Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 105409 keer)

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re: Aflevering 4
« Reactie #280 Gepost op: 8-02-2005, 00:06:29 »
Hoe kom je daar zo bij????



Gelezen op de website van Jim  8)
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: Aflevering 4
« Reactie #281 Gepost op: 8-02-2005, 00:16:02 »
Gelezen op de website van Jim  8)

Oke, de Donald Duck is het favoriete weekblad van Jim (dat siert hem want het is ook mijn favoriet), maar je schreef dat de DD het favoriete blad was van de mol en dat is voor jou wellicht hetzelfde maar voor mij (nog) niet hoor ;D

Game on.
Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re: Aflevering 4
« Reactie #282 Gepost op: 8-02-2005, 00:17:32 »
Oke, de Donald Duck is het favoriete weekblad van Jim (dat siert hem want het is ook mijn favoriet), maar je schreef dat de DD het favoriete blad was van de mol en dat is voor jou wellicht hetzelfde maar voor mij (nog) niet hoor ;D

Game on.

Oja, sorry ik zat er zo helemaal in dat Jim de mols...
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Aflevering 4
« Reactie #283 Gepost op: 8-02-2005, 02:16:57 »
Ehmmm.. ik denk.. het zal wel niet enzo.. maar ik dacht.. laat ik het toch maar even melden..  :-[

Ik verwonder me namelijk nog steeds dat dat gekke roze konijn of haas wat het ook ik, twee maal vrij prominent in beeld is (ik geloof op twee verschillende plekken maar dat kan natuurlijk op zich ook montage zijn).

Misschien is het zuiver toeval.. maakte Duracell net die dag reclame ofzo ;D Of is er een Bunny-day daar oid een lokale feestdag ;)

Maar ik dacht zo eens, als het nou een haas is- "hare" in het engels dus.. Klinkt hetzelfde als Hair?(Je weet wel die musical die Jim zo raakte en inspireerde tot zijn carriere enzo?)

Ik weet het het is nogal ehm vergezocht enzo  :-[ Bovendien hebben ze nog nooit dit soort hints erin gestopt bij mijn weten dus het lijkt me niet plausibel ook ::ohno::
Maar goed , nja ik vraag me af of er relevantie is in dat roze konijn danwel die haas, vind het nog steeds een beetje maf dat die daar ineens ronddrentelt  ;D

nb to run with the hare and hounds -> iedereen te vriend trachten te houden
« Laatst bewerkt op: 8-02-2005, 02:18:44 door Lorelei »
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #284 Gepost op: 8-02-2005, 02:24:23 »
Dat roze konijn zie we 2 keer in beeld naast Isabelle, zij zegt op gegeven moment: "ik hoorde hem zeggen dat hij ging bellen", terwijl ze dat op die afstand onmogelijk had kunnen horen, gaf dat konijn haar aanwijzingen?


Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: Aflevering 4
« Reactie #285 Gepost op: 8-02-2005, 02:34:16 »
Dat roze konijn zie we 2 keer in beeld naast Isabelle, zij zegt op gegeven moment: "ik hoorde hem zeggen dat hij ging bellen", terwijl ze dat op die afstand onmogelijk had kunnen horen, gaf dat konijn haar aanwijzingen?


Je bent me net voor Cosma, was me ook al opgevallen dat het roze konijn tot 2 keer toe samen met Isabelle in beeld was.
Nu ben ik afgelopen weekend ook wel wat konijn achtige figuren tegengekomen maar ik vermoed dat dit verklede carnavalsvierders waren (zelfs in Utrecht).
Toch lijkt het vreemd dat er zomaar zo achteloos een roze konijn tussen de kandi's rondloopt zonder dat iemand er een opmerking over maakt maar dit kan zoals gezegd ook montage zijn.

Maar wat moeten we er verder mee?

Als het een haas is (Lorelei), hare / hair vind ik wel ver gezocht hoor.
Duracell/batterijen/energie vind ik dan nog plausibeller maar ook daar zie ik niks in.

Ik loop alleen met een kater voorop,
Daarachter twee konijnen met een trechter op hun kop.


Maar die trechter heb ik ook niet gezien.
« Laatst bewerkt op: 8-02-2005, 02:36:50 door Lodewijk14e »
Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #286 Gepost op: 8-02-2005, 02:38:38 »
Lodwijk de 14e, ik denk een promodier van die winkel toys 'R us (zie betreffende uitzending), maar die kan natuurlijk mooi gebruikt zijn om iemand in te verstoppen.

