Auteur Topic: Anne-Marie Jung is DE MOL !  (gelezen 435845 keer)

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #160 Gepost op: 27-01-2012, 19:05:49 »
Ik zou Anne Marie graag als mol willen hebben.. maar heb tot zover alleen nog maar hints die naar haar wijzen (en die heb ik van de rest ook een boel) en geen concrete speltechnische mollenmoves gezien.. dus op dit moment staat ze (helaas) nog vrij onderaan bij mij..
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #161 Gepost op: 27-01-2012, 19:07:00 »
Hint naar Anne-Marie als mol :

Anne-Marie zegt tijdens de 2e opdracht van deze aflevering wanneer ze het water uitkomt met Hadewych het volgende : 'Dit is in de evolutie echt een belangrijk moment, de zeedieren kwamen aan land'. De zeedieren kwamen voor het eerst aan land tijdens het Siluur dat van 443 tot 417 miljoen jaar geleden aan de gang was.

Het verschil tussen 443 en 417 is 26.
Hadewych en Anne-Marie moesten de foto's bij nummer 3 en 7 zetten.
26 + 3 + 7 = 36. Wie is er 36 jaar : Anne-Marie, een belangrijk moment in de WIDM-Evolutie.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #162 Gepost op: 27-01-2012, 19:43:34 »
mooi shot, maar is dat niet gewoon de schaduw van de touwen"?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #163 Gepost op: 28-01-2012, 00:30:47 »
Frits, Tim en Liesbeth komen als hoofdverdachten uit de bus bij de onderhandelingen, want het lijkt er op dat een van hen van rood naar groen gegaan is. Anne-Marie en Hadewych lijken onverdacht omdat ze doen wat ze zeggen.

Toch schrijf ik Anne-Marie nog niet af.

Stel eerst eens dat Anne-Marie niet de Mol is, maar kandidaat. Dan verdenkt ze op het moment van onderhandelen Tim. Dit blijkt uit de biechts van Anne-Marie bij de test van afl. 4. O.a. de uitspraak: "Tim. Mol met kandidatenacties." Echter, in een biecht na het onderhandelen zegt Anne-Marie "haar best te hebben gedaan de groene cirkel rond te krijgen met Hadewych en Tim". Het is erg vreemd dat kandidaat Anne-Marie er nu opeens op vertrouwde dat haar Mol Tim ook wel groen zou stemmen. Hier klopt iets niet.

Stel nu dat Anne-Marie de Mol is en dat ze het spel moet spelen zonder extra kennis van wat de anderen afspreken. Dan zou haar gedachtegang bij het onderhandelen kunnen zijn: zoveel mogelijk groen en er op vertrouwen dat minstens één iemand maximaal twee toch rood kiezen.

- A-M tegen Tim: Ik ga groen stemmen, doe mee met unaniem groen. Tim gaat akkoord terwijl hij er op wijst dat dit met een Mol in het midden niet gaat lukken.
- A-M tegen Hadewych: ik ga groen stemmen, Tim ook. We doen unaniem groen. Hadewych: Liesbeth en ik ook.

Mogelijk denkt A-M nu: Hadewych en Liesbeth gaan groen stemmen. Maar Tim niet. Die gelooft niet in unaniem groen. Wellicht verwacht ze zelfs een afspraak van maatjes Tim en Frits om samen rood te stemmen omdat de Mol dat ook doet. Dus A-M denkt: GROEN (Hadewych), GROEN (Liesbeth), ROOD (Tim), FRITS (GROEN/ROOD) en moet zelf doen wat ze zegt om de pot sowieso te legen: GROEN stemmen.

Wat A-M niet wist is dat Liesbeth (waarschijnlijk) van GROEN naar ROOD zou gaan in haar afspraak met Frits. Dit zou 3X ROOD, 2X GROEN = pot blijft gelijk betekenen. Dat het toch voor Mol Anne-Marie goed uitpakte kan dan komen doordat Tim (zenuwachtig en twijfelend over afspraak met Frits) toch GROEN stemde. Waarom? Misschien achtte Tim het beter om niet mee te gaan met Frits. We zagen al eerder aanwijzingen dat vooral Frits het verbond met Tim wil vasthouden terwijl Tim wat terughoudend reageert (joker van Frits afslaan in afl 3., de "boks" van Frits afslaan bij de executie van afl. 4).

Ik weet het: het is maar één van de 1001 scenario's en het is absoluut geen scenario waarin Anne-Marie als Mol alles onder controle heeft, het hangt van meerdere toevalligheden aan elkaar. Maar voor mij is het mogelijk nog onwaarschijnlijker dat kandidaat Anne-Marie oprecht dacht dat zelfs met Mol Tim erbij een groene unanieme cirkel wel zou lukken. Letterlijk: "Nou een grote shock. Hoe kon dat? Ik had heel erg mijn best gedaan met Tim en Hadewych om zeg maar de groene cirkel rond te krijgen."

(Ook zie ik in haar reactie een soort opluchting dat het gelukt is, maar hee, tunnelvisie.)

