Poll

Welke pet wil je straks hebben?

Donkerbruin suede
16 (41%)
Zwart rib
23 (59%)

Totaal aantal stemmen: 38

Auteur Topic: Animo voor WIDM pet?  (gelezen 56733 keer)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Animo voor WIDM pet?
« Gepost op: 9-01-2008, 16:38:53 »
Jaja, in navolging van het vorige topic gedurende WIDM 7 in Thailand zit ik nu met een idee in gedachte om ten uitvoer te brengen op de WIDM Mol Fan Dag. Er zal, net zoals vorig jaar, een gedeelte van de prijs (2 v/d 6 euro bijvoorbeeld) naar het goede doel gaan....

« Laatst bewerkt op: 11-01-2008, 15:17:10 door Yvonisdemol »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Animo voor sombrero's/petten/zakdoekjes/t-shirts?
« Reactie #1 Gepost op: 9-01-2008, 16:44:44 »
Haha, wat een leuk idee! ::ok::

Een sombrero lijkt me wel leuk. ::jaja::

Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re: Animo voor sombrero's/petten/zakdoekjes/t-shirts?
« Reactie #2 Gepost op: 9-01-2008, 17:06:20 »
Leuk idee! Maar ik zou zelf liever een Tshirt (inderdaad pyjama hier..) hebben.
Doe weinig met een sombrero/zakdoek.
Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Animo voor sombrero's/petten/zakdoekjes/t-shirts?
« Reactie #3 Gepost op: 9-01-2008, 17:53:50 »
Zakdoek is leuk  ::jaja:: Ben ook vaak verkouden  ::hypocriet::
En dan met het Mollogo erop,. De groene vingerafdruk!! Als ze de executie doen.. Die vingerafdruk!!

En aangezien dat we vorig jaar al t-shirts hadden, dan is een zakdoek een leuk idee  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 9-01-2008, 18:37:59 door >>Tommie<< »
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline PM

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Animo voor sombrero's/petten/zakdoekjes/t-shirts?
« Reactie #4 Gepost op: 9-01-2008, 17:54:52 »
Zakdoek is leuk  ::jaja:: Ben ook vaak verkouden  ::hypocriet::
En dan met het Mollogo erop,. De groene vingerafdruk!! Als ze de executie doen.. Die vingerafdruk!!

Witte zakdoekjes voor de afvaller!:p

Maar met een zakdoek doe ik idd ook meer dan met een sombrero..;)
The see has many drops of water / But the salt won't let you taste the sweat

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Animo voor sombrero's/petten/zakdoekjes/t-shirts?
« Reactie #5 Gepost op: 9-01-2008, 19:11:28 »
allebei niet eigenlijk, maar een t shirt zou wel weer gaaf zijn.  ::ok::
alleen dan dit keer een wat duurdere, (passende) girlie.. (ja, veeleisend he  ;))

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Animo voor sombrero's/petten/zakdoekjes/t-shirts?
« Reactie #6 Gepost op: 9-01-2008, 20:13:36 »
ik zou met beide wss niets doen :)tshirt vind ik ewl weer leuk ofzo !
dennis for mole !

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Animo voor sombrero's/petten/zakdoekjes/t-shirts?
« Reactie #7 Gepost op: 9-01-2008, 23:54:41 »
Ik plaats een poll waarin je kunt aangeven wat je bereid bent te kopen op de MFD. Dus, sombrero, zakdoek of tshirt. Of zijn er nog andere ideeën? Punt met die sombrero's is, die koop ik los in (naja los, los, ik bestel dan natuurlijk gelijk aan de hoeveelheid bestellingen maar die koop ik niet bulk in zoals vorig jaar met de tshirts)

Daarbij komt dat die dingen geeneens te bedrukken vallen  ::rofl:: Althans, dat lijkt me zo op het eerste gezicht niet. Hoe wil je een hoed nu goed onder zo'n drukmachine krijgen zonder dat ie beschadigd/kapot raakt ;)

Zakdoekjes kan ik wel goedkoop inkopen en als nog laten bedrukken denk ik. En de t-shirts, dan gaat het weer op de tour zoals afgelopen keer. Maar dan wellicht met een andere opdruk, ander t-shirt soort (girlie shirt genoteerd voor de veeleisende Lau  >:D).

