Auteur Topic: [Theorie]Cijfertheorie.  (gelezen 41677 keer)

Offline Labyrintha

  • Forumlid
  • Nieuwe deelnemer - Jan Hooiman.
Re: [Theorie]Cijfertheorie.
« Reactie #40 Gepost op: 7-01-2011, 20:50:26 »
Het lijkt vooralsnog dat de drieën best op Art zouden kunnen wijzen.. maar ik ben niet te voorbarig, dat is pas na 2 á 3 afleveringen echt te overwegen. Er zijn wel altijd een soort van cijfer/lettertheorieën aanwezig in WIDM, toegegeven..

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Theorie]Cijfertheorie.
« Reactie #41 Gepost op: 7-01-2011, 20:51:33 »
@Lautjuh:    Hahahaha, Delft vond ik helemaal prima, geen enkele moeite mee.


Over die cijfers: er we hebben de vier nog niet gehad.......

Offline Labyrintha

  • Forumlid
  • Nieuwe deelnemer - Jan Hooiman.
Re: [Theorie]Cijfertheorie.
« Reactie #42 Gepost op: 7-01-2011, 20:53:13 »
Over die cijfers: er we hebben de vier nog niet gehad.......

Nee, van die kippen idd.. iemand betere ideeën dan mijn geweldige hersenspinsels die variëerden van iets met kwartet tot nog erger.

De 15 ook nog niet.

Online Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie]Cijfertheorie.
« Reactie #43 Gepost op: 7-01-2011, 20:57:41 »
Die ene drie, die kun je echt best als een acht lezen. Dan klopt dat verhaal van theoreticus wel. Samen met de 'ten eerste' lijkt dit toch allemaal op Horace Cohen te duiden. Die kan ook bij de mandjesopdracht een kaartje aan het laatste mandje hebben toegevoegd (zodat Pepijn deze kon pakken). Ik zet mijn geld voorlopig even op Horace.
 ::jaja::
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Theorie]Cijfertheorie.
« Reactie #44 Gepost op: 7-01-2011, 21:02:59 »
Hoe meer ik me op Horace concentreer, hoe meer ik die zielig kijkende ogen van Jon van Eerd zie.

Voor de rest houdt elke vergelijking met Jon op. Maar ook de ''oneliners'' van Horace, die eigenlijk geen echte oneliners zijn. Ik vertrouw ze niet.




Offline Wiebenik

  • Forumlid
Re: [Theorie]Cijfertheorie.
« Reactie #45 Gepost op: 7-01-2011, 21:35:22 »
Nee, van die kippen idd.. iemand betere ideeën dan mijn geweldige hersenspinsels die variëerden van iets met kwartet tot nog erger.

De 15 ook nog niet.


10 + 10=20 11 == 2011 = 3 en 3 + 2011-03-03 of 03-03-2011 donderdag 3 mrt de 9de aflevering van de MOL in het kwadraat 3x3=9

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Theorie]Cijfertheorie.
« Reactie #46 Gepost op: 7-01-2011, 21:41:51 »
Nee, van die kippen idd.. iemand betere ideeën dan mijn geweldige hersenspinsels die variëerden van iets met kwartet tot nog erger.

De 15 ook nog niet.
je gaat me niet vertellen dat je kippen met geiten gaat vermenigvuldigen.........


Wie weet wat dat voor resultaat oplevert.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Theorie]Cijfertheorie.
« Reactie #47 Gepost op: 7-01-2011, 21:44:06 »
je gaat me niet vertellen dat je kippen met geiten gaat vermenigvuldigen.........


Wie weet wat dat voor resultaat oplevert.
::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Offline Lester

  • Forumlid
  • -
Re: [Theorie]Cijfertheorie.
« Reactie #48 Gepost op: 7-01-2011, 21:57:25 »
Ze benadrukt dat ze achterin de bus wou gaan kijken. ze werd tegengehouden. Dat vond ze verdacht.
Bekijk dit eens vanuit een molperspectief. Als ik de mol was, had ik waarschijnlijk precies het zelfde gedaan. Ik vind het voor een mol erg tactisch om te doen..

Offline Wiebenik

  • Forumlid
Re: [Theorie]Cijfertheorie.
« Reactie #49 Gepost op: 7-01-2011, 22:03:29 »
Ze benadrukt dat ze achterin de bus wou gaan kijken. ze werd tegengehouden. Dat vond ze verdacht.
Bekijk dit eens vanuit een molperspectief. Als ik de mol was, had ik waarschijnlijk precies het zelfde gedaan. Ik vind het voor een mol erg tactisch om te doen..

