Auteur Topic: Aflevering 2  (gelezen 95261 keer)

Offline Kristel1976

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Oppermolloot
Re: Aflevering 2
« Reactie #40 Gepost op: 10-01-2013, 21:45:05 »
Trouwens, wat was het nummer van de stoel die ineens vlak bij (ik dacht) Paulien of Tania, in beeld was? Het was een gele cirkel met een getal erin. Het was een halve seconde scherp, en daarna stelde de camera scherp op de groep waarna het getal onscherp werd.

Ik dacht namelijk weer 82 te zien.
Neen, dat was 32...

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #41 Gepost op: 10-01-2013, 21:45:21 »
Er moet iets achter zitten.Zag ik het getal 29 opduiken ?
Daniël geboren op 29 juni ... Tunneltje

Offline Newlocetetie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #42 Gepost op: 10-01-2013, 21:45:52 »
Ik heb zo een voor gevoel dat er een tunnelvisie naar Tim aan gaat komen voor me hij heeft zich vandaag wel heel erg verdacht gemaakt, en gelukkig ben ik nog net van Mol gewisselt.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #43 Gepost op: 10-01-2013, 21:46:14 »
Het is dat Carolien trouwens 1000 euro pakte, maar ze had in beide opdrachten de porto in handen en zorgde dat ze als laatste overbleef bij de lasers. Typisch mols, maar 1000 euro pakken niet. Haar schrijf ik dus even af..

Inderdaad ... maar anderszijds zou het zo kunnen zijn dat ze even de held wilde spelen, aangezien het toch maar om 1000 euro ging. Ook weer heel toevallig dat net zij ook weer de jokers zag ... of wist ze dat ze dr lagen?

Offline Delliana

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #44 Gepost op: 10-01-2013, 21:47:37 »
Titel Spiegelbeeld.
Zarayda zat op stoel 28. Spiegelbeeld van 82.
Jaartal 82 was vorige week in beeld.
Zou het kloppen?  ::rofl::

Tot zover zit je goed hoor. Want het klopt wel namelijk.
Niets is wat het lijkt!!!

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #45 Gepost op: 10-01-2013, 21:50:26 »
Ik stap in de Paulien tunnel!
Meteen maar dan ook metéén af bij de laseropdracht,
Sleutelpositie bij opdracht 2, niet echt fanatiek bij de derde opdracht.
En haar reactie toen ze haar groene scherm kreeg  ::vergroot::
Molletje!
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline _Mol_

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #46 Gepost op: 10-01-2013, 21:51:39 »
Carolien: ''en ik ben ook niet de mol''

Titel: spiegelbeeld.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #47 Gepost op: 10-01-2013, 21:53:04 »
Ik stap in de Paulien tunnel!
Meteen maar dan ook metéén af bij de laseropdracht,
Sleutelpositie bij opdracht 2, niet echt fanatiek bij de derde opdracht.
En haar reactie toen ze haar groene scherm kreeg  ::vergroot::
Molletje!

Geen gekke gedachte hoor, maar ik hoop toch op een iets minder saaie - ik laat me gewoon steeds uitschakelen - Mol

Offline Magic0loc0

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #48 Gepost op: 10-01-2013, 21:53:12 »
Tijdens de dictee-opdracht gelet op de groep van drie die schreven?
Op één van de blaadjes stond toen omcirkeld bovenaan heel duidelijk EK = IK.
Dat is toch wel een logische vertaling, waarom zou je bovendien juist dit erboven zetten?
Is de mol rond het EK jarig geweest? Iets met initialen EK?

Bij de lasers zou ik als mol voor de Jokers gaan, omdat dat een mol die toch niet nodig heeft. Klinkt niet logisch? Mensen verdenken je niet zo snel: "Oh een mol heeft toch geen jokers nodig, dus als ie ze pakt is ie niet de mol". De mol kon natuurlijk gewoon ook snel afgaan bij alle opdrachten, of niet Paulien?

De laatste opdracht zei Tim de hele tijd "naar rechts, naar rechts" tegen Kees geloof ik. Moest Kees niet juist naar links. Kan dat ik verkeerd gekeken heb.

Mijn mol voor nu is toch Daniël. Hij opende zijn 2 enveloppen wel en heeft makkelijk een 250 briefje weg kunnen gooien bij wijze van. Dan zou het getal precies op 2000 komen ook.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #49 Gepost op: 10-01-2013, 21:53:26 »
Carolien: ''en ik ben ook niet de mol''

Titel: spiegelbeeld.

eh .. dus?

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 2
« Reactie #50 Gepost op: 10-01-2013, 21:53:53 »
Inderdaad ... maar anderszijds zou het zo kunnen zijn dat ze even de held wilde spelen, aangezien het toch maar om 1000 euro ging. Ook weer heel toevallig dat net zij ook weer de jokers zag ... of wist ze dat ze dr lagen?
Ja de held is de mol zou hier nog op kunnen gaan, maar 1000 euro vind ik al best veel voor een mol. Een mol zou voor t vertrouwen max. een paar 100tjes op moeten halen. Carolien had echt alle ideale omstandigheden die je als mol wenst (alleen over, porto etc etc.) om de opdracht te doen mislukken. Of ze moet geweten hebben dat de pot weer leeggetrokken gaat worden later?

