Auteur Topic: Follow the money  (gelezen 25907 keer)

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Follow the money
« Reactie #40 Gepost op: 8-02-2012, 16:46:41 »
Bij opdracht 3 in aflevering 1 gaat William naar jokers zoeken. WTF? Terwijl Dio en Marit achteraf kandidaten blijken. Dat is enkel zomaar een observatie die mij richting William trekt. William schiet Marit niet uit (=molactie).

Dat kan inderdaad een molactie zijn. Maar William, Marit en Dio streden maar om 500 euro. De anderen om 1000 euro of 1500 euro. Dus ook dit is een reden waarom iemand qua geld lager kan staan in verdenking, ondanks z'n acties.

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Follow the money
« Reactie #41 Gepost op: 10-02-2012, 12:19:19 »
Nieuwe top 6/5:

Weinig veranderingen, behalve dan het kelderen van Annemarie door de 2500 euro te verdienen. De andere 2 opdrachten heb ik het niet verdiende geld (2500) en het wel verdiende geld (2000 euro) eerlijk verdeeld over de kandidaten.  Bij de opdracht met de vis zijn er enkelen die niet actief meedoen, maar die staan het slagen dan ook niet in de weg. Van degenen die wel actief lijken mee te doen is het de vraag of ze aan het mollen zijn of niet.  Bij de opdracht met de lampen heb ik overwogen om mensen die langer in het veld zijn of mensen van wie in beeld is dat bepaalde aansluitingen niet kloppen meer toe te schrijven. Hier weet je echter niet wat de daadwerkelijke molactie is: vroeg in het spel ongezien in het donker klooien met de snoeren of juist laat naar buiten gaan en je expres laten afschieten?. Daarom ook hier maar een eerlijke verdeling.


Daarmee hebben de kandidaten de volgende bedragen niet verdiend:
1. Liesbeth: 5104
2. Hadewych: 4487
3. Tim: 3187
Frits: 2200
4. Annemarie: 2066
5. William: 511


Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Follow the money
« Reactie #42 Gepost op: 10-02-2012, 12:37:43 »
Nieuwe top 6/5:

Weinig veranderingen, behalve dan het kelderen van Annemarie door de 2500 euro te verdienen. De andere 2 opdrachten heb ik het niet verdiende geld (2500) en het wel verdiende geld (2000 euro) eerlijk verdeeld over de kandidaten.  Bij de opdracht met de vis zijn er enkelen die niet actief meedoen, maar die staan het slagen dan ook niet in de weg. Van degenen die wel actief lijken mee te doen is het de vraag of ze aan het mollen zijn of niet.  Bij de opdracht met de lampen heb ik overwogen om mensen die langer in het veld zijn of mensen van wie in beeld is dat bepaalde aansluitingen niet kloppen meer toe te schrijven. Hier weet je echter niet wat de daadwerkelijke molactie is: vroeg in het spel ongezien in het donker klooien met de snoeren of juist laat naar buiten gaan en je expres laten afschieten?. Daarom ook hier maar een eerlijke verdeling.


Daarmee hebben de kandidaten de volgende bedragen niet verdiend:
1. Liesbeth: 5104
2. Hadewych: 4487
3. Tim: 3187
Frits: 2200
4. Annemarie: 2066
5. William: 511



Ik ben er nog niet van overtuigd dat het Anne-Marie's pijl was  ;)
Op de Avro site, als je de plaatjes van de opdracht nakijkt, lijkt het erop dat het een pijl met iets roods is die in de brandende baal zit. Nu moet dit gecheckt worden zover mogelijk, maar ik dacht dat alleen William pijlen met rood had en de rest wit?


Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Follow the money
« Reactie #43 Gepost op: 10-02-2012, 12:48:20 »
Ik ben ook niet 100% zeker daarvan, maar ik ga ervan uit dat iedereen bij elk schot wel zijn eigen pijlen volgt. (uit nieuwsgierigheid waar je schot land en voor het corrigeren van je volgende schot) Niemand anders claimt het schot, dus dat het daadwerkelijk Annemarie was is wel het meest aannemelijk.   