Met andere woorden: er ligt nog niets vast, tis allemaal nog in de brainstorm fase. Mij lijkt de zakdoek dit jaar het leukste, heeft toch wat weg van Mexico als je hem gaat dragen zoals menig cowboy doet. Sombrero's, leuk idee al zeg ik het zelf :P, maar nee, met al het respect, zo'n ding daar doe je natuurlijk weinig mee. Die zakdoek kan je voor weet ik veel wat gebruiken. Kan dienen als onderdeel van de knapzak  ::vergroot::, kan in je broekzak dienst doen als normale zakdoek natuurlijk, kan dienen als bandana voor meiden, mogelijkheden te over. Zo ook voor het t-shirt. Kan dienen als pyjama  ;D, als normaal t-shirt, als t-shirt over een lange mouwen t-shirt en wat al niet meer.

Want ter informatie:

Gekleurde sombrero: 5,90 euro
Sombrero au naturel: 4,50 euro
Zakdoek cashmir: 4,50 euro
Zakdoek/bandana casmir: 2,00 euro
t-shirt: 100 ladies shirts: 4,45 euro per stuk
t- shirt: 100 unisex shirts (zelfde type als de ladies): 4,69 euro per stuk

Per stuk, zonder dat er uberhaupt iets bedrukt is. Zonder dat er ook maar iets in de prijs is opgenomen dat het goede doel zal krijgen.

Dus zelf zat ik al met het idee: als er mensen zijn die t-shirts willen, dan zal ik alleen de t-shirts bedrukken. Simpelweg omdat die zich daar het beste voor lenen en het goedkoopste uitzijn met opdruk. Zo simpel ligt het namelijk ook weer.

Want stel, goed doel krijgt 2 euro (net zoals vorig jaar).

Gekleurde sombrero: 4,90 + 2 = 6,9 euro per stuk
Au naturel sombrero: 4,50 + 2 = 6,5 euro per stuk
Zakdoek cashmir: 4,50 + 2 = 6,5 euro per stuk
Zakdoek casmir: 2,00 + 2 = 4,0 euro per stuk
T-shirts: 4,69 + 2,00 = 6,69 euro per stuk
Ladies tshirts: 4,45 + 2 = 6,45 euro per stuk

Maar in de tshirts zitten dan nog geen drukkosten, verzendkosten e.d. inbegrepen dus die vallen sowieso duurder uit. Let wel, ik heb andere type shirts nu genomen, een luxere variant dan die van de afgelopen keer. Vandaar dat ze duurder uitvallen. Maargoed, hebben jullie een idee rond welke prijs het zal zitten. Tussen de 6,5 en 7 euro dus. :)

En ik zeg het maar alvast: die sombrero's ga ik dus echt niet opsturen naar degene die niet naar de MFD kan. Dan bestel je maar een zakdoek of t-shirt en betaal je de verzendkosten zelf net zoals vorig jaar. Want die 2 ben ik wel weer bereid op te sturen, al is alles afhalen natuurlijk eenvoudiger.

Edit:

I.p.v. sombrero's kan ik wel petten regelen bij hetzelfde bedrijf als waar ik de tshirts vorig jaar bestelde. En die petten vallen wel mooi te bedrukken met het groene mollogo. Krijg je een zeer exclusive WIDM cap voor de doorgewinterde mollenjager :P Een must voor iedere uirusting  ::rofl:: En die petten kosten per stuk: 2,15 euro bij een bestelling van 100 stuks. Wederom exclusief 2 euro goed doel en druk/verzendkosten.
« Laatst bewerkt op: 10-01-2008, 00:03:15 door Yvonisdemol »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Animo voor sombrero's/petten/zakdoekjes/t-shirts?
« Reactie #8 Gepost op: 10-01-2008, 07:43:42 »
Denk dat je best even wacht om te zien of er überhaupt wel een fandag komt?  :-X

Offline vlees

  • Forumlid
Re: Animo voor sombrero's/petten/zakdoekjes/t-shirts?
« Reactie #9 Gepost op: 10-01-2008, 10:08:15 »
Denk dat je best even wacht om te zien of er überhaupt wel een fandag komt?  :-X
Anders organsieert ze die ook nog even erbij

Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re: Animo voor sombrero's/petten/zakdoekjes/t-shirts?
« Reactie #10 Gepost op: 10-01-2008, 10:35:31 »
Een skinny/ladies TShirt en/of een petje lijken me wel leuk !! ::bravo::

