Auteur Topic: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm - 9 januari  (gelezen 37655 keer)

WorldExpress

  • Gast
Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm
« Reactie #100 Gepost op: 13-01-2009, 00:45:10 »
Ik vind dit ook minder leuk, maar je kan het wel zien als een hint naar iemand die niet de Mol is. Zodat je ernstig kan gaan twijfelen aan je Mol als iemand een prachtige uitleg heeft verzonnen voor de muzikale aanwijzing.
Dan heb je een weekje 1 kandidaat die misschien wel af gaat vallen dus minder kans maakt om de mol te zijn. voor 1 weekje ::)

Ik vind 't jammer, vond ik altijd een van de leukere dingen buiten de afleveringen om  ::niet-ok::

Offline Sneakiej

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm
« Reactie #101 Gepost op: 13-01-2009, 14:28:18 »
Ik geloof hier zelf niet in als hint hoor, maar het enige waar ik de hele tijd aan moet denken als ik I can see it in  your eyes(that you're lying) is Yvonne uit seizoen 5 die dit tegen de man met het koffertje zegt.
Yvon-Yvonne
Dennis-Dennis
Niets is wat het lijkt!!!!

Offline garfreek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm
« Reactie #102 Gepost op: 13-01-2009, 17:10:35 »
ik vind dit veel en veel leuker ::tandpastasmiley::
keek de muzikale hints nooit omdat ik dat niet bij het spel vinde horen, zocht liever alleen de afleveringen af ::)

maar nu kan ik meedoen en krijg ik niet na 10 maar na 1 week het antwoord ::tandpastasmiley:: veel beter ;)

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm
« Reactie #103 Gepost op: 14-01-2009, 15:36:21 »
Ja, kan allemaal. Het is gewoon lastig om een goede verklaring te vinden.

Als we het nou eens omdraaien. Welke deelnemers kunnen niet met 'liegen' geassocieerd worden in de loodsopdracht:

Paula, Froukje, Jon, Viviënne en Anniek?


Ik ben het hier niet helemaal mee eens. Froukje beweerde dat ze Jon maar bleef roepen en fluiten om hem op zijn plek te zetten. Jon zegt dat hij haar niet heeft gehoord, of maar 2 of 3 keer gehoord heeft. Wie spreekt de waarheid? Froukje kan tegen ons wel zeggen dat ze zovaak geroepen en gefloten heeft, maar misschien is het waar wat Jon zegt, dat ze het maar 2 of 3 keer gedaan heeft. Jon kan ook wel zeggen dat hij Froukje maar 2 of 3 keer gehoord heeft, terwijl hij haar veel vaker gehoord heeft, zoals Froukje ons doet geloven. Dus: ze kunnen allebei wel gelogen hebben. Snapt iemand dit nog?
I got that tunnel vision going through my  head

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm
« Reactie #104 Gepost op: 14-01-2009, 16:43:52 »
Ik ben het hier niet helemaal mee eens. Froukje beweerde dat ze Jon maar bleef roepen en fluiten om hem op zijn plek te zetten. Jon zegt dat hij haar niet heeft gehoord, of maar 2 of 3 keer gehoord heeft. Wie spreekt de waarheid? Froukje kan tegen ons wel zeggen dat ze zovaak geroepen en gefloten heeft, maar misschien is het waar wat Jon zegt, dat ze het maar 2 of 3 keer gedaan heeft. Jon kan ook wel zeggen dat hij Froukje maar 2 of 3 keer gehoord heeft, terwijl hij haar veel vaker gehoord heeft, zoals Froukje ons doet geloven. Dus: ze kunnen allebei wel gelogen hebben. Snapt iemand dit nog?
Ik snap je redenering iig, en je redenering klopt ook
Je kan eigenlijk helemaal niet weten wie er liegt en wie er de waarheid spreekt, het ligt allemaal aan de montage
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm
« Reactie #105 Gepost op: 14-01-2009, 17:20:54 »
Ik snap je redenering iig, en je redenering klopt ook
Je kan eigenlijk helemaal niet weten wie er liegt en wie er de waarheid spreekt, het ligt allemaal aan de montage


