Auteur Topic: Follow the money  (gelezen 25910 keer)

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Follow the money
« Reactie #60 Gepost op: 28-02-2012, 21:47:19 »
Ik hoor het hem zo zeggen: Ja ik was aan het doordenken en ik dacht als ik Dat doe gebeurt er natuurlijk precies het tegenovergestelde dus ik dacht nou ja toen snapte ik het eigenlijk allemaal niet meer en toen heb ik maar wat gedaan...  ???
<wrijft vertwijfeld door de haardos>

LOL, zou typisch iets voor Tim inderdaad!  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 28-02-2012, 22:02:56 door Miek37 »

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Follow the money
« Reactie #61 Gepost op: 28-02-2012, 21:56:31 »
Maar als dit waar is... wat deed de Mol dan in deze opdracht? Stel dat Hade of AM de Mol blijkt kan ik me niet voorstellen dat ze dan gewoon bij Groen waren gebleven. Hetzelfde geld voor Liesbeth dat die gewoon rood stemde als Mol... ik kan eigenlijk niet wachten om te weten wat er nou precies gebeurt is
Tja, het ligt er volgens mij aan of je denkt dat de mol inzage had in de overige stemmen. Mensen hebben daar hele uitgesproken meningen over, heb ik gemerkt.
Zelf ben ik er steeds vanuit gegaan dat de mol wel inzage had en zie ook niet in wat daar erg of ongebruikelijk aan zou zijn. Net als dat ik denk dat de mol bij de rooksignalen wist wat Maarten voorspeld had. Dat gebeurt nu eenmaal bij WIDM en dat hoort erbij. De kandidaten weten dat ook. (Overigens bewijst de rooksignalenopdracht dat die extra kennis niet altijd helpt)

Kortom: Ik denk dat de strategie van de mol was om vooral aan te dringen op unaniem groen. Mochten alle kandidaten inderdaad voor groen gegaan zijn, dan had de mol alsnog als enige rood gestemd. Alle onderhandelaars zouden dan even verdacht zijn en de mol had makkelijk kunnen volhouden dat zij het in ieder geval niet was geweest.
In alle andere gevallen (dus als één of meer kandidaten voor rood zouden gaan) zou de mol zich gewoon aan haar woord houden en groen stemmen.

Ik denk dat de mol bij de onderhandelingen als eerste doel had 'zorgen dat er geen geld in de pot komt', dus unaniem groen tegenhouden. Indien mogelijk zou ze natuurlijk de pot leegroven, maar de kandidaten hadden altijd de mogelijkheid dát in ieder geval  te voorkomen (door direct te redeneren zoals Frits deed).

Maar goed, dit is wat IK denk dat er gebeurd is bij die opdracht. Over anderhalve week zullen we het eindelijk zeker weten. ;)
« Laatst bewerkt op: 28-02-2012, 22:01:09 door Jayne »

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Follow the money
« Reactie #62 Gepost op: 28-02-2012, 21:59:31 »
Misschien heeft is de mol toch verteld wat de rest heeft gestemd, hoe oneerlijk dit ook zou zijn.
Ik neem aan dat je toch al eerdere series hebt gezien? Daar gebeurden toch ook altijd dat soort 'oneerlijke' dingen? Niet alleen door voorkennis, maar ook bijvoorbeeld door het moeilijker te maken om de mol te raken (Yvon), enzovoort. De mol speelt toch per definitie 'oneerlijk'?

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Follow the money
« Reactie #63 Gepost op: 28-02-2012, 22:05:04 »
Maar als dit waar is... wat deed de Mol dan in deze opdracht? Stel dat Hade of AM de Mol blijkt kan ik me niet voorstellen dat ze dan gewoon bij Groen waren gebleven. Hetzelfde geld voor Liesbeth dat die gewoon rood stemde als Mol... ik kan eigenlijk niet wachten om te weten wat er nou precies gebeurt is
De mol kan voorkennis hebben gehad bij het stemmen, al hoop ik van niet.

AM probeerd in haar gesprek met Tim verwarring te zaaien. Ze praten over het feit dat de mol van stem kan veranderen, maar gaan toch voor unaniem groen. Ik vind dat raar. Al moet AM wel duimen dat Tim of iemand anders rood stemt. Aan de andere kant, als Liesbeth de mol is, moet ze net zo hard duimen dat niet de meerderheid voor het doorgaan van de executie gaat stemmen.

