Auteur Topic: [KANDIDAAT] Joep van Deudekom  (gelezen 33477 keer)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Joep van Deudekom
« Reactie #60 Gepost op: 9-01-2013, 16:36:45 »
Vorig seizoen waren er toch diverse kandidaten die Anne-Marie al kenden en haar snel doorhadden omdat ze zo anders deed dan normaal? I.i.g. Marit kende haar al geloof ik.
Klopt. Maar dat vormde ook meteen de kern van het probleem waarom er in zo'n vroeg stadium vrij veel mensen haar verdachten.
Voor een Mol geeft dit bijzonder weinig speelruimte.

Dus ik denk dat het wenselijker is deze situatie niet voorkomt of iig niet in de mate van vorig jaar.
Natuurlijk kan je het niet helemaal voorkomen omdat veel mensen in het entertainment wereldje elkaar kennen of wel eens samengewerkt hebben. Toch denk ik dat de productie er alerter op is geworden sinds vorig jaar om een herhaling daarvan te voorkomen.(Als ze verstandig zijn, doen ze dat wel iig).
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: [KANDIDAAT] Joep van Deudekom
« Reactie #61 Gepost op: 9-01-2013, 18:40:01 »
Niet zo hè :p!!!

Ah nee joh, ik bedoel er niks slechts mee  :-[
Ik vind ons molloten gewoon best wel grappig af en toe ^^!
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Joep van Deudekom
« Reactie #62 Gepost op: 9-01-2013, 21:10:11 »
Begrijp ik nou goed uit het bonusfilmpje van vanmiddag dat Joep nep reageerde op zijn groene scherm? In dat geval hebben ze dat uit de aflevering geknipt, verdacht  ::vergroot:: .

Nee, ging niet over een groen scherm voor Joep zelf, maar zijn reactie tijdens de executie op de schermen van de anderen. En dat zit gewoon in de uitzending. Was mij ook al opgevallen dat hij daar niet erg kandidaats lijkt te reageren.


Let trouwens ook even op Joep tijdens de executie. Hij zit als enige te lachen als de groene schermen van Tania en Daniel getoond worden. Sympathiek, tuurlijk. Maar wel vreemd voor een kandidaat. Als kandidaat is elk groen scherm voor een ander, een stapje dichter bij jouw vertrek.
Meestal zie je de andere kandidaten iemand anders wel feliciteren met een groen scherm (klopje op de schouder of zo), maar als ze zelf nog niet aan de beurt geweest zijn, blijft hun blik vrij strak, aangezien ze zelf nog moeten en de kans dat ze zelf moeten vertrekken alleen maar groter is geworden.

Nu kan het gedrag van Joep natuurlijk verschillende dingen betekenen:
- Joep is altijd relaxed en kent überhaupt geen zenuwen
- Men heeft de executie al een paar keer opgenomen en Joep kan als enige geen spanning acteren
- Joep wil eigenlijk liever naar huis
- Joep heeft al een groen scherm gekregen (vóór Tania), maar dat is om onverklaarbare redenen niet uitgezonden
- Joep is de mol

Geen idee of de reden hier tussen staat, maar zijn gebrek aan zenuwen viel m.i. wel degelijk op in de uitzending.


Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Joep van Deudekom
« Reactie #63 Gepost op: 9-01-2013, 21:14:51 »
Trouwens, het feit dat men nu dit filmpje naar buiten brengt, waarin Tim de reactie van Joep bespreekt, doet mij weer ernstig twijfelen aan Joep als mol.

Ik ga er altijd van uit dat de productie de verdachte momenten van de mol nooit benadrukt in de montage e.d., terwijl die van de gewone kandidaten juist vaak herhaald of van commentaar (uit biechts) wordt voorzien.

Met dit filmpje benadrukken ze toch Joeps gedrag, terwijl ik dat niet verwacht als hij de mol zou zijn.

 :-\\

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Joep van Deudekom
« Reactie #64 Gepost op: 9-01-2013, 21:17:58 »
De vraag is inderdaad waarom de productie Joep via deze weg verdacht maakt. Het is namelijk wel raar dat hij geen zenuwen toont.. De productie had dit gemakkelijk weg kunnen laten.

Het doet Joep op mijn lijstje wel zakken, maar het zou net zo goed gewoon een keihard rookgordijn of keiharde bluf kunnen zijn.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Joep van Deudekom
« Reactie #65 Gepost op: 9-01-2013, 22:31:33 »
De vraag is inderdaad waarom de productie Joep via deze weg verdacht maakt. Het is namelijk wel raar dat hij geen zenuwen toont.. De productie had dit gemakkelijk weg kunnen laten.

Het doet Joep op mijn lijstje wel zakken, maar het zou net zo goed gewoon een keihard rookgordijn of keiharde bluf kunnen zijn.
Nja ik vind geen zenuwen tonen juist eerder onmols dan mols eerlijk gezegd.
Precies één van de redenen wat me dwarszat bij Tim als evt. Mol. Je gaat je als mol toch niet op die manier weggeven? Ik zou er iig sws niet van uitgaan dat kandidaten dan wel verder zullen denken en het als double bluff zien oid.

In principe speel je als Mol mi gewoon dat je doodzenuwachtig bent anders val je veel te sterk op.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Joep van Deudekom
« Reactie #66 Gepost op: 9-01-2013, 22:47:24 »
Op zich eens met je argument, Supernova. De mol zal altijd doen alsof hij zenuwachtig is.

