Auteur Topic: [KANDIDAAT] Joep van Deudekom  (gelezen 33475 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [KANDIDAAT] Joep van Deudekom
« Reactie #20 Gepost op: 4-01-2013, 09:00:26 »
Waarom had joep zijn telefoon op zak?? moeten kandidaten die niet normaliter inleveren? zoiets werd ook al gesuggereerd in het busje, maar kreeg vervolgens geen aandacht... Ik vind het raar...

edit: zarayda zegt dat inderdaad, "die moesten we inleveren", waarop Tania antwoordt: "wanneer?" ..
vorig jaar hadden ze hem ook gewoon nog kan ik me herinneren uit de beelden rond Liesbeth haar verjaardag.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Joep van Deudekom
« Reactie #21 Gepost op: 4-01-2013, 09:10:35 »
Joep leek goed bezig te zijn met het winnen van vertrouwen (informatie willen delen, anderen een vrijstelling gunnen, als potbeheerder aangewezen worden). In de gaten houden dus die man.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [KANDIDAAT] Joep van Deudekom
« Reactie #22 Gepost op: 4-01-2013, 14:10:48 »
Heeft Joep nu het zelfde shirt aan tijdens de uitzending, als in zijn voorstel-stukje!  ::fluit::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Maarten.b

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Joep van Deudekom
« Reactie #23 Gepost op: 4-01-2013, 14:20:06 »
Heeft Joep nu het zelfde shirt aan tijdens de uitzending, als in zijn voorstel-stukje!  ::fluit::

Gooi jij je jas weg als hij nat is?

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [KANDIDAAT] Joep van Deudekom
« Reactie #24 Gepost op: 4-01-2013, 14:30:03 »
Gooi jij je jas weg als hij nat is?
Heb jij maar één t-shirt en ben jij maar één keer op tv geweest. De productie had uit duizenden stukken tv materiaal, fragmenten kunnen halen en Joep heeft neem ik aan meerdere t-shirts... Of het is een hint. ::joehoe::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Joep van Deudekom
« Reactie #25 Gepost op: 4-01-2013, 20:26:46 »
Twee jaar geleden schreef Joep deze column voor Televizier, getiteld "Wie was de Mol?"

Ik heb de column opgezocht omdat ik me er nog van kon herinneren dat hij zo'n grote molfan is. En in dat verband is het misschien raar dat hij verwacht dat een telefoon in een bus van een van de kandidaten is en ook op andere momenten wat naïef op me over kwam. (Uit de column blijkt dat het vooral zijn vrouw is die molloot is.)

Offline billyboem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Joep van Deudekom
« Reactie #26 Gepost op: 4-01-2013, 21:59:34 »
Ik vond de volgende uitspraak van Joep nogal verdacht:
"Ik zit in een heel ander spel, dat is duidelijk."
Grote ideeën beginnen met volkomen onrealistische gedachten.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Joep van Deudekom
« Reactie #27 Gepost op: 4-01-2013, 23:27:00 »
Ik heb de aflevering net nog een keer teruggekeken en die opmerking ook, bij het bungeejumpen... "Dit is de eerste keer dat ik blij ben met mijn nekhernia".
Waarom? Als je wel had willen springen, dan baal je juist van zo'n blessure. En als je bang bent, dan is dat al genoeg reden om af te haken en heb je die nekhernia niet nodig. De enige reden die ik kan bedenken waarom je er 'blij' mee zou zijn, is omdat het een mooi excuus is waarom je niet springt (als mol)
En dan nog die opmerking over zijn kinderen die hem een lafaard zullen vinden...

Verder viel me nog die uitspraak van de priester in de kerk op. "Joep denkt dat hij alles kan winnen" Voor iemand die denkt dat hij alles kan winnen, speelt hij het spel als kandidaat wel een beetje dom dan. En Joep is echt helemaal niet dom. Slimme man juist. Waardoor ook die opmerking over dat de plattegrond met straten tijdens de dropping weer extra opviel. "Daar heb je natuurlijk helemaal niks aan". Nee, natuurlijk niet. ;D

Let trouwens ook even op Joep tijdens de executie. Hij zit als enige te lachen als de groene schermen van Tania en Daniel getoond worden. Sympathiek, tuurlijk. Maar wel vreemd voor een kandidaat. Als kandidaat is elk groen scherm voor een ander, een stapje dichter bij jouw vertrek. Goed, nu speelt Joep natuurlijk al steeds de barmhartige samaritaan die de anderen alles gunt... maar het past niet echt in het beeld van iemand die denkt "dat 'ie alles kan winnen".

