Auteur Topic: Aflevering 3  (gelezen 68317 keer)

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Aflevering 3
« Reactie #80 Gepost op: 18-01-2008, 09:35:42 »
dus is het logische dat de mol als eerste een bord koos?! Wie was dat? Dunya? Edo?

acht kandidaten rennen het dorp op en neer maar de mol saboteert en die zie ik.

in deze zin zit de oplossing. Moet je m lezen als hoelang is een chinees, dus die is de mol. Wie had die om??
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline mol Thessa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #81 Gepost op: 18-01-2008, 09:42:08 »
dus is het logische dat de mol als eerste een bord koos?! Wie was dat? Dunya? Edo?

acht kandidaten rennen het dorp op en neer maar de mol saboteert en die zie ik.

in deze zin zit de oplossing. Moet je m lezen als hoelang is een chinees, dus die is de mol. Wie had die om??

Dat was Regina 

Coen: zie - kandidaten
Dennis: ik - acht
Regina: die - rennen
Edo: op - mol
Georgina: saboteert - dorp
Dunya: het - en
Joris: meer - en
Patrick: maar - neer

Enne... Regina koos (volgens de montage) als tweede, dus ze had dikke kans dat het bordje met die er nog was.

Triomf!

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Aflevering 3
« Reactie #82 Gepost op: 18-01-2008, 09:46:52 »
Dank Tess,dat was lekker snel, jeetje het klopt dus nog beter dan ik dacht.   ::oink::  Het zal toch niet!!!!1
Ik heb Regina tot nu nog helemaal niet verdacht, moet me eerst maar even concentreren nu op alle mogelijke dingen die ze heeft kunnen mollen.
Shit weer een vrouw?????
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 3
« Reactie #83 Gepost op: 18-01-2008, 09:50:32 »
Dank Tess,dat was lekker snel, jeetje het klopt dus nog beter dan ik dacht.   ::oink:: 

Het zou kunnen ja, dat degene met 'die' dan de Mol is. Maar Daedalus had een andere mooie uitleg die ik ook logisch vind:

"acht kandidaten rennen het dorp op en neer maar de Mol saboteert en die zie ik." Als je deze zin kandidaat voor kandidaat, woord voor woord bekijkt zie je bij het laatste woord 'ik' de kandidaat die de borden met 'ik' en 'acht' draagt. En volgens de zin zie je de Mol ('en die zie ik'). Dit zou een hint kunnen zijn dat de persoon met dit bord de Mol is. Dennis draagt dit bord.

Ook Dennis zou als eerste de keuze gehad kunnen hebben.

Offline Donnie D

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Is Liesje de Mol...???
Re: Aflevering 3
« Reactie #84 Gepost op: 18-01-2008, 09:52:32 »
Waarschijnlijk is het niets, maar wat mij opviel was dat ze toen Joris met de test zijn naam intikte alleen
de eerste letter lieten zien, de rode J (normaal zie je een hele naam verschijnen zeg maar)
En toen moest ik denken aan het introfilmpje, de rode boer J, vlak voor het screenshot van Joris.
(boer wordt ook gebruikt als pestkop in kaartspelen)
Iets te ver gedacht misschien...  :)

Offline valentino

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #85 Gepost op: 18-01-2008, 10:02:07 »
Dagboek molAflevering 3

En of ik saboteer! Maar ik geloof niet dat iemand mij ziet. Ik vind het wel knap dat ze zo'n lange zin hebben gemaakt. Dat had ik niet verwacht en ik heb m'n best gedaan het niet zover te laten komen. Maar het is ze gegund.In het maïsveld is zoveel geld blijven liggen, dat ik er bijna trots op ben.
Er lag zoveel geld voor het oprapen en uiteindelijk is daar maar 500 euro verdiend. En maar rennen en zweten in dat veld. Prachtig.

Tot nu toe gaat het prima allemaal en ik heb er behoorlijk veel lol in! De rol van mol gaat me nog goed af. De zin had dus eigenlijk moeten zijn:
Acht kandidaten rennen het dorp op en neer maar de mol saboteert en niemand die het ziet! Haha!


dus de mol op die toren????????????

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 3
« Reactie #86 Gepost op: 18-01-2008, 10:03:16 »
Joris!!!
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Mmkk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #87 Gepost op: 18-01-2008, 10:11:43 »
Joris!!!
Joris deed helemaal niets op die toren. Volgens mij was er maar 1 walkietalkie en die had Edo. Het enige wat Joris deed was in zijn molboekje schrijven en soms wat roepen.
Vond ik beetje vreemd.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 3
« Reactie #88 Gepost op: 18-01-2008, 10:19:25 »
Volgens mij zei hij ook bewust dingen niet, of te laat. Vooral toen Regina af ging, vond ik Joris wel heel verdacht bezig. Hij kijkt toe tot Regina al bijna gepakt is, draait zich dan om naar Edo en zegt 'kijk daar eens'.
Daarmee ging veel kostbare tijd verloren, waarin Regina er nog vandoor had kunnen gaan.


