Auteur Topic: Aflevering 3  (gelezen 68325 keer)

Offline Rose

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #140 Gepost op: 18-01-2008, 23:21:36 »
Ik kan me ook voorstellen dat PJH even twijfelt over de aflevering omdat ze natuurlijk tijdens het opnemen niet direct denken in afleveringen zoals wij en hij moest dus wel ff nadenken wat in welke aflevering gebeurt.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 3
« Reactie #141 Gepost op: 18-01-2008, 23:22:38 »
Bij dit spel legt PJH het spel per persoon uit als ze bordjes kiezen.. Misschien corrigeerde de mol hem wel (per ongeluk) in de uitleg of wist de mol beter hoe het spel werkte en heeft de mol zich zo verraden tegen PJH
Waarom gaan jullie toch altijd uit van het meest onwaarschijnlijke? :P PJH was onduidelijk in zijn antwoord over vanaf wanneer hij het ongeveer wist. Dan is het toch het meest logische dat het, omdat het al zo'n tijd geleden is, dat in een hele hectische periode was en je nu in een redelijk stressige situatie zit het gewoon even niet helemaal precies meer weet en een klein gokje doet? Ik denk toch niet dat hij zo'n olifantegeheugen heeft dat hij op de seconde nauwkeurig nog precies weet wat hij 8 maanden geleden te weten kwam.
The British are not impressed.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 3
« Reactie #142 Gepost op: 18-01-2008, 23:24:15 »
Joris was weer best verdacht bezig, maar al die hints rond Dennis stapellen zich ook toren hoog op, en hem vondt ik toch ook al verdacht.

Ik vindt de theorie dat Joris de jagers aanstuurde vanaf de toren erg leuk en zou best eens wat in kunnen zitten. Het zou in elk geval een van de beste molacties ooit zijn...

Ik vindt de afleveringen, en de groep dit jaar erg leuk. Wel jammer dat Georgina en Nicolette er al uit zijn, want ik had hun graag langer in actie willen zien.

Bij de opdracht met de zin lijkt iedereen een beetje te klungellen. Niemand lijkt in elk geval de tijd te nemen op goed te kijken welke bordjes er zijn, en welke zin dus mogelijk is.
Patricks actie, met de handboeien, is raar, maar kan denk ik niet gezien worden als molactie... Zijn bordje komt namelijk niet aan één van de twee uiteinden van de keten. Hij krijgt dan dus uiteindelijk aan beide kanten handboeien. Zolang andere spelers allemaal hun handboeien los houden, maakt het dus geen donder uit.

Als de eind zin inderdaad een hint is naar Dennis als mol, en hij zou dat geweten hebben tijdens de opnames, dan is het best grappig dat hij Edo verdacht maakt op het moment dat ze de zin vormen "Ik zie die mol" en Edo het bordje mol draagt. (Ik weet dat Regina er over begint, maar Dennis gaat er lekker op in.)

Ik heb ook nog een overzichtje gemaakt van het topitos graaien, voor de liefhebbers. Er kunnen kleine afwijkingen in zitten, soms was het lastig te zien of het er nou 2 of drie zijn. Ook was rood en paars(?) lastig uit elkaar te houden.
Trouwens vreemd dat niemand van de kandidaten dit als memory lijkt te zien (wat het wel was). Ik snap dat ze bij het joker spel ook tevreden zijn met 1 joker, maar 2 topitos pakken was bij dit spel echt niet nodig.

Toevoeging> Niemand trouwens de behoefte hier sterrenkaarten o.i.d. bij te halen. Dat ik toch een van de terugkerende onderdelen van theorieën op dit forum en dit plaatje is een uitgelezen kant om weer zo'n theorie te starten.

