Auteur Topic: Aflevering 10 - Finale  (gelezen 131795 keer)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #120 Gepost op: 8-03-2012, 23:15:55 »
Waar heeft Anne-Marie onnodig geld verdient dan? De pijl was in ieder geval niet van haar.. In mijn ogen heeft ze het gewoon goed gedaan. Dat sommige kandidaten dan nog meer mollen dan zijzelf kan zij niks aan doen. Ik ben dan ook niet bang om het uit te spreken, terwijl ik pas na het vertrek van Tim definitief goed zat: Anne-Marie, well done! ::ok::

Sowieso in Ronda, sowieso op het munitiedepot. Waar het mij vooral om gaat is dat ze weinig écht gemold heeft.. Noem jij haar échte molacties eens op??  ;D

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #121 Gepost op: 8-03-2012, 23:16:27 »
Ik zou het scharen onder 'heat of the moment'.

Precies en ik kan me dat ook wel een beetje voorstellen van Mollo, zelf ben ik ook ontzettend teleurgesteld en dat mag best gezegd worden terwijl ik mezelf toch echt als een heuse fan beschouw vanaf het eerste uur . En natuurlijk is en blijft het een geweldig programma, sterker nog, het is mijn fav. progr. ever! Maar dat betekent nog niet dat je alles maar onder de mantel der liefde kan bedekken, hoe mooi de locaties en de opdrachten ook waren, om er als regie voor te kiezen om de Mol al voor aanvang voorkennis te geven over een opdracht in afl. 4 waarbij al het geld uit de pot kan worden gehaald kan toch geen enkele fan goedkeuren, dat snap ik echt niet, sorry.  ::ohno::

Offline Agnes22

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #122 Gepost op: 8-03-2012, 23:18:10 »
Citaat
Ik vond dit seizoen waanzinnig!
Heerlijk!!
Superkandidaten, prachtige shoots/omgeving,
productie super (op een foutje na, ssssht).
Fantastisch en zó zalig!
Heb onwaarschijnlijk genoten en verheug me op het terugkijken van alle afleveringen.
Val in een diep gat zoals eerder geschreven en ga het mollenjagen missen.
'k Lijk wel een fan (jaar in, jaar uit).

I k    v o n d    d i t   s e i z o e n  dus  g o e d ....

Citaat


Hier kan ik mij helemaal bij aansluiten !
Ik heb genoten , en als je in de afgelopen weken nog steeds niet zeker weet wie de mol is.... Is er naar mijn idee goed gemold.
Natuurlijk is ieder seizoen weer anders met weer andere kandidaten en andere uitdagingen, de ene kandidaat is extroverter dan de andere....
Daarom mag je niet alles zo vergelijken ! Pittige rol om weken lang de mol te spelen en drie weken lang alert te zijn !
Anne-Marie , ik heb genoten van je mol-spel en Hadewych de overwinning is je gegund !
Aan allen : geniet van deze unieke serie en teleurstellingen , als je in de "andere tunnel zit" , horen erbij .....
En nu rustig aan afkicken , tot 18 maart !

« Laatst bewerkt op: 8-03-2012, 23:20:57 door Agnes22 »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #123 Gepost op: 8-03-2012, 23:20:20 »
Een mol die meer geld opbrengt dan kost is geen mol!

Iedereen die dit seizoen goed vond is geen echte fan en moet kritischer worden.

Toch een vreemde reactie met een pot die nog nooit eerder zo laag is geweest.

Ik ben een fan vanaf het eerste uur en het spijt me te moeten zeggen dat de grootste anti-climax de laatste jaren de al negatievere reacties op het forum is. Kritiek is prima, maar ik vind toch echt dat we met A-M een hele stoere mol hebben gezien en een betere dan (het was al gezegd door iemand) dan bijv. Kim, Jon of Inge.
Die pijl claimen is echt iets dat je dan toch maar durft, want als degene die echt raak schoot er al te zeer tegen in gaat moet je je maar weer zien te verdedigen. En zo'n krijtje weggooien, ze doet het toch maar zomaar, je kan gezien worden!