Pff, gelukkig  ::ok::!!  Dat het aan de montage ligt klopt zeker, maar dat neemt niet weg dat er misschien wel veel gefloten is maar dat niet door Jon bevestigd wordt, of andersom.
I got that tunnel vision going through my  head

Offline timmyt

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm
« Reactie #106 Gepost op: 14-01-2009, 19:11:02 »
Het fragment staat al online:
surprise, suprise
Surprise, surprise
Ain't nothing strange to me



Mag ik even een wilde gok doen... Ain't nothing strange to me>> Dennis Storm>> TRIE BEFORE YOU DIE!!! Dat lijkt mij een 100% match te zijn.... 4 mollen op de achtergrond... niet eigennaam in typen. Ik hoop het eigenlijk van niet want hij lijkt mij echt een goede speler te zijn....
« Laatst bewerkt op: 14-01-2009, 19:14:30 door timmyt »

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm
« Reactie #107 Gepost op: 14-01-2009, 19:22:23 »
Ik zit ineens aan totaal wat anders te denken. Bij de intro is er bij Sebastiaan een vraagteken te zien.
Als je een surprise krijgt weet je nog niet wat je krijgt, het is dus nog een vraagteken voor jou.

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm
« Reactie #108 Gepost op: 14-01-2009, 19:34:23 »
Het is eigenlijk een beetje een tegenstrijdigheid he?
'Surprise', en 'ain't nothing strange to me'. Is het nou een verrassing of juist niet?

Offline Kimi89

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm
« Reactie #109 Gepost op: 14-01-2009, 20:25:50 »
Ik denk dat Anniek volgende aflevering vertrekt

Waarom, omdat zoals gezegd de voorkant van het album lijkt op die 10 beeldschermen bij de loodsopdracht. Dit wijst dus naar Sebastiaan toe.

In de preview voor morgenavond zie je Sebastiaan aan Anniek een vraag stellen, Anniek antwoord hierop, dat ze het antwoord op die vraag niet weet. Sebastiaan denkt echter dat dit een leugen is.

2 mensen kunnen morgen zoals in de preview gezegd is elkaar het hand boven het hoofd houden (deze 2 zijn denk ik Anniek en Sebastiaan), maar doet sebastiaan dat ook?. Want hij vindt Anniek dan wss verdacht, en zo iemand hou je dan liever niet het hand boven het hoofd.

Zoiets als Sebastiaan die tegen Anniek zegt. Suprise Suprise, I knew you was telling Lies!.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm
« Reactie #110 Gepost op: 14-01-2009, 20:30:36 »
Denk alleen niet dat de hint over de volgende aflevering gaat.
The British are not impressed.

Offline Kimi89

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm
« Reactie #111 Gepost op: 14-01-2009, 20:34:01 »
Nee over de volgende afvaller, maar vond het wel opvallend dat er een best stevige link tussen te zetten viel. Vond het opvallend genoeg om even te melden

Offline IDM

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm
« Reactie #112 Gepost op: 15-01-2009, 09:44:54 »
Ik kan er niets zinnigs uithalen, hoor.
Ik kan het alleen maar herleiden naar een mol, maar daar gaat het hele muzikale hint-gebeuren niet over.
Laten we jabberen.

Offline stoney

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm
« Reactie #113 Gepost op: 15-01-2009, 16:29:49 »
Ik heb eventueel nog een theorie die op Dennis als volgende afvaller kan slaan.

In vorige series vielen de kandidaten van BNN al vroeg in het seizoen af. 'Ain't nothing strange to' Dennis als je het zo bekijkt. Enige 'surprise' is dat hij niet als eerste afvalt, net als Nicolette en Sander.


Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm
« Reactie #114 Gepost op: 15-01-2009, 16:43:18 »
But surprise, suprise
Surprise, surprise
Ain't nothing strange to me
Knew you was telling lies

Wat als het nu gewoon slaat op de 2 supervrijstellingen die er te verdienen vallen.
Dat is de verrassing, en 2x maal want zo gaat er niemand naar huis. Dat er dus helemaal geen afvaller is in aflevering 2.
Die 3de zin slaat dan op de mol, want niet naar huis gaan daar is niks vreemds aan voor de mol. Maar hoe je die 4de zin dan in deze context kunt zetten...  ::)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm
« Reactie #115 Gepost op: 15-01-2009, 19:19:18 »
De verklaringen die ik het meest plausibel vind heb ik bijelkaar gezet. Ze wijzen Hans, Anniek, Vivienne, Paula, Dennis, Rick en niemand aan als afvaller van vanavond:

- De regels die we te horen krijgen zijn: "Surprise, surprise, Surprise, surprise, Ain't nothing strange to me, Knew you was telling lies". De zin die hierna volgt luidt: "I could see it in your eyes". Deze zin krijgen we niet te horen, wat zou kunnen betekenen dat we 'het' niet in z'n ogen konden zien. Hans droeg een opvallende zonnebril in de donkere loods van de Titanic, waardoor we niet in zijn ogen konden kijken. Bovendien lijkt de platenhoes naar deze opdracht met de monitoren te verwijzen.

- Vier keer 'surprise' kan betekenen dat de volgende afvaller de kandidaat is die in aflevering 1 als vierde verrast werd met de vraag of hij/zij de Mol wilde zijn. Dit was Anniek. (Of de tweede kandidaat, vanwege twee keer 'Surprise, surprise': Viviënne.)

- Volgens M slaat de titel op Paula die haar armen in de lucht gooit ('tadaa!') als in 'verrassing!', wanneer Pieter Jan zegt dat er nog geen Mol is.

- ober denkt dat de hint op Dennis slaat, die als eerste de vraag kreeg of hij de Mol wilde zijn. Alle andere kandidaten heeft hij kunnen ondervragen. Hij heeft van het begin kunnen zien hoe de anderen logen ("Knew you was telling lies").

- 'Surprise surprise' kan op Rick slaan die zegt dat de Mol "moet kunnen verrassen". Ook is hij in het gebouw van de ex-mollen duidelijk aan het liegen wanneer hij eerst zegt dat hij de vraag kreeg wie de Mol is, en later zegt dat hij de vraag kreeg of hij de Mol wil zijn ("Knew you was telling lies"). Bovendien heeft Rick in de loods (vergelijk opstelling monitoren met platenhoes) Sebastiaan door die Dennis op Ricks plek wil zetten. Sebastiaan liegt als het ware dat hij niet weet dat Rick daar hoort te staan. (Door tureluurs)

 - *Myra* denkt dat de titel 'Surprise Surprise' en de regel "Knew you was telling lies" er op wijzen dat er in aflevering 2 helemaal niemand afvalt.

Ik ben benieuwd of de goeie uitleg en afvaller er tussen zit.. In mijn pool heb ik Hans ingevuld.

Offline LNR

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm
« Reactie #116 Gepost op: 15-01-2009, 19:41:46 »
Weet niet of het al eens genoemd is... Maar zou het niet kunnen slaan op Anniek.
Als zij aan komt rijden in de taxi wordt haar introductie getoond. Hierin zegt ze: ik sta niet te liegen!
Verrassing! Wel dus!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm
« Reactie #117 Gepost op: 15-01-2009, 19:50:38 »
Weet niet of het al eens genoemd is... Maar zou het niet kunnen slaan op Anniek.
Als zij aan komt rijden in de taxi wordt haar introductie getoond. Hierin zegt ze: ik sta niet te liegen!
Verrassing! Wel dus!

Bedoel je dat ze wel staat te liegen omdat ze de Mol is? In dat geval; dat klopt niet, want de hint slaat op de afvaller.

Offline Juudz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm
« Reactie #118 Gepost op: 15-01-2009, 19:52:38 »
Ik vind de verandering van mol naar afvaller zo vreemd, overal in de fora zie je mensen die theorieën posten richting de mol.. ???
Follow the clues to find the one..

Offline S-type

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm
« Reactie #119 Gepost op: 15-01-2009, 21:52:54 »
Wat een suprise , niemand valt af!