Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 98075 keer)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #40 Gepost op: 27-01-2011, 22:11:08 »
Kan iemand mij uitleggen waarom je zou liegen bij de tweede opdracht, met die mollenboekjes? Behalve met de "wie heb je als mol"-vraag komen de vragen op ja/nee antwoorden. Dus als je liegt dat je de mol als verkenner had bij die boobytrapopdracht en PJH zegt dat dat fout is, dan weet de ander toch wat je wel hebt. Dus je bent als je de waarheid spreekt beter af, want dan doet de ander geen stap en het echte antwoord weet de ander toch wel te achterhalen.
::rofl::

Ja daar heb ik me idd ook over verwonderd. Dat is iig een of twee maal gebeurd ja.
Misschien dacht die kandidaat het slim te spelen (o.a. bij Miryanna gebeurde dit meen ik) maar dat slaat natuurlijk nergens op..
Het enige wat je doet is jezelf in de vingers snijden en gratis info weggeven.  :P
Om met Arjen te spreken..: 'Lekker dom!'  ;D
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline kabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #41 Gepost op: 27-01-2011, 22:13:40 »
In de biecht update!

Het lijkt wel of WIDM om Art draait.Vaak in beeld en in het AVRO molboekje heeft Art een hele pagina en de andere kandidaten allemaal een halve.

Offline uiltje5

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #42 Gepost op: 27-01-2011, 22:14:33 »
Titels aflevering tot nu toe:

Aflevering 1: Kleur Bekennen
Aflevering 2: Allemaal Theater
Aflevering 3: Verdeel en Heers
Aflevering 4: Iets is wat het lijkt

Zit uiteindelijk misschien wel wat in....

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #43 Gepost op: 27-01-2011, 22:17:28 »
Ik geloof niet dat een mol partij voor een kandidaat kiest door hem jokers te geven..voor mij valt Patrick juist af met deze handeling

Is al eerder gebeurd. Milouska gaf Liz en Roderick beide een joker in Bs Aires toen ze weer bij de groep kwamen. Het argument was toen wel dat ze een kennisachterstand hadden omdat ze 3 afleveringen afgezonderd waren geweest van de groep.

Ik heb toen nog een hele discussie gestart over of dit wel 'ethisch' was. Het werd verklaard door 'ze vond hen leuker in het spel'.  ::)
De waarheid was wrsch dat ze niet lekker lag in de rest van de groep en liever Liz en Roderick nog een rondje erbij had.

Verder heeft Kim vorig jaar Manuel een joker niet gegeven, maar Manuel haar ook niet. Dus dat was iets minder dubieus.

Ik ben het er zelf ook niet per se mee eens, ik zou het zeker een wat dubieuze actie vinden alleen om iemand zo een stukje ongelijke/ betere kans te geven om door te gaan (ofwel omdat hij je niet verdenkt - hoewel het daar vorige test niet op leek-) ofwel omdat hij een mooie bliksemafleider is ofwel beide..

Ook Arts reactie kwam me niet helemaal 'echt' over om een of andere reden. Vreemde actie iig als Patrick de mol is, enigszins dubieus.
« Laatst bewerkt op: 27-01-2011, 22:19:10 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline bambam

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
Re: Aflevering 4
« Reactie #44 Gepost op: 27-01-2011, 22:18:51 »
"Malfunction of me"

Klinkt bijna als:
"Mol-actie van mij"

Ik meen dat Anna dit zei, morgen even checken.