Anne-Marie bevond zich in een lastige positie in zo'n open groep, maar ze heeft zich kranig geweerd. En het blijft nu eenmaal zo, als een ander molt, hoeft de mol niet meer te mollen. Zo is het altijd geweest, daar kan een mol niets aan doen.

De makers hadden vooraf bedacht dat de pot halverwege leeg zou kunnen, dan moet er wel iets in zitten natuurlijk. Een pot van 0 kun je niet leuk leeg trekken. Zal geen grote schok geven he. Dat dreigde bijna zo te zijn, de eerste opdrachten was er niets verdiend! Mede door de mol!

Ik vond dit niet het allerbeste seizoen, maar zeker ook niet het minste.
Ik vond dit ook niet de allerbeste mol, maar zeer beslist zijn er mindere mollen geweest.

Ik heb geweldig genoten van dit seizoen. Anne-Marie, een heel stoere mol met gigantisch veel humor. En ze heeft de kijkers om de tuin geleid, want er zaten er niet veel op haar tot voor kort.

Wat willen we nou eigenlijk nog meer  ???
Ik snap de negatieve reacties dus echt niet, zijn de verwachtingen te hoog? De mol heeft altijd voorkennis gehad van alle opdrachten hoor. Altijd zo geweest.

Edit: inmiddels al veel positieve reacties geplaatst  :D Gelukkig  :D



Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #124 Gepost op: 8-03-2012, 23:23:50 »
Tureluurs ::bravo::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Mollo

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #125 Gepost op: 8-03-2012, 23:26:37 »
Precies en ik kan me dat ook wel een beetje voorstellen van Mollo, zelf ben ik ook ontzettend teleurgesteld en dat mag best gezegd worden terwijl ik mezelf toch echt als een heuse fan beschouw vanaf het eerste uur . En natuurlijk is en blijft het een geweldig programma, sterker nog, het is mijn fav. progr. ever! Maar dat betekent nog niet dat je alles maar onder de mantel der liefde kan bedekken, hoe mooi de locaties en de opdrachten ook waren, om er als regie voor te kiezen om de Mol al voor aanvang voorkennis te geven over een opdracht in afl. 4 waarbij al het geld uit de pot kan worden gehaald kan toch geen enkele fan goedkeuren, dat snap ik echt niet, sorry.  ::ohno::
Zo had ik het natuurlijk ook kunnen verwoorden. Maar heat of the moment je weet zelf. :P

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #126 Gepost op: 8-03-2012, 23:27:15 »
Toch een vreemde reactie met een pot die nog nooit eerder zo laag is geweest.

Ik ben een fan vanaf het eerste uur en het spijt me te moeten zeggen dat de grootste anti-climax de laatste jaren de al negatievere reacties op het forum is. Kritiek is prima, maar ik vind toch echt dat we met A-M een hele stoere mol hebben gezien en een betere dan (het was al gezegd door iemand) dan bijv. Kim, Jon of Inge.
Die pijl claimen is echt iets dat je dan toch maar durft, want als degene die echt raak schoot er al te zeer tegen in gaat moet je je maar weer zien te verdedigen. En zo'n krijtje weggooien, ze doet het toch maar zomaar, je kan gezien worden!

Anne-Marie bevond zich in een lastige positie in zo'n open groep, maar ze heeft zich kranig geweerd. En het blijft nu eenmaal zo, als een ander molt, hoeft de mol niet meer te mollen. Zo is het altijd geweest, daar kan een mol niets aan doen.

De makers hadden vooraf bedacht dat de pot halverwege leeg zou kunnen, dan moet er wel iets in zitten natuurlijk. Een pot van 0 kun je niet leuk leeg trekken. Zal geen grote schok geven he. Dat dreigde bijna zo te zijn, de eerste opdrachten was er niets verdiend! Mede door de mol!

Ik vond dit niet het allerbeste seizoen, maar zeker ook niet het minste.
Ik vond dit ook niet de allerbeste mol, maar zeer beslist zijn er mindere mollen geweest.

Ik heb geweldig genoten van dit seizoen. Anne-Marie, een heel stoere mol met gigantisch veel humor. En ze heeft de kijkers om de tuin geleid, want er zaten er niet veel op haar tot voor kort.

