Auteur Topic: Aflevering 10 - Finale  (gelezen 131771 keer)

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #80 Gepost op: 8-03-2012, 22:25:15 »
Ik denk nog steeds dat de klok niet klopte of dat het sympathie-geld was vanuit de redactie. Mols en onmols is niet meer zo duidelijk als vroeger, iig bij de mol zelf, zoveel is gebleken de laatste jaren. De laatste opdracht maakt (vaak) ook niet zoveel meer uit imo.

dat zegt ze ook in het molactie filmpje op de site volgens mij. eerder een doe-als-een-kandidaat-filmpje dan, maar goed

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #81 Gepost op: 8-03-2012, 22:27:27 »
Super seizoen!!!

Heb heel erg genoten, veel gelachen, vooral heel veel gelachen!
Schitterende opnames, prachtige muziek, heerlijke kandidaten en veel humor!

En nu, om een beetje tegengas te geven aan de minder positieve reacties ( ;)):

Altijd lastig, die laatste aflevering...
Laatste jaren is men meestal ietwat teleurgesteld m.b.t. molacties.
Snap ik. Heb ik ook een beetje maar ik weet dat dat gebeuren zal.

Het spel wordt nu "beter" (lees: minder naïef) gespeeld dan 10 jaar terug door alle kandidaten...
Bovendien:
*Vergeet niet; wij zien zoveel meer hints en theorettes met elkaar hier...(maakt het juist zo zalig toch?!). En nee, die zien we niet terug (denk aan "Jungis", "Wie ben ik?",  "Tijd/ AM").
Ze zijn prachtig gevonden en dat blijven ze!  ::ok::

*Bovendien, als kandidaten mollen (wat juist steeds vaker het geval is) of gewoon slecht het spel spelen, kan een Mol weinig (of minder) mollen. Lijkt me vervelend voor een Mol, kun je haar niet verwijten.

*Daarnaast: er ligt een grote druk op je als Mol om niet ontdekt te worden.
Dus mocht om welke reden dan ook de verdenking op jou liggen moet je gas terug nemen.

Ik heb genoten van alle afleveringen, theorettes en hints, opmerkingen, video's (Jelsir met z'n Jungis), printscreens, vodcasts, illustraties/tekeningen, reacties, aanmoedigingen, humor en vooral het speuren met zijn allen Jungis!
Waarvoor dank!
Het was mij weer een groot genoegen.
Tot volgend jaar!

Groet,
Loebas


Jung is/es kwam toch wél terug? Al werd die niet uitdrukkelijk besproken??

En ook hier was twijfel mogelijk, want vlogens mij zei Art dat wel vaker  (dus ook in andere programma's die hij gepresenteerd heeft)

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #82 Gepost op: 8-03-2012, 22:30:25 »
Jung is/es kwam toch wél terug? Al werd die niet uitdrukkelijk besproken??

Kwam misschien wel terug omdat er op "het internet" zo'n ophef over gemaakt was. Misschien was het helemaal niet bedoeld als Jung is en hebben ze daar off camera flink om gelachen en on-camera een kleine hint ernaar gemaakt.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #83 Gepost op: 8-03-2012, 22:30:59 »
dat zegt ze ook in het molactie filmpje op de site volgens mij. eerder een doe-als-een-kandidaat-filmpje dan, maar goed

Nee, daar zegt ze dat ze wil dat de opdracht slaagt, desnoods buiten de tijd. Maar ze wil Lies wél vinden..

Dat wil niet zeggen dat ze € 2500 in de pot hoeft te stoppen..

Maar gezien het erg rare tijdverloop vrees ik ook dat de redactie ter plekke besloot de opdracht onterecht als "geslaagd" te bestempelen. Wat érg fijn is voor Hade (zeker met zo'n nieuw geldopslokkertje erbij  ;))  ::joehoe:: ::joehoe::

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #84 Gepost op: 8-03-2012, 22:37:51 »
Wat een verschrikkelijke leuke TOP mol!! Serieus!  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
Ik was echt bang dat ze af zou vallen elke aflevering en gunde haar een plek in de finale! Super!! Wat een pracht seizoen!  ::bravo::
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #85 Gepost op: 8-03-2012, 22:41:32 »
Wat een verschrikkelijke leuke TOP mol!! Serieus!  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
Ik was echt bang dat ze af zou vallen elke aflevering en gunde haar een plek in de finale! Super!! Wat een pracht seizoen!  ::bravo::

Topmol?? Hmm, daar denk ik toch anders over.. Ze heeft amper écht gemold..

Ik ben het er WEL mee eens dat het superspannend bleef tot op het eind, omdat voor iedereen als mol wel iets ze zeggen was  ::jaja::

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #86 Gepost op: 8-03-2012, 22:43:14 »
Anne-Marie was dan wel niet de beste mol ooit, maar het was best een goeie mol, een niet te obvious mol en het was een mooie serie waar ze aan mee heeft gewerkt. Hoera voor Anne-Marie!  ::bravo::
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Lachebekje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #87 Gepost op: 8-03-2012, 22:44:26 »
Wat een verschrikkelijke leuke TOP mol!! Serieus!  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
Ik was echt bang dat ze af zou vallen elke aflevering en gunde haar een plek in de finale! Super!! Wat een pracht seizoen!  ::bravo::

Wij hebben naar twee heel verschillende programma's zitten kijken. Top Mol? Serieus?

