Auteur Topic: [Kandidaat] Froukje  (gelezen 63703 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #80 Gepost op: 18-01-2009, 13:28:12 »
Maar als je als Mol heel subtiel wilt mollen, dan pak je inderdaad zo snel mogelijk de vrijstelling. Toch denk ik niet dat dat de tactiek is die je als Mol zou toepassen, maar dat is meer iets gevoelmatigs. Op de één of andere manier zou ik dat als Mol niet doen, misschien omdat het lullig is als Mol om een vrijstelling weg te kapen voor anderen, of omdat het best lullig is om de tweede groep al geen reden te geven om te spelen, terwijl ze dat nog niet eens weten. Ook heb je het nadeel is dat als je de vrijstelling hebt als Mol, dat je jezelf in de spotlights zet, helemaal als je hem verdacht snel hebt gevonden.

Daarom denk ik dat de Mol in de tweede groep zit. Die kan daar bovendien de held uithangen door veel geld te vinden, wat achteraf veel minder blijkt te zijn.

Froukje verdenk ik nog niet echt. In zie namelijk nog niets uit de eerste twee afleveringen waarvan ik denk; dat zou een leuke molactie van haar zijn. Ze lijkt erg passief in de loods, geeft zomaar haar topito aan Rick, in het gebouw vind ze weliswaar geen enkele envelop, in het reuzenrad heeft ze niets kunnen doen. Aan dat laatste kan Froukje dan weer niets doen, dat is gewoon pech als ze de Mol is. Maar al met al vind ik het te weinig om haar al te verdenken als Mol.

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #81 Gepost op: 18-01-2009, 13:58:16 »
De redactie zal het de kandidaten echt niet zo makkelijk hebben gemaakt. Waarschijnlijk heeft de redactie de munt ergens achterin of hoog verstopt. Als kandidaat loop je niet direct helemaal naar achteren of naar boven, maar ga je alles bij langs waar je ook daadwerkelijk langs loopt.

Wat je zegt over dat erin de tweede opdracht weinig te mollen valt, is niet helemaal waar. Je kon echt wel de enveloppen verstoppen of ergens weggooien, bijvoorbeeld onder een gesloten deur schuiven. En je kon een heleboel geld pakken wat later niets waard blijkt te zijn.
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline Rocky

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Isn't it ironic, don't you think?
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #82 Gepost op: 18-01-2009, 13:59:06 »
Ik denk, dat ze wel de mol is, juist omdat ze veel stiller is dan normaal. Ik ben het ook niet eens met de stelling, dat de mol in de tweede groep moet zitten, omdat ze daar zelf een cameraatje bij zich hebben voor de communicatie met de andere groepsleden in de bus. Het kostte Anniek dan ook heel veel moeite in het geheim de vrijstelling weg te moffelen. De eerste groep gaat tegelijkertijd zoeken en hebben geen communicatie met elkaar. De uitgelezen mogelijkheid om a la George, die het heeft uitgevonden, en Dennis 2008, geld weg te werken (wegwerpen is hier niet zo'n goed idee omdat een concullega dat geld dan alsnog mee kan nemen) en te zeggen dat zij niets heeft gevonden. Wordt iedereen gefouilleerd na de opdracht? Nee dus... Dus in de eerste groep kijkt niet iedereen mee, dus is daar de mogelijkheid om te mollen minimaal even groot als in de tweede groep en dus is Froukje nog steeds voor mij kandidate nummer 1. Het valt mij trouwens op, dat niemand het artikel in TeleVizier van 3-9 januari heeft gemeld, waarin de makers van dat artikel op zoek gaan naar de molpotentie van alle deelnemers, waarbij zij Froukje aanwijzen als mol, vanwege haar brutaliteit bij '6-pack'.  ;)
Thank U

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #83 Gepost op: 18-01-2009, 14:18:52 »
Dat kan natuurlijk ook. Als je geld uit de pot wilt halen, dan is het beter om in de eerste groep te zitten, en als je onverdacht wilt worden, kan je beter in de tweede groep zitten, lijkt me dan. Grootste kans (met nadruk op kans) is dan Froukje in de eerste groep, en Jon in de tweede groep.

Ja, daar ben ik het wel mee eens. Ik verdenk nu Jon het meest, ook al heeft die 2030 euro die hij gevonden heeft (half geld), vast echt wel iets opgeleverd. Dus daarom zou je kunnen zeggen dat hij de Mol juist niet is, en je aan iemand moet denken als Froukje, Anniek of Paula (0  euro). Maar wat je zegt over het geld dat op de zelfde plek gevonden is, dat zou best kunnen, dat dat de halve briefjes waren die bij elkaar horen. Maar het zou ook best kunnen dat het geld voor de Mol in de tweede groep zo is neergelegd, dat het verkeerde geld het makkelijkst gepakt kon worden. Het lijkt me geen probleem voor de Mol om te onthouden dat dat geld bijvoorbeeld in kamer 1 en 2 ligt.