Toevoeging2> Ik heb nog even de maisveld opdracht terug gekregen, en Joris wijst inderdaad belachelijk veel, vooral met het duidelijk zichtbare rode dopje van zijn pen. Het lijkt er serieus echt op dat hij instructies geeft aan andere mensen dan de kandidaten.
Joris zegt op 35:47 van de webstream ook nog eens tegen Edö: "Niet zoveel wijzen." Maar gaat vervolgens zelf vrolijk verder.
« Laatst bewerkt op: 19-01-2008, 00:05:49 door Rat »

Offline vlees

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #143 Gepost op: 18-01-2008, 23:38:29 »
In deze aflevering dus ook het antwoord over de Topitos: Ze zijn er definitief uit. Mooi en terecht.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #144 Gepost op: 19-01-2008, 01:52:52 »
Van Joris viel me gelijk op en gemeld, verder moet ik de aflevering nog nakijken op meer molgedrag en hints.
Patrick is mijn in ogen zeker niet de mol, want hij was behoorlijk zenuwachtig of hij er wel of niet uit zou gaan met de test, dit was niet gespeeld in mijn ogen.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 3
« Reactie #145 Gepost op: 19-01-2008, 02:19:48 »
Van Joris viel me gelijk op en gemeld, verder moet ik de aflevering nog nakijken op meer molgedrag en hints.
...
Dat met die zendertjes (in je vorige bericht) zou inderdaad ook goed kunnen.


M.b.t. PJH: Zou het kunnen dat hij tijdens de maisveld opdracht als jager is ingezet en daardoor weet wie de mol is vanaf aflevering 3? <TUNNELVISIE> Namelijk Joris, die de jagers vanaf de toren aanstuurde.</TUNNELVISIE>
« Laatst bewerkt op: 19-01-2008, 02:30:45 door Rat »

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Aflevering 3
« Reactie #146 Gepost op: 19-01-2008, 09:17:16 »
dachten we niet allemaal ook dat george zn angst niet kon spelen ?
d8 ik .... het zegt niets
dennis for mole !

Offline Mmkk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #147 Gepost op: 19-01-2008, 10:39:50 »
dachten we niet allemaal ook dat george zn angst niet kon spelen ?
d8 ik .... het zegt niets
Ja idd, George zei toen toch dat hij bij iedere test zenuwachtig was om eruit te gaan?

Offline luckyluuk12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #148 Gepost op: 19-01-2008, 11:10:39 »
Nog even over dat van PJH. Misschien zag die inderdaad wel iets waardoor die meteen iwst dat diegene de mol was, maar dat kan er natuurlijk ook gewoon uitgeknipt zijn en dat wij dat dan op het eind zien. Net zoiets als met Yvon toen ze iemand moest vinden niyaman of zo en wij thuis zagen dat ze echt niemand kon vinden en zo maar later zag je dat ze er zo 8 had gevonden of zo.

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: Aflevering 3
« Reactie #149 Gepost op: 19-01-2008, 11:32:37 »
Voor mensen die ver willen zoeken: toen joris vreemd deed op de markt zette zo'n vrouw van de markt 10 vruchten rechtop. 10=J=Joris  :P
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline Risjaar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Eenmaal in een tunnel is 't maar beter doorgassen.
Re: Aflevering 3
« Reactie #150 Gepost op: 19-01-2008, 14:51:58 »
Hee, ik heb niet het hele forum doorgelezen, dus excuses als het al gezegd is.

Wat ik in ieder geval nu zeker weer is dat dennis de mol is. Zo duidelijk als wat!

Neem nou z'n pet, met die naam die achterstevoren m.o.l. is;)
Zijn shirt met het cijfer 31, dat als je het omdraait 13 vormt en de letter M van Mol is.

Bij de fietsopdracht helpt hij annette, lijkt het alsof hij goed voor de groep wil doen, maar uiteindelijk zorgt hij toch dat annette sneller binnen is.

Als iedereen tassen in moet leveren (met dat gewicht) heeft hij maar 4 kilo, zo is hij meteen niet meer verdacht bij zijn medekandidaten, maar wie zegt dat hij al zijn bagage niet in de tas van koen heeft gegooid? Zou slim zijn..

In aflevering 3 werd het allemaal heel duidelijk.