Enorm leuk spel trouwens, in dat graanveld. Lijkt me geweldig om eens te doen.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline NajRad

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je maar lang genoeg zoekt, vind je het vanzelf
Re: Aflevering 3
« Reactie #89 Gepost op: 18-01-2008, 10:37:34 »
Het zou kunnen ja, dat degene met 'die' dan de Mol is. Maar Daedalus had een andere mooie uitleg die ik ook logisch vind:

"acht kandidaten rennen het dorp op en neer maar de Mol saboteert en die zie ik." Als je deze zin kandidaat voor kandidaat, woord voor woord bekijkt zie je bij het laatste woord 'ik' de kandidaat die de borden met 'ik' en 'acht' draagt. En volgens de zin zie je de Mol ('en die zie ik'). Dit zou een hint kunnen zijn dat de persoon met dit bord de Mol is. Dennis draagt dit bord.

Ook Dennis zou als eerste de keuze gehad kunnen hebben.

Ik zie ook meer in deze verklaring. Het bordje acht en ik is namelijk de sleutel voor de hele zin. Het begint en eindigt ermee. Als je daar dus ergens in het midden van de zin (die je als mol kent) gaat vastklikken beperk je in ieder geval de lengte van de zin. Daarnaast begint en eindigt de hele serie natuurlijk met de mol.
Alles van waarde is gevoel

Offline Ingrid*1970

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #90 Gepost op: 18-01-2008, 11:27:39 »
de achtste maand van de maya's= MOL( en aangezien ze in mexico zijn:P)
Dennis droeg de bordjes "ik" en "acht"= Ik mol typische WIDM hint

Dit is ook de achtste serie van WIDM.
We zijn dus met z'n allen op zoek naar de achtste Mol.
Wat dat betreft zou "ik - acht" ook best een briljante aanwijzing kunnen zijn.

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #91 Gepost op: 18-01-2008, 12:03:09 »
In nog geen enkele verdachtmaking tijdens het maken van de test wordt Dennis verdacht.

En dat vind ik verd8! Dennis is de mol  ::vergroot::



Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #92 Gepost op: 18-01-2008, 12:21:04 »
Waarschijnlijk is het niets, maar wat mij opviel was dat ze toen Joris met de test zijn naam intikte alleen
de eerste letter lieten zien, de rode J (normaal zie je een hele naam verschijnen zeg maar)
En toen moest ik denken aan het introfilmpje, de rode boer J, vlak voor het screenshot van Joris.
(boer wordt ook gebruikt als pestkop in kaartspelen)
Iets te ver gedacht misschien...  :)

Goed gevonden! ::vergroot::


Edit: als het echt zo is natuurlijk.. ;D
« Laatst bewerkt op: 18-01-2008, 12:44:08 door Arco Mol Fan »
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #93 Gepost op: 18-01-2008, 12:31:06 »
Meest logische verklaring is dan omdat Edo met het bord "MOL" rondliep.

Maar die hint is al eens gebruikt in WIDM 5: Australië. Toen lieten ze op een gegeven moment de foto van Yvon onder water zien, met op de achterkant het mollogo. Bij geen andere foto was dit het geval, enkel bij de foto van Yvon. Dat was destijds een hint naar wie de mol was.

Dus ik denk dat dit dan teveel ermee overeenkomt.

Nee, als ik hier zo de dingen lees over Dennis. Ik en Acht. Het hele Maya verhaal, waar de 8ste maand staat voor mol, WIDM 8, dus het is de 8ste mol. Bovendien heb je 8 topito's, 8 molletjes nodig om 1 grote topito/mol te maken. Volgens mij kan die hele 8 theorie nog weleens de rode draad zijn van deze 8ste WIDM serie. Het zit ermee doorspekt  ::rofl:: Overal valt er wel een 8 te vinden.

Daarnaast hoop ik vurig dat ditmaal er nu eens een man de mol is, dus ik sluit me graag aan in het Dennis kamp. Als ik vanmiddag de muzikale aanwijzing dan ook nog kan koppelen, samen met de voorgaande naar Dennis toe, dan ben ik volledig om :)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 3
« Reactie #94 Gepost op: 18-01-2008, 12:34:18 »
Goed gevonden! ::vergroot::

Je ziet gewoon zijn hele naam hoor.

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #95 Gepost op: 18-01-2008, 12:41:07 »
Bij de ketting opdracht heb ik het idee dat Dennis van de rest weg probeert te rennen in het begin en zich aansluit als de zin het niet meer kan kloppen. Zeker als je hem zo ziet rennen in het begin van de opdracht dan moet ik aan george (uit serie 3) denken, hihi.

