Auteur Topic: Aflevering 10 - Finale  (gelezen 130595 keer)

Offline Madrox

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #420 Gepost op: 18-03-2012, 18:18:26 »
Maar waarom is dat relevant? George is de mol van seizoen 3 en niet van latere seizoenen. Een molseizoen bestaat uit veel componenten, niet alleen uit de mol zelf. De kandidaten, de groepsdynamiek, de sfeer, de opdrachten, de locatie(s) van de opdrachten, het land/de landen, allemaal net zo belangrijk als de mol. Voor mij klopte dat allemaal in seizoen 3. Als de mol geweldig is, maar de groep/opdrachten/sfeer niet, dan kijk je er toch niet met veel plezier naar? "Oh ja, de mol was geweldig, maar ik heb me wel 9 afleveringen aan dit en dit geërgerd en eigenlijk was het stom".
En als de mol niet helemaal geweldig is, maar de rest wel, heb je het in ieder geval 9 afleveringen vaak wel leuk gehad. Dat laatste had ik met dit seizoen, alhoewel ik Anne-Marie helemaal niet zo slecht vond.

En slimmer of meer mol-ervaren? Ik denk wellicht het laatste.

Nee, oke. Laat ik het er maar op houden dat ik George alswel Anne-Marie niet de leukste mollen vond. Dat is slechts mijn mening. Misschien was George wel de beste, maar mijn toppers zijn Dennis, miloeska en nog een paar anderen. Stomweg omdat ik ze grappiger vond. Edo vond ik btw ook top als kandidaat, heerlijk die 1 op 1 gesprekjes van hem. En z heb je er nog wel een paar.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #421 Gepost op: 19-03-2012, 09:18:08 »
Misschien was George wel de beste, maar mijn toppers zijn Dennis, miloeska en nog een paar anderen. Stomweg omdat ik ze grappiger vond. Edo vond ik btw ook top als kandidaat, heerlijk die 1 op 1 gesprekjes van hem. En z heb je er nog wel een paar.
::rofl::
Serieus, Mollouska grappiger dan George??
Ofwel je hebt de reünie niet bekeken ofwel jij en ik hebben toch echt een héél andere definitie van 'grappig'..
Milou kan wat mij betreft hooguit als 'grappig' worden gezien door de double-bluff die ze met verve speelde (hoewel ik er geen seconde in getrapt ben helaas, ik vond er alleen niks aan persoonlijk maar dat is dan weer míjn mening  ;) ).
Op zichzelf droeg ze weinig tot niks grappigs bij aan de serie vond ik, afgezien van miss. haar misluke moppen act bij het echtpaar.

George daarentegen bracht zélf humor in de serie. Door zijn soms guitig ondeugende streken en de manier waarop hij zijn mede-kandidaten op de hak nam o.a..
Niemand heeft een gesprek met de Mol want dat ben ik..
'Ja dat was niemand, hoor..'  ::rofl::

Voor mij no contest at all.
Ieder zijn mening maar ik begin langzamerhand het idee te krijgen dat dit een beetje een 'kont tegen de krib' verhaal van jou wordt. Dat wil zeggen: 'Alleen omdat sommigen er zo over denken wil ik het tegenovergestelde beweren zonder met argumenten te komen' (vooral de vaagheid van het 'en nog een paar anderen'.. wie dan precies en waarom??).

Anyway, ieder zo zijn mening maar door de manier waarop je de jouwe presenteert begin ik wel te betwijfelen of je dit nou echt meent (door argumenten onderbouwd) of gewoon maar wat 'vindt'.  ::)
« Laatst bewerkt op: 19-03-2012, 09:38:47 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline GeorgeisdeMol

  • Forumlid
  • @GeorgeisdeMol (Twitter)
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #422 Gepost op: 19-03-2012, 13:31:08 »

Heb seizoen 3 nog even teruggekeken, en ik moet zeggen dat ik George helemaal niet zo'n geweldige mol vind.

