Auteur Topic: [Kandidaat] Froukje  (gelezen 63500 keer)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #60 Gepost op: 16-01-2009, 16:03:49 »
Volgens mij waren het meer puzzelstukjes, weet iemand dit zeker?

Ik kan me strakke, rechte lijnen herinneren.
The British are not impressed.

Offline Duiker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Fucking Diem
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #61 Gepost op: 16-01-2009, 16:24:33 »
Ik kan me strakke, rechte lijnen herinneren.
Hmm zal het straks nog even terugkijken dan.
Molloot sinds seizoen 4

Offline KillerDream

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #62 Gepost op: 16-01-2009, 16:35:04 »
Ik kan me strakke, rechte lijnen herinneren.
Ja, dat klopt. Of het met een schaar netjes doormidden is geknipt.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #63 Gepost op: 17-01-2009, 03:00:32 »
Hallo allemaal,

Normaal gesproken lees ik alleen mee op het forum over De Mol. Maar aangezien ik zoveel omslachtige tips/hints voorbij zie komen en zo weinig échte hints moest ik me wel aanmelden en mijn gevonden hints laten weten.
Was dat voorheen dan anders?  :P

2. Als je de opdracht in het Titanic kantoor goed bekijkt zie je dat Froukje naar de kast loopt vanaf de zijkant. Vanaf die kant móét ze de groene enveloppe zien hangen maar ze besluit ín de kast te kijken en weg te lopen zonder enveloppe.
http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?action=dlattach;topic=33053.0;attach=119077
Ze komt inderdaad vanaf de zijkant... zelfs vanaf de raam kant (waar de envelop hangt). Ik heb even drie plaatjes achter elkaar gezet die vlak na elkaar horen, maar in de uitzending onderbroken wordt door beelden van andere kandidaten.

Na het bekijken van de kast (in plaatje 1), springt ze over de tafel waarna ze naar de envelop lijkt te kijken (op plaatje 2). De cameraman (of andere crew) heeft de envelop duidelijk wel gezien, want die neemt hem (in plaatje 3) vol in beeld. En dat terwijl de cameraman verder weg staat en niet op zoek is naar de geldenveloppen.


Toevoeging> Iets heel anders... Froukje lijkt wel oprecht verbaast als PJ verteld dat zr van de halve briefjes nog hele briefjes moeten maken. De mol zou dat weten.
« Laatst bewerkt op: 17-01-2009, 05:08:05 door Rat »

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #64 Gepost op: 17-01-2009, 10:08:00 »
Vraag me af of dat had gekund, die biljetten waren recht "doorgeknipt" toch ? Zou opvallen als 1 iemand allemaal lelijk afgescheurde briefjes had.

Je zou kunnen indenken dat de Mol een schaar mee naar binnen kan smokkelen (en zo niet, niemand zou raar opkijken als er in een kantoor een schaar ligt)...
Zou wel een lekker subtiele molactie zijn: Een stripje langs de schuine rand afknippen zodat de stukken niet meer passen. Dat is in ieder geval wat ik zou doen als Mol.

Citaat
1. De eerste negen kandidaten krijgen te horen: "Er is nog geen mol." Dan kan het heel goed dat de Mol er nog niet was en dat die als laatste kwam. Wie kwam er als tiende aan? Froukje.

Ik heb zo m'n bedenkingen: De eerste drie kandidaten krijgen ook niet te horen dat er nog geen Mol is, al kan dat eruit gemonteerd zijn. En als het eruit gemonteerd is, kan dat ook voor Froukje gelden natuurlijk.
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #65 Gepost op: 17-01-2009, 12:32:15 »

Toevoeging> Iets heel anders... Froukje lijkt wel oprecht verbaast als PJ verteld dat zr van de halve briefjes nog hele briefjes moeten maken. De mol zou dat weten.


Ze is een goeie actrice... ;)

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #66 Gepost op: 17-01-2009, 12:34:52 »
Actrice? Froukje? Ha, you wish!  :P

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #67 Gepost op: 17-01-2009, 12:53:26 »
Actrice? Froukje? Ha, you wish!  :P

Rechtstreeks van Wiki:

Na vier seizoenen (6pack) vond ze het tijd worden voor een nieuwe uitdaging, en is sindsdien actrice. Ze speelde onder andere in de korte film 'Profs', uitgezonden door de NPS.

Offline J007B

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #68 Gepost op: 17-01-2009, 13:19:08 »
Was dat voorheen dan anders?  :P
Ze komt inderdaad vanaf de zijkant... zelfs vanaf de raam kant (waar de envelop hangt). Ik heb even drie plaatjes achter elkaar gezet die vlak na elkaar horen, maar in de uitzending onderbroken wordt door beelden van andere kandidaten.