Die presentator, (ff naam vergete:p) die zei dat hij de mol in aflevering 3 wist. Nou, dat wist hij, omdat hij dennis als eerste een bordje zag pakken, en hij zag natuurlijk dat het bordje met ik & acht werd gepakt. Zoals al gezegd is acht 'mol' in het mayaaas ofzoiets:P maar bovendien, in die zin die gevormd moest worden...

het einde van de zin was: en ik zie de mol.
Nou, wie ziet de mol ALTIJD?? De mol zelf natuurlijk, die ziet zichzelf ALTIJD.
Dus die 'ik' ziet de mol, en is dus de mol. En die 'ik' hing heel toevallig (ahum) bij Dennis, omdat hij waarschijnlijk als eerste een bordje mocht kiezen...;)

En in da maisveld.. hij pakt als eerste een vlaggetje met 1/4... Goedzo Dennis, denkt iedereen, want hij heeft een veilig gebied gemaakt. Maar vervolgens word hij niet veel later afgetikt, en heeft hij verder niks omhoog gehesen. Behalve dan die 1/4 waardoor er weer lekker geld uit de pot zou gaan!;)

verder zijn er nog een hoop aanwijzingen die ik zo ff niet meer allemaal weet (ik houd namelijk niet zelf alles bij:P) owja, ook nog het rode shirt dat hij heel vaak draagt.. En ook de muzikale hints, kun je allemaal op hem laten wijzen.

En om terug te komen op dat glaasje drinken (tequila/water).. De mol wou bij de fietsgroep, dat kon door tequila te drinken, en wie stond er vooraan in de rij om te drinken? en had dus de eerste keus om tequila te pakke? (die wist waarschijnlijk waar dat stond) Dennis ja..

En toen ze kandidaten door moesten geven door codes enzo, viel dennis ook al op.
Ze (patrick en dennis) hadden DRIEFM... dennis wist natuurlijk wel dat het 3fm moest zijn, maar hield zijn mond. Toen patrick er echter achter kwam, zag je toch wel dat dennis da jammer vond:P

Voor wie het nu nog niet ziet...;)
Duidelijk hè.. overtuigd of niet? Zo niet... waarom dan niet:P? Tis toch duidelijk...

Wel jammer eigenlijk dat ut nu al duidelijk is(A) maar ja,.. kan ik wel eens een keer de mol in de gaten houde:P

Dennisss Thee Moll!!  8)

En als aanvulling: Dennis nam Annet op sleeptouw in aflevering een met het fietsen, zodat ook zij een snelle tijd kon maken. Een heel 'behulpzame' mollenactie?
C'est le Fruit!

Offline vlees

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #151 Gepost op: 19-01-2008, 16:05:02 »
Precies dat stond al in de quote.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #152 Gepost op: 19-01-2008, 19:06:58 »
Aan het eind van de maisopdracht, net voordat Coen gepakt wordt, is er een rondje in het beeld gemonteerd. Wat heeft de montage daar willen verhullen?
Ik zie het niet hoor...

o wacht, ik zie wel wat. maar het is alleen maar vager gemaakt en heel subtiel. Het kan gewoon een druppel zijn. Maar het is zo snel weer voorbij...
Nou het is iig geen druppel want hij gaat niet "mee" met de camera...
« Laatst bewerkt op: 19-01-2008, 19:10:14 door vieffan »

Offline nicole61

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #153 Gepost op: 19-01-2008, 19:15:45 »
Volgens een interview met Pieter Jan Hagens in "De Wereld draait door" zou hij vanaf de derde aflevering weten wie de Mol is.
Na de bordenopdracht vertelt Pieter Jan wat de tekst had kunnen zijn : acht kandidaten rennen het dorp op en neer maar de mol saboteert en die zie ik.
Is die "ik" in deze zin soms Pieter Jan en heeft hij in deze opdracht dus letterlijk de mol aan het werk gezien.
Op welke wijze heeft Pieter Jan dan in deze opdracht de mol gezien? Meest logische verklaring is dan omdat Edo met het bord "MOL" rondliep.