Offline Toke2012

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #88 Gepost op: 8-03-2012, 22:44:43 »
Goh zeg, wat veel teleurgestelde/verontwaardigde reacties hier. Ik snap dat eerlijk gezegd niet zo goed. Ik vond deze serie juist hartstikke leuk en ging alleen maar meer twijfelen.
Over wat de Mol wel/niet moet doen: in mijn beleving moet de Mol er vooral voor zorgen dat de pot laag blijft en dat ze niet ontdekt wordt. De pot IS toch laag gebleven? Daar heeft AM wel degelijk aan bijgedragen, ook met de onderhandelingen en ook daarvoor.  Ze heeft zich verzekerd van het groen stemmen van twee kandidaten. Die moeten inderdaad uiteindelijk zelf groen stemmen, maar ja, is dat niet met alle opdrachten zo? Je speelt het niet alleen, in interactie met het team probeert de Mol te mollen. Soms lukt dat niet door gedrag van andere kandidaten, soms gaat het vanzelf mis, soms komt het ogenschijnlijk simpel over hoe er is gemold. Zo is het spel.
Ik vind het wat flauw om nu te roepen dat de Mol slap/waardeloos etc was. Er zijn hier en op andere fora duizenden berichtjes geplaatst van mensen die meepuzzelen, die de meest ingewikkelde theorieën bedachten en daarover met elkaar in discussie gingen. Dat is toch fastastisch? Om dan nu teleurgesteld te zijn als al die theorieën niet blijken te kloppen en verontwaardigd dat het spel minder complex is gespeeld dan gedacht; ligt dat aan de programmamakers, de molspeler of aan de veel te hoog gespannen verwachtingen?
Ik heb ervan genoten, ook van de terugblik. Ik was vanaf aflevering 3 overtuigd van Hadewych als mol, had ook een totaal niet juist gebleken theorie, maar heb vanavond met veel plezier gekeken naar wat er nou echt allemaal gebeurde. En ik kijk nu al uit naar seizoen 13.


« Laatst bewerkt op: 8-03-2012, 22:48:48 door Toke2012 »

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #89 Gepost op: 8-03-2012, 22:45:37 »
Anne-Marie was dan wel niet de beste mol ooit, maar het was best een goeie mol, een niet te obvious mol en het was een hele mooie serie waar ze aan mee heeft gewerkt. Hoera voor Anne-Marie!  ::bravo::


Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #90 Gepost op: 8-03-2012, 22:46:31 »
Goh zeg, wat veel teleurgestelde/verontwaardigde reacties hier. Ik snap dat eerlijk gezegd niet zo goed. Ik vond deze serie juist hartstikke leuk en ging alleen maar meer twijfelen.
Over wat de Mol wel/niet moet doen: in mijn beleving moet de Mol er vooral voor zorgen dat de pot laag blijft en dat ze niet ontdekt wordt. De pot IS toch laag gebleven? Daar heeft AM wel degelijk aan bijgedragen, ook met de onderhandelingen en ook daarvoor.  Ze heeft zich verzekerd van het groen stemmen van twee kandidaten. Die moeten inderdaad uiteindelijk zelf groen stemmen, maar ja, is dat niet met alle opdrachten zo? Je speelt het niet alleen, in interactie met het team probeert de Mol te mollen. Soms lukt dat niet door gedrag van andere kandidaten, soms gaat het vanzelf mis, soms komt het ogenschijnlijk simpel over hoe het is mislukt. Zo is het spel.
Ik vind het wat flauw om nu te roepen dat de Mol slap/waardeloos etc was. Er zijn hier en op andere fora duizenden berichtjes geplaatst van mensen die meepuzzelen, die de meest ingewikkelde theorieën bedachte en daarover met elkaar in discussie gingen. Dat is toch fastastisch? Om dan nu teleurgesteld te zijn als al die theorieën niet blijken te kloppen en verontwaardigd dat het spel minder complex is gespeeld dan gedacht; ligt dat aan de programmamakers of aan de veel te hoog gespannen verwachtingen?
Ik heb ervan genoten, ook van de terugblik. Ik was vanaf aflevering 3 overtuigd van Hadewych als mol, had ook een totaal niet juist gebleken theorie, maar heb vanavond met veel plezier gekeken naar wat er nou echt allemaal gebeurde. En ik kijk nu al uit naar seizoen 13.

::ok:: Van hetzelfde :)
Omnia vincit amor

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #91 Gepost op: 8-03-2012, 22:46:48 »
Wat mij een betreft heerlijk verwarrend seizoen, leuke mol en leuke hints.

Die neiging tot graven was me wel opgevallen, en de rare uitspraak van fashion mol (model) ook ... maar het kwartje viel niet meteen ...
Heerlijke mindfu*ck met het hoofd op het geld !

