Auteur Topic: Anne-Marie Jung is DE MOL !  (gelezen 430475 keer)

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Anne-Marie Jung is DE MOL !
« Reactie #960 Gepost op: 14-03-2012, 14:45:54 »
Je kunt de mol gewoon niet vinden door naar hints of molacties te speuren. De molacties zijn extreem karig+dubieus en er zijn miljarden hints waarvan de beste helemaal niet geldig blijken achteraf. De enige manier waarop je de mol kunt vinden is denk ik de gouden regels toe te passen. Daarom m.i. ook En als we consequent waren geweest hadden we Tim al eerder moeten schrappen, of althans ik had dat met mijn setje gouden regels moeten doen. In elk geval zaten er al zoveel strepen door de namen van Lies en Hade dat je de namen niet eens meer kon lezen ::rofl::.

Niet de enige, maar vertrouwen op je eigen manier is goed.  ;) ::ok::  Doe ik ook. Juist met Anne-Marie ben ik van mijn methode afgeweken en had haar meer op basis van gevoel en gedrag voorbarig doorgestreept. Dit, terwijl de indicatoren bij lange na niet zo overtuigend waren zoals bijvoorbeeld bij Hadewych, Frits of Marit. Ironisch en paradoxaal dat ik Tim niet heb door kunnen strepen, maar bij hem dan weer een onderbuikgevoel genegeerd heb dat er iets niet klopte. Misschien dat dit onbewust wel met één van jouw (@Lo) gouden regels te maken had. Was ik met Anne-Marie correct geweest, had dit een rol kunnen spelen om eerder de juiste Mol aan te wijzen. Het feit dat een kandidaat zich ook tot ver in het seizoen dus niet altijd duidelijk weggeeft, zoals met Tim dit jaar, kan een lastige variabele zijn. Iets om volgend jaar jaar extra rekening mee te houden. Volgend jaar... ik kijk er nu al naar uit!!  ::jaja::
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Anne-Marie Jung is DE MOL !
« Reactie #961 Gepost op: 14-03-2012, 15:36:23 »
Dat dacht ik ook...tot ik zag dat Anne-Marie vrolijk de andere kandidaten kon zien overleggen, met die stem opdracht Groen/rood met ales inzet: pot leeg / vrijstelling. Het enige wat je dan als Mol nog hoeft te doen, is acteren. Ach, dat zou ik zelfs kunnen, als niet acteur. Gewoon een beetje schijnheilig doen etc.

De mollenacties, zijn al voorbereid, de mol, weet wat er komen gaat en wat ik niet wist; de Mol weet ook wat er gebeurt waar ze niet bij is; realtime! Ja, zo word het wel heel eenvouding om iedereen, inclusief de kandidaten; voor de gek te houden.
Ze volgen dus een script, wat je ook in 2007 op Thailand goed kan zien. Ook daar ging de pot naar 0, niet dankzei de slimme mol of domme kandidaten; het was al helemaal bekokstoofd en de Mol had realtime info over wat wel/niet te doen. Een kind kan de was doen en wij, zitten erbij en kijken ernaar. Oogjes toe, slaap lekker. De pot = leeg!

Nu ik dit weet is de spanning er bij mij wel een beetje veel vanaf, ik kijk nog wel maar voortaan met een nasmaak.


Ik snap dus niet dat mensen daar zo verbaasd over zijn. Wist meteen al dat de mol aan het meeluisteren was. En de mol heeft altijd al voorkennis gehad. Ik snap niet waarom jij en anderen daar nu ineens zo mee zitten? ???
No Milk today???

