Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 122987 keer)

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: Aflevering 4
« Reactie #40 Gepost op: 26-01-2012, 22:24:28 »
Het dagboek begint met JOEHOE... En wat zegt Hadewych in de Kruidvat reclame? JOEHOE!!! Ja, zij is de stem van Kruidvat...
I got that tunnel vision going through my  head

Offline jonne17

  • Winnaar WIDM-pool 2013
  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #41 Gepost op: 26-01-2012, 22:25:03 »
Wat een super aflevering. Dat laatste spel is wat mij betreft nu al een klassieker. Dus eigenlijk zou je denken dat Marit en William niet de mol zijn, maar ja, het kan ook zijn dat een van de andere kandidaten zit te klooien. Maar zouden die de volledige pot op het spel zetten?
Denk, denk, denk.

Offline Pierre1830

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Leve het leven
Re: Aflevering 4
« Reactie #42 Gepost op: 26-01-2012, 22:27:04 »
De drie dames hebben zich aan hun woord gehouden om groen te stemmen.
Frits komt met het voorstel om rood te stemmen, met de redenatie dat één van de drie dames de mol is en dus ook rood zal stemmen. Hij neemt Tim in die redenatie mee.
Als Frits mol is, weet hij nu zo goed als zeker dat de meerderheid groen zal stemmen en de pot dus leeg gaat.
Tim zei tegen de dames dat hij groen zou stemmen, maar gaat zonder veel tegensputteren met Frits mee. Voor Tim als mol maakt het nu niet uit wat voor kleur hij stemt. Ook hij weet dan: de meerderheid stemt groen, maar niet unaniem.

Als William of Marit Mol zijn, dan hebben alle stemmers zich aan hun woord gehouden.

Mogelijke mollen zijn dus: Frits, Tim, Marit en William.
Anne-Marie, Liesbeth en Hadewych vallen af als mol.
In den beginne was er niets, en dat is toen ook nog ontploft.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 4
« Reactie #43 Gepost op: 26-01-2012, 22:28:31 »
Marit als mol zou heel goed kunnen. Mevrouw was vandaag verdacht zonder verdacht te zijn. Marit deed op de fiets maar wat, onder bhet motto ik vertrouw je niet. Bij de onderwateropdracht had ze een sleutelpositie, en kon ze zonder verdacht te worden zomaar wat doen. Zal me niet verbazen dat als ze de mol is dat we beelden krijgen te zien waarbij ze totaal niet luistert naaar de koptelefoon. Ze had bij de kokers afl 1, en bij het ontcijferen ook al een heel belangrijke rol. Marit wordt nauwelijks verdacht in de groep. En ja aan de ene kant kun je zeggen de mol MOET bij de onderhandelingen zijn om te mollen. Maar aan de andere kant is de angst voor de mol die tussen de onderhandelaars zit ook weer de mindf*ck van het spel. Vandaar dat ik toch nog even bij marit blijf :P

Offline Foaly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #44 Gepost op: 26-01-2012, 22:29:20 »
Oké, even mijn bedenkingen bij de onderhandelingen, verbeter me maar als ik ergens een foute gedachtengang heb.

1) Liesbeth, Tim of Frits is waarschijnlijk de mol. Zij hadden namelijk alledrie gezegd rood te stemmen en één van die drie heeft dat niet gedaan. Als kandidaat doe je dat volgens mij echt niet, wetende dat de hele pot dan vrijwel sowieso op nul zou komen.
2) Liesbeth keert de onderhandelingen om. Maar zou het niet slimmer zijn als mol om de onderhandelingen bij iedereen op groen te houden en dan zelf op rood te stemmen? Nu zijn Frits, Liesbeth en Tim namelijk heel verdacht terwijl als maar één iemand rood had gestemd ze het alle vijf zouden hebben kunnen gedaan.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Aflevering 4
« Reactie #45 Gepost op: 26-01-2012, 22:30:20 »
Als de Mol raar biecht, is het Liesbeth of Frits de Mol.