Wat willen we nou eigenlijk nog meer  ???
Ik snap de negatieve reacties dus echt niet, zijn de verwachtingen te hoog? De mol heeft altijd voorkennis gehad van alle opdrachten hoor. Altijd zo geweest.

Edit: inmiddels al veel positieve reacties geplaatst  :D Gelukkig  :D


Nogmaals, ik vond dit een GE-WEL-DIG seizoen, het beste in jaren!!  ::joehoe::
Daarom kan ik nog wel teleurgesteld zijn in de mol.. Die laagste pot ooit komt NIET door A-M (behalve dan in afl 4, maar ze had ultieme voorkennis én kon meeluisteren).. Het komt door de andere kandidaten.. En het feit dat er op het laastst voor alle drie nog aanwijzingen genoeg waren (door die andere kandidaten, of ze nu pech hadden of niet). Ik heb niks tegen A-M, ik vind het een leuke vrouw!! Maar ze had meer moeten mollen naar mijn mening... En die € 2500 in Ronda, daar zakt echt mijn broek van af.. Dus ik hoop dat ze bekend maken dat het eigenlijk buiten de tijd was, maar besloten de opdracht als "geslaagd" te beschouwen om de pot nog wat te spekken voor de winnaar (winnares)   :-\\
« Laatst bewerkt op: 8-03-2012, 23:29:24 door Whiskers »

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #127 Gepost op: 8-03-2012, 23:29:33 »
Spoiler: *knip* (klik om te tonen/verbergen)
Goed verwoord! Ik ben het helemaal met je eens. ::ok::

Je kan best eens gelijk hebben over te hoge verwachtingen. Als ik het forum zo af en toe las, dan moet een mol er voor zorgen dat alle opdrachten falen en er geen cent verdient worden, tegelijkertijd tot in de finale door geen enkele kandidaat verdacht worden, niet opvallen bij de kijkers, maar wel zodanig dat je het had kunnen weten als je goed opgelet had. ::) ???

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #128 Gepost op: 8-03-2012, 23:32:32 »
Goed verwoord! Ik ben het helemaal met je eens. ::ok::

Je kan best eens gelijk hebben over te hoge verwachtingen. Als ik het forum zo af en toe las, dan moet een mol er voor zorgen dat alle opdrachten falen en er geen cent verdient worden, tegelijkertijd tot in de finale door geen enkele kandidaat verdacht worden, niet opvallen bij de kijkers, maar wel zodanig dat je het had kunnen weten als je goed opgelet had. ::) ???

Het is en blijft natuurlijk wel zo dat je milder bent als jouw verdachte de mol is, en kritischer als die het niet is.. Maar dan nog...

Wat was er dan zo goed aan A-M als mol (en dan bedoel ik haar eigen verdienste)??

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #129 Gepost op: 8-03-2012, 23:32:44 »
Ik vind het krijtje echt één van de betere mol-acties, voor de ogen van de kandidaten, aller tijden!

Echt geweldig!  ::bravo::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #130 Gepost op: 8-03-2012, 23:34:02 »
Een mol die meer geld opbrengt dan kost is geen mol!

Iedereen die dit seizoen goed vond is geen echte fan en moet kritischer worden.

Misschien moeten de mensen die een fantastische, bijna bovennatuurlijke übermol willen die altijd geld uit de pot haalt en onverdacht en onmols is is wat realistischer worden. (En I have been there, dus)
No Milk today???

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #131 Gepost op: 8-03-2012, 23:34:52 »
Ik vind het krijtje echt één van de betere mol-acties, voor de ogen van de kandidaten, aller tijden!

