Auteur Topic: [Kandidaat] Froukje  (gelezen 63878 keer)

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #100 Gepost op: 19-01-2009, 00:06:34 »
Goed werk Tom, voor mij bevestigt dit dat dit geen aanwijzing is ... dat er "Mall" boven Froukje haar hoofd staat zou wel iets kunnen zijn.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline tom_mmetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #101 Gepost op: 19-01-2009, 00:16:00 »
De letters Titanic omgezet in cijfers en dan opgetelt kom je op 76
Froukje is in '76 geboren

Om mijn tunnelvisie op Froukje te vergroten :-)
1. Paula; 2. Froukje; 3. Froukje

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #102 Gepost op: 19-01-2009, 11:24:57 »
Volgens mij staat Yvon wel zo. Twee onbekende vrouwelijke werkers uit voorbije molseries.
Maar ik wil niet dat het Froukje is!

Ja klopt Yvon staat wel zo pontificaal met haar handen in de zij. Het zou best eens de reden kunnen zijn waarom die foto van de SMS in de laatste molmail stond. We kregen a.h.w. de hint naar de SMS uit te kijken in aflevering 2 omdat ze toch een beetje aanwezig zouden zijn  ;D  ::vergroot::
Zelf denk ik niet dat het perse op Froukje hoeft te slaan, maar het zou wel kunnen dat ze hebben afgesproken af en toe precies zoals die beelden te gaan staan, daarmee in ieder geval de hint gevend dat de mol een vrouw is. Want de enige mannelijke mol in de SMS staat nooit zo. Mocht Froukje wel de mol zijn vind ik wel dat ze heel veel hebben weggegeven met deze hint.

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #103 Gepost op: 19-01-2009, 11:51:20 »
Het is natuurlijk niet gemakkelijk om hints te bedenken als de mol pas in de eerste aflevering wordt gekozen.

(hoewel ik daar zelf nog steeds niet in geloof...)
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #104 Gepost op: 19-01-2009, 12:01:54 »
Ja klopt Yvon staat wel zo pontificaal met haar handen in de zij. Het zou best eens de reden kunnen zijn waarom die foto van de SMS in de laatste molmail stond. We kregen a.h.w. de hint naar de SMS uit te kijken in aflevering 2 omdat ze toch een beetje aanwezig zouden zijn  ;D  ::vergroot::
Zelf denk ik niet dat het perse op Froukje hoeft te slaan, maar het zou wel kunnen dat ze hebben afgesproken af en toe precies zoals die beelden te gaan staan, daarmee in ieder geval de hint gevend dat de mol een vrouw is. Want de enige mannelijke mol in de SMS staat nooit zo. Mocht Froukje wel de mol zijn vind ik wel dat ze heel veel hebben weggegeven met deze hint.
Volgens mij ben ik wel ergens een foto van die beelden tegen gekomen waarop te zxien is dat de linker vrouwn maar één hand in haar zij heeft en de andere richting het tweede beeld. Als ik mij dat dus goed herrinner staat Yvon toch niet hetzelfde als het linker beeld.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #105 Gepost op: 19-01-2009, 14:36:36 »
Volgens mij ben ik wel ergens een foto van die beelden tegen gekomen waarop te zxien is dat de linker vrouwn maar één hand in haar zij heeft en de andere richting het tweede beeld. Als ik mij dat dus goed herrinner staat Yvon toch niet hetzelfde als het linker beeld.

Het zou wel grappig zijn als Yvon alleen een maar een afbeelding had gezien zoals in beeld gebracht bij WIDM, de hint wou geven en dat helemaal niet wist  ::rofl::

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #106 Gepost op: 19-01-2009, 18:19:31 »
In elk geval is dat dan erg onmols, als kandidaat moet zij bij Sebastiaan, maar als mol toch juist niet?
The British are not impressed.

Offline tom_mmetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #107 Gepost op: 19-01-2009, 18:24:58 »
In elk geval is dat dan erg onmols, als kandidaat moet zij bij Sebastiaan, maar als mol toch juist niet?

Dit was voor de laatste stop (als ik me niet vergis). Sebastiaan moest een keuze maken, zij kon hier toch niks meer aan veranderen. Als mol zou je dus heel goed precies kunnen 'bedenken' hoe het had gemoeten en dan verontwaardigd reageren als de anderen het verprutsen.
1. Paula; 2. Froukje; 3. Froukje

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #108 Gepost op: 19-01-2009, 19:10:36 »
Inderdaad vreemd dat ze weet dat Dennis 2 tattoos heeft. Maar stel dat ze De Mol is zou ze dat dan aan Anniek vertellen ? Dat is gewoon nuttige informatie weggeven ... of was het een verspreking ?

Die lengte lijkt mij niet zo moeilijk, ze weet hoe lang ze zelf is, rekent uit dat ze samen met iemand van 1.96 3.53 is en kan makkelijk inschatten dat Sebastiaan ongeveer zo lang is. Over die opdracht was verder geen idee, dus ik vind het vrij logisch dat Dennis en zij enthousiast worden over Froukje + Dennis in 1 cabine en dan proberen dat voor elkaar te krijgen. Verder geldt ook hier dat als zij De Mol is ze natuurlijk nooit met deze info zou moeten komen.

