Auteur Topic: [Kandidaat] Froukje  (gelezen 63745 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #120 Gepost op: 23-01-2009, 04:25:57 »
Volgens mij stelt Froukje bij de theateropdracht voor dat Jon gewoon maar een verhaaltje moet vertellen. Jon begint te vertellen wat hij die ochtend gedaan heeft. Dit leidt af van het zinvol zoeken naar woorden. Ze hebben dan al een aantal andere woorden ontdekt, waardoor ze volgens mij veel gerichter de andere woorden kunnen zoeken.
Dennis breekt dit gebeuren dan ook al snel en bot af.

Is deze afleidingsmanouvre een molactie van Froukje?

Hm.. Het is inderdaad Froukje die zegt 'vertel eens iets leuks, misschien zit er een woord tussen', 'blijf gewoon lekker kletsen'. Maar dat vind ik eigenlijk wel een goede actie. In plaats van als een 'zak zout' te zitten, is dit tenminste een idee.
« Laatst bewerkt op: 23-01-2009, 04:27:48 door Heinz »

Offline mr.steev

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #121 Gepost op: 23-01-2009, 13:19:20 »
In he dagboek van de mol van afl. 3 staat:
Wel grappig dat Hans er nu met een molboekje vandoor is! Hij zal nog opkijken als hij thuis z'n tas uitpakt.
Misschien dat dan het kwartje valt? Te laat... dat wel. Want Hans zit lekker thuis en ik ga door met mollen.


Het ik hierboven slaat misschien op Froukje, omdat het haar dagboek is. In dat geval is Froukje de mol.

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #122 Gepost op: 23-01-2009, 13:37:48 »
In he dagboek van de mol van afl. 3 staat:
Wel grappig dat Hans er nu met een molboekje vandoor is! Hij zal nog opkijken als hij thuis z'n tas uitpakt.
Misschien dat dan het kwartje valt? Te laat... dat wel. Want Hans zit lekker thuis en ik ga door met mollen.


Het ik hierboven slaat misschien op Froukje, omdat het haar dagboek is. In dat geval is Froukje de mol.

Dat het kwartje valt indd..... dat hans dus thuis kan lezen wie de mol is?
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline mr.steev

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #123 Gepost op: 23-01-2009, 13:59:20 »
Bij de test in aflevering 1 zie je Hans de test maken rond minuut 45.19. Daarna zie je het computerbeeldscherm met de 20ste vraag: Wie is de Mol? Dan zie je Hans denken, en daarna zie je de muis naar Froukje gaan. Daarna wordt er geklikt

Bij de test in aflevering 2 zie je Hans de test maken rond minuut 45.06. Daarna zie je het computerbeeldscherm met de 12de vraag: Hoeveel enveloppes vond de Mol in het grote gebouw? Daarna zie je een flashback, waar Hans aan Froukje vraag of ze iets heeft gevonden. Daarna zegt Hans: want ik snap er eigenlijk niks van. Froukje antwoord: Ja, ik eigenlijk ook niet. Dat is verdacht. Dan zie je het beeldscherm weer en klikt Hans 0 in.

Bij de test in aflevering 3 zie je Hans de test maken rond minuut 43.41. Dan zegt hij: Mijn stem in de test gaat nog steeds naar meerdere mensen. Ik ga Froukje een beetje afschrijven....

Conclusie: In de 1ste aflevering vond Hans Froukje verdacht. In de test stemde hij dan ook op haar.
           In de 2de aflevering vond Hans Froukje nog steeds verdacht. In de test stemde hij dan ook op haar.
           Maar in aflevering 3 begint Hans Froukje een beetje af te schrijven. Hij heeft dus in de test zeker minder
           vragen op Froukje gezet (misschien wel geen)

En wie gaat eruit in aflevering 3: Hans!

Hij heeft Froukje afgeschreven en misschien had hij dat maar beter niet kunnen doen (Froukje is de Mol?????) ;)

Offline Leentje77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #124 Gepost op: 23-01-2009, 15:43:35 »
Ik vind het boek wat zij bij de bagage-opdracht blijkt bij zich te hebben wel een hele sterke aanwzijzing hoor... Dat kan toch bijna geen toeval zijn dat diezelfde rode hand op de kaft in de vlag van ierland terug komt?? En waarom wordt het anders zo expliciet in beeld gebracht? Was mij trouwens niet opgevallen tijdens de uitzending dus chapau voor de speurder in kwestie  ::ok::
En daar bovenop haar laconieke houding over het kwijt zijn van het mol-boekje...Ik weet het zeker: Froukje is de mol!  :D (en toch hoop ik dan weer stiekem dat het toch iemand anders blijkt te zijn omdat het dan weer de genialiteit van het programma aantoont...)

