Auteur Topic: [Theorie]Cijfertheorie.  (gelezen 41678 keer)

Offline Labyrintha

  • Forumlid
  • Nieuwe deelnemer - Jan Hooiman.
Re: [Theorie]Cijfertheorie.
« Reactie #60 Gepost op: 10-01-2011, 15:11:48 »
Jup.. tot de volgende afleveringen kunnen we inderdaad weinig doen. Nou ben ik wel van overtuigd dat 3 het winnende getal van aflevering een is, of anders wel 10. Maar blijf ook de andere getallen in de gaten houden!

Wat namelijk, als we iedere aflevering een cijfer krijgen, die bij de laatste aflevering een woord ofzeu vormen =D

Offline Crullie

  • Forumlid
Re: [Theorie]Cijfertheorie.
« Reactie #61 Gepost op: 10-01-2011, 15:14:39 »
In het stadion het getal 33, dit is de leeftijd van Jorge Alberto Gonzalez el magico hij heeft tot zijn 33ste in dat stadion gevoetbalt en toen hij stopte heeft het stadion zijn naam  gekregen. Men dacht dat het definitief zijn einde carriere was maar tot ieders verbazing is hij gaan voetballen bij Cardiz in spanje. Of we een hint uit 33 moeten halen weet ik niet. Sommigen zeggen leeftijd van de verlosser Jezus maar die was gen 33 toen hij stierf, Het was het jaar 33 AD (after dinasty) Zijn leeftijd was plusminus 37,5 toen hij gekruisigt werd! Dit wat betreft getallen

TEN EERSTE = engels nederlands ten first misschien kun je hier uit opmaken wie de mol is . TIEN eerst De laatste kandidaat die de bus in gaat is eigenlijk de eerste die de bus ingaat en is dus misschien wel de mol, omdat de mol dan meteen plaatst kan nemen achterin de bus. Dit zou dan Horace moeten zijn. Ook frapant tijdens vragen ronde PJ > Horace zegd Ik zou zelf nu kiezen geen antwoord te geven! typisch een mol antwoord Komt er zeker geen geld in de pot, En  misschien was hij bang dat iemand voor de lol als antwoord "de mol " zou geven en er alsnog geld binnen komt.  Ook frapant is dat Horace zegd dat niemand van de groep iets heeft gezien, toch vreemd want Horace zegd zelf een pruik te hebben gezien, en hoe weet hij nou dat niemand anders iets heeft gezien. Dat kan hij alleen weten als hij in de bus heeft gezeten.

vuurwerk opdracht Horace doet heel blij dat het gelukt is. Wilde hij zijn ware aard verberging door te doen asl of hij blij is,maar eigenlijk al wist dat de opdracht mislukt was???

Ook opvallend is zijn shirt en de afbeelding van jezus op de spiegel in de bus. De verlosser Jezus Christus JC, Johan Cruijff JC wordt ook de verlosser genoemd en speelde oa bij Ajax Horace is Ajax fan  zijn volledige naam is Horace Joshua Cohen HJC Holy Jesus Christus Heilige Jezus Christus. Detail Horace is van joodse afkomst en de joden maakte vroeger over Jezus de meest uiteen lopende grappen. Het Joodse geloof was er eerder dan het Christen geloof en hadden het net zo op Jezus. Waarom draagd Horace , die joods is, dan toch een shirt met Jezus erop.

Ook de opmerking na de vragen ronde Het is nu echt begonnen klopt hij heeft al moeten liegen. Wie is de MOL is voor Horace een uitdaging omdat hij, zoals bekend is NIKS kan. Dus is dit het perfecte programma om het tegendeel te bewijzen.

Horace is de MOL

Dat denk ik dus ook!!

