Auteur Topic: Aflevering 2 (15-01-2009)  (gelezen 114008 keer)

Offline loes_noir

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #340 Gepost op: 17-01-2009, 18:49:53 »
Je zegt dat Jon zou overblijven. Maar als hij geen tattoo heeft (en de rest klopt wel), dan is hij volledig inwisselbaar met Rick.

Oooh
Ja dat zou ook nog kunnen

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #341 Gepost op: 17-01-2009, 18:50:41 »
Trouwens, wat mij opviel bij het voorstelfilmpje (shots van kandidaten en opdrachten) was dat er volgens mij sommige shots veranderd waren; er werden andere opdrachten getoond. Ik kan me natuurlijk vergissen...
Ik heb het even voor je nagekeken. Ik heb hier het intro (neem aan dat je deze bedoelt). Boven zie je beelden van afl1 en onder van afl2.
The British are not impressed.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #342 Gepost op: 17-01-2009, 18:53:16 »
Mooi werk, Daedalus!  ::ok::
Maar er is dus geen verschil. :P
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline vlees

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #343 Gepost op: 17-01-2009, 18:54:37 »
Waarom niet 2?
Nederlandse spelling: getallen tot 20 moeten vol uitgeschreven worden -> 10 telt niet omdat het een huisnummer is.

Bij de zoekopdracht in het Titanicgebouw vond groep 1 in totaal € 1.900,- en groep 2 € 4.300,-. Er is echter slechts € 1.350,- in de pot gekomen. Als groep 2 het hele gebouw heeft doorzocht en alles heeft gevonden én als de ene helft van elk biljet verstopt was in de eerste ronden en de andere helft in de tweede, hoe kan er dan geen € 1.900,- in de pot komen? Het lijkt mij dat de mol in het tweede groepje zat en daar als 1 van de eersten moet zijn geweest om geld te laten verdwijnen.

de biljetten moesten precies op elkaar passen -> groep 1 heeft net de verkeerde biljetten gevonden (of was die 4.300,- ALLES; als dat zo was, was er bij groep 1 meer in het huis en hebben ze dus alsnog de verkerden onpassende biljetten gevonden)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #344 Gepost op: 17-01-2009, 18:55:36 »
Mooi werk, Daedalus!  ::ok::
Maar er is dus geen verschil. :P
Dank je. :)
Nee idd, alleen een rode vingerafdruk en de overgang tussen de groepsfoto aan het eind en het mollogo lijkt in de één iets langer, maar dat is zo minimaal.
The British are not impressed.

Offline vlees

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #345 Gepost op: 17-01-2009, 19:02:21 »
ik snap sowieso niet waarom de kandidaten niet meteen een tabelletje gemaakt hadden met hun eigen gegevens ingevuld en in een derde kolom de som als het voor een vraag nodig was (dus ongeveer zo):
Lengte Huisnummer Netnummer Aantal Tatoeages
Anniek - 0
Froukje 070 0
Dennis - 2
Rick - 0
Jon - 0
Vivienne 070 0
Hans - 0
Sebastiaan - 3?
en dan zon zlefde tabelletje voor wi met wie in een wagonnetje zit
« Laatst bewerkt op: 17-01-2009, 19:04:20 door vlees91 »

Offline timmyt

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #346 Gepost op: 17-01-2009, 19:29:22 »
Ik blijf het raar vinden dat de nadruk zo op 2 ligt... Kijk nog eens naar die foto met die vragen. Er staat vaak: Welke 2 kandiaten zijn samen blablabla, 2 tattoos, twee netnummers etc etc:

De opdracht op die bus was in 2 groepen
De opdracht met het geld was in 2 groepen
Het geld moest door de helft (2) gedeeld worden
In het reuzenrad zat men met 2 kandidaten in een karretje.
De nummers 2 komen op bijna elk karretje voor.
Twee kandidaten op een hotel kamer.
2 kandidaten wilde de mol niet zijn.
Er waren 2 vrijstellingsmunten in het spel. Daar moesten 2 namen op geschreven worden. Alle 2 de munten werden ingeleverd.
Er stonden 2 munten op de schoorsteen in aflevering 1
2x achter elkaar was bij de finale de 3de persoon de afvaller.
De sms bestaat uit 2x2 mollen.

Ik vind dat wel een beetje veel 2 van het goede...

Misschien toch 2 mollen?
Hoe dan ook magic number 2.... ::vergroot:: ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 17-01-2009, 19:40:11 door timmyt »

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #347 Gepost op: 17-01-2009, 19:40:40 »
Daar is al heel veel over gezegd en ik vind het, om eerlijk te zijn, ook heel erg onzinnig.