Heb jij trouwens een idee hoe acteur Pete voluit heet?

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Aflevering 4
« Reactie #287 Gepost op: 8-02-2005, 02:38:46 »

Maar wat moeten we er verder mee?

Als het een haas is (Lorelei), hare / hair vind ik wel ver gezocht hoor.
Duracell/batterijen/energie vind ik dan nog plausibeller maar ook daar zie ik niks in.


::jaja:: Lijkt mij ook hoor. Maar ja zoals je al zegt, hij valt iedereen op, maar nja. En als ie aanwijzingen gaf valt dat dan niet een beetje erg op in zo'n roze pak? ;D

Tja weet het ook niet ::ohno::
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: Aflevering 4
« Reactie #288 Gepost op: 8-02-2005, 02:44:41 »
Lodwijk de 14e, ik denk een promodier van die winkel toys 'R us (zie betreffende uitzending), maar die kan natuurlijk mooi gebruikt zijn om iemand in te verstoppen.

Heb jij trouwens een idee hoe acteur Pete voluit heet?

Hmm, nee, ja PeteR maar ken hem niet.

Enige ander roze konijn dat ik ken (behalve die Duracell) is die moppentappende Ab Normaal.

Is wel Veronica volgens mij maar ook wel heeeeeel ver gezocht hoor.
Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: Aflevering 4
« Reactie #289 Gepost op: 8-02-2005, 02:51:21 »
Weet je wat we met dat konijn moeten doen:

Zoetzuur konijn

1 wild of tam konijn in delen, zout, peper, 30 g boter of margarine, 50 g katenspek in blokjes, 1 grote ui, 1 teentje knoflook of sap, 1 rode en groene paprika, 100 g rozijnen, 2 el balsamico- of wijnazijn, 1 dl bouillon, 1 el ketjap benteng manis en 2 plakjes ontbijtkoek in blokjes.
In de keuken
braadpan, scherp en glad mes, plank en bestek.

Bereidingswijze
Bestrooi het konijn met zout en peper. Verwarm de boter in de pan en bak hierin het konijn rondom bruin. Voeg het spek, de kleingesneden ui en de knoflook toe. Vervolgens de schoongemaakte paprika¹s in reepjes, de gewassen rozijnen, het vocht en de koek. Sluit de pan en laat dit ± 1 uur zachtjes stoven. Heerlijk met gekookte pasta en een groene salade.

Tip van uw Poelier
Reinig het mes en de plank altijd direct na gebruik onder heet stromend water.

Menu tip
Hoofdgerecht
Zoetzuur konijn met pasta en salade

Nagerecht
Amandelpudding met slagroom


Eet smakelijk en game on.

p.s. sorry voor het off topic posten maar ik googelde echt naar 'roze konijn australië'en kwam dit tegen, kon het niet laten te posten.
« Laatst bewerkt op: 8-02-2005, 02:54:00 door Lodewijk14e »
Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Aflevering 4
« Reactie #290 Gepost op: 8-02-2005, 04:18:20 »
Je brengt me op een idee  ;D

Volgens mij bestaat er een productiemaatschappij die 'Pink Rabbit Productions' heet

Even opgezocht, ik kan niet direct een site van het bedrijf zelf vinden maar het lijkt erop dat ze Scifi programma's maken? (Scifi, fabeltjes?)
« Laatst bewerkt op: 8-02-2005, 04:22:59 door Lorelei »
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Jet

  • Winnaar Pool AVRO 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #291 Gepost op: 8-02-2005, 09:46:47 »
When God created man, she was only joking!