Mooie analyse, maar ik kan niet geloven dat Tim als kandidaat van rood naar groen switched, wetende dat Frits ook al rood stemt. Een verbond verbreken is een ding, maar daarvoor een hele pot leeggooien is iets anders.

Moet er wel bij zeggen dat ik in een Tunnel zit die Tim heet ;-)

Offline Talpa53

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #164 Gepost op: 28-01-2012, 01:43:42 »
Stel nu dat Anne-Marie de Mol is en dat ze het spel moet spelen zonder extra kennis van wat de anderen afspreken. Dan zou haar gedachtegang bij het onderhandelen kunnen zijn: zoveel mogelijk groen (...)

Helemaal mee eens!

En ik denk dat de mol als laatste mocht stemmen, zodat de redactie hem of haar kon vertellen hoe de anderen hebben gestemd. In de uitzending is Anne-Marie de kandidaat die als laatste stemt. Omdat de stemverhouding op dat moment 2-2 is, moet ze groen kiezen om de pot te legen.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #165 Gepost op: 28-01-2012, 09:55:31 »
Hint naar Anne-Marie als mol :

Anne-Marie zegt tijdens de 2e opdracht van deze aflevering wanneer ze het water uitkomt met Hadewych het volgende : 'Dit is in de evolutie echt een belangrijk moment, de zeedieren kwamen aan land'. De zeedieren kwamen voor het eerst aan land tijdens het Siluur dat van 443 tot 417 miljoen jaar geleden aan de gang was.

Het verschil tussen 443 en 417 is 26.
Hadewych en Anne-Marie moesten de foto's bij nummer 3 en 7 zetten.
26 + 3 + 7 = 36. Wie is er 36 jaar : Anne-Marie, een belangrijk moment in de WIDM-Evolutie.
Sorry, veel te ver gezocht. Dit is niet uit te leggen na aflevering 11. Waarom zou je eerst 443 en 417 aftrekken en dan 3 en 7 daar bij op tellen. Niet logisch. Geen hint.



Sowieso verdenk ik Anne-Marie niet echt. Ze lijkt het goed te willen doen in de opdrachten is mijn indruk. Bij de fietsopdracht doet zij volgens mij goed mee. En daarnaast - als zij zegt dat ze niet in de toren moeten gaan is dat onmols. De mol zou, lijkt mij, ofwel het toch proberen (William) ofwel gaan twijfelen (Tim), ofwel onverschillig/afzijdig zijn (Frits).
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #166 Gepost op: 28-01-2012, 12:56:46 »
Rond 33:40 net na de test van Marit komt de naam van een schip in beeld.
De letters A J zijn licht geel of worden licht geel.
A J = Anne-marie Jung.



De L en de K ook. Nogal willekeur/cherrypicking om de A en de J er wel uit te plukken en de L en de K niet, simpelweg omdat je de A en de J toevallig wel kan gebruiken.

Offline debbiegoudveld

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #167 Gepost op: 29-01-2012, 12:14:53 »
@Qper: Ik heb een aantal frames achter elkaar gezet. En dan is overduidelijk te zien dat de A en J verkleuren, terwijl de andere letters hun witte kleur behouden. De L en de K hebben lasnaden en roest. Hiermee wil ik niet zeggen dat dit een aanwijzing is. Het viel mij gewoon op. Na 11 seizoenen kennen de WIDM-speurders bijna alle mogelijke hints, waardoor de makers van WIDM - naar mijn mening - hun toevlucht tot subtiele hints moeten zoeken.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #168 Gepost op: 30-01-2012, 01:24:48 »

Tweet van de mol:
De Mol @IkBenDeMol

Wie ben ik? Phileines vriendin, sammy, zuster, sommetje, ome joop, amsterdam of een letterkeer? #widm Ned 1, 20:30 uur.





 Stáát het hier nou gewoon?

"wie ben ik?" :  I am  (ik ben...)

+ het antwoord op welke tv quiz kan de mol winnen : " Wie ben ik? " (met André van Duin en Ron Brandsteder)

+ de titel van de aflevering : "Iemand anders"

(in "Wie ben ik?" was je altijd iemand anders)

Offline debbiegoudveld

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #169 Gepost op: 30-01-2012, 11:00:36 »
In aflevering 1 rond minuut 40 zegt Anne-Marie: "ik zei het toch dat er iets was gehaald gister".

En wat zei Jon van Eerd in WIDM-9 in aflevering 6 over het plotselingen vertrek uit Noord-Ierland. "Ik wist het".

Ik vraag me af of dit eenzelfde aanwijzing is.

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #170 Gepost op: 30-01-2012, 11:14:59 »
Goed gevonden :)
Maar het kan ook zo zijn dat de 3 kandidaten met een vrijstelling al vreemd deden en anne-marie daarom al iets vermoedde?

Offline debbiegoudveld

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #171 Gepost op: 30-01-2012, 11:29:08 »
@Jordyep: Helemaal met je eens. Met die mogelijkheid houd ik rekening.