Overigens bestaat een 1000 euro briefje in WIDM wel. Ik heb er hier een paar. ::trots::

edit: Iets anders; als Hans er volgende week echt uit gaat (zie muzikale aanwijzingen), dan ziet het er voor Froukje als Mol niet goed uit. In zowel aflevering 1 als 2 stemde Hans op Froukje.
« Laatst bewerkt op: 18-01-2009, 14:25:28 door Heinz »

Offline Jeweetwel2009

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #84 Gepost op: 18-01-2009, 17:18:12 »
Viel me nu pas op: de reactie van Froukje als Pieter Jan zegt: "Ik zoek de twee kandidaten met de lichtste koffers." Ik kan dit niet uitleggen, oordeel zelf maar!

Offline Rocky

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Isn't it ironic, don't you think?
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #85 Gepost op: 18-01-2009, 17:31:10 »
Viel me nu pas op: de reactie van Froukje als Pieter Jan zegt: "Ik zoek de twee kandidaten met de lichtste koffers." Ik kan dit niet uitleggen, oordeel zelf maar!
Bij de opdracht wel weten, wat de opdracht inhoudt, maar er niet op voorbereid zijn, omdat je niet wist, dat je de mol zou zijn ;D
Haar eerste reactie op Dennis' waslijn was trouwens ook wel grappig: "wat ben jij nu aan het doen joh..?"
Thank U

Offline tom_mmetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #86 Gepost op: 18-01-2009, 18:31:16 »
Ik las op het forum ergens een hint over de positie van Froukje voor het waslijn spel. Ik heb er even een plaatje van gemaakt.

Great Northern MALL

Voor diegene die het engels niet onder de knie hebben:
mall spreek je bijna hetzelfde uit als mol

Gewoon zonde als dit geen hint is...
« Laatst bewerkt op: 18-01-2009, 18:41:53 door tom_mmetje »
1. Paula; 2. Froukje; 3. Froukje

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #87 Gepost op: 18-01-2009, 18:55:50 »
Ik las op het forum ergens een hint over de positie van Froukje voor het waslijn spel. Ik heb er even een plaatje van gemaakt.

Great Northern MALL

Voor diegene die het engels niet onder de knie hebben:
mall spreek je bijna hetzelfde uit als mol

Gewoon zonde als dit geen hint is...

Maar veel erger nog zijn die twee beelden op de achtergrond....de houdingen van de SMS !!!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #88 Gepost op: 18-01-2009, 19:11:12 »
Maar veel erger nog zijn die twee beelden op de achtergrond....de houdingen van de SMS !!!
Ik heb voor de liefhebbers een foto gegoogled om het te bestuderen.

Volgens http://flickr.com/photos/annam/1116634603/ heet het "Monument to the Unknown Woman Worker", vertaald is dat "Monument voor de onbekende vrouwelijke arbeider/werker". De mol is de onbekende in WIDM. Is dit een hint dat de mol een vrouw is!

 :P

Ik vindt het wel een grappig beeld trouwens.

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #89 Gepost op: 18-01-2009, 19:27:20 »
Had ik niet eens opgemerkt na 1 keer de aflevering te hebben gezien. Goed zo! Lijkt me duidelijk een hint, zou inderdaad best wel eens kunnen betekenen dat de mol een vrouw is. Ook alweer die letter P die je erin kunt zien. Dat deed die Milouschka toch ook, toch?

Hier even wat meer uitleg (i/h Engels): even eens wat meer erover zoeken.

Uitleg door de kunstenares van de beelden

Monument to the Unknown Woman Worker
« Laatst bewerkt op: 18-01-2009, 19:36:45 door feniks »

Offline tom_mmetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #90 Gepost op: 18-01-2009, 20:04:24 »
Ik heb de SMS en het andere plaatje maar even samengevoegd. Allebei ook met Froukje in beeld en het woord MALL..
In combinatie met de opmerking van Sebastiaan in aflevering één met 'de mol zit ertussen' met Froukje ertussen gemonteerd.. Ik heb mijn mol gevonden.. Kijken of het stand houdt :-)
1. Paula; 2. Froukje; 3. Froukje

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #91 Gepost op: 18-01-2009, 20:14:49 »
Ik las op het forum ergens een hint over de positie van Froukje voor het waslijn spel. Ik heb er even een plaatje van gemaakt.