@ vlees - het is een hij ;)
Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Animo voor sombrero's/petten/zakdoekjes/t-shirts?
« Reactie #11 Gepost op: 10-01-2008, 11:05:13 »
De shirts van vorig jaar bevallen tot de dag van vandaag erg goed, kleur en opdruk blijven prachtig. Ik draag ze ook nog veel dus goede kwaliteit voor weinig geweest.
Een pet met logo vind ik een mooi item en zou ik wel willen kopen.
Zakdoeken en sombrero's zie ik in iedergeval niet zitten. Helemaal niet een zakdoek voor 6.50. Daar had ik vorig jaar een shirt voor!!!!!!
 ::joehoe::
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Animo voor sombrero's/petten/zakdoekjes/t-shirts?
« Reactie #12 Gepost op: 10-01-2008, 11:24:38 »
Er zal, net zoals vorig jaar, een gedeelte van de prijs (2 v/d 6 euro bijvoorbeeld) naar het goede doel gaan.

Over welk goede doel hebben we het dan? :)
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Animo voor sombrero's/petten/zakdoekjes/t-shirts?
« Reactie #13 Gepost op: 10-01-2008, 12:39:32 »
Denk dat je best even wacht om te zien of er überhaupt wel een fandag komt?  :-X

Zijn er dan ook jaren geweest dat er geen Fandag was na een WIDM serie? Ik ga er gewoon vanuit dat de MFD weer van de partij zal zijn met de achtste WIDM serie  ::ok::

Anders organsieert ze die ook nog even erbij

Tja, als ik toch bezig ben, is een MFD organiseren een kleine moeite  ::) ::rofl:: :P Nee dus, als er iets georganiseerd gaat worden vanuit mijn kant is het dit topic en de verkoop van items voor het goede doel.

Een skinny/ladies TShirt en/of een petje lijken me wel leuk !! ::bravo::

@ vlees - het is een hij ;)

Het hangt er vanaf hoeveel mensen zich melden voor een ladies shirt, of ik ze dus ga bestellen. Want met de prijs per stuk ben ik uitgegaan van 100 stuks en het lijkt me zeer stug dat de mannelijke WIDM.com/nl leden zitten te wachten op een ladies shirt bedrukt met WIDM logo en/of slogan. :P Kan ook 25/50 van de ladies shirt bestellen, maar dan moet ik kijken in hoeverre de kosten oplopen voor het bedrukken.

Want ik laat dan bijvoorbeeld 100 petten en 100 shirts bedrukken, beide met hetzelfde logo. Dan hoef je neem ik aan, als het om 50 ladies shirts en 50 unisex shirts draait slechts 1x instelkosten/kleurkosten te betalen i.p.v. 2x apart omdat ze allebei hetzelfde logo zullen hebben. (beide overigens zijn een luxere uitvoering dan het shirt van vorig jaar vandaar dat de prijs duurder uitvalt dan vorig jaar)

Maar dat zal ik eerst nog navragen, maar ik ga er vanuit dat ze het zo wel zien.

50 ladies shirts bedrukt met mollogo (witte letters met "de MOL" op een groene vingerafdruk)
50 unisex shirts bedrukt met mollogo (witte letters met "de MOL" op een groene vingerafdruk)

In totaal ben ik dan 784,81 euro kwijt. Gedeeld door 100 = 7,85 + 2 = 9,85 euro. Let wel je hebt dan wel een "deluxe" t-shirt en geen "basic" t-shirt. Bovendien heb je dan een 2kleurige opdruk en niet zoals vorig jaar een 1kleurige opdruk. Verder zijn er dan 50 voor de meiden, 50 voor de jongens.

Met 100 unisex shirts bedrukt met mollogo (witte letters met "de MOL" op een groene vingerafdruk) ben ik dan uiteindelijk 727,09 euro kwijt. Gedeeld door 100 = 7,27 + 2 = 9,27 euro. En hier geldt hetzelfde voor. Wederom 2kleurige opdruk, luxere uitvoering dan vorig jaar waardoor de inkoopprijs per stuk al hoger ligt.