Komaan, een beetje bijdehandte kandidaat had moeten herkennen dat iemand met schijnbare hoogtevrees en een bijna paniek aanval (trillende lippen..etc) dat gefaked MOET hebben, als diezelfde persoon met een redelijke lage hartslag en veel minder gestressed over een koordje boven een waterval "wandelt". Een kandidaat kan dit nml. niet verzinnen/faken, dat kan alleen een Mol doen, die weet wat er gaat komen en weet wanneer die wat gaat doen.
Hier had je George (bij de waterval, op dat koordje) als kandidaat kunnen wegstrepen.

Tip: Kijk de reünie aflevering van seizoen 3, is echt de moeite waard. George heeft bij 'de waterval/parallel opdracht' zijn best gedaan om de opdracht te laten mislukken door zijn hartslag omhoog te krijgen (snelle ademhaling, zie reünie). Het moest op angst lijken voor zijn medekandidaten. Die zijn er ook allemaal ingetrapt. Want niemand verdacht hem nog op dat moment (blijkbaar zag het er echt uit). Een aflevering later dachten een aantal kandidaten zelfs dat George naar huis zou gaan ;). Dat jij een andere voorkeur hebt wat betreft Mollen is alleen maar goed natuurlijk. Ik ben groot fan van de manier waarop George het spel speelde (dus niet echt objectief). Maar hé we kunnen niet allemaal GeorgeisdeMol op het forum/twitter zijn ;) haha. Fans van andere Mollen zijn dus welkom :P.

::rofl::
Serieus, Mollouska grappiger dan George??
Ofwel je hebt de reünie niet bekeken..().'

George daarentegen bracht zélf humor in de serie. Door zijn soms guitig ondeugende streken en de manier waarop hij zijn mede-kandidaten op de hak nam o.a..
Niemand heeft een gesprek met de Mol want dat ben ik..
'Ja dat was niemand, hoor..'  ::rofl::

Mee eens  ::tandpastasmiley::!

Offline Madrox

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #423 Gepost op: 21-03-2012, 17:18:15 »
::rofl::
Ieder zijn mening maar ik begin langzamerhand het idee te krijgen dat dit een beetje een 'kont tegen de krib' verhaal van jou wordt. Dat wil zeggen: 'Alleen omdat sommigen er zo over denken wil ik het tegenovergestelde beweren zonder met argumenten te komen' (vooral de vaagheid van het 'en nog een paar anderen'.. wie dan precies en waarom??).

Anyway, ieder zo zijn mening maar door de manier waarop je de jouwe presenteert begin ik wel te betwijfelen of je dit nou echt meent (door argumenten onderbouwd) of gewoon maar wat 'vindt'.  ::)
Iedereen heeft recht op zijn mening en ook de keus in hoeverre en/of die dat wil onderbouwen. Zo pak je mij aan over Milouske, en rept verder geen woord over Dennis bijv. Kortom, cherrypicking noem ik dat om mij eens.....ja wat?

Fijn voor jullie dat je George leuk vind, misschien wel de leukste. Mag ik daar anders over denken ?
Zoals ik de gehele groep van seizoen 3 niet zo leuk vond, bijv ?
Dank je.

Offline Lythianc

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Pieter-Jan is en blijft de echte mol!
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #424 Gepost op: 21-03-2012, 18:05:17 »
Iedereen heeft recht op zijn mening en ook de keus in hoeverre en/of die dat wil onderbouwen. Zo pak je mij aan over Milouske, en rept verder geen woord over Dennis bijv. Kortom, cherrypicking noem ik dat om mij eens.....ja wat?

Fijn voor jullie dat je George leuk vind, misschien wel de leukste. Mag ik daar anders over denken ?
Zoals ik de gehele groep van seizoen 3 niet zo leuk vond, bijv ?
Dank je.