Zoals aan mijn fotostrip te zien was, geloof ik ook dat Tim de boosdoener is wat betreft de switch.  ::jaja::

Offline Foaly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Follow the money
« Reactie #64 Gepost op: 28-02-2012, 22:05:50 »
Zelf ben ik er steeds vanuit gegaan dat de mol wel inzage had en zie ook niet in wat daar erg of ongebruikelijk aan zou zijn. Net als dat ik denk dat de mol bij de rooksignalen wist wat Maarten voorspeld had. Dat gebeurt nu eenmaal bij WIDM en dat hoort erbij. De kandidaten weten dat ook. (Overigens bewijst de rooksignalenopdracht dat die extra kennis niet altijd helpt)

Dat is toch nog een heel ander geval. Die opdracht was sowieso al heel lastig om te slagen, en als de mol inzage in de stemmen kreeg was ze praktisch onmogelijk, dus dan stond het al bijna vast dat de pot leeg zou geraken. Bovendien ging het hier wel om een enorm bedrag in tegenstelling tot de opdrachten die je opnoemt.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Follow the money
« Reactie #65 Gepost op: 28-02-2012, 22:08:16 »
Ik neem aan dat je toch al eerdere series hebt gezien? Daar gebeurden toch ook altijd dat soort 'oneerlijke' dingen? Niet alleen door voorkennis, maar ook bijvoorbeeld door het moeilijker te maken om de mol te raken (Yvon), enzovoort. De mol speelt toch per definitie 'oneerlijk'?

Ik denk dat iedereen daarvoor zijn/haar eigen grenzen heeft Jayne, mij zou het bv te ver gaan als de Mol voor aanvang vd serie al op de hoogte was vd onderhandelingsopdracht in afl.  4 omdat het haar dan wel heel makkelijk is gemaakt om gewoon de super kandidaat uit te hangen in de wetenschap dat al het gewonnen geld er toch weer uit zou gaan. Dan is er niet alleen voor gewone forummers zoals ik maar ook voor de echte molloten natuurlijk geen peil meer op te trekken.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Follow the money
« Reactie #66 Gepost op: 28-02-2012, 22:11:01 »
en als de mol inzage in de stemmen kreeg was ze praktisch onmogelijk, dus dan stond het al bijna vast dat de pot leeg zou geraken.
Dit is gewoon pertinent niet waar. Misschien vrijwel onmogelijk om geld mee te winnen, ja, maar heel goed mogelijk om geen geld te verliezen. Als ze het slim hadden gespeeld, had de mol daar helemaal niks aan kunnen doen.
Of, zoals mijn vriend net uit de keuken roept: "Als de hele groep vol met Fritsen had gezeten, had de mol geen enkele kans gehad de pot leeg te maken".  ;D

Let's face it, Frits was gewoon de enige die snapte hoe deze opdracht gespeeld moest worden. Op de mol na natuurlijk, maar die had een ander doel.

Nog een kleine aanvulling:
Ik ben het er dus ook niet mee eens dat de mol tot de onderhandeling niets hoefde te doen en ik denk ook absoluut niet dat zij (wie het ook is) dus maar op haar lauweren gerust heeft.
« Laatst bewerkt op: 28-02-2012, 22:15:00 door Jayne »

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Follow the money
« Reactie #67 Gepost op: 28-02-2012, 22:13:22 »
Ik neem aan dat je toch al eerdere series hebt gezien? Daar gebeurden toch ook altijd dat soort 'oneerlijke' dingen? Niet alleen door voorkennis, maar ook bijvoorbeeld door het moeilijker te maken om de mol te raken (Yvon), enzovoort. De mol speelt toch per definitie 'oneerlijk'?
Nu je dit zegt... wat mij opviel bij de opdracht in het doolhof is dat de Bandana Man bij Tim, Liesbeth en Hadewych op zijn snelst gaat snelwandelen, terwijl hij bij AM echt achter haar aan rent. Ook lijkt hij bij AM bewuster aangestuurd te worden... het lijkt er in elk geval af en toe alsof hij de opdracht krijgt om van richting te wisselen (richting AM). Ik vond dat echt opvallen.  ::vergroot::

Of, zoals mijn vriend net uit de keuken roept: "Als de hele groep vol met Fritsen had gezeten, had de mol geen enkele kans gehad de pot leeg te maken".  ;D
::rofl::

Offline Foaly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Follow the money
« Reactie #68 Gepost op: 28-02-2012, 22:46:51 »
Als ze het slim hadden gespeeld, had de mol daar helemaal niks aan kunnen doen.

Theoretisch is het inderdaad best mogelijk. Maar aangezien niet alle kandidaten even snugger zijn, sommige kandidaten bovendien eerder de groep willen compleet houden, ze (waarschijnlijk?) weinig tijd hadden om het goed te beredeneren, er een mol tussen zat en ze alles dan nog eens perfect moesten communiceren, kon de pot bijna niet anders dan leeg gaan als de mol inzage kreeg in de stemmen.