Eigenlijk zou ik geen argumenten voor Froukje als Mol moeten proberen te verwerpen, omdat ik zelf ook op Froukje zit. Maar toch vind ik deze 2 punten eerder een aanwijzing dat ze De Mol niet is dan dat ze het wel is.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #109 Gepost op: 20-01-2009, 21:47:44 »
De cameraman is snel naar de zijkant van de kast gerend omdat hij wist dat daar een envelop hing.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #110 Gepost op: 20-01-2009, 21:51:26 »
Nou, hij staat in 5 stappen daar, hooguit 2 seconden. Als cameraman weet hij waarschijnlijk toch waar die enveloppen hangen. En bovendien is het shot van hoe ze de kast doorzoekt vanuit deze hoek het mooist, van achter zou het er niet uitzien en van de andere zijkant ook niet.
En je vergeet dat er ook nog een geluidsman en iemand van regie/productie meeloopt die de cameraman die kant op kan trekken.
The British are not impressed.

Offline S-type

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #111 Gepost op: 20-01-2009, 21:54:00 »
Desnoods waren er misschien meerdere cameramannen aanwezig in die kamer

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #112 Gepost op: 20-01-2009, 22:31:59 »
Ik heb de dag van de uitzending al gepost dat ik het verdacht vind.
Sowieso dat ze die envelop niet gezien heeft lijkt vreemd, daarbij: waarom over die tafel heenspringen als eromheen lopen ook prima kan ? Ik blijf vinden dat dit mooie beelden zijn om in aflevering 10 te laten zien, als blijkt dat Froukje De Mol is.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline narcissus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Enjoy all the little things in life!
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #113 Gepost op: 21-01-2009, 12:51:55 »
Misschien zegt dit wel helemaal niets...maar ik heb het volgende gevonden;

Bij de bagageopdracht in de bus met Froukje en Dennis terwijl ze 14 stuks kleding uitzoeken voor Froukje zie je dit (uitgebracht in 2005)

Daar is vorig jaar (2008) ook een nieuwere versie van uitgebracht, namelijk deze;

En zie hier de (onofficiele) vlag van Noord-Ierland volgens Wikipedia


Verdacht of niet???
Carpe Diem!!!

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #114 Gepost op: 21-01-2009, 17:19:30 »
Wil je nou het tweede boek linken aan de vlag van Noord-Ierland? Beetje vergezocht, vind je niet?

Offline narcissus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Enjoy all the little things in life!
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #115 Gepost op: 22-01-2009, 11:46:23 »
Wil je nou het tweede boek linken aan de vlag van Noord-Ierland? Beetje vergezocht, vind je niet?

Misschien wel vergezocht jah,  ;D Maar het is wel apart....is er niet eerder een hint geweest met een boek van de mol??? In eerdere seizoenen? Staat mij zo iets van bij... ???
Carpe Diem!!!

Offline Duiker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Fucking Diem
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #116 Gepost op: 22-01-2009, 22:41:16 »
Nou, als Froukje er echt 's ochtends pas achterkomt dat ze d'r molboekje kwijt is, lijkt me dat een duidelijke mol-aanwijzing. Tenzij ze het 's avonds al zag en het hotel niet op stelten wilde zetten.
Molloot sinds seizoen 4

Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #117 Gepost op: 23-01-2009, 01:29:20 »
Nou, als Froukje er echt 's ochtends pas achterkomt dat ze d'r molboekje kwijt is, lijkt me dat een duidelijke mol-aanwijzing. Tenzij ze het 's avonds al zag en het hotel niet op stelten wilde zetten.

My thoughts exactly...heel verdacht. En nog meer verdacht: Bij het indelen van de duo's voor de telefoonopdracht zie je volgens mij Rick (witte jas) zijn hand op de schouder van Froukje leggen. Dit zou een gebaar kunnen zijn, als in: "ik wil wel met jou een duo vormen". Froukje reageert hier heel erg niet op...en toevallig roept sebas op dat moment dat hij wel met Rick wil, die hiermee instemt.

Voor de mol was het trio de juiste plaats om te mollen...

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #118 Gepost op: 23-01-2009, 04:04:58 »
Voor de mol was het trio de juiste plaats om te mollen...

Dat vind ik onzin. De opdracht mislukte ook als er één koppel niet aanwezig was. Voor de mol moet het een koud kunstje zijn om een par minuutjes te laat te komen (de opdracht zo op een hele simpele manier te laten mislopen).

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #119 Gepost op: 23-01-2009, 04:20:36 »
Volgens mij stelt Froukje bij de theateropdracht voor dat Jon gewoon maar een verhaaltje moet vertellen. Jon begint te vertellen wat hij die ochtend gedaan heeft. Dit leidt af van het zinvol zoeken naar woorden. Ze hebben dan al een aantal andere woorden ontdekt, waardoor ze volgens mij veel gerichter de andere woorden kunnen zoeken.
Dennis breekt dit gebeuren dan ook al snel en bot af.

Is deze afleidingsmanouvre een molactie van Froukje?