Ik vond zelf seizoen 3 ook niet zo heel erg leuk. Ik vond dit seizoen vele malen leuker, alhoewel de mol zelf dit jaar niet echt bijzonder was. Of een seizoen leuk is hangt helemaal niet eens af van welke mol het leukste is, maar over alles in het algemeen; de kandidaten, de opdrachten, de landen en natuurlijk ook de molacties. Iedereen bepaald vor zichzelf wat leuk is en heeft ook gewoon recht op zijn eigen mening. Zo zullen er ook mensen zijn, die in tegenstelling tot ik, dit een vreselijk seizoen vonden of juist dat Anne-Marie een supermol was. Wat maakt het verder uit; Iedereen hier is fan van Wie is de Mol en daar draait het hier op het forum over. Niet over oeverloze discussies over wiens mening nou de juiste mening is.

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #425 Gepost op: 22-03-2012, 12:57:08 »
Ik vond zelf seizoen 3 ook niet zo heel erg leuk. Ik vond dit seizoen vele malen leuker...

Ik vermoed dat jij pas beginnen kijken bent naar WIDM tijdens één van de seizoenen met BN'ers. Is dit correct? Indien dit het geval is dan heb je waarschijnlijk een ander beeld van het programma gekregen door die 'WIDM light' zoals ik de series met BN'ers noem. Oorspronkelijk was de opzet van dit programma dat 10 mensen die elkaar niet kennen een groep moesten vormen en via opdrachten een mol moesten zien te ontmaskeren die geen gelegenheid over zou slaan om de boel te saboteren. Dit stond garant voor spanning, wrijving (door de botsende karakters) tussen de kandi's en authentieke emoties. Welnu, zowat elke component van de originele definitie van dit programma is ondertussen uitgehold. Er blijft nauwelijks nog iets over van wat ooit zo'n sterk format was.

Serie 3 is met een marathonlengte voorsprong het beste seizoen imo. Een geniale mol, sterke groep met bloedfanatieke kandidaten met interessante persoonlijkheden, meerdere fantastische opdrachten, een prachtige locatie (Portugal), Angela voelde zich nooit beter in haar vel als presentatrice, enz.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #426 Gepost op: 22-03-2012, 13:06:50 »
Iedereen heeft recht op zijn mening en ook de keus in hoeverre en/of die dat wil onderbouwen. Zo pak je mij aan over Milouske, en rept verder geen woord over Dennis bijv. Kortom, cherrypicking noem ik dat om mij eens.....ja wat?
Cherrypicking of cherrypopping betekent toch echt wat anders in slang dan wat je hier veronderstelt.  ::rofl::
Jíj stelt dat je Mollouska grappiger vond, ik ben het daar simpelweg niet mee eens.
Sterker nog ik denk dat er goede argumenten voor zijn dat niet te vinden.
Mijn punt was juist, het is een mening en niet meer dan dat. Jij gaat wel erg sterk in tegen mensen die niet jouw mening delen in jouw posts in dit topic vandaar dat ik er een opmerking over plaatste.
 ::)
Citaat
Fijn voor jullie dat je George leuk vindt, misschien wel de leukste. Mag ik daar anders over denken ?
Zoals ik de gehele groep van seizoen 3 niet zo leuk vond, bijv ?
Dank je.
Ja hoor jij bent onderhand absoluut duidelijk geweest over wat jij ervan vindt. ;)
Dat was ook precies mijn punt hier, namelijk het feit dat jij niet lijkt te accepteren dat anderen er een andere mening op na houden en het dus een zinloos welles-nietis wordt.

Van mij mag je alles vinden wat je wilt zolang het niet kwetsend bedoeld is naar mensen met een andere mening. Lang leve de vrijheid van meningsuiting.  ::ok::

Het is verder al een paar maal aan bod gebracht oa heel erg goed verwoord door Milk.  :)
Hoe je een seizoen beleeft heeft veel te maken met of je het op dat moment 'live' ziet, hoezeer je je erbij betrokken voelt, hoe de vorige mollen het gedaan hebben en wat je meeneemt in je perspectief van wat een mol wel of niet kan of zou moeten zijn etc.
Het is bijna onvermijdelijk dat mensen die de eerdere series nu pas zien er anders over denken dan mensen die alle series hebben gezien irl, met alle bijpassende verwachtingen gebaseerd op de voorgaande series aangaande wat een 'mol' zou moeten zijn etc. Dat wil dus duidelijk niet zeggen dat de mensen die vanaf het begin de serie volgen de huidige serie niet waarderen of juist ook de mol niet waarderen - Mol Anne-Marie bewees het tegenovergestelde wat je verder ook van haar of haar tactiek mag vinden, mijns inziens.  :)