De shirts van vorig jaar bevallen tot de dag van vandaag erg goed, kleur en opdruk blijven prachtig. Ik draag ze ook nog veel dus goede kwaliteit voor weinig geweest.
Een pet met logo vind ik een mooi item en zou ik wel willen kopen.
Zakdoeken en sombrero's zie ik in iedergeval niet zitten. Helemaal niet een zakdoek voor 6.50. Daar had ik vorig jaar een shirt voor!!!!!!
 ::joehoe::

Klopt, vorig jaar had je daar een shirt voor. Daarom lijken mij de sombrero's/zakdoekjes iets teveel van het fantaseren over passende items bij WIDM in Mexico :) Dit jaar betaal je meer voor een shirt, maar krijg je een beter/luxer shirt en een 2kleurige opdruk. (groene vingerafruk en witte letters) Dus vandaar dat de prijs ditmaal hoger ligt.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Animo voor sombrero's/petten/zakdoekjes/t-shirts?
« Reactie #14 Gepost op: 10-01-2008, 12:56:22 »
De lime-shirts van vorig jaar waren van een andere (betere) kwaliteit als de anderen. Minder flodderig om het maar eens zo te zeggen.
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Sneakiej

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Animo voor sombrero's/petten/zakdoekjes/t-shirts?
« Reactie #15 Gepost op: 10-01-2008, 13:03:14 »
Wat betreft die zakdoekjes, die kunnen veel goedkoper, mocht je dit willen in ieder geval. Ik werk namelijk bij een evenementenbureau waar ook regelmatig van die zakdoeken besteld worden voor themafeesten, ik geloof dat ze al vanaf 1 euro per stuk verkocht worden. Maargoed het was maar een tip mocht je er nog iets mee willen doen.
Niets is wat het lijkt!!!!

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Animo voor sombrero's/petten/zakdoekjes/t-shirts?
« Reactie #16 Gepost op: 10-01-2008, 14:15:44 »
Zat heel erg te twijfelen tussen..

De zakdoek en de pet..
Aangezien dat er al 8 stemmen zijn op de pet.. Ben ik maar voor de zakdoek gegaan..
maar zou ze het liefst allebei willen  :D
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Animo voor sombrero's/petten/zakdoekjes/t-shirts?
« Reactie #17 Gepost op: 10-01-2008, 15:09:40 »
Ik heb alvast het mollogo gevectoriseerd dankzij een handige online tool :)



ESP formaat heb ik ook, maar die valt niet te zien als je hem plaatst. Maar die gaat natuurlijk door naar de drukkerij, bovenstaande .png is puur ter illustratie. Verder is het zwart wat je ziet, straks de achtergrond van de kleur t-shirt die je kiest. Dus als je een rood t-shirt wil, krijg je het mollogo op een rode achtergrond. Heb de achtergrond zwart gehouden zodat de drukkerij de kleuren groen/wit onderscheidt van de achtergrond die transparant moet worden.

Vorig jaar had ik namelijk een ESP bestand opgestuurd met witte achtergrond en tja, toen vielen die witte letters lastiger eruit te pikken. Kan er weinig aan doen dat die letter E zo besmeurd is met groen, dat is erin geslopen tijdens het omzetten van bitmap naar vector.

Over welk goede doel hebben we het dan? :)

Het doel wat nog gekozen gaat worden op het forum. Afgelopen keer was het Stichting Doe Een Wens, de keer daarvoor Stichting Kika. Dus dat zien we t.z.t. wel.

De lime-shirts van vorig jaar waren van een andere (betere) kwaliteit als de anderen. Minder flodderig om het maar eens zo te zeggen.

Die limeshirts waar je op doelt zijn exact dezelfde als die ik nu opgenomen heb in de berekening. Die van vorig jaar echter waren 150 gram, degene die ik gekozen heb zijn 200 gram. Maar om de kosten omlaag te gooien kunnen we die wel selecteren.

