-2008, 22:43:18 door Lola-aapje »

Offline Marloezzel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #9 Gepost op: 4-01-2008, 19:45:19 »
Alice in Wonderland is een Disneyfilm en Dunya had gister een shirt aan van mini/mickey?

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #10 Gepost op: 4-01-2008, 19:50:33 »
waar staat die b dan voor ? leuk  gezocht :p maar goed
alice in wonderland  had ik idd ook bedacht, maar wat we dr mee moeten....
dennis for mole !

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #11 Gepost op: 4-01-2008, 20:02:24 »
De hartenboer die ervan verdacht wordt taarten te stelen in Alice in Wonderland. Jokers stelen? Misschien heeft Regina ze er wel ingedaan (en liegt ze dus niet aan het einde van de aflevering en heeft Joris ze er weer uitgehaalt en nu dus 5 jokers in z'n bezit?) En inderdaad een J op de hartenboer ==> Joris?

In de trailer staat die klok trouwens naast een telefoon. Er moet toch wel iets inzitten...alhoewel de laatste 3 jaar heeft de redactie me geen plezier gedaan met die flauwe molstreekjes, vorla vorig jaar sloeg het nergens op en vond ik Inge een hele stomme mol (die amper iets deed)

De disney hint is goed, maar zal het dan weer zo een peppie en kokkie serie (in dit geval Disney) worden?
« Laatst bewerkt op: 4-01-2008, 20:04:01 door Lola-aapje »

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #12 Gepost op: 5-01-2008, 01:11:01 »
Is dat niet gewoon de J van "Jack", de engelse naam voor de boer in het kaartspel?


Ja, maar waarom is het een hartenboer en geen hartenheer of hartenvrouw.

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #13 Gepost op: 6-01-2008, 23:47:38 »
Op een wintermiddag klimt Alice door de spiegel boven de open haard en belandt in een wereld waarin alles achterstevoren en ondersteboven is. (als reactie op Alice in Wonderland through the looking glass)
« Laatst bewerkt op: 6-01-2008, 23:51:10 door lilith »
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #14 Gepost op: 6-01-2008, 23:50:26 »
Dus hebben we al 3 Alice-verwijzingen, nu is het zeker geen toeval meer.
The British are not impressed.

Offline Seraphina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Kijk, een hele kudde!
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #15 Gepost op: 7-01-2008, 08:55:39 »
Hmm...schrijver van Alice in Wonderland was toch wiskundige? Misschien moeten we dan ook met cijfers iets in de gaten gaan houden?  :P
Ahum, ja mijn wiskundeleraar van de middelbare school had een boek geschreven over Alice in Wonderland en de wiskunde daarachter  :-[
Sera: "Nou ik vind m`n Karel-quote mooi" , *Wendy*: "Ik vind hem ouderwets."

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #16 Gepost op: 7-01-2008, 09:31:16 »
Dus hebben we al 3 Alice-verwijzingen, nu is het zeker geen toeval meer.

Ah prachtig. Dus:

- hartenboer (leader) die in Alice in Wonderland er van wordt beschuldigd door de Koningin gebakken taarten te hebben gestolen.
- spiegelbeeld (promo): op een wintermiddag klimt Alice door de spiegel boven de open haard en belandt in een wereld waarin alles achterstevoren en ondersteboven is.
- achteruitlopende wekker (leader):

maar wat heeft dit laatste met Alice in Wonderland te maken? :)

edit: het konijn met het klokje in zijn hand waarschijnlijk
« Laatst bewerkt op: 7-01-2008, 09:39:37 door Heinz »

Offline Berend Poeplawaai

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #17 Gepost op: 7-01-2008, 12:37:31 »
Maar op wie slaat Alice in Wonderland dan?

Offline Berend Poeplawaai

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #18 Gepost op: 7-01-2008, 12:46:35 »
Ah prachtig. Dus:

- hartenboer (leader) die in Alice in Wonderland er van wordt beschuldigd door de Koningin gebakken taarten te hebben gestolen.
- spiegelbeeld (promo): op een wintermiddag klimt Alice door de spiegel boven de open haard en belandt in een wereld waarin alles achterstevoren en ondersteboven is.
- achteruitlopende wekker (leader):

maar wat heeft dit laatste met Alice in Wonderland te maken? :)

edit: het konijn met het klokje in zijn hand waarschijnlijk

In Alice in Wonderland speelt een klok een rol. Bij dat Konijn inderdaad.

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #19 Gepost op: 7-01-2008, 17:48:32 »
Ja toen Coen weigerde stond er toch nog duidelijk 1 glas op het blad, heb even geen screenshot.

Dat Alice in Wonderland verhaal moeten we maar eens gaan uit dokteren. Het verhaal is vrij ingewikkeld, vind ik (en ben al 26  ;)) en zit vol symboliek en ook totaal geen  kinderverhaal.

Van het konijn weet ik (uit de disney film) dat hij altijd haast heeft en nooit tijd. Ook het klokje hangt altijd aan z'n kleding. 

Lewis Carroll de schrijver van het boek was inderdaad een wiskundige en logicus (ojee, haha, dan zitten we hier goed). Naast het boek Alice in Wonderland heeft hij ook "through the looking glass ,and what Alice found there" (door de spiegel) geschreven. Ergens in dit topic is een link naar wiki met het verhaal en info over de schrijver. Als we er iets mee moeten dan is het een heel gepuzzel. Ik heb het boek in het engels, maar daar is nauwlijks doorheen te komen, toch maar eens de disneyfilm opnieuw kijken.

Ja, who the ** is Alice?  ;)