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #125 Gepost op: 23-01-2009, 16:10:31 »
Bij de test in aflevering 1 zie je Hans de test maken rond minuut 45.19. Daarna zie je het computerbeeldscherm met de 20ste vraag: Wie is de Mol? Dan zie je Hans denken, en daarna zie je de muis naar Froukje gaan. Daarna wordt er geklikt

Bij de test in aflevering 2 zie je Hans de test maken rond minuut 45.06. Daarna zie je het computerbeeldscherm met de 12de vraag: Hoeveel enveloppes vond de Mol in het grote gebouw? Daarna zie je een flashback, waar Hans aan Froukje vraag of ze iets heeft gevonden. Daarna zegt Hans: want ik snap er eigenlijk niks van. Froukje antwoord: Ja, ik eigenlijk ook niet. Dat is verdacht. Dan zie je het beeldscherm weer en klikt Hans 0 in.

Bij de test in aflevering 3 zie je Hans de test maken rond minuut 43.41. Dan zegt hij: Mijn stem in de test gaat nog steeds naar meerdere mensen. Ik ga Froukje een beetje afschrijven....

Conclusie: In de 1ste aflevering vond Hans Froukje verdacht. In de test stemde hij dan ook op haar.
           In de 2de aflevering vond Hans Froukje nog steeds verdacht. In de test stemde hij dan ook op haar.
           Maar in aflevering 3 begint Hans Froukje een beetje af te schrijven. Hij heeft dus in de test zeker minder
           vragen op Froukje gezet (misschien wel geen)

En wie gaat eruit in aflevering 3: Hans!

Hij heeft Froukje afgeschreven en misschien had hij dat maar beter niet kunnen doen (Froukje is de Mol?????) ;)

Hier hebben we niet zo heel veel meer aan, hoor. Al die mensen, acteurs of niet, kunnen heel goed faken.

Offline Renske.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #126 Gepost op: 23-01-2009, 16:34:00 »
In he dagboek van de mol van afl. 3 staat:
Wel grappig dat Hans er nu met een molboekje vandoor is! Hij zal nog opkijken als hij thuis z'n tas uitpakt.
Misschien dat dan het kwartje valt? Te laat... dat wel. Want Hans zit lekker thuis en ik ga door met mollen.


Het ik hierboven slaat misschien op Froukje, omdat het haar dagboek is. In dat geval is Froukje de mol.
Maar Sebastiaan is de enige die weet van het boekje. :-\\

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #127 Gepost op: 23-01-2009, 16:37:02 »
Nee. Het dagboek wordt geschreven alsof de mol zelf ook net de afl heeft gezien. Dus dan heeft die ook gezien dat het boekje met Hans mee is.
Niet teveel conclusies uit het dagboek halen, het is allemaal gemanipuleerd.
The British are not impressed.

Offline tom_mmetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #128 Gepost op: 23-01-2009, 18:47:38 »
Dat het kwartje valt indd..... dat hans dus thuis kan lezen wie de mol is?

Hehe, als Froukje dan de mol is, hoe kan de mol dan zijn molboekje presenteren op internet? Tas vol met velletjes papier :-)? Geloof sowieso weinig van die 'dagboeken'.
1. Paula; 2. Froukje; 3. Froukje

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #129 Gepost op: 23-01-2009, 19:17:39 »
Nah, hij/zij typt ze misschien nadat de serie is opgenomen?

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #130 Gepost op: 23-01-2009, 22:03:31 »
De moldagboeken?
Die worden door iemand van de productie geschreven. De schrijfstijl is namelijk jaar in jaar uit hetzelfde.

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #131 Gepost op: 24-01-2009, 02:09:16 »
Weten we dat zeker? Dat zou ik echt onwijs jammer vinden, lees ze altijd met plezier :) Heeft de mol er wel enige inspraak in?