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Anne-Marie Jung is DE MOL !
« Reactie #962 Gepost op: 14-03-2012, 18:25:13 »
Ik denk dat het meer gaat om de kans dat je een opdracht kan verzieken als je wel meeluistert vs. de kans als je niet meeluistert. Voorkennis hoort inderdaad bij de mol, ik zou het zelfs zien als een van de randvoorwaarden, maar ik denk dat mensen zich er druk om maken dat in dit specifieke geval het voor een mol erg makkelijk is de pot leeg te halen. Een beetje je collega's inschatten wat ze gaan doen en dan zelf zo stemmen dat meerderheid groen eruit komt. Het is inderdaad wel erg moeilijk voor de echte kandidaten om het spel dan zo goed te doorgronden om de mol hier te dwarsbomen.

Ik kan er in ieder geval niet zo erg mee zitten dat Anne-Marie heeft meegeluisterd. Ik hechtte niet zoveel belang aan de opdracht als velen hier op het forum hebben gedaan, en heb altijd gegokt dat als Anne-Marie de mol was dat ze altijd groen had gestemd, ook als ze niet had meegeluisterd.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Anne-Marie Jung is DE MOL !
« Reactie #963 Gepost op: 14-03-2012, 18:28:39 »
En de mol heeft altijd al voorkennis gehad. Ik snap niet waarom jij en anderen daar nu ineens zo mee zitten? ???
Omdat er nooit eerder 10.800 euro mee gemoeid was. In deze specifieke opdracht heeft de voorkennis gewoon een veel te grote invloed op de pot. Bovendien is het nu geen molactie, maar een productie-actie...
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Anne-Marie Jung is DE MOL !
« Reactie #964 Gepost op: 14-03-2012, 18:43:41 »
Nu ja, zoals al opgemerkt is: de kandidaten hadden dit vrij eenvoudig kunnen voorkomen, alleen waren er te veel oelewappers ::) (zoals door Hadewych zelf ook al opgemerkt en Tim was natuurlijk de grootste).

Frits analyseerde perfect en Lies snapte het spelletje ook: unanimiteit zou nooit lukken. Dus je kan dan enkel gaan voor de 2 resterende opties.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Anne-Marie Jung is DE MOL !
« Reactie #965 Gepost op: 14-03-2012, 19:31:12 »
Blijft toch leuk dat we bijna een week na de ontknoping nog steeds aan het bakkeleien zijn over wat nu wel of niet zou 'moeten' of 'mogen', en wat nu wel of geen (goede) molsactie was.  :P

Heel mooi nieuws Anne-Marie, van harte met je zwangerschap!  ::bravo::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Anne-Marie Jung is DE MOL !
« Reactie #966 Gepost op: 14-03-2012, 19:31:56 »
Omdat er nooit eerder 10.800 euro mee gemoeid was.
In 2002 waren zat opdrachten waar 10.000 euro uit de pot kon hoor... ::) ;)
...óf niet!

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Anne-Marie Jung is DE MOL !
« Reactie #967 Gepost op: 14-03-2012, 19:49:31 »
In 2002 waren zat opdrachten waar 10.000 euro uit de pot kon hoor... ::) ;)

toen lagen alle bedragen nog wat hoger.
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Anne-Marie Jung is DE MOL !
« Reactie #968 Gepost op: 14-03-2012, 23:58:40 »
::zon:: Een dikke proficiat Anne-Marie met het nieuws over je klein molletje! ::zon::

Waauw zeg, hoeveel molbaby's zijn er nu al? De opvolging is alvast verzekerd ... Al die mollen zorgen stiekem voor een hele nieuwe generatie Mollen, voor het nieuwe Molseizoen ergens rond het jaar 2030. :P

Stel je dit maar eens voor, puur hypothetisch. Straks krijgt ze nog een tweeling (wat ik haar zeker niet toewens of zo), twee jongens, en is ze voor eeuwig verbonden met die junges-hint. ::rofl:: Al zal een klein schattig Anne-Marietje op de wereld zetten al even memorabel worden vermoed ik. ;)

Offline Madrox

  • Forumlid
Re: Anne-Marie Jung is DE MOL !
« Reactie #969 Gepost op: 15-03-2012, 05:44:11 »
Omdat er nooit eerder 10.800 euro mee gemoeid was. In deze specifieke opdracht heeft de voorkennis gewoon een veel te grote invloed op de pot. Bovendien is het nu geen molactie, maar een productie-actie...
Precies. Wat nu ik terugkijk, al jaren gebeurt en het is met de toevoeging van jokers, super vrijstellingen en combo's alleen maar erger geworden.