Maar bij Joep ligt het in dit geval iets genuanceerder dan ik het hierboven beschreef. Wachtend op het scherm lijkt hij net zo gespannen als de rest, maar het gaat meer op het moment net nadat de schermen getoond zijn.
Ach, het blijft ook maar een indruk. Op zich is het natuurlijk ook helemaal geen slechte eigenschap als mens dat je blij kunt zijn voor een ander. :P

Maar aan de andere kant is onze opdracht op dit forum natuurlijk ook om álles te zien en álles uitvoerig te bespreken.  8) ::rofl::

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Joep van Deudekom
« Reactie #67 Gepost op: 10-01-2013, 13:30:01 »
Heel veel mensen lachen van de zenuwen... ;)

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Joep van Deudekom
« Reactie #68 Gepost op: 10-01-2013, 14:49:51 »
Heel veel mensen lachen van de zenuwen... ;)

En het kan de tweede of derde opname zijn...
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline K@ren

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Joep van Deudekom
« Reactie #69 Gepost op: 10-01-2013, 18:32:46 »
Kees Tol zat in de Coen&Sander-show. Daarin vertelde hij dat Joep zich uitgebreidt voorbereidt had en alle kandidaten al gegoogled had en gescreend had voor informatie bij de test. Ik denk dus niet dat Joep de mol kan zijn, want de mol heeft daar geen baat bij (De mo l gaat nooit naar huis immers)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [KANDIDAAT] Joep van Deudekom
« Reactie #70 Gepost op: 10-01-2013, 18:34:39 »
Kees Tol zat in de Coen&Sander-show. Daarin vertelde hij dat Joep zich uitgebreidt voorbereidt had en alle kandidaten al gegoogled had en gescreend had voor informatie bij de test. Ik denk dus niet dat Joep de mol kan zijn, want de mol heeft daar geen baat bij (De mo l gaat nooit naar huis immers)
Hij heeft er wel baat bij dat mensen dit soort conclusies trekken ;)
Waarom kan je toch alles op twee manieren opvatten :-X
...óf niet!

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [KANDIDAAT] Joep van Deudekom
« Reactie #71 Gepost op: 10-01-2013, 21:38:47 »
Men is zo bezig met het spel analyseren dat ik de eerste ben die deze topic opentrekt na aflevering 2? Wauw.

Hoe dan ook, Joep was echt een toffe gozer in het spel, deed goed mee, was absoluut niet aan het mollen wat mij betreft. Voegde echt iets toe aan WIDM 13. Balen dat hij niet meer mag meedoen. :\'(

Bedankt Joep, voor je deelname.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Joep van Deudekom
« Reactie #72 Gepost op: 10-01-2013, 21:58:43 »
Tja niet echt onverwachts wat mij betreft.
Eigenlijk bevestigde het feit dat hij eerder deze week zijn Mol column schreef mijn vermoeden dat hij één van de vroege afvallers zou zijn en aangezien Janine volgende week de afvaller zal zijn (mogen we aannemen) werd hij de afvaller van deze week.

Ik had het hem wel gegund om verder te komen al is het me wel een raadsel waarom hij dingen als 'het was een goede redenering' bleef zeggen op momenten dat dit mijns inziens duidelijk niet het geval was.  :P
Maar goed zelfs de best bedachte en onderbouwde redenering kan fout zijn als je foutieve aannames doet, uiteraard. Hoe dan ook, blij dat hij genoten heeft en het was een leuke en sympathieke kandidaat.  ::ok::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [KANDIDAAT] Joep van Deudekom
« Reactie #73 Gepost op: 10-01-2013, 22:00:18 »
Joep, jammer dat je er maar zo kort van hem mogen genieten ::zwaai::

je was mijn schot voor de boeg. ::zwaai::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Joep van Deudekom
« Reactie #74 Gepost op: 10-01-2013, 22:02:25 »
Erg jammer. ::joehoe::

Offline BurningHorizons

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mole Mole Mole!!!
Re: [KANDIDAAT] Joep van Deudekom
« Reactie #75 Gepost op: 10-01-2013, 22:03:53 »
Daar gaat mijn schot voor de boeg!
Helaas! had me erg verheugd op zijn deelname!
Voor niets dat transcript gemaakt haha...

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [KANDIDAAT] Joep van Deudekom
« Reactie #76 Gepost op: 10-01-2013, 22:27:20 »
Heel jammer, je was een topkandidaat die het spel goed leek te doorzien.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [KANDIDAAT] Joep van Deudekom
« Reactie #77 Gepost op: 10-01-2013, 22:31:49 »
Heeft hij zijn verhaal over het gestolen geld eigenlijk met iemand gedeeld?
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Ralph21

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Joep van Deudekom
« Reactie #78 Gepost op: 10-01-2013, 22:40:41 »
Jammer, had Joep er graag nog een paar afleveringen bijgehad.
Dat hij de mol niet was stond eigenlijk al vast omdat Ewout op Joep zat en eruit vloog en dus was een vroege exit voor Joep ook wel te verwachten. Maar daardoor niet minder jammer.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Joep van Deudekom
« Reactie #79 Gepost op: 10-01-2013, 22:43:32 »
Ja heel jammer Joep  ::joehoe:: Ik had je graag tot en met de finale erbij gezien.