Dan kun je ook zeggen dat Horace de mol is ,want hij keek naar achter en zei iemand met pruik te zien, of was hij nieuwsgierig wie er nu op zijn plek zit??? en droeg hij eerst die pruik met pet

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: [Theorie]Cijfertheorie.
« Reactie #50 Gepost op: 8-01-2011, 08:28:14 »
Op zich is een bijbeltekst als hint best mogelijk, zeker met de een land zo Katholiek als El Salvador. In België hadden ze er ook een in Serie 3. Het probleem is echter de manier waarop het idee de wereld in is gekomen. Toen ik dit voor het eerst las, was dat gebaseerd op het idee dat het nummer Imagine van John Lennon bij de Roodshow een hint was, terwijl dit (naar mijn mening niet het geval was).

Online Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie]Cijfertheorie.
« Reactie #51 Gepost op: 8-01-2011, 11:13:41 »

10 + 10=20 11 == 2011 = 3 en 3 + 2011-03-03 of 03-03-2011 donderdag 3 mrt de 9de aflevering van de MOL in het kwadraat 3x3=9

Dit is het denk. Een voorzetje van de producenten om molfanaten te triggeren!  ::tandpastasmiley::

“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Theorie]Cijfertheorie.
« Reactie #52 Gepost op: 8-01-2011, 14:54:18 »
Dit is het denk. Een voorzetje van de producenten om molfanaten te triggeren!  ::tandpastasmiley::



Juist! Of in die aflevering krijgen we de superhint waar we niet omheen kunnen of een bevestiging van een hint. (net als bij Kim)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Theorie]Cijfertheorie.
« Reactie #53 Gepost op: 8-01-2011, 15:58:02 »
Ja, die hadden we al opgemerkt :P
The British are not impressed.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Theorie]Cijfertheorie.
« Reactie #54 Gepost op: 8-01-2011, 16:09:04 »
Waarvoor excuus D. ;)
Staar me blind... :-X
Omnia vincit amor

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Theorie]Cijfertheorie.
« Reactie #55 Gepost op: 8-01-2011, 19:40:13 »
Ik heb nog wat cijfertje voor jullie. Dit zijn de vragen die in beeld zijn gekomen:
_____________________________________________
5. Als hoeveelse liep de Mol
de Vrijstellingsroute?

3. Beantwoordde de Mol een vraag
van Pieter Jan over de Kippenbus?
1 Ja
2 Nee

2. Wat nam de Mol mee
tijdens de Vrijstellingsroute?
1. Een vrijstelling
2. Jokers
3. Niets
4. Geld

10. Wat deed de Mol tijdens
de Vuurwerkopdracht?
1. De Mol was een verzender
2. De Mol was een ontvanger

20. Wie is de Mol?
____________________________________________


5+3+2= 10
+ 10
= 20
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Wiebenik

  • Forumlid
Re: [Theorie]Cijfertheorie.
« Reactie #56 Gepost op: 10-01-2011, 03:30:48 »
In het stadion het getal 33, dit is de leeftijd van Jorge Alberto Gonzalez el magico hij heeft tot zijn 33ste in dat stadion gevoetbalt en toen hij stopte heeft het stadion zijn naam  gekregen. Men dacht dat het definitief zijn einde carriere was maar tot ieders verbazing is hij gaan voetballen bij Cardiz in spanje. Of we een hint uit 33 moeten halen weet ik niet. Sommigen zeggen leeftijd van de verlosser Jezus maar die was gen 33 toen hij stierf, Het was het jaar 33 AD (after dinasty) Zijn leeftijd was plusminus 37,5 toen hij gekruisigt werd! Dit wat betreft getallen

