Auteur Topic: [Kandidaat] JAN is niet de Mol!  (gelezen 52841 keer)

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: [Kandidaat] JAN is (niet) de Mol!
« Reactie #20 Gepost op: 7-01-2011, 00:03:10 »
Is niet de mol, denk dat hij als 1ste vertrekt.

Waarom niet:

Hij was veel te zien op de buis in 2010. Altijd aanwezig bij So you think you can dance en te zien GTST.
Was te gast bij Jack Spijkerman. Persoonlijk denk ik dat we daar De Mol, 1ste afvaller, 2de afvaller of verliezer hebben gezien.
Op de voorkant van Mikrogids/interview. Eerder 1ste afvallers of verliezers waren ook zo.

Waarom wel:

Hij was veel te zien op de buis in 2010 en waarom niet lekker uit buiten.


GTST wordt ruim 3-4 maanden vooruit opgenomen. En al het andere kan omheengewerkt worden. Weet je wanneer ze op reis waren?

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] JAN is (niet) de Mol!
« Reactie #21 Gepost op: 7-01-2011, 00:06:06 »
Het merk van de pet van Jan is btw Organika
http://www.organikaskateboards.com/
Als mensen denken dat er een hint in zit na Dennis Weening!

Een hint voor Jan met de Pet..  ;D
(Of voor mensen die er met de pet naar gooien   ::) )
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] JAN is (niet) de Mol!
« Reactie #22 Gepost op: 7-01-2011, 00:07:56 »
GTST wordt ruim 3-4 maanden vooruit opgenomen. En al het andere kan omheengewerkt worden. Weet je wanneer ze op reis waren?
Waarschijnlijk ergens in mei/juni. Maar sowieso hoef je niet ervanuit te gaan dat Jan als eerste uit het spel zou liggen omdat hij vorig jaar zoveel in beeld is geweest. Als hij vantevoren had geweten dat hij maar even de tijd had, zou hij echt niet mee zijn gegaan...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Miss-chief91

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] JAN is (niet) de Mol!
« Reactie #23 Gepost op: 7-01-2011, 01:30:03 »
In mei hadden GTST acteurs 3 weken vrij. Dit weet ik, omdat ik een fervent volger ben van @gtstredactie twitter  ;)

De sets moesten namelijk verhuisd worden van de studio in Aalsmeer naar die van Amsterdam zuid/oost. Vandaar die vakantie...

Heb wel een raar onderbuik gevoel dat hij snel exit is :s

Hij was trouwens wel erg stil tijdens de opdrachten.

BTW hebben jullie goed opgelet op het moment dat Jan zijn scherm kreeg? Je zag z'n hartslag tekeer gaan in zijn nek, minstens 120 slagen per minuut. Kan de mol niet zijn ::ohno::

« Laatst bewerkt op: 7-01-2011, 01:52:35 door Miss-chief91 »

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] JAN is (niet) de Mol!
« Reactie #24 Gepost op: 7-01-2011, 10:11:04 »
of juist wel en de angst dat hij niet overtuigend genoeg reageert op het groene scherm... Het is maar net hoe je iets interpreteert (dat is net de hele ellende)

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Kandidaat] JAN is (niet) de Mol!
« Reactie #25 Gepost op: 7-01-2011, 14:00:15 »
ik vrees volgende aflevering exit, door dat voorstukje ::jaja::

Dat gevoel heb ik ook.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Renske.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] JAN is (niet) de Mol!
« Reactie #26 Gepost op: 7-01-2011, 14:21:59 »
Volgens mij kun je er niets uit afleiden dat Jan het afgelopen jaar veel op tv is geweest. Hij moet namelijk toch gewoon 3(?) weken weg blijven, anders weet natuurlijk iedereen al dat Jan er als één van de eersten uit ligt.
Of denk ik nu helemaal fout?

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] JAN is (niet) de Mol!
« Reactie #27 Gepost op: 7-01-2011, 14:28:18 »
Dat gevoel heb ik ook.

Dat gevoel had ik al door de interviews voor de serie startte.
Dat is door afgelopen aflevering iig niet verdwenen. Hij kreeg voor zo'n bekende gezicht (althans volgens velen  :P ) ook een zeer matige edit.

Jammer wel want het lijkt me verder een leuke kandidaat (leuker dan bijv. Patrick of Soundos tot dusverre, maar wie weet verandert dat nog.  :) )
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] JAN is (niet) de Mol!
« Reactie #28 Gepost op: 7-01-2011, 15:49:27 »
Hé Lautjuh heb jij al een preview fandag gehad aan de foto's te zien? Wat leuk!