Kortom, ik blijf nog maar even bij Joep. Het enige dat me dwars zit is dat hij in de poll op de nl-site ook best verdacht wordt.




Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: [KANDIDAAT] Joep van Deudekom
« Reactie #28 Gepost op: 5-01-2013, 11:04:26 »
Ik heb de aflevering net nog een keer teruggekeken en die opmerking ook, bij het bungeejumpen... "Dit is de eerste keer dat ik blij ben met mijn nekhernia".
Waarom? Als je wel had willen springen, dan baal je juist van zo'n blessure. En als je bang bent, dan is dat al genoeg reden om af te haken en heb je die nekhernia niet nodig. De enige reden die ik kan bedenken waarom je er 'blij' mee zou zijn, is omdat het een mooi excuus is waarom je niet springt (als mol)
En dan nog die opmerking over zijn kinderen die hem een lafaard zullen vinden...

Verder viel me nog die uitspraak van de priester in de kerk op. "Joep denkt dat hij alles kan winnen" Voor iemand die denkt dat hij alles kan winnen, speelt hij het spel als kandidaat wel een beetje dom dan. En Joep is echt helemaal niet dom. Slimme man juist. Waardoor ook die opmerking over dat de plattegrond met straten tijdens de dropping weer extra opviel. "Daar heb je natuurlijk helemaal niks aan". Nee, natuurlijk niet. ;D

Let trouwens ook even op Joep tijdens de executie. Hij zit als enige te lachen als de groene schermen van Tania en Daniel getoond worden. Sympathiek, tuurlijk. Maar wel vreemd voor een kandidaat. Als kandidaat is elk groen scherm voor een ander, een stapje dichter bij jouw vertrek. Goed, nu speelt Joep natuurlijk al steeds de barmhartige samaritaan die de anderen alles gunt... maar het past niet echt in het beeld van iemand die denkt "dat 'ie alles kan winnen".

Kortom, ik blijf nog maar even bij Joep. Het enige dat me dwars zit is dat hij in de poll op de nl-site ook best verdacht wordt.






Volgens zei Joep dat hij blij was met zijn nekhernia omdat hij dacht dat iedereen dat wist, en daarom ook wist dat hij niet zou springen. Hij dacht dus even makkelijk een vrijstelling te winnen! Zou ik ook blij mee zijn  ;)

Verder ben ik het wel eens met je punten, Joep staat ook hoog op mijn lijstje.
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: [KANDIDAAT] Joep van Deudekom
« Reactie #29 Gepost op: 5-01-2013, 14:17:21 »


Kortom, ik blijf nog maar even bij Joep. Het enige dat me dwars zit is dat hij in de poll op de nl-site ook best verdacht wordt.





Als iemand op de NL.site erg verdacht wordt (of op Twitter), wil ik eigenlijk diegene ook meteen afschrijven...
No Milk today???

Offline Momfer de Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Joep van Deudekom
« Reactie #30 Gepost op: 6-01-2013, 06:01:13 »
Wat is het laatste wat Joep zegt tijdens de test? (na underachiever)
Ik versta er geen bal van en kan er ook niks van maken.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Joep van Deudekom
« Reactie #31 Gepost op: 6-01-2013, 09:38:10 »
Wat is het laatste wat Joep zegt tijdens de test? (na underachiever)
Ik versta er geen bal van en kan er ook niks van maken.

"Dus (daar sch..?) waar je kijkt van nou wie zou het kunnen zijn." Het stukje "daar sch..." kan ik ook niet verstaan. Misschien een half gemompelde "waarschijnlijk", al past dat niet in de zin.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Joep van Deudekom
« Reactie #32 Gepost op: 6-01-2013, 11:17:02 »
Ik versta: 'Dus dan ga je een beetje kijken van.. wie/die zou het kunnen zijn'
Waarschijnlijk  ::tandpastasmiley:: wilde hij één ding zeggen en veranderde hij de zin iets terwijl hij het al uitsprak. Maar inhoudelijk komt het op hetzelfde neer lijkt me.

Citaat
Waarom? Als je wel had willen springen, dan baal je juist van zo'n blessure. En als je bang bent, dan is dat al genoeg reden om af te haken en heb je die nekhernia niet nodig. De enige reden die ik kan bedenken waarom je er 'blij' mee zou zijn, is omdat het een mooi excuus is waarom je niet springt (als mol)
Mja waarom specifiek als Mol? Als kandidaat kan je daar toch evengoed opgelucht over zijn?
Dat waren er meerdere want meerdere mensen stonden niet te springen om te moeten springen.  :P

Ik zie eerlijk gezegd niets vreemds aan wat de priester zei ook. Het kan prima zijn dat Joep alles dénkt te kunnen winnen maar of dat ook zo is..?  ;D
Ik zou niet direct weten waarom dat een indicatie van molschap zou moeten zijn eigenlijk?
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Joep van Deudekom
« Reactie #33 Gepost op: 6-01-2013, 13:26:10 »

Ik zie eerlijk gezegd niets vreemds aan wat de priester zei ook.
Ik bedoel alleen dat ik Joep tot nu toe niet vind overkomen als erg fanatiek. Wat de priester zei was op zich niet raar, natuurlijk. Joep komt alleen zo niet over in afl. 1, met zijn 'Ja hoor, ik deel mijn informatie met iedereen' en 'Ik gun iedereen een vrijstelling'. En dat komt in Joeps geval ook niet omdat hij het programma niet goed kent (bedankt Heinz, voor die info ::ok::) of omdat hij niet slim genoeg is.
Ik ken hem natuurlijk ook niet persoonlijk, maar toch kwam zijn gedrag in afl. 1 op mij over als 'out of character'. Maar goed, we zullen zien hoe het in de komende afleveringen gaat. Als hij er in afl. 2 uitvliegt (zoals sommige mensen denken), dan is hij toch een stuk naïever dan ik hem inschat. ;)

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Joep van Deudekom
« Reactie #34 Gepost op: 6-01-2013, 22:31:28 »
Volgens mij was hij 'blij' met zijn nekhernia, omdat hij daarmee een goed excuus had om niet te springen. Anders moest hij toegeven dat hij te bang was (en zouden zijn kinderen uitgelachen worden op het schoolplein). Vervolgens gaf hij wel gewoon toe dat hij óók te bang was, maar volgens mij was het wel zo, als grap, bedoeld.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Siets95

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Joep van Deudekom
« Reactie #35 Gepost op: 7-01-2013, 15:04:00 »
"Dus (daar sch..?) waar je kijkt van nou wie zou het kunnen zijn." Het stukje "daar sch..." kan ik ook niet verstaan. Misschien een half gemompelde "waarschijnlijk", al past dat niet in de zin.

Het lijkt er een beetje op alsof er iets tussenuit geknipt is..

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Joep van Deudekom
« Reactie #36 Gepost op: 8-01-2013, 11:41:09 »
Wekelijkse column van Joep bij Giel op 3fm over Wie is de Mol.

http://giel.vara.nl/media/202710

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Joep van Deudekom
« Reactie #37 Gepost op: 8-01-2013, 12:20:52 »
Grandioze column! ::rofl::

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Joep van Deudekom
« Reactie #38 Gepost op: 8-01-2013, 12:22:00 »
Oke , wie maakt een transcript  :P.

Offline BurningHorizons

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mole Mole Mole!!!
Re: [KANDIDAAT] Joep van Deudekom
« Reactie #39 Gepost op: 8-01-2013, 14:26:51 »
Ik  ;D ::vergroot::

Citaat
Ja, beste luisteraars!

Hier tegenover u zit een ander mens, een beter mens, een mooier mens, en niet door het nieuwe jaar of omdat ik allemaal goede voornemens heb of omdat god aan mij verschenen is, nee...Ik doe namelijk mee aan Wie Is De Mol!

Sinds donderdag verkeer ik in een heel ander universum,[verhaspeling "ik..."]  ineens heb ik honderden volgers op Twitter erbij, zelfs in mijn eigen familie ben ik in status gestegen, mijn eigen kinderen hoor ik bijna hardop denken: "Ja pap, leuk dat je wel eens bij Paul de Leeuw je grapjes staat te ventileren maar nu hoor je d'r pas echt bij!"