TEN EERSTE = engels nederlands ten first misschien kun je hier uit opmaken wie de mol is . TIEN eerst De laatste kandidaat die de bus in gaat is eigenlijk de eerste die de bus ingaat en is dus misschien wel de mol, omdat de mol dan meteen plaatst kan nemen achterin de bus. Dit zou dan Horace moeten zijn. Ook frapant tijdens vragen ronde PJ > Horace zegd Ik zou zelf nu kiezen geen antwoord te geven! typisch een mol antwoord Komt er zeker geen geld in de pot, En  misschien was hij bang dat iemand voor de lol als antwoord "de mol " zou geven en er alsnog geld binnen komt.  Ook frapant is dat Horace zegd dat niemand van de groep iets heeft gezien, toch vreemd want Horace zegd zelf een pruik te hebben gezien, en hoe weet hij nou dat niemand anders iets heeft gezien. Dat kan hij alleen weten als hij in de bus heeft gezeten.

vuurwerk opdracht Horace doet heel blij dat het gelukt is. Wilde hij zijn ware aard verberging door te doen asl of hij blij is,maar eigenlijk al wist dat de opdracht mislukt was???

Ook opvallend is zijn shirt en de afbeelding van jezus op de spiegel in de bus. De verlosser Jezus Christus JC, Johan Cruijff JC wordt ook de verlosser genoemd en speelde oa bij Ajax Horace is Ajax fan  zijn volledige naam is Horace Joshua Cohen HJC Holy Jesus Christus Heilige Jezus Christus. Detail Horace is van joodse afkomst en de joden maakte vroeger over Jezus de meest uiteen lopende grappen. Het Joodse geloof was er eerder dan het Christen geloof en hadden het net zo op Jezus. Waarom draagd Horace , die joods is, dan toch een shirt met Jezus erop.

Ook de opmerking na de vragen ronde Het is nu echt begonnen klopt hij heeft al moeten liegen. Wie is de MOL is voor Horace een uitdaging omdat hij, zoals bekend is NIKS kan. Dus is dit het perfecte programma om het tegendeel te bewijzen.

Horace is de MOL
« Laatst bewerkt op: 10-01-2011, 03:44:59 door Wiebenik »

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Theorie]Cijfertheorie.
« Reactie #57 Gepost op: 10-01-2011, 07:40:48 »
Ik vermoed dat in aflevering twee 3 en 13 de "winnende getallen" zullen zijn.

Offline JVB2

  • Forumlid
  • Investigating is a dangerous job
Re: [Theorie]Cijfertheorie.
« Reactie #58 Gepost op: 10-01-2011, 12:38:49 »

Ook opvallend is zijn shirt en de afbeelding van jezus op de spiegel in de bus. De verlosser Jezus Christus JC, Johan Cruijff JC wordt ook de verlosser genoemd en speelde oa bij Ajax Horace is Ajax fan  zijn volledige naam is Horace Joshua Cohen HJC Holy Jesus Christus Heilige Jezus Christus. Detail Horace is van joodse afkomst en de joden maakte vroeger over Jezus de meest uiteen lopende grappen. Het Joodse geloof was er eerder dan het Christen geloof en hadden het net zo op Jezus. Waarom draagd Horace , die joods is, dan toch een shirt met Jezus erop.

Je beseft dat Jezus ook Joods was?

Offline Waterkraan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Soms is wat onmogelijk lijkt, alleen maar lastig.
Re: [Theorie]Cijfertheorie.
« Reactie #59 Gepost op: 10-01-2011, 15:04:04 »
Hoe kom je aan Johannes 10:10-11? Ik volg hem niet...

In NL. De dief komt niet, dan opdat hij stele, en slachte, en verderve; Ik ben gekomen, opdat zij het leven hebben, en overvloed hebben.


Dat is de Nederlandse vertaling die in de Bijbel staat. Als je hem letterlijk vertaalt staat er:
“10 The thief (de MOL) comes only to steal and kill and destroy; I have come that they may have life, and have it to the full.  11“I am the good shepherd. The good shepherd lays down his life for the sheep.” = "De dief (de MOL) komt alleen om te stelen, te doden en te vernietigen; Ik kom zodat zij kunnen leven en het geheel kunnen gebruiken."

Niet de juiste vertaling, maar hij valt wel te interpreteren. In dat geval zou het slaan dat "ik" komt om te zorgen dat "de mol/dief" kan doen wat hij moet doen, of juist om hem te stoppen.

Ik doe ook maar een gooi! ;)

--
De cijfers... Tja, het is altijd verdacht, maar of er nu echt een hint in zit? Ik denk dat het best zou kunnen, het klinkt ook allemaal er logisch. Ik moet eerst nog de tweede en mogelijk de derde aflevering zien om te kunnen denken dat het goed is.
- Why won't you?