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Follow the money
« Reactie #44 Gepost op: 10-02-2012, 12:56:11 »
Maar waarom zou je je shot ook claimen als iemand anders het al doet? Als kandidaat wil je immers voor mol aangezien worden en volgens mij zijn deze kandidaten slim genoeg om te beseffen dat het claimen van het rake schot de kans hierop danig verkleint.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Follow the money
« Reactie #45 Gepost op: 10-02-2012, 13:04:49 »
Overigens heb je gelijk dat er een rood uiteinde zit aan de pijl die de hooibaal raakt echter:

- Er is een shot waar je naast de brandende tonnen pijlen met verschillende kleuren flights ziet liggen
- William schiet in het begin als enige pijlen met rode flights, later schiet hij echter met zwarte flights.

Bij het rake schot had William zijn rode flights mogelijk al op

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Follow the money
« Reactie #46 Gepost op: 10-02-2012, 13:17:53 »
Maar waarom zou je je shot ook claimen als iemand anders het al doet? Als kandidaat wil je immers voor mol aangezien worden en volgens mij zijn deze kandidaten slim genoeg om te beseffen dat het claimen van het rake schot de kans hierop danig verkleint.

Maar terwijl ze aan het schieten waren wisten ze waarschijnlijk nog niks van de €2500. Dus voor de kandidaten maakt het op dat moment niet veel uit of ze het schot wel of niet claimen. Alleen de mol weet dat hij als het lukt het schot moet claimen maar niet zelf raak moet schieten.

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Follow the money
« Reactie #47 Gepost op: 10-02-2012, 13:23:25 »
Als ik kandidaat ben, niet weet dat het 2500 euro oplevert en mezelf toch verdacht wil maken, zou ik toch heel blij en enthousiast worden van het feit dat het me lukt om die hooibaal met een brandende pijl te raken. Daar raak je als kandidaat echt wel enthousiast over dat het je lukt, dus je zult niet snel zeggen "Ik was het niet" 

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Follow the money
« Reactie #48 Gepost op: 17-02-2012, 12:49:39 »
En met dank aan een groep kunststudenten die niet weet hoe 2 schilderijen heten is Tim eigenhandig verantwoordelijk voor 2000 euro niet in de pot. Dit maakt van hem gelijk met stip de nieuwe nummer 1 in het klassement wie het meeste geld buiten de pot houden en dus niet verdient.

Na afl 7:

1.Tim: 5687
2.Liesbeth: 5604
3.Hadewych: 4487
4.Annemarie: 2566
5.Frits: 2200
6.William: 11


Toelichting bij afl 7:

Opdracht 1:
1000 euro verdiend (50 woorden) verdeeld over 5 kandidaten
1000 euro niet verdiend (niet gespeeld voor 100) verdeeld over 5 kandidaten
Hadewych 500 uit de pot ivm joker

Opdracht 2:
William en Hadewych elk 500 in de pot (mol heeft hen fout)
Liesbeth, Tim en Annemarie elk 500 uit de pot (mol heeft hen goed)

Opdracht 3:
Tim 2000 niet in de pot

Volledige exceloverzicht alle aflevering tm 7 in bijlage
« Laatst bewerkt op: 17-02-2012, 12:52:00 door Qper »

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Follow the money
« Reactie #49 Gepost op: 24-02-2012, 12:22:44 »
Nieuwe stand na aflevering 8

Per kandidaat is buiten de pot gehouden:

1. Liesbeth: 6729
2. Tim: 5061
3. Annemarie: 4191
4. Hadewych: 3862
5. Frits: 2200
6. William: 11



Toelichting bij aflevering 8:
- In de 1e opdracht verdient Hadewych 500 euro, Tim 1 euro.
- In de 1e opdracht wordt 1500 euro niet verdiend (Verdeeld over 4 kandidaten = 375 pp)
- In de 2e opdracht verdient Tim 1000 euro en Hadewych 500 euro
- In de 2e opdracht verdient Liesbeth 750 euro niet en Annemarie 1250 niet.

