Auteur Topic: [Kandidaat] JAN is niet de Mol!  (gelezen 53105 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Kandidaat] JAN is (niet) de Mol!
« Reactie #80 Gepost op: 14-01-2011, 20:36:21 »

Enne dat wondje aan zijn vinger. Pleister erop, koekje voor de schrik, en nou niet meer zeuren  ;)
;D ::ok::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] JAN is (niet) de Mol!
« Reactie #81 Gepost op: 14-01-2011, 20:56:51 »
Zouden de kandidaten bij de theateropdracht allemaal een aantal woorden hebben gekregen die ze niet mochten gebruiken? Want anders had Jan het toch wel over dansen moeten hebben lijkt me zo.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline IDM

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] JAN is (niet) de Mol!
« Reactie #82 Gepost op: 14-01-2011, 21:16:23 »
Van Jan is niet duidelijk op wie hij gestemd heeft. Als we de biechts moeten geloven (en het gesmoes tussen Art en Hanna na de executie), dan is hij met Horace de enige van wie het niet duidelijk is.

Jan zegt meerdere keren in de aflevering te weten wie de mol is. Na de mijnenopdracht komt hierbij een shot van Jan in beeld waarbij hij duidelijk kijkt naar iemand rechts van hem. Dit was tijdens dat hij vertelde over dat hij weet wie de mol is. Heel suggestief stukje.

Weet niet naar wie hij dan zo keek, maar moet het nog maar even terugzien.
Laten we jabberen.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] JAN is (niet) de Mol!
« Reactie #83 Gepost op: 14-01-2011, 21:35:27 »
Jan is niet bepaald de meest aanwezige kandidaat dus ik vind het lastig om hem te peilen. Dat hij de pot loopt te spekken tijdens de hooibaalopdracht lijkt me onmols. Maar let op wat hij daarvoor doet: hij laat de andere twee discussiëren en sluit zich daar vervolgens bij aan.

Als hij de mol is is in ieder geval zijn tactiek duidelijk, de anderen laten klungelen en bij de verkeerde beslissing aansluiten. Wellicht had hij goede hoop afgeknald te worden vóór Art. Als Art dan als laatste afgeknald zou zijn zou hij flink verdacht zijn. Nu hij Art overleefde was het aan hem om het spel te redden. Wellicht vond hij het risico verdacht over te komen te riskant en koos hij ervoor om veilig met een hooibaal te gaan lopen. Dat hij vervolgens bij de stilleven opdracht wordt afgeschilderd als iemand met voorkennis pleit ook niet voor hem als mol.

Offline lili(s)chat

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • In het land van paranoia is de mol koning
Re: [Kandidaat] JAN is (niet) de Mol!
« Reactie #84 Gepost op: 14-01-2011, 21:54:38 »
Ik geloof niet dan Jan de mol is. Hij lijkt me echt zenuwachtig tijdens de repetities (ik denk niet dat hij dat zo overtuigend kan acteren). Verder heeft hij nog niet echt veel molse dingen gedaan in tegenstelling tot veel van de andere kandidaten. Ik schrijf hem voorlopig af als mol.

Ik denk trouwens inderdaad ook dat ze bij het schrijven van hun date-teksten een aantal verboden woorden hebben gekregen.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] JAN is (niet) de Mol!
« Reactie #85 Gepost op: 14-01-2011, 21:55:04 »
Jan komt op mij echt over als een fanatieke kandidaat. Maar dat kan ook perfect zijn dekmantel zijn als mol natuurlijk. Want zoals Lautjuh boven mij al zegt: wellicht hoopte Jan op het feit dat ie zelf sneller afgeschoten werd dan Art. Want nu werd ie gedwongen het geld wel in veiligheid te brengen terwijl ie dat wellicht helemaal niet van plan was als mol.

Dat ie in zijn biecht ook verkondigt de mol te hebben ontmaskerd draagt bij aan zijn kandidatenprofiel. Want het kwam in eerdere series wel voor dat sommige er stellig van waren dat ze de mol op het spoor waren en daar bleek niets van waar te zijn. Dus dergelijke dingen doen mij eerder denken van: nee, Jan die komt niet ver. Maarja.. niets is wat 't lijkt en dus misschien doet Jan het er wel om :P In dat geval prima mol. Had hem zelf voor afl. 2 als afvaller, voor afl. 3 heb ik hem weer als afvaller in de pool. Niet omdat ik dat persé wil, wel omdat het de keuze een stuk eenvoudiger maakt ;)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] JAN is (niet) de Mol!
« Reactie #86 Gepost op: 14-01-2011, 22:02:30 »
Nee, ik geloof daar niet zo in. Als 9 kandidaten voor hem worden afgeschoten, dan is het zo gek niet als hij ook wordt afgeschoten. Ik geloof niet in het "de mol had geen keus en moest wel 3000/1500 euro in de pot brengen"-verhaal.
The British are not impressed.