@Lythianc
Een mening is per definitie subjectief.
De één heeft meer argumenten ervoor dan een ander, sommige zijn meer gestaafd door (aannemelijke) feiten, maar het blijft uiteindelijk iets subjectiefs.
Er is dus geen 'juiste mening' per definitie. Dat is een contradictio in terminis, gezien de subjectieve aard ervan.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Madrox

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #427 Gepost op: 23-03-2012, 11:40:21 »
Ik vermoed dat jij pas beginnen kijken bent naar WIDM tijdens één van de seizoenen met BN'ers. Is dit correct?
Durf ik niet te zeggen, volgens mij heb ik ook zonder BNérs gekeken, maarja het is alweer zo'n tijd terug. Pin me er niet op vast.

Citaat
Indien dit het geval is dan heb je waarschijnlijk een ander beeld van het programma gekregen door die 'WIDM light' zoals ik de series met BN'ers noem. Oorspronkelijk was de opzet van dit programma dat 10 mensen die elkaar niet kennen een groep moesten vormen en via opdrachten een mol moesten zien te ontmaskeren die geen gelegenheid over zou slaan om de boel te saboteren. Dit stond garant voor spanning, wrijving (door de botsende karakters) tussen de kandi's en authentieke emoties. Welnu, zowat elke component van de originele definitie van dit programma is ondertussen uitgehold. Er blijft nauwelijks nog iets over van wat ooit zo'n sterk format was.
Dat laat ik voor jouw rekening, mij trekt het juist wel aan dat er Bn'ers inzitten. Dat verhoogt iig de amusementswaarde daar
ze op het doek vaak leuker overkomen en losser.
Citaat
Serie 3 is met een marathonlengte voorsprong het beste seizoen imo. Een geniale mol, sterke groep met bloedfanatieke kandidaten met interessante persoonlijkheden, meerdere fantastische opdrachten, een prachtige locatie (Portugal), Angela voelde zich nooit beter in haar vel als presentatrice, enz.
Fanatiek waren ze zeker, het waren echter ook zwakke mollenjagers. En tja, je tas met pot achterlaten zodat er flink uit gegraaid kan worden is ook al niet bijster slim. Maar goed, ik snap wel het was pas het derde seizoen, kandidaten wisten waarschijnlijk niet dan de Mol dit soort streken kan en mag uithalen. Zowiezo vond ik het opzienbarende mollenactie, maar niet perse geweldig. Het werd hem gewoon in de schoot geworpen. Dat Angela een klik had met deze Mol valt idd wel op, het droop van de camera...hahaha.

Maar goed, ieder zijn meug. Ik word ergens op aangesproken omdat ik George niet zo'n geweldige mol vind en dan word ik daarop door meerderen aangesproken. Dat is prima, maar ga dan niet de boel omdraaien en zeggen dat ik ergens niet tegen kan; volgens mij geld dat andersom nml. ook gezien de uitgebreide discussie die daarop ontstaan is. Zowiezo kwam ik niet eens voor George hier, maar voor een opdracht. Alles is al gezegt en ik heb er dan ook niets meer aan toe te voegen.


« Laatst bewerkt op: 23-03-2012, 11:47:48 door Madrox »

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #428 Gepost op: 23-03-2012, 11:41:29 »
Wanneer gaan we het hier weer hebben over de finale van seizoen 12?
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Lythianc

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Pieter-Jan is en blijft de echte mol!
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #429 Gepost op: 23-03-2012, 13:52:33 »
Wanneer gaan we het hier weer hebben over de finale van seizoen 12?
Dat vind ik een heel slim idee! Er is immers nog genoeg van de finale nog onbesproken  ::bravo::

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #430 Gepost op: 23-03-2012, 18:06:25 »
Ik zit nog steeds met een groot  ??? over die laatste opdracht. Is niks over uitgelegd. Heeft de  :) wel gemold? Vond het zo raar.