Btw, ik zou het wel sneu vinden als Froukje haar boekje niet terug krijgt (of ze nou de mol is of niet), echt een unfaire situatie krijg je dan... de crew wist er toch van via de biecht van Sebastiaan? Dan hadden ze toch wel even Hans kunnen vertellen hoe of wat en het boekje terugvragen?
(misschien is dat ook gedaan en is dat een veilingsitem ofzo?)

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #132 Gepost op: 24-01-2009, 10:11:54 »
Froukje zei wel: "Nouja, gelukkig heb ik toch alles wel in mijn hoofd zitten."
Dus het enige wat ze moet doen is ervoor zorgen dat een molboekje krijgt en daar haar dingen weer inschrijven/

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #133 Gepost op: 24-01-2009, 11:39:11 »
Weten we dat zeker? Dat zou ik echt onwijs jammer vinden, lees ze altijd met plezier :) Heeft de mol er wel enige inspraak in?

Niets is wat het lijkt.. ;)
Nee, daar hebben we nooit uitsluitsel over gehad, maar voor mezelf weet ik het wel zeker. Het lijkt echt elk jaar weer te veel op elkaar.
Maar ik wil je niet van je geloof brengen hoor  ;D ;)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #134 Gepost op: 24-01-2009, 20:50:24 »
Ik kan nog geen Mol ontdekken in Froukje. Een voorbeeld uit aflevering 3 dat ik nog niet gelezen heb; Froukje komt met het woordje 'hier' in het theater. En het zou kunnen dat het ook Froukje is die 'bij' roept, maar dat zou ook Anniek of Vivienne kunnen zijn, dat kan ik niet goed horen.
« Laatst bewerkt op: 24-01-2009, 21:05:14 door Heinz »

Offline Rob78

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #135 Gepost op: 25-01-2009, 02:17:00 »

Niet echt een hint, maar meer een theorie over Froukje en de opzet van het programma:

De mol is in aflevering 1 pas aangewezen. 100% zeker is dat niet, maar ik ga er wel vanuit. Het wordt als zo vernieuwend gebracht (SMS) dat het me een beetje sterk lijkt dat we straks gaan zien dat de mol toch al bekend was.

Ik vroeg mij af, met alle kandidaten zo vaak in 1 ruimte, hoe kan de mol geïnformeerd worden over de opdrachten? Moet de mol alles improviseren? Dat lijkt me zo goed als uitgesloten.

Ik heb Froukje in 3 afleveringen nog niet 1 keer iets in de test zien invullen.

Het zou zo maar eens kunnen zijn dat de mol geen tests invult, maar ipv daarvan de opdrachten met moltips bekijkt voor de opdrachten die komen gaan!

Verder vind ik Froukje qua gedrag ook het meest verdacht. Bij de executie in aflevering 2 zit ze wel erg relaxt bij.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #136 Gepost op: 25-01-2009, 02:22:28 »
De mol kan instructies krijgen tijdens de biecht.
The British are not impressed.

Offline Rob78

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #137 Gepost op: 25-01-2009, 02:26:00 »
De mol kan instructies krijgen tijdens de biecht.

Dat is natuurlijk waar.

De absolute noodzaak is dus overboord, maar toch blijf ik het de komende afleveringen nog in de gaten houden.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #138 Gepost op: 25-01-2009, 09:56:31 »
Ben blij dat je de eerste zin ge-edit hebt xD Als iedereen toch bezig is met voorzetsels door elkaar roepen, kan je net zo goed "bij" zeggen omdat die anders toch wel langs komt. De "hier" zou met de context "Het geld is ... maar bij" ook makkelijk geraden kunnen worden. Misschien dat ze dat dacht, mocht ze de Mol zijn, maar kdenk dat we er weinig over kunnen zeggen.

Je gaat als Mol toch niet goede woorden toevoegen? Hoe simpel 'hier' ook lijkt? Maar leek 'wie' dat ook niet?

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Froukje
« Reactie #139 Gepost op: 27-01-2009, 19:39:33 »
Je gaat als Mol toch niet goede woorden toevoegen? Hoe simpel 'hier' ook lijkt? Maar leek 'wie' dat ook niet?

Daarom heeft ze ook niet het woord 'wie' geroepen. Hier was een stuk makkelijker te raden en ze dacht vast laat ik ook eens iets goeds zeggen..., maar ik denk eigenlijk dat ze er donderdag gewoon uitgaat zoals de muzikale aanwijzing aangeeft ::zwaai::