Auteur Topic: Alice in Wonderland HINTS  (gelezen 140555 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #60 Gepost op: 9-01-2008, 10:49:19 »
Ik hoop in ieder geval de mol te vinden door wat hij/zij doet.
Vond het vorig jaar beetje jammer dat we met die gebarentaal al wisten wie de mol was.

Al is het wel goed gevonden en vermakelijk om te lezen!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #61 Gepost op: 9-01-2008, 13:26:41 »
Het zou geweldig zijn als we met deze theorie WIDM kunnen ontrafelen :D

Maargoed, je hebt dan dus de rollen:

- Alice
- 't Konijn
- Harten Koningin
- Harten Boer

Ik denk dat je met deze 4 (al vind ik het konijn er niet bijpassen, leg later uit waarom) kunt bepalen wie winnaar, verliezer en mol is.

Bedoel, wie wordt ookal weer ervan verdacht de taarten gestolen te hebben? De Harten Boer. Die is de verliezer lijkt me. Alice is dan de mol en de Harten Konginin is de winnaar, immers de winnaar regeert over de groep c.q. heeft de pot gewonnen.

Het lijkt me dus dat we in de loop van de volgende afleveringen moeten gaan bepalen aan de hand van fragmenten, opdrachten en muzikale aanwijzingen wie wie is. Wie van de kandidaten is Alice, wie van de kandidaten de harten boer en wie van de kandidaten de harten konginin.

Ik moet wel zeggen: het jurkje van Alice en die van Georgina lijken inderdaad sprekend op elkaar. Maar de verkade reclame van Dunya, daar is ook wel wat voor te zeggen dat ook zij in aanmerking komt voor Alice. Zou Joris dan de Harten Boer zijn in het verhaal? Immers, J = Jack, maar ook Joris. Ben dan benieuwd wie de Harten Koningin zal zijn.

Samenvattend:

Alice = Georgina of Dunya = mol?
Harten Boer = Joris = verliezer?
Harten Konginin = geen idee = winnaar?

Wat jullie? Mij lijkt dat Alice in Wonderland de rode draad van deze serie kan zijn. Net zoals de afgelopen serie, waarin handgebaren als een rode draad door de serie liep. Maar dit keer is het net even wat meer speurwerk dan simpelweg handgebaren opzoeken :P

Edit:

Als ik ervan uitga dat Alice = de mol, Harten Boer = verliezer en Harten Koningin = winnaar...

Dan heb ik het nu zo in de pool ingevuld:

5. Wint een man of een vrouw Wie is... de mol?  - vrouw >> want harten Koningin 
6. Wie wordt de winnaar van Wie is... de mol?  - Dunya = de 2de Alice, net zoals Regina komt ze in aanmerking 
7. Wie wordt er tweede?  - Joris = Jack = Harten Boer wordt beschuldigt dus verliezer 
8. Wie is... de mol?  - Regina = de 1ste Alice, heeft een exact lijkend jurkje aan als Alice. 

Kan ook anders, dat Regina wint en Dunya de mol is maar ik heb hem voorlopig zo ingevuld staan.
« Laatst bewerkt op: 9-01-2008, 13:44:26 door Yvonisdemol »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline kolko

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #62 Gepost op: 9-01-2008, 14:05:05 »
Ze kunnen van het begin toch niet weten dat Joris zou verliezen?

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #63 Gepost op: 9-01-2008, 14:07:45 »
Hier een overzichtje van alle verschillende karakters in Alice in Wonderland, bron: wiki

Alice
Alice is een meisje dat houdt van dagdromen en sprookjes. Uiteindelijk komt ze via het Witte Konijn terecht in een wonderlijke wereld, waar ze de andere karakters ontmoet.

Deurknop
Na het Witte Konijn is de pratende deurknop het eerste wonderlijke figuur dat Alice ontmoet in Wonderland. Via een groter en kleiner wordt drankje verdrinkt Alice haast nog in haar eigen plas met tranen en kan ze zodoende door het slot van de pratende deurknop heen die op slot zit.

Dinah
Dinah is de naam van de kat van Alice in de echte wereld. Hij komt dan ook alleen in het begin en op het einde in de tekenfilm voor. Dinah wordt tijdens het theepartijtje bij de Maartse Haas en de Gekke Hoedenmaker nog even aangehaald. Dit resulteert in het feit dat (Alice legt uit dat Dinah haar KAT is) de Zevenslaper wakker wordt en hysterisch gaat lopen schreeuwen.