Overigens, mocht Annemarie niet daadwerkelijk het vlot geraakt hebben (waar ik in dit overzicht wel vanuit ga), zou ze op 6691 niet verdiende euro's komen en dus vlakbij Liesbeth staan.

Berekening van alle afleveringen tm afl 8 in bijlage:





« Laatst bewerkt op: 24-02-2012, 12:24:26 door Qper »

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: Follow the money
« Reactie #50 Gepost op: 24-02-2012, 15:36:49 »
op basis van je berekeningen ga ik voor AM  ;D en ik reken uiteraard het vlot niet mee, lijkt me een leuke voor aflevering 10: "dat was ik helemaal niet" ;-)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Follow the money
« Reactie #51 Gepost op: 24-02-2012, 16:08:42 »
op basis van je berekeningen ga ik voor AM  ;D en ik reken uiteraard het vlot niet mee, lijkt me een leuke voor aflevering 10: "dat was ik helemaal niet" ;-)

Wie was het ook alweer die tijdens de test zei "soort van bewijs" te hebben naar de mol? Ik dacht Hadewych, maar ben even niet meer zeker. Als dat zo is, kan het best Hadewych's pijl zijn geweest natuurlijk en denkt Hadewych: kip mol ik heb je  ;D

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Follow the money
« Reactie #52 Gepost op: 27-02-2012, 22:00:22 »
Ongeveer: Simsalabim
...óf niet!

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: Follow the money
« Reactie #53 Gepost op: 28-02-2012, 14:41:40 »
eigenlijk jammer van die onderhandelingsopdracht. Ongeacht wie de mol ook is, als zij verantwoordelijk is voor het mislukken van die opdracht moet je haar bedrag met 8500 euro negatief bijstellen en van de overige twee kandidaten 2160 positief bijstellen. Op die manier krijg je altijd een afgetekend resultaat en dus een goede mol in mijn ogen.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Follow the money
« Reactie #54 Gepost op: 28-02-2012, 15:09:31 »
eigenlijk jammer van die onderhandelingsopdracht. Ongeacht wie de mol ook is, als zij verantwoordelijk is voor het mislukken van die opdracht moet je haar bedrag met 8500 euro negatief bijstellen en van de overige twee kandidaten 2160 positief bijstellen. Op die manier krijg je altijd een afgetekend resultaat en dus een goede mol in mijn ogen.

 ::jaja::

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Follow the money
« Reactie #55 Gepost op: 28-02-2012, 19:50:24 »
Ongeveer: Simsalabim
Als je die boogschiet opdracht even vergeet, ligt alles best mooi dicht bij elkaar... Net als veel andere rijtjes en schema's. Dit is wat mij betreft één van de spannendste jaren ooit, want ik zou bij geen van de dames écht verbaast zijn als ze over anderhalf week naar voren stappen (al is AM natuurlijk de mol :P ).

Nou moet ik toegeven dat ik het van Jon ook niet verwacht had, maar toch vond ik het toen een stuk minder spannend.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Follow the money
« Reactie #56 Gepost op: 28-02-2012, 21:14:27 »
Ik heb al steeds gedacht dat het Tim was die van rood naar groen geswitcht is bij die onderhandelingen en de extra beelden uit de molmail bevestigen dat een beetje voor mij. Bij Liesbeths uitspraak dat er 'hele stomme dingen' zijn gebeurd waardoor er nu zo weinig in de pot zit, kijkt ze volgens mij Tim even veelbetekenend aan.