Echt geweldig!  ::bravo::

Ja, en het was zo'n groot krijtje ook  :P

Maar ik geef je wel gelijk, die was leuk!!  ::jaja::
Maar totaal niet effectief  ::ohno::  ;)
« Laatst bewerkt op: 8-03-2012, 23:39:00 door Whiskers »

Offline Mollo

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #132 Gepost op: 8-03-2012, 23:35:14 »
Ja en dus ook bij het munitiedepot. Hoe kan je deze mol nou verdedigen? Taak van de mol is geld uit de pot te houden/krijgen. Als ze dan vervolgens meer in brengt dan kost is gewoon niet ok. Allemaal leuk en aardig dat ze onzichtbaar was. Maar dan zou een mol die dus gewoon als fanatieke kandidaat mee doet en veel geld oplevert dus ook een goede mol zijn? Waarom zou je dan nog een mol aanwijzen? Kan je net zo goed loten met de executies en de finale. En het spel gaat om de mol!

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #133 Gepost op: 8-03-2012, 23:36:11 »
Goed verwoord! Ik ben het helemaal met je eens. ::ok::

Je kan best eens gelijk hebben over te hoge verwachtingen. Als ik het forum zo af en toe las, dan moet een mol er voor zorgen dat alle opdrachten falen en er geen cent verdient worden, tegelijkertijd tot in de finale door geen enkele kandidaat verdacht worden, niet opvallen bij de kijkers, maar wel zodanig dat je het had kunnen weten als je goed opgelet had. ::) ???

Em...ja, en dan is het waarschijnlijk nog niet goed...

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #134 Gepost op: 8-03-2012, 23:36:38 »
Ik vind het krijtje echt één van de betere mol-acties, voor de ogen van de kandidaten, aller tijden!

Echt geweldig!  ::bravo::

Sorry Jelsir, maar hoe kan dit nu een van de beter mol-acties zijn terwijl het in feite helemaal niets heeft opgeleverd???   ???

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #135 Gepost op: 8-03-2012, 23:36:58 »
Dus om het ooit goed in elkaar zat met  goede mollen met goede actie, slimmere kandidaten die het spel wel snapte en ook meer om de €€ gaven, en betere opdrachten die uberhaupt beter molbaar waren blijft het programma nu voor eeuwig onfeilbaar en mag je geen kritiek lever als fan van het programma?
100% mee eens...
Daarom zou het voor de echte fans veel beter zijn als ze teruggaan naar onbekende Nederlanders. Gewoon de bijstandsmoeders die de pot met hand en tand verdedigen!  ::rofl::

Maar AM kan er natuurlijk niets aan doen dat de kandidaten niets om de poen geven & de opdrachten slecht uitvoeren. Verder vind ik idd de opdrachten behoorlijk wat minder worden, en de hints die de regie kan regisseren zijn ook extreem doorzichtig. Volgend jaar graag ook een paar hints voor ons als molloten, met verregaande theorieën! Dit was allemaal wel heel erg obvious. B.v. de 3-1=2 hint (te koppelen aan Tim, via het terugzetten van de klok) was een mooie geweest.

Neemt niet weg dat AM een teleurstellende mol was.
Belangrijkste reden waarom AM in mijn ogen een zeer zwakke mol was:
Als je als mol al zo snel verdacht bent in de groep, terwijl je eigenlijk niet eens hoeft te mollen dan doe je iets niet goed.

Verder kwam ze op mij niet over als een mol die de zaken van tevoren heel goed heeft voorbereid. Als mol hoor je te weten hoe waar te mollen, op welke positie je dient te zitten, welke subtiele hints je dient te geven (dat van het graven en worst fashion mol vond ik dan wel weer aardig). Het mollen was nu in mijn ogen te vaak simpel, maar dat past, met alle respect, ook wel bij AM.

Kortom, leuke groep, geweldige winnaar, zwakke mol...
« Laatst bewerkt op: 8-03-2012, 23:39:15 door GeeDeeZet »

Offline Mollo

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #136 Gepost op: 8-03-2012, 23:38:22 »
En heel ff positief het krijtje en de pijl waren briljant. _O_ Maar daar red je het niet mee als je ook mede verantwoordelijk bent voor 5000+ in de pot.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #137 Gepost op: 8-03-2012, 23:38:25 »
Misschien moeten de mensen die een fantastische, bijna bovennatuurlijke übermol willen die altijd geld uit de pot haalt en onverdacht en onmols is is wat realistischer worden. (En I have been there, dus)