Dodo
Alice ontmoet op een van haar bizarre avonturen de pijprokende Dodo. De dodo is overigens een uitgestorven dier, dat ooit rondliep op het eiland Mauritius.

Gekke Hoedenmaker

Hartenkoning
De Hartenkoning heeft een duidelijke ondergeschikte positie ten opzichte van "zijn vrouw" de Hartenkoningin. Als de Hartenkoningin weer eens vréselijk boos wordt (en daarna eventueel poeslief) of als er een bevel wordt gegeven zegt hij heel stilletjes en blij: "... En de koning.". Hij neemt het ook een keer voor Alice, wanneer de Hartenkoningin vindt dat het hoofd van Alice eraf moet, verdedigt de Hartenkoning door te zeggen: "Geef haar nog een klein rechtspraakje...".

Hartenkoningin
De hartenkoningin beschuldigt Alice ervan de koningin opzettelijk en wederrechtelijk te hebben verleid tot een spelletje crockette... waarna de koningin haar geduld verloor. De sanctie zal in beginsel zijn: hoofd eraf..., maar op advies van de hartenkoning komt er toch nog een "klein rechtspraakje".

Kolderkat
Als iemand het Alice op het einde van de tekenfilm moeilijk maakt, dan is het de kolderkat wel die Alice halverwege de tekenfilm een aantal malen in het donker in het bos tegenkomt. Op het einde tijdens een spelletje crocket zorgt hij ervoor dat de Hartenkoningin zo boos wordt op Alice dat ze haar wil onthoofden. Hij zorgt er wederom voor dat Alice ook tijdens haar proces in de rechtszaal in het nauw komt.

Maartse Haas

Timmerman

Tweedle-Dee en Tweedle-Dum
Tweedle-Dee en Tweedle Dum zijn tweelingbroertjes. Alice ontmoet ze in het midden van het verhaal. Zij helpen haar ook tijdens de rechtspraak.

Walrus

Witte Konijn
Het Witte Konijn komt direct bij aanvang van alle avonturen in beeld en hij brengt Alice via een konijnenhol in Wonderland. Hij komt overigens de gehele tekenfilm steeds voor. Zo groeit Alice zijn huis uit door middel van een magische wortel waar ze groter en kleiner van wordt; tijdens een crocketspelletje met de Hartenkoning en tijdens de rechtszaak. Maar steeds is het witte konijn eigenlijk de aanleiding voor Alice om weer in een nieuw avontuur te stappen.

Zevenslaper
De Zevenslaper is een echte zevenslaper (ook wel Relmuis genoemd). Bij het woord kat "flipt" de Zevenslaper helemaal en wordt hij pas rustig als er jam op zijn neus wordt gesmeerd. De Zevenslaper komt 2 keer in de tekenfilm voor. Eén keer bij de Maartse Haas en de Gekke Hoedenmaker op het theepartijtje en een keer tijdens de rechtszaak. Wanneer hij opkomt en een of ander slaapliedje gaat zingen, noemt de hartenkoningin dit het belangrijkste bewijs in de zaak tegen Alice.

Zus
« Laatst bewerkt op: 9-01-2008, 14:11:15 door Lola-aapje »

WorldExpress

  • Gast
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #64 Gepost op: 9-01-2008, 14:15:46 »
Nav dit topic ben ik wel weer benieuwd naar de film, da's alweer een hele poos geleden.
Hier een torrentje voor de geinteresseerden ;) (avi bestand van 692 Mb)

Offline Celeone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #65 Gepost op: 9-01-2008, 15:19:42 »
Intrigerende theorie, moet ik zeggen. Ik vond die kaart op het begin ook wel verdacht, maar heb nooit aan Alice gedacht. Anderzijds moet ik wel zeggen dat het me zou teleurstellen als we hierdoor al in een vroeg stadium weten wie de Mol is. Vorig jaar was het briljant gevonden, die handgebaren, maar de verrassing was hierdoor compleet weg.