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie]Cijfertheorie.
« Reactie #62 Gepost op: 10-01-2011, 15:37:38 »


Dat is de Nederlandse vertaling die in de Bijbel staat. Als je hem letterlijk vertaalt staat er:
“10 The thief (de MOL) comes only to steal and kill and destroy; I have come that they may have life, and have it to the full.  11“I am the good shepherd. The good shepherd lays down his life for the sheep.” = "De dief (de MOL) komt alleen om te stelen, te doden en te vernietigen; Ik kom zodat zij kunnen leven en het geheel kunnen gebruiken."

De vraag van Jelsir die je zelf aanhaalt was: waarom Johannes (en niet bijvoorbeeld Mattheus)? Daar zie ik geen antwoord op. Hoeft ook niet als je het niet weet, maar omdat je zelf met de vraag begon, verwachtte ik er wel één.

Vervolgens heb je het over een vertaling en grijp je terug op het engels. Voor zover ik altijd begrepen heb is de bijbel oorspronkelijk niet in het engels geschreven, maar ik kan er naast zitten hoor  :P Ik snap dus niet zo goed waarom de engelse tekst beter zou zijn dan de nederlandse.

Maar afgezien van die twee kanttkeningen vind ik het wel weer een leuke tekst die je alle kanten op kunt interpreteren  ;D
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Wiebenik

  • Forumlid
Re: [Theorie]Cijfertheorie.
« Reactie #63 Gepost op: 10-01-2011, 15:49:42 »

De vraag van Jelsir die je zelf aanhaalt was: waarom Johannes (en niet bijvoorbeeld Mattheus)? Daar zie ik geen antwoord op. Hoeft ook niet als je het niet weet, maar omdat je zelf met de vraag begon, verwachtte ik er wel één.

Vervolgens heb je het over een vertaling en grijp je terug op het engels. Voor zover ik altijd begrepen heb is de bijbel oorspronkelijk niet in het engels geschreven, maar ik kan er naast zitten hoor  :P Ik snap dus niet zo goed waarom de engelse tekst beter zou zijn dan de nederlandse.

Maar afgezien van die twee kanttkeningen vind ik het wel weer een leuke tekst die je alle kanten op kunt interpreteren  ;D

10 eerst Ten eerste 10:10-11 van het jaar 33AD after dinasty, dan kom je uit bij

John 10:10-11 (Contemporary English Version)
10A thief comes only to rob, kill, and destroy. I came so that everyone would have life, and have it in its fullest. 11I am the good shepherd, and the good shepherd gives up his life for his sheep.
De persoon die als tiende instapte is de MOL eigenlijk stapte hij als eerste in Horace kan dan achterin plaats nemen en de andere kandidaten stappen vervolgens bij de volgende halte bij de mol in. Hij was ook de gene die een pruik zag, waarom zegd hij dat niet tegen de groep, maar zegd Ja niemand heeft iets gezien, Hoe kan hij dat weten, Hij moet wel achterin gezeten hebben.

Waarom John 10:10-11 33ad El Salvador en  De Verlosser, zijn nauw met mekaar verbonden net als Madonna vorig jaar en laat die madonna MARIA nou de moeder zijn van Jezus de verlosser, Johan Cruijff wordt ook de verlosser genoemd, samen met Jezus heeft Johan de zelfde initialen JC, Horace Cohen is een AJAX Fan daar heeft Cruijff gespeeld en ook Horace heeft JC in zijn intialen Horace JOSHUA Cohen. en zo is dit cirkeltje rond. T Shirt Cohen met Jezus opdruk. We weten allemaal dat Cohen van JOodse afkomst is dus dan is het best vreemd dat een JOOD met een tshirt van Jezus rondt loopt. Waarom , nou de Joden hadden het niet zo op Jezus. Lees verhalen!!
« Laatst bewerkt op: 10-01-2011, 16:05:19 door Wiebenik »

Offline Wiebenik

  • Forumlid
Re: [Theorie]Cijfertheorie.
« Reactie #64 Gepost op: 10-01-2011, 15:54:55 »
Daar komt nog bij dat als je de passage leest van John 10:10 dan kun je lezen dat hij op Sandalen kwam (slippers) en een geit bij zich had en een staf, nee geen sinterklaas staf, maar mensen omzich heen, de 9 andere kandidaten.