Dan wordt het:

50 Slazenger ladies T-shirt/50 Slazenger 150

25 (verzendkosten)
77 (2x instelkosten)
40 (extra kleur)
252,5 (50 Slazenger Ladies T-shirt 150 gr à 5,05 per stuk )
276 (50 Slazenger 150 gr à 5,52 per stuk)
670,50 euro (SUBTOTAAL)
127,395 euro (19% btw)
797,90 euro (TOTAAL incl BTW)

9,98 euro per stuk (2 euro goed doel zit al in de prijs meeberekend)

OF

100x Slazenger 150

25 (verzendkosten)
77 (2x instelkosten)
40 (extra kleur)
447 (100 Slazenger 150)
589 (SUB TOTAAL)
111,91 (19% BTW)
700,91 (TOTAAL incl BTW)

9,01 euro per stuk (2 euro goed doel zit in de prijs meeberekend)

Wat betreft die zakdoekjes, die kunnen veel goedkoper, mocht je dit willen in ieder geval. Ik werk namelijk bij een evenementenbureau waar ook regelmatig van die zakdoeken besteld worden voor themafeesten, ik geloof dat ze al vanaf 1 euro per stuk verkocht worden. Maargoed het was maar een tip mocht je er nog iets mee willen doen.

Ik heb ook soortgelijke zakdoekjes gezien voor 2 euro per stuk. Maar of die dan ook kwalitatief een beetje in orde zijn vraag ik me af. Moet eerst maar zien of er uberhaupt wel animo voor zakdoekjes is.

Zat heel erg te twijfelen tussen..

De zakdoek en de pet..
Aangezien dat er al 8 stemmen zijn op de pet.. Ben ik maar voor de zakdoek gegaan..
maar zou ze het liefst allebei willen  :D

Een zakdoekje kost 2 euro om in te kopen + 2 euro voor het goede doel = 4 euro totaal.
Een pet, met mollogo bedrukt kost:

25 (verzendkosten)
77 (2x instelkosten)
100 (extra kleur)
525 (100 KINGCAP - 6 panel cap met suede klep)
727 (SUB TOTAAL)
138,13 (19% BTW)
865,13 (TOTAAL incl BTW)

10,65 euro per stuk (2 euro goed doel zit al in de prijs meeberekend). Dus dan zit je op 10,65 + 4 = 14,65 euro (waarvan dus 4 euro naar het goede doel gaat!. Heb je een zakdoekje en pet. Maar je kunt dus ook t-shirt en pet doen als je wil. Kost wel meer, namelijk: 9,98 + 10,65 = 20,63 euro als er 50 girlieshirts besteld worden, zo niet: 10,65 + 9,01 = 19,66 euro.

Maar het is allemaal nog variabel. Makkelijkste is namelijk om bijvoorbeeld OF 100 petten OF 100 shirts te bestellen. Zijn jullie goedkoper uit, heb ik minder heisa te verwerken/te verslepen/te versturen.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline the_shagster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik was de mol!
Re: Animo voor sombrero's/petten/zakdoekjes/t-shirts?
« Reactie #18 Gepost op: 10-01-2008, 15:11:13 »
Die pet is stoer!!! Ik wil wel zo'n pet. ik blijf sit topic volgen voor instructies en of het door gaat.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Animo voor sombrero's/petten/zakdoekjes/t-shirts?
« Reactie #19 Gepost op: 10-01-2008, 15:31:58 »
Als ze echt de Pietje Precies willen gaan uithangen en gaan mierenneuken over de kleur groen in het logo, kunnen ze 3 soorten groen en wit natuurlijk onderscheiden. Dit zorgt ervoor dat je 4x instelkosten moet betalen en 3 euro per pet meer vanwege de 4 kleuren.



Dan zal de pet geen 10,65 euro gaan kosten maar...

25 (verzendkosten)
300 (3 kleuren groen à 1 euro per keer per pet)
525 (100 petten à 5,25 per stuk inclusief eerste kleur)
154 (4x instelkosten voor wit, donkergroen, licht groen en nog lichter groen)
1004 (SUB TOTAAL)
190,76 (19% BTW)
1194,76 (incl 19% BTW)
200 (2 euro per pet voor goed doel)

1394,76 euro uiteindelijk

Dus 13,95 euro per pet.

Maar laten we hopen dat dat niet gebeurd  ::nieuwsgierig:: en dan heb je je pet voor 10,65 euro!  :)

En dit geldt natuurlijk ook voor de tshirts.. Als ik geen rekening hou met ladiesshirts en 100 van dezelfde bestel en ze vallen over de kleuren groen dan kost zo'n shirt je uiteindelijk 12,60 euro. Bij voldoende animo voor ladiesshirts zal het dan zijn: 12,32 euro voor of 1 ladiesshirt of 1 unisex shirt.
« Laatst bewerkt op: 10-01-2008, 15:38:57 door Yvonisdemol »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan