Auteur Topic: Anne-Marie Jung is DE MOL !  (gelezen 435059 keer)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #380 Gepost op: 22-02-2012, 09:06:02 »
Maar als mol wil je toch juist níet laten blijken dat je voorkennis hebt van bepaalde opdrachten?  ???

Eerlijk gezegd denk ik dat het juist vooral om dit soort dingen (i.e. vliegtuig als eerste ontdekken waar anderen het (nog) niet zien, opmerking bij de brug over vrijstellingen en naar de verkeerde plek lopen op de gletsjer etc) was dat ze al zo vroeg zoveel verdenking op zich krijgt..?
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #381 Gepost op: 22-02-2012, 09:43:43 »
Maar als mol wil je toch juist níet laten blijken dat je voorkennis hebt van bepaalde opdrachten?  ???

Eerlijk gezegd denk ik dat het juist vooral om dit soort dingen (i.e. vliegtuig als eerste ontdekken waar anderen het (nog) niet zien, opmerking bij de brug over vrijstellingen en naar de verkeerde plek lopen op de gletsjer etc) was dat ze al zo vroeg zoveel verdenking op zich krijgt..?
Zou best kunnen dat die verdenkingen daar vandaan komen, maar dat wil op zich niet zeggen dat ze de mol NIET is natuurlijk. Misschien is ze daar dan idd te roekeloos mee geweest, als ze de mol blijkt te zijn. Tegenover de kandidaten dan, want wij kijkers hebben ook weer niets gezien waaruit echt 100% zeker is dat ze over voorkennis beschikt.
Een kandidaat heeft sowieso geen voorkennis, dus dan zou het allemaal op toeval berusten. Sluit ik ook niet uit, hoor, maar het is minstens opvallend te noemen dat het telkens Anne-Marie is. Dus als ze niet de mol is, is ze wel een hele oplettende en slimme kandidate. :)

Offline Kitsune

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • GOING UNDERGROUND
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #382 Gepost op: 22-02-2012, 11:27:40 »
Als ze niks over die vluigtuig had gezegd dan had niemand waarschijnlijk de opdracht begrepen. Dan had iedereen daar 2 uur rondgedwaald (uh.. Liesbeth). Dan hadden we geen spannende opdracht en natuurlijk geen leuk beeldmateriaal.
De Mol? Liesbeth > Hadewych > Liesbeth.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #383 Gepost op: 22-02-2012, 11:40:10 »
Dus als ze niet de mol is, is ze wel een hele oplettende en slimme kandidate. :)

 ::jaja::  ;)

@Kitsune:
Ze ontdekte het vliegtuig behoorlijk vlot (nadat er 1 uur afgesnoept was van de tijd).
Waarom niet eerst de kandidaten de kans geven dit te ontdekken dan?
Sommigen waren duidelijk niet al te ver ervan af geplaatst sws, dus waarom er per se als eerste aankomen? Dat je het wel wilt vinden als mol (of niet), daar kan ik nog inkomen maar per se als eerste, daarmee vestig je toch onmiddellijk aandacht op jezelf, vanaf moment 1?

Ik kan er nog wel inkomen dat het niet interessant zou zijn dat niemand het zou vinden maar dat vind ik eigenlijk gezien het tijdsbestek waarin dit gebeurt niet erg geloofwaardig?  ???
De Mol had ook gewoon aan kunnen sturen op zonder zelf die ontdekking te doen waarmee ze in het oog liep bij een x-aantal mensen lijkt het.

Toch niet erg logische move voor de mol te meer daar ze dan in afl 2 ook al duidelijk op de trap zou saboteren - alsmede op de gletsjer, volgens sommigen. Mensen hebben haar sindsdien hoog op de verdachtenlijst staan lijkt het iig.  ;)
« Laatst bewerkt op: 22-02-2012, 11:42:01 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #384 Gepost op: 22-02-2012, 13:16:12 »
Sorry, heb er geen trek in om alles nog specifieker te benoemen...

B.v. als ik meld dat de vis-opdracht mede door haar is gelukt, vooral doordat ze in de laatste seconden gaat sjouwen, krijg ik als reactie dat ik de 2000 euro VOLLEDIG op haar naam schrijf en dat iedereen heeft geholpen bij die opdracht...

Volgens mij is het toch echt zo dat ik het woord mede gebruik, en dat het een verschil maakt of je in de laatste seconden er persoonlijk voor zorgt dat de opdracht lukt of dat je b.v. ergens geholpen hebt door iets te bevestigen/aan te wijzen.

Dit topic begint net als bij Marit eerder een zeer hoog welles/nietes gehalte aan te nemen. Bij ieder argument wordt direct in behoorlijke superlatieven een tegenargument gegeven waarom dat dan onzin is. Uiteraard is daar niets mis mee, maar ikzelf merk dat ik dan minder trek heb om punten te posten waarom AM niet de mol is...
Excuus. Ik was verblind door de genoemde €4500, waardoor ik je post onzorgvuldig gelezen had. Jou post is inderdaad zeer genuanceerd en mijn reactie onterecht. Ik kijk zelf op een heel andere manier naar verdiend geld (delen over de betrokken kandidaten) en schrok misschien wel een beetje van het genoemde bedrag.  ::hug::

Ik hoop dat je er verder geen moeite mee hebt dat er een (over-fanatieke) reactie komt op jou post. Zie het niet als aanval op die post, maar als verklaring waarom ik, misschien wel tegen beter weten in, de genoemde argumenten naast mij neer leg en AM blijf verdenken. Het was niet mijn bedoeling om het als onzin af te doen, want dat is het zeker niet. Ik vind het juist super fijn dat je haar molschap in twijfel trekt door specifieke punten te noemen waarover ik dan moet nadenken, maar wil haar molschap vervolgens wel kunnen verdedigen.

Ik ben blij dat er eindelijk een beetje discussie is, want de twee voorgaande weken was het akelig stil in dit topic.
___

Ik heb gisteren even zitten kijken of het mogelijk is dat AM de vrijstellingen heeft neergelegd op de gletsjer. Ik weet het, het is vergezocht, maar het spookt al heel lang door mijn hoofd, doordat ze naar de verkeerde plek toe loopt en op zijn minst best dicht in de buurt van het hoopje van Tim & Frits komt. Ook haar "ik mag hier niet graven" opmerking vind ik (in combinatie met de rest) verdacht.
Ze komt best dicht in de buurt van de plek waar Frits & Tim kokers vinden, maar er lijkt te weinig beeldmateriaal te zijn om er echt iets zinnigs over te zeggen. Maar ik laat dit nog niet helemaal rusten.

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #385 Gepost op: 22-02-2012, 15:14:18 »
Ik ontken Marits gedrag ook niet. Ik zeg alleen dat dat niet betekent dat ze ook vol op Anne-Marie gestemd heeft. ;)

Ik ben er vrijwel zeker van dat ze op Tim zat..

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #386 Gepost op: 22-02-2012, 17:06:30 »
Excuus. ...
Mijn reactie was misschien ook wat overdreven realiseer ik me nu. Ging niet alleen om de reacties op mijn post, maar meer hoe er in het algemeen gereageerd wordt. Dit gebeurd uiteraard ook in de andere topics...

Bijna iedere reactie waarom iemand de mol niet is, wordt door tunnelaars direct tegengesproken.
Vaak met argumenten die dan in mijn ogen nogal vergezocht zijn (per ongeluk een pijl in een vlot schieten, of uit medelijden omdat de pot leeg is)...
Of het vergezocht is, is uiteraard dan ook weer persoonlijk!  ::tandpastasmiley::
Kijk, waar anderen het geniaal vinden dat als AM de mol is, ze dan toch die pijl erin schiet, vind ik het echt tegen alle mol-regels in gaan, en zou dan ook teleurgesteld zijn als blijkt dat dit scenario waar is...

Tot nu toe heeft mijn inzicht meestal geholpen: wie verdiend het geld en wie zit op een goede mol-positie in het spel...
Daarom schreef ik Marit vroeg af vanwege haar actieve rol in de toren-opdracht, William vanwege zijn positie bij de onderhandelingen (vooral icm het verloop van die opdracht)) en op dezelfde manier schrijf ik AM dan af vanwege haar actieve rol in het vissenspel en in de vlotopdracht... Misschien onterecht, maar daar komen we wel achter...


« Laatst bewerkt op: 22-02-2012, 17:13:59 door GeeDeeZet »

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #387 Gepost op: 22-02-2012, 17:19:28 »
Bijna iedere reactie waarom iemand de mol niet is, wordt door tunnelaars direct tegengesproken.
Vaak met argumenten die dan in mijn ogen nogal vergezocht zijn (per ongeluk een pijl in een vlot schieten, of uit medelijden omdat de pot leeg is)...

Dat klopt, maar dat hoort ook een beetje bij de dynamiek van een bb/forum op internet. Mensen praten/posten vaak liever dan dat ze luisteren, en dat kun je soms beter negeren dan dat je erop reageert. Ik probeer in ieder geval de meeste berichten heel globaal te scannen en niet de dingen te lezen die er denk ik niet toe doen (of dingen die al 10x gezegd zijn), dan lees je in ieder geval wat rustiger.

Kijk, waar anderen het geniaal vinden dat als AM de mol is, ze dan toch die pijl erin schiet, vind ik het echt tegen alle mol-regels in gaan, en zou dan ook teleurgesteld zijn als blijkt dat dit scenario waar is...

Absoluut teleurstellend, maar je weet ook dat we in het verleden genoeg 'teleurstellende' mollen hebben gehad, en ook genoeg kandidaten die 'het eigenlijk hadden moeten zijn'. Wat dat betreft ligt elk scenario open, ook dat van Anne-Marie als mol. Ik geloof er ook nog steeds in, maar er kan maar beter een hoop in de laatste aflevering zitten wat we nog niet hebben gezien qua geniale mol acties. En waarschijnlijk gaat dat dan tegenvallen. Kijk, iedereen zit op Tim, omdat als hij het is hij zo in het rijtje bij George, Dennis en Milouska gezet kan worden. Bijna te mooi om waar te zijn! Ik hoop er ook zo op dat het Tim is, het zou fantastisch zijn, maar ik /denk/ dat het Anne-Marie (grote kans) of Hadewych (kleine kans) is.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #388 Gepost op: 22-02-2012, 17:22:38 »
Ik ben er vrijwel zeker van dat ze op Tim zat..

Ja in aflevering 2, ze is geswitcht in aflevering 3 of 4. Ze zat zo overduidelijk op anne marie, je zit gewoon in de anne marie tunnel als je dat niet ziet of je bent gewoon heel kippig bezig. Kijk de munitiedepottopdracht en wildwesternopdracht nog eens goed na.

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #389 Gepost op: 22-02-2012, 17:55:44 »
Ja in aflevering 2, ze is geswitcht in aflevering 3 of 4. Ze zat zo overduidelijk op anne marie, je zit gewoon in de anne marie tunnel als je dat niet ziet of je bent gewoon heel kippig bezig. Kijk de munitiedepottopdracht en wildwesternopdracht nog eens goed na.

Zoals ik al zei in een ander topic : Marit vertrouwde NIEMAND (Rooksignalen opdracht en Liesbeth).
En ik doe niet kippig, iedereen heeft zijn eigen verklaring voor de exit van Marit.
Ik zeg toch ook niet dat jij kippig bezig bent, omdat je in de tim tunnel zit ?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #390 Gepost op: 22-02-2012, 17:58:45 »
Jongens,

Laten we het gezellig houden en het niet hebben over elkaar maar over de mol.

Dank ::zwaai::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Foaly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #391 Gepost op: 22-02-2012, 18:07:46 »
Ik ben er vrijwel zeker van dat ze op Tim zat..

Wat doet je dat denken? Want buiten de ene keer dat ze een aanwijzing '4263' aan Tim linkt, heb ik toch niet veel concreet gemerkt waaruit dat zou blijken  :-\\

EDIT (om dat dit misschien niet zo opgevat wordt, als ik de volgende reactie zie): dit was louter als vraag bedoeld. Want met de uitspraak 'ik ben er vrijwel zeker van', vraag ik me af waar die zekerheid vandaan komt, misschien heb je daar goede argumenten voor die me toch aan het twijfelen over Tim kunnen zetten :)
« Laatst bewerkt op: 22-02-2012, 19:31:25 door Alek »

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #392 Gepost op: 22-02-2012, 19:24:18 »
Wat doet je dat denken? Want buiten de ene keer dat ze een aanwijzing '4263' aan Tim linkt, heb ik toch niet veel concreet gemerkt waaruit dat zou blijken  :-\\

Dit.

Daar komt bij dat je me best kippig mag noemen hoor, maar dan noem je wel tegelijkertijd 80% van het forum kippig :P haha
En ik zit niet in een Tim tunnel, maar wel voor 75% op Tim en 25% op Liesbeth. Ik sluit Anne-Marie en Hadewych volledig uit.

En geloof me, heb ook heel lang Liesbeth als hoofdverdachte gehad. Maar er is gewoon niet genoeg bewijs voor het feit dat ze de mol is (er zijn eigenlijk geen geheime aanwijzingen ontdekt)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #393 Gepost op: 22-02-2012, 19:31:01 »
Jammer dat nu net in het Anne-Marie-topic een vervelende sfeer dreigt te ontstaan. Dat heeft zij zeker niet verdiend, mol of niet.

Maar goed, persoonlijk zou ik Anne-Marie helemaal geen teleurstellende mol vinden. Ik zie die vlotopdracht als haar enige echte onmolse actie waarbij direct door haar toedoen geld in de pot is gebracht. Dat is geen slechte score. Je moet eigenlijk van elke mol wel één zo'n actie verwachten, zelfs. Het is een mythe dat de mol nooit geld in de pot brengt. Ons aller favoriete mol ooit, George (nou ja, voor veel mensen iig ;) ), zorgde ook bij meerdere opdrachten voor behoorlijk wat geld in de pot. Zo gaat dat. Anders was het te makkelijk. Bovendien geldt voor alle overgebleven kandidaten dat ze op enig moment schijnbaar onnodig geld hebben verdiend. Daaruit blijkt al dat dat niet het cruciale criterium is.


Offline Foaly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #394 Gepost op: 22-02-2012, 19:35:23 »
Ja, ik heb mijn reactie bewerkt, want het was misschien niet zo duidelijk.

Ik heb bij Anne-Marie heel vaak tijdens de opdrachten een 'kandidaats' gevoel gehad, dus als zij het blijkt te zijn zou het me heel erg verbazen en in dat opzicht vind ik haar wel een goede mol. Maar dan vind ik het wel jammer dat ze al zo vroeg zo erg verdacht werd en hoop ik op heel wat subtiele acties, want veel mols heb ik haar niet zien doen.

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #395 Gepost op: 22-02-2012, 19:46:08 »
Jammer dat nu net in het Anne-Marie-topic een vervelende sfeer dreigt te ontstaan. Dat heeft zij zeker niet verdiend, mol of niet.

Maar goed, persoonlijk zou ik Anne-Marie helemaal geen teleurstellende mol vinden. Ik zie die vlotopdracht als haar enige echte onmolse actie waarbij direct door haar toedoen geld in de pot is gebracht. Dat is geen slechte score. Je moet eigenlijk van elke mol wel één zo'n actie verwachten, zelfs. Het is een mythe dat de mol nooit geld in de pot brengt. Ons aller favoriete mol ooit, George (nou ja, voor veel mensen iig ;) ), zorgde ook bij meerdere opdrachten voor behoorlijk wat geld in de pot. Zo gaat dat. Anders was het te makkelijk. Bovendien geldt voor alle overgebleven kandidaten dat ze op enig moment schijnbaar onnodig geld hebben verdiend. Daaruit blijkt al dat dat niet het cruciale criterium is.



En dat is misschien ook wel waarom George ook een beetje overgewaardeerd wordt. Kijk, als een mol veel geld binnenhaalt, dan wordt het onmogelijk de mol eruit te halen. Dan ben je ook geen mol, dan ben je een kandidaat die weinig verdacht wordt (eigenlijk het tegenovergestelde van wat de mol moet zijn). Tuurlijk, de mol moet zo weinig mogelijk verdacht worden, maar dat kan ook op andere manieren dan dat te bereiken zonder geld binnen te halen (bijvoorbeeld fanantiek een vrijstelling proberen te krijgen en dan heel blij ermee zijn als je hem hebt).

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #396 Gepost op: 22-02-2012, 19:49:06 »
Maar dan vind ik het wel jammer dat ze al zo vroeg zo erg verdacht werd
Mocht ze (inderdaad) de mol blijken te zijn, ben ik zelf ook wel erg benieuwd naar de reden daar van. Is er iets gebeurd waardoor ze zich verraadde of was dat puur gebaseerd op het feit dat ze minder deelde met andere kandidaten? Overigens heeft ze dan een deel van die verdenkingen blijkbaar later wel weer afgeschud, wat dan wel knap is. :)

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #397 Gepost op: 22-02-2012, 20:09:17 »
Zegt Anne-Marie nou in die extra beelden van aflevering 7 zoiets als: ".... in mijn molcarriere...."?

Offline Ringklokje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #398 Gepost op: 22-02-2012, 21:05:03 »
Ik mag toch echt hopen dat A-M NIET de mol is.
Vorig jaar was wel grappig, ik was er van overtuigd dat Karin de mol was, want ik dacht: zo dom kan iemand niet echt zijn, dat moet gespeeld zijn (en dat kan natuurlijk ook als kandidaat maar dan verknoei je veel te veel opdrachten als kandidaat). Maar wat bleek, ondanks dat ik Karin een super tof mens was, zo 'dom' (bedoel dat minder gemeen dan het klinkt) is ze gewoon echt, ook als je haar programma's kijkt. Ik was echt zó overtuigd van haar als mol haha.

Dit jaar zei mijn vriend (die niet wie is de mol kijkt): die a-m lijkt me niet slim genoeg om de mol te zijn. Was ik het wel mee eens. Dat klinkt misschien gemeen, ze lijkt me heel aardig en gezellig enzo, maar gewoon niet zo slim als mol. Als ze wel de mol is vind ik het wel knap hoe ze alles voor elkaar heeft gekregen, maar voor mij voelt het net zo als Dio verdenken: ik bedoel grappige gast hoor, echt, maar natuurlijk geen mol.

Ik ben nooit zo goed in de mol raden, ik kan alleen kandidaten-raden :D. In het begin weet ik toch vaak wel 7 mensen te noemen die geen mol zijn, haha is ook een spelletje :P. Tot nu toe zijn al mijn 'kandidaten' er uit, behalve A-M nog.

Maarja is dus allemaal gevoelsmatig, ik ben nu wel bezig met analyse van afgelopen afleveringen, maar vanaf aflevering 1 dacht ik dat tim de mol was en hadewych wist ik niet echt wat ik er van moet denken. En dat heb ik nu nog. Nou heeft de analyse bij A-M niet eens zin, want ik heb niets over haar haha, want ik had haar al gelijk als mol afgeschreven.
Maar als ik dan in dit soort topics kijk dan wordt ik ook niet echt overtuigd omdat iedereen alleen maar gevoelsmatige mollen lijkt te hebben. Waarom zou A-M de mol kunnen zijn? Of hadewych? of toch tim? (of liesbeth maar daar is te veel nadruk op).
Maar moet zeggen dat het ook moeilijk te zeggen is wie het meeste/minste geld heeft opgebracht. En met die onderhandelingsopdracht weet je t natuurlijk ook niet.

Maar A-M heb ik juist heel veel kandidatenacties zien doen. Natuurlijk wel uitspraken en hints naar haar die hier ook worden genoemd, maar die heb je wel vaker en hoeven niet altijd iets te betekenen. Vind A-M helemaal niets hebben van een mol.
Ik dacht er staat ook een niet tussen haakjes in deze titel :D Ik zie haar echt niet als mol, denk dat ik het ook wel jammer zou vinden als zij de mol is, das best stom eigenlijk, dat lees ik wel meer dat mensen dat vinden en ook mensen die dat zeggen. En dat terwijl de mol met de onderhandelingen wel de pot op nul heeft gebracht, terwijl als je even nadenkt als kandidaat weet je wat je moet kiezen, dat je maar een paar hoeft te overtuigen en dat je gewoon kunt zorgen dat de pot gelijk blijft. dus das best knap, dus als A-M dat gedaan heeft is het nog steeds een super goede actie, maar toch.. zou het niet leuk vinden haha :D
« Laatst bewerkt op: 22-02-2012, 21:07:08 door Lukie4, Reden: ongepast taalgebruik »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #399 Gepost op: 22-02-2012, 21:15:11 »
Als je 7 kandidaten kan noemen die GEEN mol zijn, heb je de finalisten al te pakken. Dan heb je al een fikse voorsprong op de rest van de forummers. 


Is ook een benadering, toch?  Door de laatste ontwikkelingen: de ''tijd-hint'' naar Tim, de ''wie ben ik-hint'' (die richting AM wijst), weet ik het dus helemaal niet meer.