Als Mol zou ik overigens ook snel de kat uit Alice in Wonderland aanwijzen. Hij maakte het Alice oh zo moeilijk, kon onzichtbaar zijn als hij wilde... Kwaliteiten van de Mol!

@ Yvonisdemol: Was dat niet Georgina met dat jurkje in plaats van Regina?
« Laatst bewerkt op: 9-01-2008, 15:21:33 door Celeone »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #66 Gepost op: 9-01-2008, 15:44:12 »


Samenvattend:


Harten Konginin = geen idee = winnaar?



Regina is presentatrice van Hartstocht

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #67 Gepost op: 9-01-2008, 16:11:52 »
Ze kunnen van het begin toch niet weten dat Joris zou verliezen?

Nee, dat kunnen ze ook niet. Net zo min dat "ze" van het begin weten wie er zal winnen. Het is ook allemaal theoretisch, stel dat.

Als Mol zou ik overigens ook snel de kat uit Alice in Wonderland aanwijzen. Hij maakte het Alice oh zo moeilijk, kon onzichtbaar zijn als hij wilde... Kwaliteiten van de Mol!

@ Yvonisdemol: Was dat niet Georgina met dat jurkje in plaats van Regina?

Klopt ja, Georgina!  ::vergroot:: Bovendien was het ook Georgina die ook zei: "damnit!" nadat ze geen water maar tequilla had gedronken. Dus verdacht, Georgina. Dat maakt haar dan als mol :P

Regina is presentatrice van Hartstocht

Is dat zo?  :D Dan ga ik Regina invullen als winnares  ::trots::

Goed...

5. Wint een man of een vrouw Wie is... de mol?  - vrouw >> want harten Koningin 
6. Wie wordt de winnaar van Wie is... de mol?  - Regina = presentatrice Hartstocht, Harten Konginin zal winnen in mijn optiek.
7. Wie wordt er tweede?  - Joris = Jack = Harten Boer wordt beschuldigt dus verliezer. Daarnaast is Joris de leuke fanatieke kandidaat a la Sander de Heer uit WIDM 5. Dus van mij mag ie zeker in de finale eindigen! :) 
8. Wie is... de mol? Georgina >> want: riep damnit uit toen ze geen water maar tequilla dronk. Bovendien heeft ze een identiek jurkje aan wat donders veel weg heeft van Alice. 

Met dank aan tureluurs, Celeone en mezelf [/ego]::hypocriet::

En nadat de finale over is ga ik me waarschijnlijk kapot lachen, hetzij omdat ik het falikant fout heb, hetzij omdat ik dankzij dit topic het helemaal bij het juiste eind heb  ::rofl:: Wordt dan de tweede keer, dus het mag ook wel weer eens :P

Even terugkomen op wat Lola-aapje postte en Celeone zei: die kolderkat, dat zou eventueel ook de mol kunnen zijn. Want tja, heb liever ook dat een man nu eens de mol is. Dan zou ik zeggen: de kolderkat is of Patrick of Edo. Maar voorlopig blijf ik wat ik hierboven getypt heb. Georgina for mole dus. Al zie ik 1000x liever dat Patrick of Edo de mol is.
« Laatst bewerkt op: 9-01-2008, 16:18:02 door Yvonisdemol »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #68 Gepost op: 9-01-2008, 17:06:52 »
Regina heeft bij de jokers en de executie een opvallend blauw hartje aan een speldje op haar t-shirt.
Heeft dit ook iets te maken met alice ?
Bij 47.02 is het duidelijk te zien.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #69 Gepost op: 9-01-2008, 17:34:31 »
Als iemand het al gepost heeft, excuses (want het ligt wel erg voor de hand):

'Regina' betekent 'koningin'!!! (in het Latijn)

Combineer dat dan met Hartstocht
Regina is presentatrice van Hartstocht

En we hebben een HARTEN-KONINGIN!
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline kolko

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #70 Gepost op: 9-01-2008, 17:41:45 »
Als iemand het al gepost heeft, excuses (want het ligt wel erg voor de hand):

'Regina' betekent 'koningin'!!! (in het Latijn)

Combineer dat dan met Hartstocht
En we hebben een HARTEN-KONINGIN!

DING DING! We have a winner!