Horace is de MOL. Dit zou heel goed voor hem zijn, want we weten allemaal dat hij bekent staat als iemand die niks kan. Net als in Flodder had Horace een stand-inn voorals er iets gevaarlijks gedaan moest worden, Nou is een blikje cola openmaken voor hem al gevaarlijk. Toen Horace instapte zagen we dat die man met pet er ook al zat, DE stand-inn van Horace . En wat ook opvallend is , is het shot van Cohen in de bus, zwart wit behalve Cohen was gekleurd, toeval nee denk het niet want Jezus brengt licht in de duisternis.
« Laatst bewerkt op: 10-01-2011, 15:56:34 door Wiebenik »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Theorie]Cijfertheorie.
« Reactie #65 Gepost op: 10-01-2011, 15:58:43 »
10 eerst Ten eerste 10:10-11 van het jaar 33AD after dinasty, dan kom je uit bij Genesis

Het wordt een beetje een zootje zo.
AD staat voor Anno Domini oftewel " In het jaar Onzes Heren "

Hoewel Genesis het allereerste Bijbelboek is, stamt dit van ver voor onze jaartelling (AD dus) en heeft het met het Evangelie van Johannes, dat weer van behoorlijk ver na het begin van onze jaartelling stamt, weinig van doen.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Theorie]Cijfertheorie.
« Reactie #66 Gepost op: 10-01-2011, 16:00:25 »
10 eerst Ten eerste 10:10-11 van het jaar 33AD after dinasty, dan kom je uit bij Genesis Dat ken je toch wel!?
Hoe kom je dan bij Genesis? Dat staat in het Oude Testament en Jezus is in het Nieuwe Testament.

Voor zover ik altijd begrepen heb is de bijbel oorspronkelijk niet in het engels geschreven, (...)
Uiteraard niet. Het Nieuwe Testament is oorspronkelijk Grieks (Koinè-Grieks, alleen Mattheus is oorspronkelijk Hebreeuws of Aramees geweest).
The British are not impressed.

Offline Wiebenik

  • Forumlid
Re: [Theorie]Cijfertheorie.
« Reactie #67 Gepost op: 10-01-2011, 16:00:55 »
En dat antwoord op de vraag hoe we erbij komen een bijbel tekst te nemen, Wel het volgende. Shirt Cohen Jezus, op de spiegel in de Bus Jezus, El Salvador betekent De Verlosser wie is de verlosser dat is Jezus!!!!!! 33 ad is het jaar dat jezus gekruisigd werd nee niet zijn leeftijd hij was al ouder Hij was namelijk al voor de nieuwe kalender geboren en zou zo ongeveer 37,5 jaar oud zijn geweest.

Deze theorie is nog het meest kloppend, dat wil niet zeggen dat dit DE theorie is.


Offline Wiebenik

  • Forumlid
Re: [Theorie]Cijfertheorie.
« Reactie #68 Gepost op: 10-01-2011, 16:02:45 »
Hoe kom je dan bij Genesis? Dat staat in het Oude Testament en Jezus is in het Nieuwe Testament.
Uiteraard niet. Het Nieuwe Testament is oorspronkelijk Grieks (Koinè-Grieks, alleen Mattheus is oorspronkelijk Hebreeuws of Aramees geweest).

Wat denk je nou zelf als de aanwijzingingen in het Herbreeuws geschreven waren DUh!!dan was het wel heel makkelijk.

Offline Wiebenik

  • Forumlid
Re: [Theorie]Cijfertheorie.
« Reactie #69 Gepost op: 10-01-2011, 16:06:39 »
Hoe kom je dan bij Genesis? Dat staat in het Oude Testament en Jezus is in het Nieuwe Testament.
Uiteraard niet. Het Nieuwe Testament is oorspronkelijk Grieks (Koinè-Grieks, alleen Mattheus is oorspronkelijk Hebreeuws of Aramees geweest).

Genesis stond er een beetje raar bij, was eigenlijk een vraag of ze Genesis wel ken

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie]Cijfertheorie.
« Reactie #70 Gepost op: 10-01-2011, 16:09:58 »
En dat antwoord op de vraag hoe we erbij komen een bijbel tekst te nemen, Wel het volgende. Shirt Cohen Jezus, op de spiegel in de Bus Jezus, El Salvador betekent De Verlosser wie is de verlosser dat is Jezus!!!!!! 33 ad is het jaar dat jezus gekruisigd werd nee niet zijn leeftijd hij was al ouder Hij was namelijk al voor de nieuwe kalender geboren en zou zo ongeveer 37,5 jaar oud zijn geweest.

Deze theorie is nog het meest kloppend, dat wil niet zeggen dat dit DE theorie is.
De vraag was niet: waarom de bijbel? Maar: waarom Johannes? Tot nog toe heb ik geen steekhoudend argument gezien, hoewel ik dat verhaal over sandalen wel mooi vind. Het viel me echt op dat er meerderen op slippers liepen, terwijl ik dit altijd zo'n onpraktische dingen vind.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Wiebenik

  • Forumlid
Re: [Theorie]Cijfertheorie.
« Reactie #71 Gepost op: 10-01-2011, 16:11:47 »
En dan het getal 33 op de poort in het stadion dit getal is ook weer afkomstig van een Voetballer (link Johan de verlosser??) naar wie het stadion vernoemd is toen hij op 33 jarige leeftijd afscheid nam van het voetbal, Maar hij is tot ieders verbazing naar Cardiz in Spanje gegaan.

Jezus werd plusminus 37 jaar jong en Toevallig is Johan Cruijff op zijn 37 gestopt met voetballen Dit is wel puur toeval , denk ik?

Offline Wiebenik

  • Forumlid
Re: [Theorie]Cijfertheorie.
« Reactie #72 Gepost op: 10-01-2011, 16:13:02 »
De vraag was niet: waarom de bijbel? Maar: waarom Johannes? Tot nog toe heb ik geen steekhoudend argument gezien, hoewel ik dat verhaal over sandalen wel mooi vind. Het viel me echt op dat er meerderen op slippers liepen, terwijl ik dit altijd zo'n onpraktische dingen vind.

Kijk we zien 10 10 11 33 we zien jezus op de spiegel in de bus, Tweet zegd TEN eerts mix nl eng tien eerst, 10 en 10 en 11 en 33 wat kan het zijn Hey Jezus op spiegel en shirt hij werd 33 (althans dit is wat men denkt maar het is het jaar 33ad toen hij stierf, Horace Cruijff fan de verlosser genaamd, wat nou als we dit samen voegen misschien dat we dan iets vinden en ja hoor De tiende kwam stelen ....(deMOL) steelt geld.
zo dus
« Laatst bewerkt op: 10-01-2011, 16:17:08 door Wiebenik »

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: [Theorie]Cijfertheorie.
« Reactie #73 Gepost op: 10-01-2011, 16:17:27 »
sorry, maar dit hele gebeuren lijkt mij echt tunnelgespeur, je moet ook bedenken dat ze de hint in de laatste aflevering ook aan de gewone kijker moeten uitleggen

Horace is mijn mol, maar al deze theorien zorgen er juist voor dat ik begin te twijfelen
want op deze manier is er naar elke kandidaat wel een linkje te bedenken

maar ik hou jullie niet tegen, maar ik meld wel dat de waarschijnlijkheid dat het klopt wel erg klein is ::)
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Theorie]Cijfertheorie.
« Reactie #74 Gepost op: 10-01-2011, 16:21:29 »
Jezus werd waarschijnlijk 33 jaar. Hij is niet in het jaar 33 gekruisigd. Dus hij is geen 37 geworden.
The British are not impressed.