Liesbeth vond Frits niet verdacht deze aflevering ?  :P
En wat was die onzin van Frits over dat joker inzetten sowieso geen zin had ?  ::oink::
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #46 Gepost op: 26-01-2012, 22:31:05 »
Hehe, na drie pagina's posts kom ik er ook eens doorheen... Post failde al op pagina 1: "Te gekke aflevering! Puntje-van-mijn-stoel materiaal weer." ::rofl::

De drie dames hebben zich aan hun woord gehouden om groen te stemmen.
Frits komt met het voorstel om rood te stemmen, met de redenatie dat één van de drie dames de mol is en dus ook rood zal stemmen. Hij neemt Tim in die redenatie mee.
Als Frits mol is, weet hij nu zo goed als zeker dat de meerderheid groen zal stemmen en de pot dus leeg gaat.
Tim zei tegen de dames dat hij groen zou stemmen, maar gaat zonder veel tegensputteren met Frits mee. Voor Tim als mol maakt het nu niet uit wat voor kleur hij stemt. Ook hij weet dan: de meerderheid stemt groen, maar niet unaniem.

Als William of Marit Mol zijn, dan hebben alle stemmers zich aan hun woord gehouden.

Mogelijke mollen zijn dus: Frits, Tim, Marit en William.
Anne-Marie, Liesbeth en Hadewych vallen af als mol.

Dat is natuurlijk de alternatieve optie: iedereen houdt zich aan zijn of haar woord en de mol lacht zich in haar/ zijn vuistje.

Maar goed, ik neem aan dat de productie de mol wel in de groen-groep heeft gestopt.
Tell me what your telescope says

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #47 Gepost op: 26-01-2012, 22:32:53 »
De drie dames hebben zich aan hun woord gehouden om groen te stemmen.
Frits komt met het voorstel om rood te stemmen, met de redenatie dat één van de drie dames de mol is en dus ook rood zal stemmen. Hij neemt Tim in die redenatie mee.
Als Frits mol is, weet hij nu zo goed als zeker dat de meerderheid groen zal stemmen en de pot dus leeg gaat.
Tim zei tegen de dames dat hij groen zou stemmen, maar gaat zonder veel tegensputteren met Frits mee. Voor Tim als mol maakt het nu niet uit wat voor kleur hij stemt. Ook hij weet dan: de meerderheid stemt groen, maar niet unaniem.

Als William of Marit Mol zijn, dan hebben alle stemmers zich aan hun woord gehouden.

Mogelijke mollen zijn dus: Frits, Tim, Marit en William.
Anne-Marie, Liesbeth en Hadewych vallen af als mol.

Net even terug gekeken, maar Liesbeth spreekt af met frits om toch maar naar Rood te gaan om zo een meerderheid voor rood te creëren. Frits en Tim spreken ook af rood te stemmen.

Een ervan heeft dus niet zijn woord gehouden en is volgens mij de Mol, maar goed dat is een conclusie waar 95% het op dit moment mee eens zal zijn. Mijn gevoel zegt Tim op dit moment.

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #48 Gepost op: 26-01-2012, 22:33:30 »
Na deze aflevering ben ik echt even toe aan een slokje Jack D. Rechtstreeks uit de fles.  ;D

Hoe duidelijk willen ze het maken...  ?!
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Aflevering 4
« Reactie #49 Gepost op: 26-01-2012, 22:35:13 »
Hoe duidelijk willen ze het maken...  ?!

Vertel  :P .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Pierre1830

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Leve het leven
Re: Aflevering 4
« Reactie #50 Gepost op: 26-01-2012, 22:36:39 »

1) Liesbeth, Tim of Frits is waarschijnlijk de mol. Zij hadden namelijk alledrie gezegd rood te stemmen en één van die drie heeft dat niet gedaan.
Heeft Liesbeth dan ook gezegd rood te zullen stemmen?
Dan denk ik dat Tim de boosdoener is.
« Laatst bewerkt op: 26-01-2012, 22:38:27 door Pierre1946 »
In den beginne was er niets, en dat is toen ook nog ontploft.