Was het misschien doorgestoken kaart om toch nog de pot een beetje te spekken?

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #431 Gepost op: 23-03-2012, 18:10:15 »
Ik zit nog steeds met een groot  ??? over die laatste opdracht. Is niks over uitgelegd. Heeft de  :) wel gemold? Vond het zo raar.

Was het misschien doorgestoken kaart om toch nog de pot een beetje te spekken?

Precies!  ::ok::

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #432 Gepost op: 23-03-2012, 18:37:51 »
Ik denk dat de pot inderdaad in ieder geval nog een beetje gespekt is. Maar ik denk ook niet dat iemand ooit zal toegeven dat dat zo is. Dus met dit antwoord moet je het denk ik doen of voor altijd met de vraag blijven zitten  ;D
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #433 Gepost op: 23-03-2012, 21:04:23 »
Hebben we het nu weer over aflevering 10.
The British are not impressed.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #434 Gepost op: 24-03-2012, 11:17:22 »
Hebben we het nu weer over aflevering 10.

Goed, dan nog een opmerking over afl 10 of eigenlijk de gehele serie (misschien moet dit dan in widm 2012 maar dat laat ik aan de mods  ;) ). Voor mij is het de conclusie n.a.v. de 10e aflevering.

Na e.e.a. afwegen begrijp ik eigenlijk vooral niet waarom de productie een bepaalde interactie tussen bepaalde kandidaten niet voorzien heeft. Dat ze déze interactie (met extreme informatie uitwisseling lijkt het, op basis van met name hunches) niet voorzien hebben - los van de invloed van de kou / het samenhokken in IJsland, soit. Dat is nog wel te begrijpen.

Maar serieus, enkele weken van te voren beslis je dat AM de 'flamboyante' mol gaat zijn, tussen on-your-case mensen die zichzelf willen bewijzen zoals Liesbeth (als journaliste), Frits (als eerst deelnemend politicus die ook een bepaald imago hoog te houden heeft in de zin van kritische vragen stellen en zich niet voor schut te zetten), en ook mensen als Marit en Hadewych die allebei op persoonlijk vlak enorm gedreven waren niet 'af te gaan' en dus liever info deelden dan op persoonlijke titel wellicht verder te komen in deze serie (onder het mom: liever 'afgaan' door gezamenlijk goed te zitten dan in je up verkeerd te zitten - alleen al door de interviews die Marit voordien gaf kon je merken hoe zwaar het woog, en hoezeer ze niet af wilde gaan).

Begrijp me niet verkeerd ik denk niet dat álles voorzien had kunnen worden, daarvoor was deze dynamiek wel uniek. Maar deels wat mij betreft toch wel gezien de karakters die erbij betrokken zijn, en hun motieven. Dat is denk ik, zeker gezien de keuze van de flamboyante mol (nogmaals Anne-Marie:  ::bravo:: voor je rol!) die ook nog eens mager voorbereid en begeleid is lijkt het in de eerste periode tot het te laat was  ::) .. toch wel lastig te begrijpen..

Ik hoop echt dat de productie voor volgend jaar iets meer nadenkt over wat de invloed is van bepaalde groepsdynamica. Niet alles is te voorzien maar sommige dingen hadden deze serie, ongeacht improvisaties, wel degelijk voorkomen kunnen worden mijns inziens door de selectie van kandidaten en (het gebrek aan) voorbereiding van de Mol zoals die was.  :)
« Laatst bewerkt op: 24-03-2012, 11:22:06 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Luke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #435 Gepost op: 29-12-2012, 08:51:10 »
Leuk dat er allemaal meiden in de finale zitten. Helaas slechte mollenstreken.