Offline Wiebenik

  • Forumlid
Re: [Theorie]Cijfertheorie.
« Reactie #75 Gepost op: 10-01-2011, 16:21:56 »
De kleur van de mol is groen net als het groen in de titles op de website van wieisdemol.nl
Hoe ik dit weet of denk, alle vragen die beantwoord moesten worden werden gesteld aan chauffeur, geit kippen en alle drie hadden ze het zelfde groen Tshirt groen, geit groen touw, kippenmand had als enige groen netje. Man met pet en pruik groen elastiekje achter op. Groen is ook de kleur van een voetbal veld en ik denk dat voetbal dit jaar centraal staat want het wk werdt gespeeld toen widm werd opgenomen.

Offline Wiebenik

  • Forumlid
Re: [Theorie]Cijfertheorie.
« Reactie #76 Gepost op: 10-01-2011, 16:24:53 »
Jezus werd waarschijnlijk 33 jaar. Hij is niet in het jaar 33 gekruisigd. Dus hij is geen 37 geworden.

Jij moet het verhaal nog maar eens goed lezen, Hij stierf in het jaar 33ad hij was al voor de nieuwe kalender telling geboren maar voor het gemak hebben ze 33 als leeftijd genomen. Dus lees eerst voor je commentaar geeft.


 
Answer
We do not really know how old Jesus was when he died.

What the Bible does tell us is that he was crucified during the rule of Pontius Pilate, who was governor of Judea from 26 to 36 CE. The crucifixion is commonly assumed to have occurred about 30 CE, but some place it as late as 33 CE because his mission is described over a longer period of time in John's Gospel. Even this does not tell us how old Jesus was at the time of his death, because we do not know when he was born.

Both Matthew and Luke say that Jesus was born during the reign of King Herod the Great, who died in 4 BCE. However, Matthew implies that he must have been born some years before 4 BCE. These dates mean that Jesus would actually have been at least 34 to 37 years old, and probably somewhat older.

However, John's Gospel at 8:57 says that Jesus appeared to be "not yet fifty". This gives us yet another estimate of his age, and perhaps the year of his birth.
« Laatst bewerkt op: 10-01-2011, 16:29:16 door Wiebenik »

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: [Theorie]Cijfertheorie.
« Reactie #77 Gepost op: 10-01-2011, 16:27:32 »
Groen is ook de kleur van een voetbal veld en ik denk dat voetbal dit jaar centraal staat want het wk werdt gespeeld toen widm werd opgenomen.

groen is de kleur van zoveel dingen ::) ;)

Jij moet het verhaal nog maar eens goed lezen, Hij stierf in het jaar 33ad hij was al voor de nieuwe kalender telling geboren maar voor het gemak hebben ze 33 als leeftijd genomen. Dus lees eerst voor je commentaar geeft.
??? hoeft niet zo vel hoor ;)
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Theorie]Cijfertheorie.
« Reactie #78 Gepost op: 10-01-2011, 16:28:23 »
Hoewel Genesis het allereerste Bijbelboek is, stamt dit van ver voor onze jaartelling (AD dus) en heeft het met het Evangelie van Johannes, dat weer van behoorlijk ver na het begin van onze jaartelling stamt, weinig van doen.

Nuja, het is beiden deel van één Bijbel, dus ondanks de lange tijd die er tussenzit hebben beide boeken wel degelijk met elkaar te maken. Jezus grijpt ook regelmatig terug op teksten uit het Oude Testament.

Offline Wiebenik

  • Forumlid
Re: [Theorie]Cijfertheorie.
« Reactie #79 Gepost op: 10-01-2011, 16:30:36 »
groen is de kleur van zoveel dingen ::) ;)
 ??? hoeft niet zo vel hoor ;)

Klopt groen is de kleur van vele dingen, maar in de bus zag je vooral heel veel blauw rood en dan valt groen niet echt op, en de opdracht was kleur bekennen, of tewel Herkennen. Groen dus