Wel typisch trouwens trouwens dat ze eerst de winnaar bekend maakte ... daarmee was de Mol ook bekend ... want als Liesbeth de Mol was geweest, had Anne-Marie moeten winnen ...
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #92 Gepost op: 8-03-2012, 22:48:27 »
Topmol?? Hmm, daar denk ik toch anders over.. Ze heeft amper écht gemold..

Ben ik het met je eens, maar de actie bijv met het krijtje. Subliem! Iemand hoeft het maar gezien te hebben in zn ooghoek en je bent gesnapt. En ik vind het wel een van de betere mollen omdat je gewoon dit jaar niemand kon uitsluiten. En stel Anne-Marie stak er met kop en schouders boven uit, en ze had wel flink gemold? Dan was het ook niet een juiste mol geweest. Maar dan heeft de montage dit seizoen ZOOO moeilijk gemaakt.

Vind het altijd toch wel weer jammer dat niet elke opdracht behandeld werd.. Zoals de duikopdracht, ze zou zeker geweten hebben dat Marit kon meeluisteren.. Of de opdracht in Spanje met de kruizen op het dak? Wat heeft ze daar geprobeerd te mollen? Jammer.. :(
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #93 Gepost op: 8-03-2012, 22:49:23 »
dat kun je terug zien in speciale filmpjes op de .nl site.
Daar staat elke opdracht uitgelegd met wat ze daar wel/niet gedaan heeft.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #94 Gepost op: 8-03-2012, 22:51:26 »
Anne-Marie was dan wel niet de beste mol ooit, maar het was best een goeie mol, een niet te obvious mol en het was een mooie serie waar ze aan mee heeft gewerkt. Hoera voor Anne-Marie!  ::bravo::

Als je niet/amper molt ben je niet "too obvious" nee... *zucht*
Een topmol is m.i. een mol die wél flink molt, maar alsnog amper verdacht wordt door de kandidaten..

A-M is niet "too obvious" door een aantal andere kandidaten, die ervoor zorgen (soms onbedoeld: Liesbeth bijv.) dat zij minder opvalt én vooral!!! omdat ze weinig écht molt (en soms zelfs expres heel kandidaats IS en vol voor het geld gaat. Wat alleen hoeft als je HEEEEEL erg verdacht geworden bent mijns inziens). Misschien had ze een betere mol kunnen zijn zónder die al dan niet bedoelde acties van anderen, maar dat zullen we nooit weten. En dan nóg vind ik dat je zelf ook kunt mollen als een ander al molt... Maak ze maar gek!!  ::rofl::

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #95 Gepost op: 8-03-2012, 22:52:28 »
dat kun je terug zien in speciale filmpjes op de .nl site.
Daar staat elke opdracht uitgelegd met wat ze daar wel/niet gedaan heeft.

Die had ik nog niet gezien!  ::ok::
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Mollo

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #96 Gepost op: 8-03-2012, 22:52:40 »
Een mol die meer geld opbrengt dan kost is geen mol!

Iedereen die dit seizoen goed vond is geen echte fan en moet kritischer worden.

Offline Toke2012

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #97 Gepost op: 8-03-2012, 22:55:17 »

Vind het altijd toch wel weer jammer dat niet elke opdracht behandeld werd.. Zoals de duikopdracht, ze zou zeker geweten hebben dat Marit kon meeluisteren.. Of de opdracht in Spanje met de kruizen op het dak? Wat heeft ze daar geprobeerd te mollen? Jammer.. :(

Ja, ik zou ook het liefst na tien molafleveringen nog tien analyseafleveringen willen. En opnames van de opnames etc. Ach, het liefst zou ik deelnemer willen zijn. Met mn neus er bovenop (en het dan toch niet  doorhebben natuurlijk)  8)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #98 Gepost op: 8-03-2012, 22:55:35 »
dat kun je terug zien in speciale filmpjes op de .nl site.
Daar staat elke opdracht uitgelegd met wat ze daar wel/niet gedaan heeft.

Nope, niet heel uitgebreid. En heel erg "mols" is het vaak ook niet..

NIKS over het laatste deel van de Ronda-opdracht (wel dat ze de opdracht wil laten slagen al is het buiten de tijd). Overigens hoop ik dat er (voor Lies) geen vragen waren over het deel waarin Hade en A-M samen waren, want dat zou niet eerlijk zijn..
NIKS over gulpje boven hoog kijk omhoog (was het bewuste misleiding cq het bewust creeeren van meerdere theorieen??)
En de kruizenopdracht (op de daken) heb ik al helemaal NIET kunnen terugvinden  ::ohno::

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #99 Gepost op: 8-03-2012, 22:56:38 »
Een mol die meer geld opbrengt dan kost is geen mol!

Iedereen die dit seizoen goed vond is geen echte fan en moet kritischer worden.
Iedereen die hier zijn/haar lievelingsserie loopt af te kraken is geen echte fan  ::niet-ok::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human