Poll

Waarom is Art niet de mol?

Art haalt te veel geld binnen.
1 (1%)
Art molt te duidelijk.
51 (48.6%)
Er zijn geen goede hints voor Art (gevonden).
5 (4.8%)
Mijn intuïtie zegt dat Art de mol niet kan zijn.
19 (18.1%)
Anders, (graag uitleg)
12 (11.4%)
Art is WEL de mol.
17 (16.2%)

Totaal aantal stemmen: 72

Poll gesloten: 4-03-2011, 14:09:51

Auteur Topic: [Kandidaat] ART is niet de Mol!  (gelezen 212608 keer)

Offline garfreek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #520 Gepost op: 15-03-2011, 06:57:10 »
en toch is iedereen voor de pepijn,karin of patrick tunnel gegaan...volgens mij heeft hij, vooral bij de anderen, een super gordijn opgetrokken. Maar als je de geheime aanwijzingen volgt is het 100% duidelijk dat het patrick is ::tandpastasmiley::

Ik vind ze allebei geweldig eig. ben blij dat het soundos niet bleek te zijn!

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #521 Gepost op: 15-03-2011, 10:54:36 »
Ik snap echt niet hoe sommige mensen hier kunnen vinden dat Art een betere mol zou zijn dan Patrick.

Sterker nog: ik zou Art zelfs een véél betere mol vinden!
Maar ik geloof niet dat ik moeite ga doen om je nog uit je Patricktunnel te redden voor donderdag. Je blijft maar gefixeerd op de pot en met name die busopdracht... Volgens mij vind je zelfs dat Anna nog een betere mol zou zijn dan Art, omdat ze tenminste in de 'winnende' bus zat.

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #522 Gepost op: 15-03-2011, 13:42:41 »
Als Art de mol is, mogen ze voor volgend jaar wel een nieuwe regel inbouwen:
Iedere keer als in de test de echte mol gekozen wordt als de mol (bij vraag 20), komt er zoveel Euro extra in de pot.

De regel mogen ze sowieso wel invoeren eigenlijk...
Ik vind namelijk dat de mol wel zo moet mollen, dat het een beetje onopvallend blijft.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #523 Gepost op: 15-03-2011, 13:52:05 »
Maar dat is juist het frappante: het lijkt er op dat Art helemaal niet zo vaak als mol is aangewezen. Het gros van de kandidaten heeft hem steeds weggezet als een wannabe-mol.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #524 Gepost op: 15-03-2011, 13:56:40 »
Maar dat is juist het frappante: het lijkt er op dat Art helemaal niet zo vaak als mol is aangewezen. Het gros van de kandidaten heeft hem steeds weggezet als een wannabe-mol.
maar zowel Jan, als Anna zaten volledig op Art,
en die vlogen eruit terwijl Karin en soundos er nog inbleven en die zaten op patrick
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #525 Gepost op: 15-03-2011, 14:03:52 »
Ja, ik weet het (of: vrees het), maar daar ging het nu even niet over. GeeDeeZet beweerde dat Art een slechte mol zou zijn, omdat veel mensen op Art gestemd zouden hebben, terwijl dat volgens mij niet zo is.

Overigens heb ik ergens anders al mijn twijfels over de testmethode geuit. Ik weet niet meer waar, maar het had ongeveer deze strekking: het zou mij niets verbazen als mensen die op de goede mol zitten, maar slecht hebben opgelet/onthouden/onderzocht én pech hebben, meer fouten kunnen maken dan mensen die op de verkeerde mol zitten, maar meer geluk hebben.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #526 Gepost op: 15-03-2011, 14:08:01 »
Als Art de mol is, mogen ze voor volgend jaar wel een nieuwe regel inbouwen:
Iedere keer als in de test de echte mol gekozen wordt als de mol (bij vraag 20), komt er zoveel Euro extra in de pot.

Als ze dat doen, dan zou er ook een hoop extra geld in de pot komen als Patrick de mol blijkt te zijn. Hoe vaak heeft Soundos wel niet op hem gestemd? En later ook Karin?