Op straat wordt het zelfs 'unheimlich', alsof iedereen naar je kijkt, maar niet kijkt van "Hey!Kijk!Een BN'er!" of "Hey! Kijk! Daar heb je Joep!" Nee,ze kijken alsof ze door je heen willen kijken,alsof ze zouden kunnen zien of je de Mol bent, met zo'n merkwaardige spiedende blik!
Ineens ontvang ik raadselachtige glimlachjes van wildvreemde vrouwen, zijn er mensen met een peuk in hun mond, die 'm met hun vingers in mijn borst priemen en zeggen "Hey! ben jij de Mol, mag je zekker niet zeggen hè!?"

Soms [verhaspeling "mag"] krijg ik van een, [verhaspeling "..."] alleen een afstand een soort samenzweerderige blik, zo van, "Ja, ik weet wel dat jíj de Mol bent! Maar wees gerust ik hou mijn mondje dicht"

Het lijkt alsof alleen de nabijheid van iemand die de Mol zou kunnen zijn, voor mensen al bijzonder is, het mysterie dat ze daar even dichtbij konden zijn, en dat ze dat aan konden raken.

Jomanda had ingestraald water en ik ben ineens een soort ingestraalde Mol-messias!

Ik snap ineens hoe Christus zich gevoeld moet hebben;

'Is hij écht de verlosser?', moeten de mensen allemaal om hem heen gedacht hebben, 'Is hij écht gezonden door God'.

Ineens snap ik de megalomaangheid van Peter R. de Vries! Ik snap ineens het aureool dat om het hoofd van Sven Kockelman hangt! Ik snap ineens waarom Jan Smit dacht dat 'ie kon acteren!

Giel die in het 'Glazen Huis'al vastend 12 miljoen ophaalt! Ineens begrijp ik waarom 'ie zo'n waanzinnig, veel te knappe vriendin heeft; Macht erotiseert!

Maar dat valt in het niet bij het meedoen aan Wie Is De Mol. Mijn kapsel heeft inmiddels wel '500 Tinten Grijs'. Die aanbiddende aandacht, het doet iets met je. Het merkwaardige is doordat mensen je ineens een bijzondere eigenschap toedichten, word je ook écht bijzonderder!

Het is een soort aandachts placebo; een soort placebo pilletje krijgt echt werking omdat iemand in dat pilletje gelooft. Ik, ik voel ook dat ik die bijzondere gave ontwikkel, omdat mensen om mij heen denken dat ik die heb.

Ik snap ineens religie; als je maar met genoeg mensen gelooft dat iemand bijzonder is, dan wordt 'ie ook bijzonder!
Tegen de Paus hebben ze ook, net als tegen de Mol, ook gewoon maar gezegd: "Hey! Jíj bent 'm!"

Maar het feit dat [verhaspeling] u mijn stem nu hoort, de stem van iemand die de Mol zou kunnen zijn, dat heeft al een zalvende werking op u, of u wil(t) of niet!

En het leuke is, het maakt in feite niet uit wat je doet tijdens de Mol, als je in de uitzending iets slims doet dan denken mensen dat je de Mol bent omdat je iets slims doet maar als je ook, als je ook iets heel doms doet omdat je gewoon, zoals ik, een hele opdracht niet begrijpt, dan denken de mensen juist dat je de Mol bent.

En ook als je niks opvallends doet, ja dan ben je wel héél verdacht en zelfs als je heel verdacht zit te mollen dan doe je dat omdat, [verhaspeling "men..."] zodat de mensen denken dat je de Mol bent omdat je expres zo doet zodat de mensen zullen denken dat je de Mol wel niet zou zijn, want die zou nooit opvallend zitten mollen.

En het feit dat ik dit nu allemaal vertel zal voor vele de definitieve bevestiging zijn dat ik de Mol ben, want anders zou ik dit natuurlijk nooit doen; of andersom!

En als je alle eerste letters van elke zin van deze column achter elkaar zet is er een aanwijzing! Ook op de webcam is er op de achtergrond een aanwijzing te zien en ondanks dat u dat allemaal wel begrijpt dat dit een grap is zullen d'r mensen zijn die dit tóch gaan uitzoeken, want je weet maar nooit!

Heerlijk!!!

Wat een goed begin van 2013!!!