Miryanna

Offline Achaeus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #45 Gepost op: 27-01-2011, 22:19:01 »
Ik moet wel zeggen dat ik onwijs schrok bij opdracht 2 toen de vraag werd gesteld "Pakte de mol een vrijstelling", iemand met "Nee" antwoordde en Pieter-Jan vervolgens zei "dat is fout"  ::rofl:: Ik dacht meteen wtf nu kan ik echt vrijwel iedereen wegstrepen ::oink::... 5 seconden later dacht ik Ooh wacht ze moeten zeggen wat zij zelf hadden ingevuld in de test  ::)

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #46 Gepost op: 27-01-2011, 22:20:13 »
Teun herinnerde ons op de chat er net aan de kandidaten ook géén antwoord hadden kunnen geven bij de boekjesopdracht. Dan was er een stap naar voren gezet zonder informatie los te laten. Maar niemand deed dat.
Tell me what your telescope says

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 4
« Reactie #47 Gepost op: 27-01-2011, 22:24:40 »
Titels aflevering tot nu toe:

Aflevering 1: Kleur Bekennen
Aflevering 2: Allemaal Theater
Aflevering 3: Verdeel en Heers
Aflevering 4: Iets is wat het lijkt

Zit uiteindelijk misschien wel wat in....

Eerste letters = Kavi
Kaviaar?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 4
« Reactie #48 Gepost op: 27-01-2011, 22:32:19 »
Dit maal is het Anna, na 3x Horace op 10.00
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #49 Gepost op: 27-01-2011, 22:33:38 »
Kunnen we niet beter 11.00 in de gaten houden, aangezien het de elfde serie is? ;)
Tell me what your telescope says

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 4
« Reactie #50 Gepost op: 27-01-2011, 22:37:07 »
Anna gaf in de kerk alleen maar goede antwoorden, maar ze hadden ook állemaal betrekking op haar -->'iets is wat het lijkt?'
Viel mij ook op, maar ik ga nog wel even goed checken of er niet ook een andere kandidaat was die waarbij alle vragen op zich/haar zelf sloegen.

Ik vond het weer een mooie aflevering, hoewel een stuk minder spannend door de spoiler. :-\\

De eerste opdracht vond ik erg leuk. Door de uitkomst van de opdracht hebben we er niet veel aan, maar hilarisch was het wel. Dit is trouwens net als bij de schilderopdracht alweer een opdracht waarbij de mol gewoon zijn best kan doen. Dat maakt het wel makkelijk voor de mol.

De tweede opdracht is een mooi widm spel. Ik vindt alleen dat de kandidaten het niet heel slim spelen. Volgens mij gaven ze soms foute antwoorden op een ja/nee vraag... dan mag de ander een stap naar voren en weten ze alsnog wat er bij de test ingevuld is. Why?
Jammer dat niemand een boekje weet te bemachtigen.

De derde opdracht was spectaculair. Vooral Patrick en Pepijn maken zich behoorlijk verdacht. Patrick door terug te gaan. Pepijn door het extra moeilijk te laten lijken. Soundos en Miryanna komen op mij oprecht over wat betreft hun hoogtevrees.

Ik blijf echter nog even hangen bij Anna als mol. Wat betreft acties valt ze niet echt op, maar ik vind haar verdacht overkomen.

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #51 Gepost op: 27-01-2011, 22:38:59 »
Over de joker toestand...zoals al eerder is gezegd Milouska gaf een joker aan Roderick en Liz. Kim aan Manuel en ik dacht ook aan Sanne, die 2 waren zulke dikke maatjes. Dus ja het kan denk ik wel dat een mol een band opbouwt met een kandidaat. Waarom niet? Blijven mensen he, ook al worden ze naar een dier vernoemd  ::hypocriet::

Al mijn mollen zijn verdacht gebleven:
- Pepijn het geklungel op de brug
- Patrick die maar 8 meter gaat en dan toch nee, nee ik kan niet. Daarnaast iemand hier goed opgemerkt dat 8 = mol is in het Maya's (geloof ik). Dit in combinatie met zijn TOmeloos POsitief contactadvertentie (topo is Spaanse woord voor mol)
- Karin die met de busopdracht meteen de andere bus stuk probeert te rijden, zodat deze minder kans heeft om als eerste bij de finish te komen.