De opdracht op die bus was in 2 groepen
De opdracht met het geld was in 2 groepen
Als je de eerdere reeksen van WIDM hebt gezien, weet je dat er héél vaak opdrachten in twee groepen moeten gebeuren.

Citaat
Het geld moest door de helft (2) gedeeld worden
Dat heeft met de twee groepen te maken, zodat de mol vanuit de ene groep ook invloed kon hebben op de resultaten in de andere groep.

Citaat
In het reuzenrad zat men met 2 kandidaten in een karretje.
Wat logisch is, want voor de opdracht moesten steeds twee mensen samen iets hebben. Als je dat per drie doet, wordt het (a) te ingewikkeld, (b), blijft er niemand meer over voor buiten en (c) past het misschien niet eens meer goed in het karretje.

Citaat
De nummers 2 komen op bijna elk karretje voor.
Dit lijkt me toeval, voor hetzelfde geld was het een ander getal geweest.

Citaat
Twee kandidaten op een hotel kamer.
Tja, de meeste kamers zijn nou eenmaal tweepersoons. En probeer jij maar eens een groep van 10 mensen op een andere manier in te delen (met dezelfde soort kamers). Dan is alleen twee keer 5-persoons mogelijk, maar dan zit je met inklapbedjes enzo.

Citaat
2 kandidaten wilde de mol niet zijn.
Daar had de redactie geen invloed op. Bovendien, als er nog geen mol was, kon dit geen hint zijn.

Citaat
Er waren 2 vrijstellingsmunten in het spel. Daar moesten 2 namen op geschreven worden.
Ja, dat hangt wederom samen met het feit dat er twee groepen waren...

Citaat
Er stonden 2 munten op de schoorsteen in aflevering 1
Geen idee, zou best kunnen, maar zo kun je van alles verzinnen. Ze lieten bijvoorbeeld 3 schilderijen zien...

Citaat
2x achter elkaar was bij de finale de 3de persoon de afvaller.
Is dat een hint richting 2??

Citaat
De sms bestaat uit 2x2 mollen.
Uit 4 dus... ::)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Badeendje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #348 Gepost op: 17-01-2009, 19:45:22 »
Zo, daar wordt weer iets genadeloos de grond in geboord. ::tandpastasmiley::
Tja..al die tweeën...de meeste vind ik gewoon logisch..zoals twee groepen etc.

Ach...we will see.

Offline timmyt

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #349 Gepost op: 17-01-2009, 19:49:53 »
@KD. Oh, sorry hoor. Ik probeer alleen maar mee te zoeken/denken. Daarnaast vind ik dat we hier met respect met elkaar om moeten gaan. En als je het ergens niet mee eens bent prima maar waarom moet dat met zo'n ondertoon gezed worden? Dan zie ik liever antwoorden/tips waar we dan wel iets mee kunnen. Maar blijkbaar denk jij daar anders over...

Jammer.
« Laatst bewerkt op: 17-01-2009, 19:53:43 door timmyt »

Offline Dumke

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #350 Gepost op: 17-01-2009, 19:51:06 »
Ik heb het even voor je nagekeken. Ik heb hier het intro (neem aan dat je deze bedoelt). Boven zie je beelden van afl1 en onder van afl2.


Wow, dat heb je goed voor elkaar! Ik had me dus vergist. Ik begin dingen te zien die er helemaal niet zijn! Eén van de symptonen van de mollengriep...

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #351 Gepost op: 17-01-2009, 19:57:27 »
Ik blijf het raar vinden dat de nadruk zo op 2 ligt... Kijk nog eens naar die foto met die vragen. Er staat vaak: Welke 2 kandiaten zijn samen blablabla, 2 tattoos, twee netnummers etc etc:

De opdracht op die bus was in 2 groepen
De opdracht met het geld was in 2 groepen
Het geld moest door de helft (2) gedeeld worden
In het reuzenrad zat men met 2 kandidaten in een karretje.
De nummers 2 komen op bijna elk karretje voor.
Twee kandidaten op een hotel kamer.
2 kandidaten wilde de mol niet zijn.
Er waren 2 vrijstellingsmunten in het spel. Daar moesten 2 namen op geschreven worden. Alle 2 de munten werden ingeleverd.
Er stonden 2 munten op de schoorsteen in aflevering 1
2x achter elkaar was bij de finale de 3de persoon de afvaller.
De sms bestaat uit 2x2 mollen.