Btw, voor iemand anders: AM zou rood stemmen als ze vermoedde dat de rest op groen ging. 5x groen is nml het slechtste resultaat voor de Mol. Dat de pot leeg moest worden geroofd, is vrij duidelijk, waarom stemde de Mol anders niet "veilig rood" ? (zodat 5x groen nooit kon vallen ?) Daarom was ze ook op zoek naar groen stemmers, in haar gesprekjes.

Eigenlijk is het geld gedegradeerd tot "bijvangst". Vrijwel alle kandidaten geeft geen ruk meer om de poen, zodra er jokers/vrijstellingen in het geding zijn. En dat weet de produktie maar al te goed en maakt daar handig "een spel" van.
In principe kan het hele spel nu zonder geld worden gespeeld, met gewoon een vaste prijs aan het eind voor de winnaar.
Iets rond de schijnbaar gewenste 20.000 euro.

Kunnen ze de spelers nog gekker maken met jokers, vrijstellingen en penalties (vraag fout rekenen bijv).
Geef ze dan bijv. ook een tube, die ze op hun rug kunnen hangen, waar ze netjes alle vergaarde jokertjes in kunnen laten vallen, met "meetgleuf" zodat we allemaal kunnen zien hoeveel jokers iemand heeft gehamsterd.

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Anne-Marie Jung is DE MOL !
« Reactie #970 Gepost op: 15-03-2012, 07:56:19 »
Precies. Wat nu ik terugkijk, al jaren gebeurt en het is met de toevoeging van jokers, super vrijstellingen en combo's alleen maar erger geworden.

Btw, voor iemand anders: AM zou rood stemmen als ze vermoedde dat de rest op groen ging. 5x groen is nml het slechtste resultaat voor de Mol. Dat de pot leeg moest worden geroofd, is vrij duidelijk, waarom stemde de Mol anders niet "veilig rood" ? (zodat 5x groen nooit kon vallen ?) Daarom was ze ook op zoek naar groen stemmers, in haar gesprekjes.

Eigenlijk is het geld gedegradeerd tot "bijvangst". Vrijwel alle kandidaten geeft geen ruk meer om de poen, zodra er jokers/vrijstellingen in het geding zijn. En dat weet de produktie maar al te goed en maakt daar handig "een spel" van.
In principe kan het hele spel nu zonder geld worden gespeeld, met gewoon een vaste prijs aan het eind voor de winnaar.
Iets rond de schijnbaar gewenste 20.000 euro.

Kunnen ze de spelers nog gekker maken met jokers, vrijstellingen en penalties (vraag fout rekenen bijv).
Geef ze dan bijv. ook een tube, die ze op hun rug kunnen hangen, waar ze netjes alle vergaarde jokertjes in kunnen laten vallen, met "meetgleuf" zodat we allemaal kunnen zien hoeveel jokers iemand heeft gehamsterd.


Je kan ook overdrijven.. Het is gewoon logisch dat je voor een joker kiest in plaats van €500,- omdat er in een volgende opdracht makkelijk weer 2000 a 3000 te verdienen is. Daarbij, wat heb je aan geld in de pot als de kans voor jou kleiner wordt om het niet te winnen?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Anne-Marie Jung is DE MOL !
« Reactie #971 Gepost op: 15-03-2012, 08:50:49 »
Geef ze dan bijv. ook een tube, die ze op hun rug kunnen hangen, waar ze netjes alle vergaarde jokertjes in kunnen laten vallen
Die hadden ze vroeger ook he, ik keek laatst nog seizoen van Milouska terug waar Chris een ring propvol jokers neerplofte bij de test, die zette ff 5 jokers in ::rofl::. Ze hadden dus om hun middel een riem waaraan een ring hing waar je de jokers aanhing.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Anne-Marie Jung is DE MOL !
« Reactie #972 Gepost op: 15-03-2012, 11:46:20 »
Leuk nieuws Anne-Marie, geniet van je zwangerschap!

 ::feest:: Gefeliciteerd  ::feest::

Offline Madrox

  • Forumlid
Re: Anne-Marie Jung is DE MOL !
« Reactie #973 Gepost op: 16-03-2012, 08:13:14 »
Dat de mol probeert de pot leeg te krijgen en voor groen gaat is logisch, ze is tenslotte de mol toch? Het is haar taak de pot te saboteren.

Het punt is dat het afluisteren geen garantie was voor een lege pot omdat de andere optie ook zeer reeel aanwezig was.
De andere opties zijn idd mogelijk, behalve 5x groen. Dat groen een meerderheid zou krijgen, was de grootste kans; dat is wat ik zeg. Tenzie je 5 super kandidaten hebt, maar we zouden toch ondertussen moeten weten dat er altijd wel een zwakke schakel tussen zit. Daarom zeg ik > pot leeg had de grootste kans van slagen.

Maar waarom is dat afluisteren uberhaupt nodig ? Was het overhalen van de andere kandidaten niet genoeg, en dat de mol dan rood stemde ? Dat zou ik veel eerlijker vinden en beter te verteren. Dat dat niet gebeurd is en de Mol zo geholpen is, is het bewijs dat het produktie-team het resultaat naar hun hand wilde zetten, en idd het slechtste resultaat eruit slepen wat mogelijk was. Het "blinde" mollen van de Mol was schijnbaar niet genoeg. En dat bedoel ik dus!

Je hoord ze nml. vaak zeggen: de Mol is jullie te slim afgeweest of zoiets. Wel, dat is eigenlijk klinkklare onzin. Het produktieteam heeft gewoon de opdracht naar haar hand gezet, dat is wat er gebeurt. De Mol hoeft alleen maar een beetje te jokkebrokken.

zie je bijv. goed in seizoen 3, met George als Mol, eerste opdracht. Hij vertraagt de boel, met zijn hoogtevrees act. Blijkbaar niet genoeg, want de kandidaten gaan als een speer die dam af. Wellicht zo snel, dat het produktie team ingreep en ineens met die auto met bagage kwam aankarren. Was met geen woord over gerept voor aanvang en zo ineens voor de voeten van de overgebleven kandidaten bovenop de dam geworpen. Dit zijn volgens mij, alsd ik het terugkijk, ad-hoc acties van het produktie-team omdat zer waarschijnlijk op gehoopt hadden dat deze opdracht zou mislukken.

George wilde dat iig dolgraag, zei hij achteraf. Hij baalde dat het wel lukte. Misschien baalden er wel meer, behalve hij..haha

Dag 1 > 35000 euro in de pot!


« Laatst bewerkt op: 16-03-2012, 08:29:11 door Madrox »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Anne-Marie Jung is DE MOL !
« Reactie #974 Gepost op: 16-03-2012, 12:46:14 »
@Madrox, de Mol = de Mol + produktieteam. De Mol is qua gezicht wel een op zichzelf staand persoon, maar niet waar het de daden betreft. De Mol werkt in opdracht van en in samenwerking met het produktieteam. Dit is altijd zo geweest. Kun je oneerlijk vinden, maar het is gewoon het spel. Ik denk dat de kandidaten dat ook wel weten.

 

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Anne-Marie Jung is DE MOL !
« Reactie #975 Gepost op: 16-03-2012, 12:53:22 »
@Madrox, de Mol = de Mol + produktieteam. De Mol is qua gezicht wel een op zichzelf staand persoon, maar niet waar het de daden betreft. De Mol werkt in opdracht van en in samenwerking met het produktieteam. Dit is altijd zo geweest. Kun je oneerlijk vinden, maar het is gewoon het spel. Ik denk dat de kandidaten dat ook wel weten.