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: Follow the money
« Reactie #69 Gepost op: 28-02-2012, 22:59:38 »
De Mol met voorkennis prima, maar tussentijds kijken wat er gestemd is nee dat kan er bij mij niet in

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Follow the money
« Reactie #70 Gepost op: 28-02-2012, 23:00:32 »
Ik had trouwens helemaal niet de intentie om hier (weer) een discussie over alle ins en outs van de onderhandelingsopdracht op te rakelen, dus ik houd het hierbij. ;)

Overigens hen ik het eens met Miek37 dat er - ook voor mij - grenzen zijn. Zo zijn wat mij betreft vorig jaar een aantal keer de grenzen overschreden, o.a. in de opdracht waarin Patrick z'n vrijstelling won. Toen hadden de kandidaten echt geen kans iets aan de uitkomst te veranderen. Nu wel, in mijn ogen.  :)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Follow the money
« Reactie #71 Gepost op: 28-02-2012, 23:24:43 »
Nu je dit zegt... wat mij opviel bij de opdracht in het doolhof is dat de Bandana Man bij Tim, Liesbeth en Hadewych op zijn snelst gaat snelwandelen, terwijl hij bij AM echt achter haar aan rent. Ook lijkt hij bij AM bewuster aangestuurd te worden... het lijkt er in elk geval af en toe alsof hij de opdracht krijgt om van richting te wisselen (richting AM). Ik vond dat echt opvallen.  ::vergroot::
Al eerder ergens vermeld dat imho hij ook eerder in de arena aanwezig is bij AM. De anderen lijken zonder bandana-man naar de enveloppen te kunnen, bij AM is hij al in de buurt voor zij bij de enveloppen is... productie helpt de Mol? ;)
Excuus, is off-topic.
Edoch...hierdoor verliest AM the money, wich we follow, en zo zijn we gelukkig weer on-topic..:)
Omnia vincit amor

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Follow the money
« Reactie #72 Gepost op: 29-02-2012, 02:10:12 »
Of, zoals mijn vriend net uit de keuken roept: "Als de hele groep vol met Fritsen had gezeten, had de mol geen enkele kans gehad de pot leeg te maken".  ;D
::rofl:: Nu heb ik dus het beeld voor me van Frits op de stoel van Gorbatsjov tegenover Frits op de stoel van Reagan! En maar druk bezig 'samen' de opdracht te analyseren.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Follow the money
« Reactie #73 Gepost op: 3-03-2012, 14:27:20 »
Niet dat het veel effect heeft, maar voor de volledigheid de finaleopdracht er nog even bij opgeteld. Of eigenlijk vanaf gehaald, gezien ik het niet verdiende geld bereken.  2500/3 =833 per persoon WEL verdiend.

Brengt de stand op.

1. Liesbeth: 5896 buiten de pot gehouden
2. Tim: 5061
3. Annemarie: 3358
4. Hadewych: 3029
5. Frits: 2200
6. William: 11



Annemarie mag je mogelijk 2500 bij optellen als ze het vlot niet raakte. Waarmee ze boven Tim en vlak achter Liesbeth zou staan. Met Hadewych als mol zouden maar liefst 3 kandidaten meer geld buiten de pot hebben gehouden dan de mol.

Ten derde moet ik nog nuanceren dat in deze berekening 5 kandidaten een gelijkwaardig aandeel in de onderhandeling hebben. Pas in de ontknoping blijkt hoe dit daadwerkelijk verdeeld moet worden..



Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Follow the money
« Reactie #74 Gepost op: 4-03-2012, 20:03:13 »
Niet dat het veel effect heeft, maar voor de volledigheid de finaleopdracht er nog even bij opgeteld. Of eigenlijk vanaf gehaald, gezien ik het niet verdiende geld bereken.  2500/3 =833 per persoon WEL verdiend.

Brengt de stand op.

1. Liesbeth: 5896 buiten de pot gehouden
2. Tim: 5061
3. Annemarie: 3358
4. Hadewych: 3029
5. Frits: 2200
6. William: 11



Annemarie mag je mogelijk 2500 bij optellen als ze het vlot niet raakte. Waarmee ze boven Tim en vlak achter Liesbeth zou staan. Met Hadewych als mol zouden maar liefst 3 kandidaten meer geld buiten de pot hebben gehouden dan de mol.

Ten derde moet ik nog nuanceren dat in deze berekening 5 kandidaten een gelijkwaardig aandeel in de onderhandeling hebben. Pas in de ontknoping blijkt hoe dit daadwerkelijk verdeeld moet worden..




Als ik het goed begrepen heb is het bedrag van Liesbeth dus in de min en zijn de bedragen van Annemarie en Hadewych in de plus??


Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Follow the money
« Reactie #75 Gepost op: 4-03-2012, 20:19:47 »
Als ik het goed begrepen heb is het bedrag van Liesbeth dus in de min en zijn de bedragen van Annemarie en Hadewych in de plus??



Nee, alle bedragen betreffen "uit de pot gehouden".

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Follow the money
« Reactie #76 Gepost op: 4-03-2012, 20:30:42 »
Nee, alle bedragen betreffen "uit de pot gehouden".

Ah oke, ik vond het wat verwarrend omdat het er bij Liesbeth specifiek bij werd vermeld, maar ik vond het al zo'n enorm verschil.  ::rofl::