In tegenstelling tot andere seizoenen probeer ik goed te luisteren naar wat de deelnemers zeggen. Na afloop van aflevering 1 was ik al begonnen met een letterlijke transcriptie. Ik ben gestopt vanwege de hoeveelheid werk.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #172 Gepost op: 30-01-2012, 18:49:24 »
Ik ben wat molmailfilmpjes aan het terugkijken, nu met wat meer aandacht voor Anne-Marie. Het blijft gek dat alleen zij niets zegt over wat volgens haar een goede Mol is in het filmpje dat daar over gaat.

(En in het filmpje over hoe de kandidaten hun molboekje hebben gebruikt valt Anne-Marie's opmerking ook een beetje uit de toon. Anderen hebben leuke anekdotes (Liesbeth, Frits) of hebben het over verschillende molboekjes die ze hadden (Hadewych, Marit, William), zij zegt alleen:  "Ik had een eh klein eh mollenboekje, ik had er maar één. Eh, maar ik schreef wel op verschillende bladzijden weer andere aanwijzingen." Joh! :P)

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #173 Gepost op: 30-01-2012, 19:44:45 »
@Qper: Ik heb een aantal frames achter elkaar gezet. En dan is overduidelijk te zien dat de A en J verkleuren, terwijl de andere letters hun witte kleur behouden. De L en de K hebben lasnaden en roest. Hiermee wil ik niet zeggen dat dit een aanwijzing is. Het viel mij gewoon op. Na 11 seizoenen kennen de WIDM-speurders bijna alle mogelijke hints, waardoor de makers van WIDM - naar mijn mening - hun toevlucht tot subtiele hints moeten zoeken.

Vind je? ik vind juist dat je hier heel goed kan zien dat ze in het eerste shot ook al gelig van kleur zijn...
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #174 Gepost op: 30-01-2012, 19:45:52 »
Tweet van de mol:
De Mol @IkBenDeMol

Wie ben ik? Phileines vriendin, sammy, zuster, sommetje, ome joop, amsterdam of een letterkeer? #widm Ned 1, 20:30 uur.





 Stáát het hier nou gewoon?

"wie ben ik?" :  I am  (ik ben...)

+ het antwoord op welke tv quiz kan de mol winnen : " Wie ben ik? " (met André van Duin en Ron Brandsteder)

+ de titel van de aflevering : "Iemand anders"

(in "Wie ben ik?" was je altijd iemand anders)


ja deze is echt heel mooi gevonden en geredeneerd..
zet hem er meteen bij op mijn lijstje hints naar AM
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Vogel24

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #175 Gepost op: 30-01-2012, 19:52:29 »
Tweet van de mol:
De Mol @IkBenDeMol

Wie ben ik? Phileines vriendin, sammy, zuster, sommetje, ome joop, amsterdam of een letterkeer? #widm Ned 1, 20:30 uur.





 Stáát het hier nou gewoon?

"wie ben ik?" :  I am  (ik ben...)

+ het antwoord op welke tv quiz kan de mol winnen : " Wie ben ik? " (met André van Duin en Ron Brandsteder)

+ de titel van de aflevering : "Iemand anders"

(in "Wie ben ik?" was je altijd iemand anders)

Geniaal! Maar waarom is dit naar Anne-Marie en niet naar Frits dan?

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #176 Gepost op: 30-01-2012, 21:34:18 »
ik denk dan ook eerder Frits idd.. maar AM zou ook kunnen omdat AM bij het bord I AM staat..

overigens..
nu dat ik het zelf schrijft bedenk ik me meteen..

I AM = ik ben..

Maar kan ook betekenen:  Ik, AM (Anne-Marie)....
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #177 Gepost op: 30-01-2012, 21:56:54 »
ik denk dan ook eerder Frits idd.. maar AM zou ook kunnen omdat AM bij het bord I AM staat..

overigens..
nu dat ik het zelf schrijft bedenk ik me meteen..

I AM = ik ben..

Maar kan ook betekenen:  Ik, AM (Anne-Marie)....

En nog afgezien daarvan staat (stond?) A.M. in het theater met André van Duin en Ron Brandsteder, precies de twee teamcaptains van Wie Ben Ik?

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #178 Gepost op: 30-01-2012, 22:11:45 »
Geniaal! Maar waarom is dit naar Anne-Marie en niet naar Frits dan?

Ik leg het zo uit :
Anne-Marie stond bij dat bord in eerste instantie. I AM , ik Anne-Marie. Zij heeft de connectie met André van Duin (Frits niet). Ze speelde als het ware bij dat bord het spelletje ´wie ben ik?´ (als ware ze André van Duin), want hoewel het bord prima bij haar kon horen, hoorde het toch bij Iemand Anders.


« Laatst bewerkt op: 30-01-2012, 22:13:45 door tureluurs »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #179 Gepost op: 30-01-2012, 22:23:26 »
Klopt het overigens dat Anne-Marie haar joker helemaal niet heeft ingezet? (Zowel afl.3 als afl. 4) En zo ja, is het dan ook iemand opgevallen dat hier in het geheel geen aandacht aan wordt besteed? (anders dan bij Tim en Frits die ze z.g. niet nodig zeggen te hebben).

Mmm... waar heb ik dat eerder gezien?...o ja... Milouska geloof ik... ;)