 


Dit. En als dat je niet bevalt, is dit niet het programma voor jou.

No Milk today???

Offline Madrox

  • Forumlid
Re: Anne-Marie Jung is DE MOL !
« Reactie #976 Gepost op: 16-03-2012, 13:48:17 »
@Madrox, de Mol = de Mol + produktieteam. De Mol is qua gezicht wel een op zichzelf staand persoon, maar niet waar het de daden betreft. De Mol werkt in opdracht van en in samenwerking met het produktieteam. Dit is altijd zo geweest. Kun je oneerlijk vinden, maar het is gewoon het spel. Ik denk dat de kandidaten dat ook wel weten.
Denk je dat. Wel, als ik die kandidaten zie, 1 op 1 bij dat stemmen bijv. Denk ik niet dat ze daaraan denken. In de hitte van het spel vergeet je zoiets bovendien vrij makkelijk. Ze zeggen het iig nooit hardop en denken volgens mij echt, dat ze een 1 op 1 gesprekje voeren. (Daar kan de mol bij zitten, uiteraard; bij 1 of 2 gesprekken).

Wat je zegt klopt eigenlijk wel. Dat hoort bij het spel. Dat vind ik dan ook een beetje jammer en net iets te vies, mag dat ?

Hierboven: waarom zou het dan ineens mijn programa niet zijn? Ben het niet eens met sommige voetbalregels, gedrag van spelers etc. Mag ik dan ook geen voetbal meer kijken, als voetballiefhebber ?

Maar dat zou idd een goede vraag zijn aan de kandidaten:
Besefte je op dat moment dat "de mol" alle 1 op1 gesprekken kon zien/horen, ook waar "de mol" niet bij zat ?
Zou ik weleens willen weten, dat heldert een en ander op. Dan is het bijv., als het ja is, nog dommer, dat Hadewich klakkeloos voor Groen wil gaan.

« Laatst bewerkt op: 16-03-2012, 13:56:33 door Madrox »

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Anne-Marie Jung is DE MOL !
« Reactie #977 Gepost op: 16-03-2012, 14:44:31 »
Denk je dat. Wel, als ik die kandidaten zie, 1 op 1 bij dat stemmen bijv. Denk ik niet dat ze daaraan denken. In de hitte van het spel vergeet je zoiets bovendien vrij makkelijk. Ze zeggen het iig nooit hardop en denken volgens mij echt, dat ze een 1 op 1 gesprekje voeren. (Daar kan de mol bij zitten, uiteraard; bij 1 of 2 gesprekken).

Wat je zegt klopt eigenlijk wel. Dat hoort bij het spel. Dat vind ik dan ook een beetje jammer en net iets te vies, mag dat ?

Hierboven: waarom zou het dan ineens mijn programa niet zijn? Ben het niet eens met sommige voetbalregels, gedrag van spelers etc. Mag ik dan ook geen voetbal meer kijken, als voetballiefhebber ?

Maar dat zou idd een goede vraag zijn aan de kandidaten:
Besefte je op dat moment dat "de mol" alle 1 op1 gesprekken kon zien/horen, ook waar "de mol" niet bij zat ?
Zou ik weleens willen weten, dat heldert een en ander op. Dan is het bijv., als het ja is, nog dommer, dat Hadewich klakkeloos voor Groen wil gaan.



Omdat je zo negatief bent over de kern van het programma. Dat is niet te vergelijken met voetbal oid.

Plus, Hadewych was niet dom. Het was ook niet klakkeloos. Ze was emotioneel en zo handelde ze ook.
No Milk today???

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Anne-Marie Jung is DE MOL !
« Reactie #978 Gepost op: 16-03-2012, 16:18:30 »
Maar dat zou idd een goede vraag zijn aan de kandidaten:
Besefte je op dat moment dat "de mol" alle 1 op1 gesprekken kon zien/horen, ook waar "de mol" niet bij zat ?
Dat is deels al uit de beelden op te maken.
Tim kijkt verbaasd (maar goed hem ontging die dag sws het één en ander weten we inmiddels  ::rofl:: ).
Marit zegt: Ja precies. (zo van, zoiets had ik al verwacht).