Alles komt echt wel samen nu =)

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #71 Gepost op: 9-01-2008, 17:51:58 »
Zo is het eigelijk niet meer leuk  ::ohno::
Hoop dan stiekem dat het niet klopt  >:D
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline IDM

  • Forumlid
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #72 Gepost op: 9-01-2008, 18:49:39 »
De schrijver van "Alice in Wonderland" is Lewis Caroll. Dit is een pseudoniem van Charles Lutwidge Dodgson.
Nu is het ver (als in: echo echo) gezocht, maar misschien dat daar ook nog iets in kan zitten. De mol is ook een pseudoniem van .....

Ik roep ook maar wat  ;D
Laten we jabberen.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #73 Gepost op: 9-01-2008, 18:52:44 »
De schrijver van "Alice in Wonderland" is Lewis Caroll. Dit is een pseudoniem van Charles Lutwidge Dodgson.

Ik roep ook maar wat  ;D

Was het niet in de reeks met Yvon dat ze in een Dodge zaten? Volgens mij was toen hier op het forum ook een hele discussie over de dubbele betekenis van Dodge.. es kijken of ik het nog terug kan vinden..
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #74 Gepost op: 9-01-2008, 18:56:00 »
Zo is het eigelijk niet meer leuk  ::ohno::
Hoop dan stiekem dat het niet klopt  >:D

Ach, we weten toch vooral nog een hoop dingen níet.


De meeste mensen lijken er trouwens vanuit te gaan dat er vanwege de Alice-hints ook een kandidaat moet zijn die 'de Alice' is (en die dus de Mol is).
Dat kan, maar het zou ook kunnen dat de Alice-hints helemaal niet naar een Alice wijzen, maar slechts een middel zijn om naar de hartenkoningin te wijzen.

Is de Regina, de Hartenkoningin, de mol of juist de winnares?
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline IDM

  • Forumlid
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #75 Gepost op: 9-01-2008, 19:03:59 »
Maar de kaart is en blijft toch een hartenboer?

Oh en:
In Alice leidt de Harten Boer de groep kaarten die achter Alice aan zit (voor het schilderen van de rozen, ofzo). Maar Alice wordt nooit echt vervolgd, omdat de Harten Boer uiteindelijk zelf vervolgd wordt voor het stelen van de Harten Koningins kersentaart. Tijdens die 'zitting' wordt de kat als eerste opgeroepen als getuige, maar Alice overtuigd men dat hij niet betrouwbaar is. Of iets.  :)
« Laatst bewerkt op: 9-01-2008, 19:24:33 door IDM »
Laten we jabberen.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #76 Gepost op: 9-01-2008, 19:10:05 »
Een hartenvrouw/koningin zou te doorzichtig zijn, de 'hint-makers' willen/denken dat we ons op Alice en/of de hartenboer focussen, maar eigenlijk zijn Alice én de hartenboer een hint naar de hartenkoningin, Regina.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #77 Gepost op: 9-01-2008, 19:22:43 »
Een hartenvrouw/koningin zou te doorzichtig zijn, de 'hint-makers' willen/denken dat we ons op Alice en/of de hartenboer focussen, maar eigenlijk zijn Alice én de hartenboer een hint naar de hartenkoningin, Regina.

Of naar Humpty Dumpty.. of hoe deze personage ook precies heet. En wie van de kandidaten zou dan een ideale Humpty Dumpty zijn?



Edo?
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #78 Gepost op: 9-01-2008, 19:25:52 »

Edo?


Haha, ach die Edo!

jaaah humpty dumpty, te schattig

Humpty Dumpty sat on a wall.
Humpty Dumpty had a great fall.
All the king's horses and all the king's men
Couldn't put Humpty together again.


Valt ie van de muur en dan is zijn hoofd helemaal aan stukken, denk niet dat we dat gaan tegenkomen  ;)

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #79 Gepost op: 9-01-2008, 19:27:26 »
 ;D  :P
Jaja, en wie is de Cheshire kat?

Las toevallig dit net op Wikipedia, over die Humpt-a-dee Dumpt-a-dee van je: ;)
Citaat
Although Tweedledee, Tweedledum, Humpty Dumpty, and the Jabberwock are often thought to be characters in Alice's Adventures in Wonderland, they actually only appear later in Through the Looking Glass. They are, however, often included in film versions, which are usually simply called "Alice in Wonderland," often causing the confusion.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.