Offline NajRad

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je maar lang genoeg zoekt, vind je het vanzelf
Re: Aflevering 3
« Reactie #96 Gepost op: 18-01-2008, 12:47:38 »
Jammer dat georgina eruit is. Wat een topmeid! Hoop dat ze terugkomt, maar acht de kans gering.

Ondanks de bordjes aanwijzing richting dennis, was joris wel weer superverdacht. Het doorlopen op de markt "ik kom zo bij jullie" kwam heel erg verdacht over. Aan de andere kant hadden we die opdracht weer niet duidelijk gehoord. Misschien was de opdracht wel als je dicht bij elkaar bent moet je vastklikken en wilde hij vanaf een afstand eerst eens even naar de woorden gaan kijken. En dan was het juist een topactie.

Jammer dat bij de bordjes de eerste niet even die bordjes op de juiste volgorde ging leggen.

Daarnaast was ie wel erg sukkelachtig op de uitkijktoren. Met zijn "ooh jaa inderdaad" of zoiets.
Dat deed me weer heel erg denken aan het soort gedrag van
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
uit serie 2 die terugliep omdat de taxi niet op tijd was ;-)))

Patrick was ook weer erg verdacht. Wie gaat er nou "boven zijn macht" met een machete in een paal staan hakken ???

joris sterk verdacht
Uitkijktoren geen hulp aan edo en doorlopen supermarkt

patrick
Boven zijn macht hakken en typisch mollengedrag (wel 500 euro halen, maar vervolgens niet koen helpen door weer terug te rennen in het maisveld. Ook willen enkele kandidaten hem duidelijk niet hebben bij de geldophalers.

Edo & regina
Komen niet op het idee om het bordje om hun nek gewoon even de woorden van voor en achter te wisselen zodat ze lekker naast elkaar kunnen gaan lopen.

Regina
roept gelijk dat ze vastgeklikt moeten worden en laat zich snel pakken in het maisveld

Edo
Deed de communicatie vanuit de toren. Wel heel behulpzaam, maar de coordinatie was natuurlijk slecht....

dennis
Laat zich te snel pakken in het maisveld. Kon moeilijk contact maken met de andere kandidaten in de markt (liep heel lang rond voor ie contact had ->
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
had ook ooit zo'n soort actie in de winkelstraatjes. Wat was ie toen druk om de kandidaten te vinden, maar in feite stond ie gewoon wat te stampen op ene klein plekkie), terwijl hij de sleutelwoorden voor de zin had.

dunya
Wel errug onopvallend. Misschien is dat wel het aparte aan de mol in deze serie. Je ziet er haast niks doen en ook haast niks bereiken.

Coen
was te fanatiek, die valt af.

Alles van waarde is gevoel

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Aflevering 3
« Reactie #97 Gepost op: 18-01-2008, 12:51:08 »
Een aanname natuurlijk, maar volgens mij is de voor en achterkant door de regie bepaald, anders zou het maken van de zin te gecompliceerd zijn geworden, De woorden voor en achter waren een logische volgorde voor de uiteindelijk te maken zin.
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #98 Gepost op: 18-01-2008, 12:57:36 »
Nog even over Dennis in het maisveld,

- hij hijst een vlag omhoog met 1/4 (met een verklaring er zelfs bij dat die als eerste moest??) met die vlag maak je van 500 ==> 125! Dat is niets natuurlijk.

hij zegt dat hij net te laat is om het 2e vak te bereiken en gepakt wordt door de jager. Als je het beeld terugkijkt dan zie je dat hij er echt wel bijna instaat al..Ook Edo en Joris zeggen, loop harder Dennis, harder harder, en dan net niet dat vak bereiken, jaja. Dat was het vak met de 3x maal verdubbelaar volgens mij.

Oh ja en kunnen we nog iets met de kleuren van de potjes?
« Laatst bewerkt op: 18-01-2008, 13:01:07 door Lola-aapje »

Offline mol Thessa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #99 Gepost op: 18-01-2008, 13:05:36 »
Volgens mij zei hij ook bewust dingen niet, of te laat. Vooral toen Regina af ging, vond ik Joris wel heel verdacht bezig. Hij kijkt toe tot Regina al bijna gepakt is, draait zich dan om naar Edo en zegt 'kijk daar eens'.
Daarmee ging veel kostbare tijd verloren, waarin Regina er nog vandoor had kunnen gaan.


Enorm leuk spel trouwens, in dat graanveld. Lijkt me geweldig om eens te doen.

leuk spel idd. Keek het met mn broertje en die zei het ook. Denk dat dat enorm grappig is als je dat met een groep vrienden gaat doen  ::rofl::
Triomf!