Offline Foaly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #51 Gepost op: 26-01-2012, 22:37:22 »
Ja, tijdens de onderhandelingen met Frits stuurt ze de onderhandelingen van groen naar rood.

Offline Njunior

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #52 Gepost op: 26-01-2012, 22:38:08 »
Wauw, wauw, wauw, wat een aflevering!
Eerste opdracht vond ik leuk, maar jammer was dat sommige kandidaten heel weinig invloed hadden op het spel en ik vond het raar dat de groepjes al ingedeeld waren.
Tweede opdracht was prachtig met dat water en die foto's.
Derde opdracht was über-psychologisch-epic-gruwelijk-geniaal :)
Die opdracht was een variatie op het prisonersdilemma. Volgens mij kan je de eerste 3 aflevering als mol gewoon zoveel mogelijk geld halen en bij deze opdracht alles weggooien. Op het eerste gezicht vond ik Liesbeth het verdachtst, want ze zorgt er eerst voor dat 1 iemand groen kiest en diegene vertelt dat ook weer door en vervolgens zeggen dat ze rood moet kiezen aan de andere persoon, waardoor je dus meerderheid groen krijgt. Ze kon haar lach ook niet binnenhouden. Ik ga het morgen maar eens helemaal uitzoeken wie wat zei en tegen wie :)

En wat het andere land betreft, het zag er een beetje uit als iets Arabisch, denk ik. Dus ik gok Israel :P
« Laatst bewerkt op: 26-01-2012, 22:50:59 door Njunior »
AZ Landskampioen '08/'09

Offline zupermuiz

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #53 Gepost op: 26-01-2012, 22:39:24 »
Bij de laatste opdracht ben ik achter een aantal dingen gekomen. Wat een heerlijke opdracht om in te speuren!

Het eerste is dat ze er allemaal vanuit gaan dat de mol meedoet aan het onderhandelen, maar wie weet dit de mol daar wel niet bij, en zou die bij de laatste twee executieleden zitten. In dit geval klopt het plan van Frits niet, want er zou dan nooit een derde rode stem zijn.
Als de mol inderdaad niet mee gedaan heeft aan de onderhandeling, betekend het dat Frits en Tim zich aan hun woord hebben gehouden. (Met een kleine uitzondering natuurlijk) Als dit waar is, zou de mol in theorie bij de 'afvallers' zitten, dus Marit of William.
Natuurlijk kan het ook zo zijn dat Frits of Tim de mol is, en dan zou zeggen dat er drie rode stemmen zouden zijn, maar dit is natuurlijk niet waar, want iedereen wil in eerste instantie een groene kaart, behalve de mol, en dat zouden dan maar twee rode stemmen opleveren. Die van Frits en Tim (en dat is dus inclusief de mol).

Als dit zou kloppen zouden we heel wat weg kunnen strepen, want dan blijven Marit, William, Frits en Tim over.


En buiten dat, lijkt het of er een rode schaduw op het kistje staat als Frits zijn kaart in de kist stopt. Dit kan natuurlijk ook schijn zijn, maar het was een opmerking van mijn vader, misschien leuk om naar te kijken?

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #54 Gepost op: 26-01-2012, 22:42:18 »
Liesbeth adviseert Frits om rood te stemmen, ook wekt zij de schijn tegen hem dat ze rood gaat stemmen omdat de mol toch altijd een ultimatum zal uitsluiten.

Dus hoeft ze alleen maar te wachten hoe het uitvalt en een kleur te kiezen wat de pot leeg haalt. Als kandidaat had ze zeker voor rood gegaan. Wel geld en een executie (minder tegenstanders)

Annemarie en Hadewich oogden zo verbaasd en hun gedrag is sowieso onmols dus zij hebben zeker wel op groen gestemd.

Frits zegt zelfs is de voiceover dat hij voor het eerst van z'n leven rood heeft gestemd.
Frits heeft Tim wel overtuigd, waardoor Tim ook rood stemde.