Great Northern MALL

Voor diegene die het engels niet onder de knie hebben:
mall spreek je bijna hetzelfde uit als mol

Gewoon zonde als dit geen hint is...

Lijkt me wel stug. Een mall is gewoon een winkelcentrum, die heb je zowat op elke straathoek. Dat heeft niets met WIDM te maken.
Tell me what your telescope says

Offline Renske.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #92 Gepost op: 18-01-2009, 20:18:58 »
Ik heb de SMS en het andere plaatje maar even samengevoegd. Allebei ook met Froukje in beeld en het woord MALL..
In combinatie met de opmerking van Sebastiaan in aflevering één met 'de mol zit ertussen' met Froukje ertussen gemonteerd.. Ik heb mijn mol gevonden.. Kijken of het stand houdt :-)
Ik denk wel dat dit een grote hint is. Ik heb het stuk van de houdingen nog eens teruggekeken, en bij Froukje ging Milouska wel even raar staan. En inderdaad, precies de houding van de beelden, zal dit betekenen dat zij de mol is?

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #93 Gepost op: 18-01-2009, 20:19:38 »
Ik heb de SMS en het andere plaatje maar even samengevoegd. Allebei ook met Froukje in beeld en het woord MALL..
In combinatie met de opmerking van Sebastiaan in aflevering één met 'de mol zit ertussen' met Froukje ertussen gemonteerd.. Ik heb mijn mol gevonden.. Kijken of het stand houdt :-)

Dit is idd wel heel mooi zeg!
Plus degene naast Milouska (Dennis) staat zoals het andere standbeeld! EDIT: oh nee, toch niet. Dat zou helemaal mooi geweest zijn :) Alleen was het mooier geweest als de mol een rood scherm had gekregen en de andere groen, dan slaat de rode kleur van MALL ook ergens op.

Maar waarom, waarom heeft Froukje dan nog zo weinig gemolt???
« Laatst bewerkt op: 18-01-2009, 20:21:14 door annebeth »

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #94 Gepost op: 18-01-2009, 20:23:21 »
Echt heel mooi gevonden deze hint!! Dit vind ik de eerste echt goede hint, ik vond die houdingen van de SMS ook al zo opmerkelijk als dat op die beelden slaat zou dat zeker echt een meesterlijke ontdekking zijn!! ::ok::

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #95 Gepost op: 18-01-2009, 21:57:31 »
We zouden de serie met Milouska nog eens moeten kijken om ze zien of ze vaker haar armen zo houdt. Ik vind het erg leuk gevonden maar iets te nietszeggend om een hint te zijn.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #96 Gepost op: 18-01-2009, 22:13:03 »
Dat met die arm van milouska is wel heel toevallig en goed gevonden ::oink::.

Maar milouska beeld PU = MOL uit of te wel Paule Undondek is Mol
Zie paula topic.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #97 Gepost op: 18-01-2009, 23:18:01 »
Plus degene naast Milouska (Dennis) staat zoals het andere standbeeld! EDIT: oh nee, toch niet. Dat zou helemaal mooi geweest zijn :)
Volgens mij staat Yvon wel zo. Twee onbekende vrouwelijke werkers uit voorbije molseries.
Maar ik wil niet dat het Froukje is!
The British are not impressed.

Offline tom_mmetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #98 Gepost op: 19-01-2009, 00:01:53 »
We zouden de serie met Milouska nog eens moeten kijken om ze zien of ze vaker haar armen zo houdt. Ik vind het erg leuk gevonden maar iets te nietszeggend om een hint te zijn.

Ze staat bij Hans ook heel eventjes zo. Maar vervolgens laat ze gauw haar hand zakken. En verder ben ik het niet tegengekomen.
Het zou wel echt heel veel toeval zijn wil ze precies zo staan als het standbeeld, beide keren met Froukje, de naam van het standbeeld over onbekende vrouwen, MALL erboven geschreven en in aflevering 1 de opmerking van Sebastiaan dat de mol ertussen is gemonteerd en dan het beeld van Froukje. Als dit toeval is wordt het echt onmogelijk om een mol te vinden.
« Laatst bewerkt op: 19-01-2009, 00:05:33 door tom_mmetje »
1. Paula; 2. Froukje; 3. Froukje

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #99 Gepost op: 19-01-2009, 00:06:21 »
Volgens mij staat Yvon wel zo. Twee onbekende vrouwelijke werkers uit voorbije molseries.
Maar ik wil niet dat het Froukje is!

Ik ook niet :(