Daarnaast Anna ook opeens verdacht in de busopdracht, als een gek racen...tja als mol wil je wel zorgen dat je eerst bij de finish bent, want dan 3000 euro uit de pot.

Geloof niet dat ik ooit zoveel getwijfeld heb over wie de mol nu is...wat mij betreft kan iedereen het nog zijn behalve Jan...goeie grap als hij het blijkt te zijn ::rofl::

Iemand al iets gevonden over die 8 'engelen?' (volgens Soundos) op het kerkgebouw?

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #52 Gepost op: 27-01-2011, 22:39:52 »
Omnia vincit amor

Offline Kittekat

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #53 Gepost op: 27-01-2011, 22:45:29 »
Had Pepijn eigenlijk jokers (ingezet)?

Hij geeft aan alles op één kandidaat te zetten, 'bekend' tijdens de kerk-opdracht dat Karin zijn mol is...terwijl dat ook de mol van Miryanna was. Wil natuurlijk niet veel zeggen, maar toch...

En 'iets is wat het lijkt'? Iets lijkt een overduidelijk molactie (dus zal het wel niet zijn denken we dan), maar is het toch? De zelfs aangekondigde ontregelende acties van Pepijn op het touw...? Of de terugkruip-actie van Patrick?

Jokers weggeven zou zinvol kunnen zijn voor de mol als hij vermoed dat anderen de 'aannemer' (hint mol!) verdenken (zoals in het geval van Art)...

Je ziet....ik denk nog teveel te zien om al één mol te hebben....  :P

Offline Ohmiyax

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #54 Gepost op: 27-01-2011, 22:48:22 »
In 1 van de bussen zag ik ook iets spaans staan, betekende dat iets ofzo? En idd ook misschien een betekenis achter die 8 engelen?

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 4
« Reactie #55 Gepost op: 27-01-2011, 22:49:59 »
Naast wat vveerraakk al zei, nog wat handige info van de chat:

Toen de bussen stuk gingen waren de mensen achter de schermen (inclusief de chauffeurs tevens eigenaars van de bussen) daar allerminst blij mee. Hieruit kunnen we concluderen dat het nooit de bedoeling kan zijn geweest dat de mol expres een bus zou gaan slopen.
De bussen zijn per ongeluk stuk gegaan, er is niet aan gesaboteerd.
The British are not impressed.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 4
« Reactie #56 Gepost op: 27-01-2011, 22:53:16 »
en ze rijden inmiddels weer.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 4
« Reactie #57 Gepost op: 27-01-2011, 22:53:38 »
Plaatje 1: Soundos + Tekst -> SOMO L ==> Soundos MOL?
Plaatje 2: Vraagteken op de bus? Wat is het nut. Lijkt me er opgeplakt.
Plaatje 3: Soundos hand die de S aanwijst!
Plaatje 4: Bohctig

Daarnaast opvallend dat de bus van Karin, Anna, Jan en Patrick de zelfde bus was van opdracht 1 (afl1). Of te wel toen zaten de kandidaten ook met de mol in de bus. Wil dit zeggen dat het dus één van deze vier kandidaten is?

Er zit zoiezo een hint in deze opdracht.
« Laatst bewerkt op: 27-01-2011, 22:58:48 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #58 Gepost op: 27-01-2011, 23:09:37 »
HC = Horace Cohen, o wacht, die is er al uit ;D

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #59 Gepost op: 27-01-2011, 23:10:01 »
en ze rijden inmiddels weer.
hahaha ::rofl::

Als er nu echt SOMOL had gestaan was ik gaan twijfelen, maar SOMO, tja...
de bus van Karin, Anna, Jan en Patrick is dus dezelfde bus als van opdracht 1 (afl1), volgens Jeslir. Zat op deze bus dan ook het vraagteken? Want dan zeg ik ja op de vraag of 1 van hen dan de mol is!
« Laatst bewerkt op: 27-01-2011, 23:12:11 door MissTinie »