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: [Kandidaat] JAN is (niet) de Mol!
« Reactie #87 Gepost op: 14-01-2011, 22:10:41 »
sowieso had hij als mol gewoon met zijn hoofd langs dat gele touwtje dat voor de ingang van het kluiskamertje zat moeten gaan
was hij af vlak voor het eind

of ben ik de enige die dat touwtje zag ???
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] JAN is (niet) de Mol!
« Reactie #88 Gepost op: 14-01-2011, 22:15:51 »
Dat klopt ook, was makkelijk geweest om die per ongeluk over het hoofd te zien. Het laatste stuk tussen de hoek en de afdaling waren er ook geen boobytraps meer, dus dan had hij makkelijk kunnen zeggen, "ja, ik dacht dat de boobytraps daar wel ophielden."
The British are not impressed.

Offline Lucien

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] JAN is (niet) de Mol!
« Reactie #89 Gepost op: 14-01-2011, 22:48:13 »
mij beredenaring dat Jan de mol is:

Inderdaad met de man in de bus met de pet op. Verdachte Jan.

Wat ik wel een beetje raar vind is dat Soundes en Patrick wel iets verder mochten lopen dan de rest in de bus.

In de eerste aflevering komt veel getal 3 voor. J A N (maar 3 letters.)

nummer 11 is belangrijk,seizoen 11 van WIDM, en dacht even verder na:
Jan Kooijman
123 456789 10 11

Elf letters over zijn gehele naam.

Wat ook opvallend is dat 3 + 11 =14  Hij is op 14 april geboren.(dit kan ver gezocht zijn)

Vind hem erg onopvallend en daarom ook beetje verdacht.
Laat alles op zijn beloop en de kandidaten de fouten laten maken. Erg gemakkelijk voor een Mol.

Het mijnenveld. Geniaal idee van hem met een stooibaal te lopen. Niemand dacht eraan en Misschien wist hij dat het wel mocht! Ook geluk of wist hij dat er geen meer boomytraps waren!?

€9.000,- in 2 dagen is best veel. Maar gedeeltelijk ook zelf gedaan om geliefd in de groep te horen. Het is maar 1.500 euro die hij heeft gebracht van de 9.000. normaal.
En bij de levende schilderij had hij ook 200 bij kunnen boeken maar zelf niet gedaan.

En zelf vind ik het behoorlijk raar dat hij steeds zegt dat hij de mol heeft ontmaskert.
Denk dat dit puur kijkcijfers aan het lokken is.

graag reactie hierop als je denkt dat het niet klopt.
« Laatst bewerkt op: 14-01-2011, 23:31:30 door Lucien »

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] JAN is (niet) de Mol!
« Reactie #90 Gepost op: 15-01-2011, 17:32:45 »
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat de mol met een hooibaal zichzelf af gaat schermen en dan 1500 euro binnen brengt. Het was echt niet opgevallen als hij het niet had gered. Die anderen waren ook allemaal afgegaan, dus ze hadden het hem echt niet kwalijk kunnen nemen als hij vlak voor de finish zou worden afgeschoten. Nee, Jan is voor mij compleet afgevallen als mol.

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: [Kandidaat] JAN is (niet) de Mol!
« Reactie #91 Gepost op: 15-01-2011, 18:59:59 »
Jezelf (als enige) heel slim afschermen met een hooibaal en 1.500€ voor de pot verdienen... Jan als mol zien wordt er zo op z'n zachtst gezegd niet makkelijker op.
Dit is wel een beetje erg overdreven veel goodwill kweken.

Valt me wel op dat Jan bij elke opdracht heel erg 'beschouwend' is. Kijkt het allemaal een beetje aan. Zou me niets verbazen als hij inderdaad de mol al ontmaskert heeft  ::oink::
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] JAN is (niet) de Mol!
« Reactie #92 Gepost op: 15-01-2011, 19:11:11 »
Ook voor mij heeft Jan (voorlopig?) als mol afgedaan. Op zich zou een mol best wel geld binnen willen brengen, maar waarom had hij dan niet geprobeerd om Art met de 1500 op te schepen? Zoals hij zich met de hooibaal beschermde kwam op mij over als een fanatieke deelnemer, niet als een mol. Een mol had zich met zo'n bedrag laten afschieten (de rest was immers ook al afgeschoten of anders uit het spel geraakt)
Ich bin ein Bärliner!