Offline tartarus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] JAN is (niet) de Mol!
« Reactie #29 Gepost op: 7-01-2011, 17:19:18 »
in het mollenboekje in de avrobode stond als een van de tips: let op de verschillen.
een heel duidelijk verschil vond ik wel in de busopdracht: bij de meeste mensen heette de geit Tien Tien. Bij Jan heette hij geit :)

mijn 2e keus voorlopig qua mol.
"hier klopt wat niet", zei de hartchirurg

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] JAN is (niet) de Mol!
« Reactie #30 Gepost op: 7-01-2011, 21:24:06 »
Hé Lautjuh heb jij al een preview fandag gehad aan de foto's te zien? Wat leuk!

Haha ja, tof hè! Het lelijke is dat wij echt op een meter afstand hebben gestaan van de kandidaten, best een tijdje. Het ging natuurlijk over de mol (aan hun geanimeerde gesprek te zien). Helaas stonden we net te ver weg om het te kunnen verstaan.  :-\\

En Jan, ik heb zelfs niks over hem opgeschreven in mijn molboekje, zo weinig bijzonders heb ik hem zien doen.

Offline winud

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] JAN is (niet) de Mol!
« Reactie #31 Gepost op: 7-01-2011, 21:25:05 »
Nu nog steeds mijn Mol. Ik dacht en dat denk ik nu nog steeds, dat ik hem daar zag in de bus. Denk ik.
Wie is de Mol? 2011

Offline Jaspervl

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Mol
Re: [Kandidaat] JAN is (niet) de Mol!
« Reactie #32 Gepost op: 8-01-2011, 02:21:46 »
Vond Jan redelijk onverdacht, vond het alleen vreemd dat Jan meteen weggaf dat er ergens 5 jokers lagen, en daarna pas vroeg o 1 van die jokers. Slecht onderhandeld  :P
PJH: "Lijdt dat dan niet tot een verdenking?" Patrick:"Ja onwijs! Maar ja, je doet er verder niks mee!"

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] JAN is (niet) de Mol!
« Reactie #33 Gepost op: 8-01-2011, 02:30:37 »
Ik denk dat hij de volgende beurt aan een ander had gegeven als degene die hij het vroeg (weet niet meer wie) er niet mee had ingestemd om één joker af te staan.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] JAN is (niet) de Mol!
« Reactie #34 Gepost op: 8-01-2011, 03:17:51 »
Als kandidaat is het toch niet slim om de volgende kandidaat om jokers te sturen. Is die volgende de mol, dan zal die graag die jokers pakken. Als je de volgende kandidaat opdraagt om voor het geld te gaan en die kandidaat is de mol, heeft de mol een probleem, want die wil dat geld helemaal niet pakken. Dus als jij een kandidaat om geld stuurt en hij komt terug met jokers, is de kans groot dat je hier met de mol van doen hebt.

De mol zal de volgende kandidaat ook om jokers oid. sturen of verwarren met onzinverhalen.
The British are not impressed.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] JAN is (niet) de Mol!
« Reactie #35 Gepost op: 8-01-2011, 04:47:39 »
Als kandidaat is het toch niet slim om de volgende kandidaat om jokers te sturen. Is die volgende de mol, dan zal die graag die jokers pakken. Als je de volgende kandidaat opdraagt om voor het geld te gaan en die kandidaat is de mol, heeft de mol een probleem, want die wil dat geld helemaal niet pakken. Dus als jij een kandidaat om geld stuurt en hij komt terug met jokers, is de kans groot dat je hier met de mol van doen hebt.
???

Deze volg ik niet geheel.. Of eigenlijk eerder geheel niet.
Je kan/kon een kandidaat wel verzoeken tot een keuze, dwingen kon je hem of haar zeker niet mijns inziens. Iemand kan prima accoord gaan met je voorstel maar dan iets anders kiezen. Het enige is dat dat dan met enig wantrouwen bekeken zal worden. Daar staat tegenover dat het me stug lijkt dat een kandidaat een andere kandidaat zal overreden om geld te pakken aangezien ze ook wel weten dat dit op zijn minst ongelukkig is en de ander in een gedwongen nadelige positie brengt - waarom zou zeker de mol, maar ook een kandidaat een dergelijk risico op 'exposure' willen lopen? Je maakt het daarmee niet bepaald aantrekkelijk voor de ander om accoord te gaan en wat deze mensen wilden was nu juist een onderhandeling, een tit for tat.. (ofwel echt als kandidaat, ofwel als camouflage als mol..) Dat maakt je tov die persoon (kandidaat of mol, die speelt kandi te zijn) sws al impopulair maar waarschijnlijk vertrouwt de groep je ook niet aangezien je ze tot dat soort keuzes dwingt.