Punt is dat wij eigenlijk helemaal niet weten op wie de kandidaten stemmen. Het enige dat je min of meer zeker kunt stellen is dat Karin en Soundos in aflevering 9 en 10 op Patrick gestemd hebben, omdat ze dat meerdere malen duidelijk in beeld hebben gezegd, maar meer nog omdat ze er naar handelden tijdens de bomenopdracht en Soundos later ook in de finaletest.

Wij denken ook zeker te weten dat Jan op Art stemde toen hij eruit vloog, maar zoals ik eerder in dit topic heb geschreven is er dan iets heel vreemds aan de hand. Nu we weten dat óf Patrick óf Art de Mol moet zijn, kun je stellen dat kandidaten die in aflevering 5 op een van die twee stemden, er in principe nooit uit konden gaan als ze de vragen voor hun mol goed zouden beantwoorden. In ieder geval niet als er ook nog kandidaten waren die op iemand anders zaten. In principe zouden Pepijn of Karin dan hebben moeten afvallen, want die zaten toen niet op Patrick of Art (als we geloven wat we ze horen zeggen).


Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #527 Gepost op: 15-03-2011, 14:08:45 »
het kan idd wel degelijk dat een kandidaat eruitvliegt in de beginfase terwijl diegene goed zat.
volgens mij was dat richard groenendijk overkomen

Art goed of slechte mol, hij was nogal opzichtig maar kwam op mij over als improvisatie, de mol is goed ingelicht met wat er komt en dan kan de tactiek zijn dat de mol opvallend molt maar dan is er wel over nagedacht en gepland wat de mol gaat doen. Dus als Art de mol is heeft hij wel goed opdrachten verkloot maar omdat het niet doordacht overkomt vind ik het niet een al te beste mol
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #528 Gepost op: 15-03-2011, 14:14:03 »
het kan idd wel degelijk dat een kandidaat eruitvliegt in de beginfase terwijl diegene goed zat.

Ja, daar ben ik ook van overtuigd. Als je alleen de vraag 'Wie is de mol?' goed beantwoordt, maar voor de rest heb je niet op zitten letten, dan ben je alsnog het haasje. Om het maar even een extreem voorbeeld te geven. Juist omdat de anderen ook nog veel vragen per ongeluk goed kunnen hebben met een verkeerde mol.

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #529 Gepost op: 15-03-2011, 17:19:25 »
het kan idd wel degelijk dat een kandidaat eruitvliegt in de beginfase terwijl diegene goed zat.
volgens mij was dat richard groenendijk overkomen
Tuurlijk, maar Jan kwam op mij over als iemand die volledig, maar dan ook echt 100% volledig op Art zat. Ik kan me zelfs al moeilijk voorstellen dat, indien Art de mol is, hij zelfs maar 1 vraag verkeerd beantwoord zou hebben, laat staan zoveel vragen dat hij eruit vloog. Zeker in die fase is 1 of 2 vragen fout, maar wel de juiste mol, nog niet dodelijk...

Maar goed... Art de mol? Ik vind het dan zooooo overduidelijk, dat het weer onwaarschijnlijk wordt...
Dat kan je dan een goede tactiek noemen, maar voor mij persoonlijk draait WIDM om het herkennen van een subtiele mol...
Dit seizoen voelt dan als een film waarvan je vooraf de twist al weet...

Offline Leek

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #530 Gepost op: 15-03-2011, 17:21:39 »
Ja, daar ben ik ook van overtuigd. Als je alleen de vraag 'Wie is de mol?' goed beantwoordt, maar voor de rest heb je niet op zitten letten, dan ben je alsnog het haasje. Om het maar even een extreem voorbeeld te geven. Juist omdat de anderen ook nog veel vragen per ongeluk goed kunnen hebben met een verkeerde mol.