Na het bekijken van de kast (in plaatje 1), springt ze over de tafel waarna ze naar de envelop lijkt te kijken (op plaatje 2). De cameraman (of andere crew) heeft de envelop duidelijk wel gezien, want die neemt hem (in plaatje 3) vol in beeld. En dat terwijl de cameraman verder weg staat en niet op zoek is naar de geldenveloppen.


Toevoeging> Iets heel anders... Froukje lijkt wel oprecht verbaast als PJ verteld dat zr van de halve briefjes nog hele briefjes moeten maken. De mol zou dat weten.


Heel mooi gemonteert die plaatjes onder elkaar! Het is zelfs met deze slechte kwaliteit te zien, moet je nagaan hoe het voor Froukje te zien is.

Voorheen was dat inderdaad niet anders; maar vaak zaten de hints die ik gevonden had er wel ergens tussen.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #69 Gepost op: 17-01-2009, 13:34:30 »
De cameraman (of andere crew) heeft de envelop duidelijk wel gezien, want die neemt hem (in plaatje 3) vol in beeld. En dat terwijl de cameraman verder weg staat en niet op zoek is naar de geldenveloppen.
Maar de cameraman weet wat de opdracht is, weet waarschijnlijk al waar de enveloppen liggen/hangen en is wel degelijk ook op zoek naar die dingen, want ze moeten in beeld komen.
The British are not impressed.

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #70 Gepost op: 17-01-2009, 13:41:21 »
Die beelden kunnen ook vooraf al gemaakt zijn !
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Shifting

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #71 Gepost op: 17-01-2009, 15:06:25 »
De intro van PJH in afl. 2 is in een pub (even weg uit dat luxe hotel) hij zit daar aan het bier, en wie begon ook al weer haar t.v. carrière bij 6-Pack?
« Laatst bewerkt op: 17-01-2009, 16:38:56 door S. Holmes »

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #72 Gepost op: 17-01-2009, 15:44:17 »
De intro van PJH in afl. 2 is in een pub (even weg uit dat luxe hotel) hij zit daar aan het bier, en wie begon ook al weer haar t.v. Carrière bij 6-Pack?

Snapte ff niet wat je bedoelde, maar nu heb ik hem... ;)

Bier <---> 6-pack

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #73 Gepost op: 17-01-2009, 16:12:13 »
Bier <---> 6-pack
Nu we toch met bier bezig zijn, ik was net naar 'WIDM in de media' aan het kijken. Tijdens de interviews van TVgids.nl staat Froukje voor een reclame van een (Noord)-Iers bier merk (gok ik). Het gaat om een 'extra stout' bier. Als het beelden van een uitzending waren geweest had ik het tot hint gebombardeerd. Nu is het vooral grappig: "Froukje, Extra stout!"

Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #74 Gepost op: 17-01-2009, 18:17:00 »
 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Offline N@asja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #75 Gepost op: 17-01-2009, 20:23:41 »
Opvallend...> Froukje heeft tot nu toe steeds een rode jas aan.
En wat mij opvalt is dat er ontzettend veel rood in de uitzendingen zit. Is dat toeval? 
::vlaglinks::

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #76 Gepost op: 17-01-2009, 22:26:05 »
Zou een beetje een herhaling zijn van vorig jaar, dat is dan wel een beetje te makkelijk... niet?

Offline vlees

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #77 Gepost op: 17-01-2009, 22:54:08 »
de biljetten waren recht doorgesneden (rechte kniplijn) maar wel schuin dus paste niet alles op elkaar

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #78 Gepost op: 18-01-2009, 02:45:37 »
Hmm, ik heb een anti-tunnelvisie, kan dat ook? Ik hoop eigenlijk niet dat Froukje de mol is. Om verschillende redenen: de manier waarop ze in de afleveringen gemonteerd is (vooral bij de SMS, dat zou een totaal dwaalspoor zijn), ze is nog niet op een sleutelpositie gezet, en, nou ja, andere kandidaten lijken me gewoon meer geschikt  ::jaja:: Maar wie weet, zo'n terugkijkaflevering kan me altijd overtuigen :D
« Laatst bewerkt op: 18-01-2009, 02:48:49 door annebeth »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #79 Gepost op: 18-01-2009, 11:53:22 »
Wellicht dat deze post trouwens iets bijdraagt aan dit topic. Misschien beetje veel tekst en kzie dat een stuk al min of meer ook opgevallen is op de vorige pagina, maargoed, het is volgens mij een beredenatie waarom Froukje de meeste kans heeft op basis van de scheepswerfopdracht om de Mol te zijn.

Maar was het niet slimmer voor de Mol om zo snel mogelijk de vrijstelling te vinden, als de Mol in die groep zit?