Dat lijkt me een enorm onlogische en vooral ook onstrategische beslissing. Vergeet niet de rol van groepsprocessen en hoe belangrijk het is om 'goed' cq ok te liggen in de groep vwb vertrouwen en je sabotagekansen. Een goede (nadruk op goede..) mol weet daarvan handig gebruik te maken.

Als kandidaat is het mi totaal niet 'handig' om iemand om geld te sturen - ten eerste vanwege wat dat oproept aan weerstand van diegenen die zich hiertoe gedwongen voelen (vwb verdere afleveringen vooral ook, vergeet de 'gun' en groepjes-factoren daarbij vooral niet), maar om uit te vinden wie de mol is nog minder.. Stel dat de mol zich idd hiertoe gedwongen voelt dan is deze info meteen duidelijk aan iedereen die erbij staat te kijken..??? (op zijn minst potentieel en als je fout zit heb je evengrote kans exit te gaan als de rest in dat geval..) Dus wat schiet je daarmee op?
Als kandidaat weet je sws dat het 99,9% zeker is dat de overige kandidaten voor eigen gewin gaan i.e. jokers of vrijstelling. Als mol weet je dit uiteraard ook. Alleen de 'losers' moeten geld kiezen (zie associatie Karin en gymtrauma  :P ). Ofwel de mol is daar níet een van en neemt een van de dingen die aantekkelijk zijn voor een kandidaat, ofwel de mol is er wél één van en protesteert aangaande het feit dat ze hiertoe veroordeeld is. (Karin was passief-agressief, Miryanna zweeg en Soundos schopte herrie...)

Kan je ook even uitleggen wat de relevantie hiervan is mbt Jan's keuze mbt dat er ergens 5 jokers lagen? Als kandidaat lijkt me dat heel logisch, als mol kan het ook nog wel handelende als kandidaat al is het wat dubieus dat je een bepaald iemand meer kans geeft maar aan de andere kant ben je als mol - tenzij je als eerste gaat - toch afhankelijk van de anderen voor wat betreft welke plaats je krijgt in de 'sociale pikorde' ... dus  dan kan je je net zo goed een joker toe-eigenen en kandidaat lijken daarmee imho.
« Laatst bewerkt op: 8-01-2011, 05:51:41 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] JAN is (niet) de Mol!
« Reactie #36 Gepost op: 8-01-2011, 13:42:38 »
De kandidaten zitten steeds te klagen dat er zo weinig geld in de pot zit. Dus het is juist heel logisch om andere kandidaten aan te sporen vooral geld te pakken. Kandidaten zouden dit moeten willen! En de mol zou dit niet moeten willen. Dus als 9 mensen geld pakken en 1 jokers, dan weet je meteen wie de mol is.
The British are not impressed.

Offline laurensl94

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] JAN is (niet) de Mol!
« Reactie #37 Gepost op: 8-01-2011, 15:14:01 »
Ik denk dat Jan de mol is, hieronder leg ik uit waarom, reageer alsjeblieft als je bewijzen hebt waarom hij t wel/niet is!

In het begin gaan ze allemaal de bus in en op sommige momenten werd er gefilmd van achterin de bus. Het dichtst bij de camera zat iemand, waarschijnlijk een man, met redelijk kort, niet gekruld donkerbruin haar met een pet op. Ik vond m erg op Jan lijken, en later bleek dat de mol dus de hele tijd met de kanditaat in de bus zat, en die Myranna (kweet nie hoe ze heet) probeerde achterin de bus te komen maar ze werd tegengehouden!

Dit is mijn theorie, reageer alsjeblieft als je meer weet

Offline winud

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] JAN is (niet) de Mol!
« Reactie #38 Gepost op: 8-01-2011, 15:19:44 »
Ik denk dat Jan de mol is, hieronder leg ik uit waarom, reageer alsjeblieft als je bewijzen hebt waarom hij t wel/niet is!

In het begin gaan ze allemaal de bus in en op sommige momenten werd er gefilmd van achterin de bus. Het dichtst bij de camera zat iemand, waarschijnlijk een man, met redelijk kort, niet gekruld donkerbruin haar met een pet op. Ik vond m erg op Jan lijken, en later bleek dat de mol dus de hele tijd met de kanditaat in de bus zat, en die Myranna (kweet nie hoe ze heet) probeerde achterin de bus te komen maar ze werd tegengehouden!

Dit is mijn theorie, reageer alsjeblieft als je meer weet

Daar dacht ik ook al aan!
Hetzelfde is ook met Horace.
Wie is de Mol? 2011

Online Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Kandidaat] JAN is (niet) de Mol!
« Reactie #39 Gepost op: 8-01-2011, 15:32:54 »
Maar ik denk dat de mol een pruik op had.. anders zou het voor de kandidaten wel erg gemakkelijk zijn om hem te herkennen.  ::jaja::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48