Misschien heb je wel gelijk, maar ik had Hade idd een supermol gevonden (al heeft ze wel wat geld in de pot gebracht)  ::tandpastasmiley::

En mensen die Lies afserveerden omdat ze too obvious was terwijl ze ondertussen geen geld in de pot heeft gebracht (iig niet zelfstandig volgens mij), vond ik ook raar. Het was een SUPERSEIZOEN omdat voor alle drie de potentiele mollen zó veel te zeggen was, zelfs na de finale nog!!  ::joehoe:: ::joehoe:: ::joehoe:: ::joehoe:: (alleen lag dat niet aan A-M  :P)


Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #138 Gepost op: 8-03-2012, 23:40:33 »
Belangrijkste reden waarom AM in mijn ogen een zeer zwakke mol was:
Als je als mol al zo snel verdacht bent in de groep, terwijl je eigenlijk niet eens hoeft te mollen dan doe je iets niet goed.

Verder kwam ze op mij niet over als een mol die de zaken van tevoren heel goed heeft voorbereid. Als mol hoor je te weten hoe waar te mollen, op welke positie je dient te zitten, welke subtiele hints je dient te geven (dat van het graven en worst fashion mol vond ik dan wel weer aardig). Het mollen was nu in mijn ogen te vaak simpel, maar dat past, met alle respect, ook wel bij AM.

Kortom, leuke groep, geweldige winnaar, zwakke mol...

Ze was idd niet goed voorbereid op een groep die alles maar dan ook alles wilde delen. Dat was haar grote nadeel en daardoor werd ze ineens snel verdacht. Ik zie dat als iets dat ineens zo gebeurd is en wat is daar dan aan te doen? Dat verwacht je toch niet in dit spel? Ze heeft daar echt pech mee gehad m.i.
No Milk today???

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #139 Gepost op: 8-03-2012, 23:40:49 »
Ik vond het leukste en spannendste aan dit seizoen de WIDM-Pool... Ik heb continu uitzicht gehad op de overwinning en zal nu waarschijnlijk tot onderaan zakken, omdat ik alle finalekandidaten gehusseld had :P!

Ik wil wel even kwijt dat er op deze site veel betere potentiele mollen zitten dan er de laatste jaren inclusief dit jaar zijn geweest. De theorien en trucjes die hier worden bedacht zijn soms te gek voor worden en als je dat als mol in je acties kan verwerken dan zou het echt super gaaf worden.
Wat dat betreft is dat soms nog leuker dan de afleveringen zelf uitgezonderd de mooie beelden en de karaktertrekjes van de kandidaten en de mol.

Ik vind echter ook dat de mol door de regie veels te veel in het zadel wordt geholpen met een lift naar het vliegtuig, een oortje voor in het hofdi huis (waar zij indien de rest toch unaniem was geweest altijd rood had kunnen stemmen voor een 0 moment na 4 afleveringen) en alle voorkennis die de mol meekrijgt. Natuurlijk is het een lastige taak om een mol te zijn, maar hoe meer je een mol vertelt hoe minder een mol na hoeft te denken en hoe simpeler de molacties worden. Kokertjes ontlopen, woorden verkeerd lezen en dergelijke.
Daarnaast is het ook jammer dat het geld weinig waarde heeft voor bekende Nederlanders, waardoor het interessanter is ook verdacht te zijn dan opdrachten te laten slagen.

Kortom wat mij betreft mogen er in het concept wat dingen veranderd worden.

Om toch nog even terug te blikken op deze mol. Denk ik dat ze het gezien de omstandigheden wel goed gedaan heeft. Er had meer ingezeten, maar ze heeft het gedaan met de riemen die ze had. Ik vind Hadewych ook een superleuke winnaar al miste ik haar grapjes in de laatste uitzending.
En wat betreft volgend jaar geef de mol minder riemen om te roeien, want dan kunnen we eens de potentie van onze mollen zien in plaats van van de regie.

Oooh en alle mensen op het forum bedankt voor die leuke theorien, foto's, filmpjes en weet ik al wat niet meer. En hopelijk win ik volgend jaar wel de pool ;)!
Ananas