Zoals Tureluurs al aangeeft, dat mol en productie samenwerken (en mol dus ook informatie krijgt die anderen niet krijgen) is al sinds het begin van het programma zo.
Hoe kan de mol anders effectief saboteren op sommige momenten?

Dat er hier iemand op een gegeven moment zou bedenken dat het enig logische was om rood te stemmen om de schade te beperken was te verwachten (en dat dat bij Liesbeth en/of Frits zou liggen was ook te voorzien).

Zo is er eigenlijk elk jaar wel iets waarvan de mol van te voren weet wat hij of zij het beste kan doen of waarover hij of zij informatie verkrijgt.
De enig andere manier om hier effectief te saboteren was om te kijken welke stemmen er uitgebracht waren en daar dan de stem van de mol op af te stemmen. Dan lijkt me deze 'afluistermethode' minder 'oneerlijk'.

ETA:
Het is trouwens altijd zo dat de ene kandidaat zich meer bewust is van de rol die de mol + productie spelen dan de andere. De ene keer pakt dat goed uit, de andere keer minder.
Bijv Ron die zich bij de lumberjack opdracht realiseert dat de Mol bij de twee luxe-kandidaten zit omdat die het verloop van de hele opdracht in handen hadden.
Een andere keer verloopt het minder gunstig, zoals Sander die zich niet kan voorstellen dat Yvon zo nadrukkelijk zou mollen (throw off scent) onder het motto 'Dat doet een mol/ productie niet'.

Niet iedere kandidaat speelt het spel zo maar iedereen weet in principe dat hij/zij altijd te maken heeft met mol + productie, zeker deze mensen die zelf vaak met tv makers te maken hebben.  :)
« Laatst bewerkt op: 16-03-2012, 16:26:29 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Madrox

  • Forumlid
Re: Anne-Marie Jung is DE MOL !
« Reactie #979 Gepost op: 16-03-2012, 17:50:54 »
Omdat je zo negatief bent over de kern van het programma. Dat is niet te vergelijken met voetbal oid.

Plus, Hadewych was niet dom. Het was ook niet klakkeloos. Ze was emotioneel en zo handelde ze ook.
Begrijp dat ze emotioneel was, maar weerhoud dat anderen ervan haar gedachten te "ordenen" ?
Wat de kern van het programma betreft: begrijp heel goed dat een Mol aangestuurd moet worden en daar hulp bij krijgt.
Dat dat dan realtime inseinen is en achteraf een opdracht naar "de mols" hand zetten is, ben ik het niet helemaal mee eens.
Dat is mij net iets te oneerlijk. Heb de finale van Seizoen er nog maar eens bijgepakt, en daar zegt Inge dus ook, al het geld voor de > Ga naar 0 euro veiling, kon ik rustig binnenslepen voor de groep (wat ze ook deed) wan tik wist toch, die pot gaat leeg. Jol stond er zuur bij, die zag de bui als kandidaat al hangen en jaja, die pot ging leeg.

Nog iets: waarom denkt iedereen toch dat iemand die weggestuurd is en een revival kans krijgt, nog steed de mol kan zien ?
Volgens de letter van het spel kan dit nml. helemaal niet, immers: de Mol verlaat nooit het spel! Dan kunnen ze toch nooit de gok nemen en een Mol laten re-viven; in de handen van alleen maar kandidaten!

Als ze daar ook al aan gaan beginnen, ja dan beloof ik je; dan haak ook ik af. En vergis je niet, ik doe hier nu wel kritisch en ik vind het eerlijk gezegt behoorlijk onverteerbaar in hoever ze in de Mol's hulp gaan; Toch kijk ik er nog heel graag naar  ::vergroot::