Ik vind dat wel een beetje veel 2 van het goede...

Misschien toch 2 mollen?
Hoe dan ook magic number 2.... ::vergroot:: ::vergroot::


 >:D En het was ook nog aflevering 2  >:D

Nu ontopic: Ik geloof niet dat er iets achter het getal 2 zit. Is gewoon een gemakkelijk getal om een groep in te verdelen etc.
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline stephany

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #352 Gepost op: 17-01-2009, 19:59:17 »
@KD. Oh, sorry hoor. Ik probeer alleen maar mee te zoeken/denken. Daarnaast vind ik dat we hier met respect met elkaar om moeten gaan. En als je het ergens niet mee eens bent prima maar waarom moet dat met zo'n ondertoon gezed worden? Dan zie ik liever antwoorden/tips waar we dan wel iets mee kunnen. Maar blijkbaar denk jij daar anders over...

Jammer.

Volgens mij wil KD zo gewoon laten zien dat deze beweringen niets inhouden. Vind niet dat KD respectloos doet. Hij snauwt niemand af.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #353 Gepost op: 17-01-2009, 20:00:22 »
@KD. Oh, sorry hoor. Ik probeer alleen maar mee te zoeken/denken. Daarnaast vind ik dat we hier met respect met elkaar om moeten gaan. En als je het ergens niet mee eens bent prima maar waarom moet dat met zo'n ondertoon gezed worden? Dan zie ik liever antwoorden/tips waar we dan wel iets mee kunnen. Maar blijkbaar denk jij daar anders over...

Jammer.

Wat voor ondertoon? ??? Ik probeer alleen die 2-theorie te weerleggen.  ???
Daar kun je boos om worden, maar je zou ook blij kunnen zijn dat iemand de moeite neemt om er zo uitgebreid op in te gaan... :-\\
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Badeendje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #354 Gepost op: 17-01-2009, 20:13:01 »
Oh, het spijt me. Het was meer een grapje...over het de grond inboren. Maaaar het kwam een beetje tactloos over..

Het was meer dat er al zo veel over die tweeën is gezegd..

Ontopic: Ik vond die reuzenradopdracht erg leuk...die met die bus..mwah..het ging weer snel. Alles gebeurt in een razend tempo. Waarom maar een uurtje hè?

Offline vlees

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #355 Gepost op: 17-01-2009, 20:19:58 »
[irony mode]shit. ik denk ook dat er iets van klopt met die twee! over 2+2+2 afleveringen is de finale Oo! en in de finale staan 2 niet mollen![/irony mode]

Offline timmyt

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #356 Gepost op: 17-01-2009, 20:33:01 »
Wat voor ondertoon? ??? Ik probeer alleen die 2-theorie te weerleggen.  ???
Daar kun je boos om worden, maar je zou ook blij kunnen zijn dat iemand de moeite neemt om er zo uitgebreid op in te gaan... :-\\

What ever... Het is goed dat er er meegedacht wordt. Maar onthoud ook dat er nieuwe personen op dit forum kunnen komen die die theorie nog niet gelezen / gezien hebben. En dan zou een simpele link naar die post ook een oplossing kunnen zijn... Maar ik hou er over op want het mollen zoeken moet leuk zijn. En dit werkt niet echt mee... ::)

Dus allemaal dikke kus en nu weer over tot de mollenorde van de dag... ::bravo::

Offline Badeendje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #357 Gepost op: 17-01-2009, 20:36:35 »
Ik zou zeggen ieder zijn molshoop weer in en geen ruzie maken over welke molshoop nu van jou is. ::hypocriet::

Maarre...het is volgens mij al eens gezegd door iemand anders..ik vond deze aflevering heel erg chaotisch. Het ging me allemaal nét iets te snel.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #358 Gepost op: 17-01-2009, 21:11:03 »
Wow, dat heb je goed voor elkaar! Ik had me dus vergist. Ik begin dingen te zien die er helemaal niet zijn! Eén van de symptonen van de mollengriep...
Wat me wel opvalt bij de 2 intro's: in afl 1 zegt PJ in de presentatie "er is nog geen mol" en in afl 2 zegt hij "kon zich geen betere start wensen". Nu valt bij beide fragmenten het woord "geen" nagenoeg op hetzelfde moment.
The British are not impressed.

Offline Zaz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #359 Gepost op: 17-01-2009, 21:25:29 »
Remember Dennis (WIDM 2008) op het schip, hij vond wel geld, maar liet het gewoon wegwaaien.....
Wie heeft er op mijn kop gepoept? vraagt de Mol......