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] JAN is (niet) de Mol!
« Reactie #93 Gepost op: 15-01-2011, 21:26:35 »
Ook voor mij heeft Jan (voorlopig?) als mol afgedaan. Op zich zou een mol best wel geld binnen willen brengen, maar waarom had hij dan niet geprobeerd om Art met de 1500 op te schepen? Zoals hij zich met de hooibaal beschermde kwam op mij over als een fanatieke deelnemer, niet als een mol. Een mol had zich met zo'n bedrag laten afschieten (de rest was immers ook al afgeschoten of anders uit het spel geraakt)

Ja denk ik ook. soms moet de mol iets binnenbrengen maar een mol zou nooit zelf een hooibaal gaan pakken om niet af te gaan...
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Nessie79

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] JAN is (niet) de Mol!
« Reactie #94 Gepost op: 15-01-2011, 21:33:37 »
Jan is niet bepaald de meest aanwezige kandidaat dus ik vind het lastig om hem te peilen. Dat hij de pot loopt te spekken tijdens de hooibaalopdracht lijkt me onmols. Maar let op wat hij daarvoor doet: hij laat de andere twee discussiëren en sluit zich daar vervolgens bij aan.

Als hij de mol is is in ieder geval zijn tactiek duidelijk, de anderen laten klungelen en bij de verkeerde beslissing aansluiten. Wellicht had hij goede hoop afgeknald te worden vóór Art. Als Art dan als laatste afgeknald zou zijn zou hij flink verdacht zijn. Nu hij Art overleefde was het aan hem om het spel te redden. Wellicht vond hij het risico verdacht over te komen te riskant en koos hij ervoor om veilig met een hooibaal te gaan lopen. 

Kan kloppen, maar hij was wel de enige die op het (overigens schitterende) idee kwam om met die hooibaal aan de haal te gaan, en dat lijkt me nu net iets voor een kandidaat die toch wil redden wat er te redden valt in de opdracht. Als mol zou ik Art achterna gaan, en als het misgaat, kan je nog de schuld op hem steken, want hij was diegene die zo nodig wilde gaan lopen (en dus niet luisterde naar de raad van Jan).
Wie is de mol 2011?       1. Pepijn, 2. Karin, 3. Patrick

Offline Telminator

  • Winnaar pixelprikken PE 2006, pool Pelgrimscode 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Tour 06,07,12,15,18,22&23; Klassiekers 24
Re: [Kandidaat] JAN is (niet) de Mol!
« Reactie #95 Gepost op: 15-01-2011, 21:35:21 »
Ik weet niet of het al gezegd is, maar ik vond dit heel opvallend:
Jan had bij de eerste keer dat de fotograaf een foto maakte geen zonnebril op, de tweede keer had hij echter een enorme zonnebril op. Bij de vragen daarna had hij geen bril meer op.

Theorie: wellicht heeft de mol (in dit geval dus Jan) zelf 1 van de tien verschillen verzorgd (en dit vast laten leggen op foto). De mol kan immers geen licht verdragen en heeft daarom zijn zonnebril op gedaan.
Hiervoor pleit ook het feit dat niet alle tien verschillen aan het eind zijn geopenbaard: dan zou de mol immers al ontmaskerd worden.

Offline Nessie79

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] JAN is (niet) de Mol!
« Reactie #96 Gepost op: 15-01-2011, 21:43:14 »
Ik denk ook dat we een dergelijke hint kunnen verwachten, Telminator. Alleen waren er nog kandidaten die eerst een zonnebril ophadden en daarna niet meer, dus ik weet niet of we er echt wat mee kunnen.
Wie is de mol 2011?       1. Pepijn, 2. Karin, 3. Patrick

Offline P@trick

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] JAN is (niet) de Mol!
« Reactie #97 Gepost op: 19-01-2011, 03:47:36 »
Ik weet niet of het al gezegd is, maar ik vond dit heel opvallend:
Jan had bij de eerste keer dat de fotograaf een foto maakte geen zonnebril op, de tweede keer had hij echter een enorme zonnebril op. Bij de vragen daarna had hij geen bril meer op.

Theorie: wellicht heeft de mol (in dit geval dus Jan) zelf 1 van de tien verschillen verzorgd (en dit vast laten leggen op foto). De mol kan immers geen licht verdragen en heeft daarom zijn zonnebril op gedaan.
Hiervoor pleit ook het feit dat niet alle tien verschillen aan het eind zijn geopenbaard: dan zou de mol immers al ontmaskerd worden.


Daar zat ik juist ook aan te denken..die bril had ie niet op bij foto 1 maar bij 2 wel dat was voor mij al verdacht.
Dat ie geld binnen haalde wil niks zeggen denk ik..(dat hebben er meerdere gedaan eerdere seizoenen)

ik zit op 3 mollen dit moment Jan ,Art en Anna.

groet P@trick

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] JAN is (niet) de Mol!
« Reactie #98 Gepost op: 19-01-2011, 17:15:08 »
Ik voorzie Jan als winnaar. Hij in voor mij in ieder geval echt kandidaat.

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] JAN is (niet) de Mol!
« Reactie #99 Gepost op: 20-01-2011, 00:41:39 »
Misschien al ergens opgemerkt maar het valt me op dat Jan vrijwel nooit in beeld is zonder zijn boekje in zijn hand.

Zelfs wanneer hij in het donker staat bij de vuurwerk opdracht.