Ja, ik ben er wel uit. En ook in, want uit deze Liesbeth tunnel kom ik pas als ze een rood scherm krijgt.  :D



Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #55 Gepost op: 26-01-2012, 22:42:46 »
Vertel  :P .

Nou ja, jij wist al wie ik verdenk. Persoon in kwestie zit ook in het eerder genoemde '95%' groepje. Ik hoop wel dat in ieder geval een van die andere twee ook de finale haalt. Ook een slokje Jack D.?  ;)
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #56 Gepost op: 26-01-2012, 22:42:57 »
Heeft Liesbeth dan ook gezegd rood te zullen stemmen?
Dan denk ik dat Tim de boosdoener is.

Ja, kijk het maar terug op uitzending gemist zo rond 43:30 in gesprek met Frits en in de biecht.

Tim en Liesbeth zijn de enige die tweedracht hebben gezaaid. Ene gesprek zeggen voor groen te gaan, ander voor rood.

Frits was in beiden gesprekken aan het aansturen op rood.
Hadewich en anne-marie in beide gesprekken op groen.

Vooral wat Frits doet als mol? is gevaarlijk, je haalt twee man over voor rood, en wie weet wat zij in andere gesprekken hebben afgesproken. straks is het een meerderheid voor rood.

Tim en Liesbeth proberen vertellen maar aan 1 iemand dat ze Rood moeten stemmen, tja en mocht diegene nog iemand overhalen, dan is het altijd nog 3-2(zoals nu) en is de pot leeg.

Frits valt af in mijn verdenkingen :)

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Aflevering 4
« Reactie #57 Gepost op: 26-01-2012, 22:43:18 »
Wat een heerlijke aflevering was dit. Eén van de beste afleveringen ooit. De duikopdracht was werkelijk supermooi in beeld gebracht. Kan het nog beter? ::ok:: ::bravo::
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Aflevering 4
« Reactie #58 Gepost op: 26-01-2012, 22:43:51 »
Ja, tijdens de onderhandelingen met Frits stuurt ze de onderhandelingen van groen naar rood.
CHECK!
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #59 Gepost op: 26-01-2012, 22:44:49 »
Lees dit even goed:

-Liesbeth zegt voor rood te kiezen in laatste instantie, maar weet dat ook Tim en Frits dat doen. Dan heb je geen meerderheid meer, en dus stemt ze groen.
-Liebeth vind zogezegd deze aflevering Frits niet verdacht. Waarom zet ze haar test er dan op in?
-Liesbeth krijgt op de test de vraag 'hoeveel keer fietste de Mol'. Zij koos 1 keer. Volgens mij fietsten alleen Hadewych en LIESBETH zelf 1 keer (Of Tim en Anne)Marie ook? (zou het eens moeten nakijken)). Ze verdenkt Hadewych helemaal niet. Wat mij betreft is dit een grote hint.


-----------

Waarom was Marit wéér net diegene die niet in het water ging? Dit keer wist ze helemaal niet dat de andere 6 in het water moesten. Toch wel veel geluk dat ze heeft, als ze effectief niet van water houdt.

-----------

Dit wil ik nog even kwijt. Als dan toch blijkt dat William de Mol is, dan vind ik dat we mogen spreken van de beste Mol ooit. Zijn reacties op zijn scherm, de kaartjes, of bij opdrachten zijn zo écht, dat als het gespeeld is echt fantastisch is. Ook zet hij zich telkens goed in, maarja. De pot staat nu wel op 0.

-----------

Ik vind het enigsinds wel jammer dat deze opdracht erbij zit. Zo kan je voorbije afleveringen zoveel geld verdienen als je wou en perfecte deelnemer zijn, maar nu alles weer op 0 halen. Als Mol weet je dat dit komt, en dan is als Tim en Marit zijnde het niet onverstandig om die envelop te nemen ipv jokers. (als ze de mol zijn)

-----------

Lomperik..