Deze theoprie is alweer van een paar bladzijden geleden, maar ik denk dat de zin die de 8 kandidaten en de mol moeten maken een belangrijke hint is. Naar wie keek Peter Jan toen hij de zin uitsprak? Naar wie keek hij toen, want de zin zegt dat hij toen de mol zag......

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 3
« Reactie #154 Gepost op: 19-01-2008, 20:38:03 »
Aan het eind van de maisopdracht, net voordat Coen gepakt wordt, is er een rondje in het beeld gemonteerd. Wat heeft de montage daar willen verhullen?
Ik zie het niet. Screenshot?

Wel een vlekje als hij in de laatste safe zone staat, maar dat is duidelijk een viezigheidje op de lens.
The British are not impressed.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #155 Gepost op: 19-01-2008, 20:46:42 »
Ik zie het niet. Screenshot?

Wel een vlekje als hij in de laatste safe zone staat, maar dat is duidelijk een viezigheidje op de lens.

ja dat had ik ook gezien, maar dat was inderdaad gewoon viezigheid. Wacht ik maak ff een screenshot (als het lukt).

nou het lukt dus niet. Als je het tweede shot na dat vuiltje kijkt zie je rechts net iets onder het midden. Iets vaags, maar als ik het frame per frame bekijk ziet alles er clear uit.
« Laatst bewerkt op: 19-01-2008, 21:01:19 door vieffan »

Offline spider2208

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #156 Gepost op: 19-01-2008, 21:00:47 »
Zat vanochtend naar radio 2 te luisten geloof dat het programma Cappucino was.
hierin was o.a. Joris te gast. maar dan wel 's samen met z'n band.

Hierin vertelde hij dat hij heel veel met het land Mexico heeft en dat hij gefasineerd is door de cultuur van 't land en dat hij. Ook vertelde hij dat hij zeer goed spaans spreekt en dat hij na z'n studietijd een paar jaar in Mexico gewoont heeft. Waardoor zijn passie voor de mexicaanse (smartlappen)muziek.  Verder was vond hij het mooi hoe die zangers er altijd zo goed maar toch ook tradioneel gekleed uitzagen. Noemde ook nog naam van 't Kostum. Vanaf hier kwam mijn link met joris naar widm. namelijk dit 1 of 2x kwam er geloof ik in aflevering 3 z'n man in deze kledij voor namelijk 1x als echte muzikant geloof ik en 1x stond er 1 op de markt. Verder was 't wel interressant wat hij allemaal vertelde zonder iets te roepen over WIDM. ofzo.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 3
« Reactie #157 Gepost op: 19-01-2008, 21:04:14 »
ja dat had ik ook gezien, maar dat was inderdaad gewoon viezigheid. Wacht ik maak ff een screenshot (als het lukt).

nou het lukt dus niet. Als je het tweede shot na dat vuiltje kijkt zie je rechts net iets onder het midden. Iets vaags, maar als ik het frame per frame bekijk ziet alles er clear uit.
Ohja, ik zie wel iets, maar dat is zo vaag, kan net zo goed lensflare zijn.

Of denken jullie dat er eigenlijk stiekem een groot bord stond "DENNIS IS DE MOL!!!"? :P
The British are not impressed.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #158 Gepost op: 19-01-2008, 21:05:44 »
nou eigenlijk :P

Nee, maar vond het wel opvallend. Maar wat is lensflare precies, weet nou hoe het eruit ziet maar hoe komt dat?

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 3
« Reactie #159 Gepost op: 19-01-2008, 21:13:55 »
Dit is bijv lensflare: >link<.
Komt doordat (vooral fel) licht (zoals van zon of lamp) in het objectief op de lenzen weerkaatst. De zon hoeft dan niet eens in het beeld zichtbaar te zijn, er komt veel meer licht een camera binnen dat buiten het filmvlak valt.
The British are not impressed.