Ik ben eigenlijk wel van mening dat de vraag "Wie is de Mol" zwaarder zou moeten wegen dan de andere vragen. Niet dat je met alleen het juiste antwoord op deze vraag door zou moeten gaan, maar ik vind deze vraag belangrijker dan welke zwemdiploma de Mol zou hebben.

Offline Leek

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #531 Gepost op: 15-03-2011, 17:23:26 »
Dit seizoen voelt dan als een film waarvan je vooraf de twist al weet...

Misschien komt er donderdag nog een twist aan.  ::oink::

Offline suzanv

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #532 Gepost op: 15-03-2011, 17:51:39 »
Hier ben ik het he-le-maal mee eens. Hadden ze nog beter die "loting" kunnen laten zitten en Karin ook de brief geven. Of hadden ze het "contact" moeten doen toen er nog meer kandidaten in het spel waren.

Mocht Patrick de mol zijn dan vind ik dit "contactverzinsel" een dieptepunt in de WIDM-historie. Patrick kan daar zelf ook niets aan doen natuurlijk dus de kritiek zou voor de makers zijn.

Wat ik er ook verneukeratief aan vond was dat het 'contact met de mol' werd genoemd maar het was een kans op een vrijstelling in ruil voor het mislukken van een opdracht. Dat is heel wat anders dan bijvoorbeeld de gesprekken met de mol in het Dennis/Edo-jaar ("is ego de mol?" - legendarische hint).

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #533 Gepost op: 15-03-2011, 17:59:08 »
Sterker nog: ik zou Art zelfs een véél betere mol vinden!
Maar ik geloof niet dat ik moeite ga doen om je nog uit je Patricktunnel te redden voor donderdag. Je blijft maar gefixeerd op de pot en met name die busopdracht... Volgens mij vind je zelfs dat Anna nog een betere mol zou zijn dan Art, omdat ze tenminste in de 'winnende' bus zat.

Jij zit nu gewoon mijn woorden te verdraaien.
Als je de busopdracht niet meerekent, heeft Patrick alsnog veel meer geld uit de pot gehouden dan Art (zeker na aflevering 9).
En ik ben gefixeerd op de pot? Het is gewoon zo dat het hoofddoel van de mol is om de pot zo laag mogelijk te houden. Dat is gewoon een feit.
En Anna heb ik geen moment verdacht. Bracht veel te veel geld in de pot en ik snap niet hoe ze door zoveel mensen verdacht kon worden. Als er één de mol niet was, was het Anna wel.
Volgens mij zit je zelf gewoon in een (Art-)tunnel.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Willemvee

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #534 Gepost op: 15-03-2011, 18:02:13 »
Het is eigenlijk jammer dat de mol niet wint wat er niet in de pot is gekomen. Dat zou het spel enorm bevorderen lijkt me.

Offline Goovi

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #535 Gepost op: 15-03-2011, 18:30:00 »
Aan het eind van aflevering 10:
PJ: Art en Patrick, 1 van jullie is de winnaar (Art lacht en knikt) en een (van jullie) is de Mol (Art kijkt naar Patrick, daarna kijkt Patrickt naar Art).

Lijkt mij dat Art blij is gewonnen te hebben en bij de tweede opmerking kijkt Art naar de Mol:
Patrick


PS is de Mol

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #536 Gepost op: 15-03-2011, 20:13:08 »

En Anna heb ik geen moment verdacht. Bracht veel te veel geld in de pot en ik snap niet hoe ze door zoveel mensen verdacht kon worden. Als er één de mol niet was, was het Anna wel.
Volgens mij zit je zelf gewoon in een (Art-)tunnel.
::rofl:: Ik verdraai je woorden niet, maar je moet wel proberen te begrijpen wat ik zeg. Wat ik probeerde duidelijk te maken met mijn Anna-voorbeeld is, dat als je de mol probeert te vinden door puur zwart/wit te kijken naar wat mensen uiteindelijk (ook met gezamenlijke opdrachten) in de pot hebben gebracht, we iedereen in de witte bus al gelijk hadden moeten afschrijven. Want de Mol moet immers winnen om het geld uit de pot te houden. Ergo, de mol kan niet in de verliezende bus zitten.
Misschien heb jij dat voor jezelf ook wel gedaan (iedereen in de witte bus afschrijven), maar ik niet. Zéker niet omdat beide bussen kapot gingen en er dus nauwelijks conclusies aan die opdracht te verbinden zijn.