Mijn gok is dat Tim hier de grootste nepmollenactie uit de geschiedenis van WIDM heeft uitgehaald. Waarom durf ik niet te zeggen. Misschien inderdaad om zichzelf verdacht te maken, maar misschien ook wel gewoon omdat hij Marit en William erbij wilde houden. Wie zal het zeggen? Hopelijk (en denkelijk) zien we het over anderhalve week.  ;D

Zou dat van de echte mol (wie dat dan ook is) trouwens een slechte mol maken? Nee, dat lijkt me onzin. De mol kan niet voorkomen dat een kandidaat een 'mollenstreek' uithaalt natuurlijk.
« Laatst bewerkt op: 28-02-2012, 21:17:17 door Jayne »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Follow the money
« Reactie #57 Gepost op: 28-02-2012, 21:19:47 »
Ik heb al steeds gedacht dat het Tim was die van rood naar groen geswitcht is bij die onderhandelingen en de extra beelden uit de molmail bevestigen dat een beetje voor mij. Bij Liesbeths uitspraak dat er 'hele stomme dingen' zijn gebeurd waardoor er nu zo weinig in de pot zit, kijkt ze volgens mij Tim even veelbetekenend aan.

Mijn gok is dat Tim hier de grootste nepmollenactie uit de geschiedenis van WIDM heeft uitgehaald. Waarom durf ik niet te zeggen. Misschien inderdaad om zichzelf verdacht te maken, maar misschien ook wel gewoon omdat hij Marit en William erbij wilde houden. Wie zal het zeggen? Hopelijk (en denkelijk) zien we het over anderhalve week.  ;D

Zou dat van de echte mol (wie dat dan ook is) trouwens een slechte mol maken? Nee, dat lijkt me onzin. De mol kan niet voorkomen dat een kandidaat een 'mollenstreek' uithaalt natuurlijk.

Ik hoor het hem zo zeggen: Ja ik was aan het doordenken en ik dacht als ik Dat doe gebeurt er natuurlijk precies het tegenovergestelde dus ik dacht nou ja toen snapte ik het eigenlijk allemaal niet meer en toen heb ik maar wat gedaan...  ???
<wrijft vertwijfeld door de haardos>

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: Follow the money
« Reactie #58 Gepost op: 28-02-2012, 21:29:09 »
Ik hoor het hem zo zeggen: Ja ik was aan het doordenken en ik dacht als ik Dat doe gebeurt er natuurlijk precies het tegenovergestelde dus ik dacht nou ja toen snapte ik het eigenlijk allemaal niet meer en toen heb ik maar wat gedaan...  ???
<wrijft vertwijfeld door de haardos>

Ik zou het wel leuk vinden, dan had ik dat gedeelte in ieder geval goed  ;D

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: Follow the money
« Reactie #59 Gepost op: 28-02-2012, 21:35:07 »
Ik heb al steeds gedacht dat het Tim was die van rood naar groen geswitcht is bij die onderhandelingen en de extra beelden uit de molmail bevestigen dat een beetje voor mij. Bij Liesbeths uitspraak dat er 'hele stomme dingen' zijn gebeurd waardoor er nu zo weinig in de pot zit, kijkt ze volgens mij Tim even veelbetekenend aan.

Mijn gok is dat Tim hier de grootste nepmollenactie uit de geschiedenis van WIDM heeft uitgehaald. Waarom durf ik niet te zeggen. Misschien inderdaad om zichzelf verdacht te maken, maar misschien ook wel gewoon omdat hij Marit en William erbij wilde houden. Wie zal het zeggen? Hopelijk (en denkelijk) zien we het over anderhalve week.  ;D

Zou dat van de echte mol (wie dat dan ook is) trouwens een slechte mol maken? Nee, dat lijkt me onzin. De mol kan niet voorkomen dat een kandidaat een 'mollenstreek' uithaalt natuurlijk.

Maar als dit waar is... wat deed de Mol dan in deze opdracht? Stel dat Hade of AM de Mol blijkt kan ik me niet voorstellen dat ze dan gewoon bij Groen waren gebleven. Hetzelfde geld voor Liesbeth dat die gewoon rood stemde als Mol... ik kan eigenlijk niet wachten om te weten wat er nou precies gebeurt is