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Aflevering 4
« Reactie #292 Gepost op: 8-02-2005, 10:32:05 »
Gelezen op de website van Jim  8)

Leuke stukjes schrijft Jim, vooral dat stukje over Frans van Deursen was lachwekkend.  ::tandpastasmiley::

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #293 Gepost op: 8-02-2005, 13:29:32 »
(Scifi, fabeltjes?)

scifi is toch science fiction? weinig fabel aan...
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Eurik

  • winnaar pool TI 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #294 Gepost op: 8-02-2005, 15:38:34 »
Valt het jullie niet op dat in elke aflevering degene die iemand verdenkt daarna komt in de test.
Bijv. de test in aflevering 4:
Jim verdenkt Isabelle
Daarna komt Isabelle en zij verdenkt SanderDaarna komt Sander en die verdenkt Gijs(daar heeft hij t wel over)
Daarna komt Gijs en die verdenkt Lottie of Yvonne
Daarna komt Yvonne maar die heeft niet gezegd wie ze verdenkt
Daarna komt Victoria en die verdenkt Lottie
Daarna komt Yvon en die heeft niet gezegd wie ze verdenkt
Daarna komt Lottie en die verdenkt VictoriaEn daarna komt Marc-Marie en die verdenkt ook Lottie ( Ik heb de namen ff in kleur gezet zodat je beter ziet dat ze achter elkaar lopen.)
Zo gaat het niet alleen in deze aflevering maar ook in aflevering 1 en 2.
Natuurlijk kan dit gewoon toeval zijn want de kandidaten weten niet wie de mol is, maar de makers van het programma wel en die kunnen de filmpjes monteren.
Ik kan dit niet goed uitleggen maar snapt iemand dit? :P
« Laatst bewerkt op: 8-02-2005, 15:40:25 door *ikke* »

Offline Botje

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #295 Gepost op: 8-02-2005, 15:59:32 »
Snap wat je bedoelt qua volgorde, maar wat wil je met die volgorde? Het enige dat mij tot nu toe is opgevallen is dat iedereen die een verdachte bij naam noemt, er die aflevering niet uit ligt.
Degene die eruit gaat, had waarschijnlijk de foute mol. Als je die weet, heb je een afstreeplijstje, daarom laten ze dat nooit horen.
Ik zit voor het computerscherm, mijn zinnen te verzetten. Ik wou dat ik twee nicknames had, dan kon ik samen chatten.

Offline Eurik

  • winnaar pool TI 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #296 Gepost op: 8-02-2005, 16:13:00 »
Snap wat je bedoelt qua volgorde, maar wat wil je met die volgorde?
Dat kunnen we misschien pas zien over een paar weken, als er wat meer afleveringen zijn geweest :)
« Laatst bewerkt op: 8-02-2005, 16:14:34 door *ikke* »

Offline ceetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #297 Gepost op: 8-02-2005, 17:27:33 »
18.. weer 18, dus 1881, 81 die staat op de foto bij MM (het shirt dat hij in Lisse aanhad), spiegeling ?

misschien een grapje van de Mol? 8181 = haha

Offline bastiano

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #298 Gepost op: 8-02-2005, 17:31:43 »
was mij ook opgevallen met die volgorde van test maken.

Maar ik kan er niks mee...  ::ohno::

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 4
« Reactie #299 Gepost op: 8-02-2005, 18:37:20 »
Ik heb een theorie over die 4 en die 5 bij de line-up, die ik volgens mij nog niet gezien heb. De 4 en 5 zijn groter dan de andere cijvers in de line-up, en hangen achter Angela op de muur... Ik krijg steeds meer het gevoel dat Yvon de mol is en deze theorie is dan ook misschien wel een beetje naar haar toegeschreven.

Ik denk dat de grote 4 en 5 op de Line-up de cijfers zijn waar het om gaat. De 4 en 5 op de muur zijn er als extra aanwijzing (dat je moet letten op de 4 en 5 op de line-up.

Letter in het alfabet:
4 = D
5 = E

Zoals al velen malen eerder gemeld, zou er dus 'DE' kunnen staan. Het woordje 'De' komt bij WIDM erg vaak voor samen met het woord 'Mol'... (volgens mij heb ik nog nies nieuws gezegt, nu.)

Stel nou, dat je de 'De' terug plaatst op de muur achter de line-up (dus over de 4 en 5)... zou je het woordje Mol er achter kunnen schrijven, over nummer 6, 7 en 8. Hierbij wordt het dan onduidelijk over wie het gaat (6 = Yvon, 7 = Victoria, 8 = Yvonne). Maar het zou IMHO ook kunnnen dat het woord 'Mol' gewoon na de 'De' moet komen. Dan kom je dus bij de 6, hier uit volgd dan dat Yvon de mol is.

Is misschien ver gezocht, maar ik zou er in kunnen geloven ::vergroot::