Volgens mij is het hoofddoel van de Mol trouwens om opdrachten te saboteren. Ik heb zelfs het sterke vermoeden - maar bewijs heb ik daar niet voor - dat het bedrag dat uiteindelijk door de winnaar gewonnen wordt, van te voren al min of meer vaststaat. In ieder geval ongevéér. En dus dat de makers tijdens het spel, afhankelijk van het verloop, eventueel nog wel een en ander aanpassen in bijvoorbeeld de hoogte van de bedragen die er met opdrachten te winnen zijn.
Dus staat de pot halverwege hoger dan verwacht, dan is er met de komende opdrachten wat minder te verdienen, en vice versa. Ik ben er eigenlijk vrij zeker van dat het zo werkt en ik zou dat ook wel logisch vinden. En dus kun je ook weinig aflezen aan de uiteindelijke hoogte van de pot. Het hoogste bedrag ooit in WIDM werd gewonnen in serie 3, waar onze topmol George de pot toch echt héél veel geld had gekost. Blijkbaar werkte men toen gewoon met een hoger budget.

Tja, en over die tunnel... Mijn tunnel is in ieder geval nog niet erg lang en diep, aangezien ik pas een paar dagen aan het graven ben. 8) Tot een paar dagen geleden zat ik net als de meeste hier op Patrick. En daarvoor op Pepijn. Ik ben er dus niet zo bang voor om van tunnel te verwisselen, als daar goede redenen voor zijn.

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #537 Gepost op: 15-03-2011, 21:45:40 »
Hier mag Patrick misschien de overhand hebben, maar Art staat volgens mij vanaf aflevering 1 zo'n beetje al bovenaan in de poll op wieisdemol.nl.

Laten we het er maar op houden dat we kennelijk verschillende definities van een goede mol hebben.

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #538 Gepost op: 15-03-2011, 21:53:03 »
Hier mag Patrick misschien de overhand hebben, maar Art staat volgens mij vanaf aflevering 1 zo'n beetje al bovenaan in de poll op wieisdemol.nl.

Laten we het er maar op houden dat we kennelijk verschillende definities van een goede mol hebben.
er zit een verschil in type molspeurders in .nl en hier

de doorgewinterde kijkers zitten vooral hier en de nieuwe kijkers die voor het eerst in aanraking komen met widm zitten vooral op de .nl site
omdat die wordt gegeven na de aflevering

dan zie je goed het verschil in verdenkingen in de pool
de beginnende kijker kijkt vooral naar abvious mollen
de doorgewinterde kijkers zijn zo paranoia dat de good heart mollen hier super verdacht zijn
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #539 Gepost op: 15-03-2011, 22:28:07 »
er zit een verschil in type molspeurders in .nl en hier

de doorgewinterde kijkers zitten vooral hier en de nieuwe kijkers die voor het eerst in aanraking komen met widm zitten vooral op de .nl site
omdat die wordt gegeven na de aflevering

dan zie je goed het verschil in verdenkingen in de pool
de beginnende kijker kijkt vooral naar abvious mollen
de doorgewinterde kijkers zijn zo paranoia dat de good heart mollen hier super verdacht zijn
Maar dat bedoel ik dus. Als Art de mol zou zijn, dan denkt iedere Barbie of Sterretje dat dit een simpel programma is. ;)

Ach, ik kan wel leven met Art als mol, ook al is dit too obvious. Patrick vind ik namelijk ook niet geweldig.
Zou het dan volgend jaar weer eens een subtiele sneaky mol mogen zijn???