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #51 Gepost op: 10-01-2013, 21:54:08 »
Carolien: ''en ik ben ook niet de mol''

Titel: spiegelbeeld.
Goed gevonden! ::ok::

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #52 Gepost op: 10-01-2013, 21:55:49 »
Goed gevonden! ::ok::

wie kan 'm even uitleggen  ???

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #53 Gepost op: 10-01-2013, 21:56:13 »
Het was Paulien die in een biecht zei van met een v te willen schrijven, terwijl Joep had gezegd dat het met een f was.

Inderdaad, daarom heb ik er bij het controleren op gelet. Ook zijn er een aantal zinnen foutloos, en anderen met 4-5 fouten..? Weinig actie in de opdracht, maar ik denk dat er wel dingen uit te halen zijn.

Paulien was onhandig in de eerste opdracht, mogelijk gemold in de tweede opdracht, en als enige neergeschoten in de derde.. Qua molscore komt zij er dus goed uit. Carolien, Tim en Kees hebben de eerste opdracht behoorlijk bijgedragen (ieder een laser "opgelost"). De laatste opdracht kan ik mij minder goed herinneren, maar hier is veel geld opgehaald. Leuk materiaal in ieder geval!

Offline DevinHillenius

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #54 Gepost op: 10-01-2013, 21:56:23 »
Geweldige aflevering weer, heb wel iets gevonden dat mij vreemd lijkt..

Rond 35:40, als Joep met de dames gaat praten over wie ze verdenken. Zegt Carolien: 'Ik verdenk er negen.'.
Dat wil dus eigenlijk zeggen dat ze alle negen kandidaten verdenkt, en dus ook zichzelf.. En wie verdenkt zichzelf? Juist ja, dat is de mol!

Voor de rest vond ik Tim en Daniel zich deze aflevering opvallend uitsloven, komt dit omdat het van die leuke en spannende opdrachten zijn of
willen ze niet verdacht overkomen?

Offline Betty-Boop

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Little Betty Boop
Re: Aflevering 2
« Reactie #55 Gepost op: 10-01-2013, 21:56:35 »
Zarayda, Tim en Tania zijn bij mij verdacht. Ik ga dit jaar hopelijk niet in een tunnel.

Zarayda door de shots van afl 1. En ze werd bij t laseren snel afgeschoten.
Tania is veel op de achtergrond en bezig met verbonden. Moldagboek: 'iedereen sluit verbonden maar de vraag is of ik er aan mee doe'
Tim wist de laseropdracht wel heelgoed door te komen. Hij werd makkelijk afgeschoten. Hij kon makkelijk geld jatten bij de goudmijn en hij wist t gedicht snel op te schrijven..

Op naar de volgende aflevering
By Liin

Offline .Mara.

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #56 Gepost op: 10-01-2013, 21:56:53 »
wie kan 'm even uitleggen  ???
Los van of ik het ermee eens ben: Niet de Mol. Spiegelbeeld: Wel de Mol.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #57 Gepost op: 10-01-2013, 21:58:38 »
Ja de held is de mol zou hier nog op kunnen gaan, maar 1000 euro vind ik al best veel voor een mol. Een mol zou voor t vertrouwen max. een paar 100tjes op moeten halen. Carolien had echt alle ideale omstandigheden die je als mol wenst (alleen over, porto etc etc.) om de opdracht te doen mislukken. Of ze moet geweten hebben dat de pot weer leeggetrokken gaat worden later?

Maar je kan ook weer andersom redeneren: iedereen die haar verdacht zou denken: Die zit in zo'n goede positie, als ze dit nu niet verpest dan is ze gewoon niet de Mol. En dan is ze 't toch. Nou ja, ik probeer ook een beetje in mn eigen tunneltje te praten. 't Is trouwens wel precies de reden waarom ze bij mij nu niet meer op 1 maar op 2 staat.

Offline Delliana

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #58 Gepost op: 10-01-2013, 22:01:31 »

Is de mol rond het EK jarig geweest? Iets met initialen EK?



28 juni was de halve finale
 28=82. in afl spiegelbeeld
Niets is wat het lijkt!!!

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #59 Gepost op: 10-01-2013, 22:02:16 »
Wat een aflevering weer, een om eens goed terug te kijken en te analyseren. Jammer dat Joep eruit ligt. Wat gingen er trouwens veel mensen voor Janine in de test..
Ik krijg sterk de indruk dat dit gemanipuleerd is.
Er is verder niets in de aflevering gezegd waaruit bleek dat mensen haar enorm verdacht vonden..
Je hoorde ook de verdere redenatie niet alleen de naam, dus een makkelijke suggestie mi.

Ik vond het dictee wel een beetje saai hoor. Hadden ze best wat korter kunnen monteren. :P
Mee eens.  ::rofl::
Vond dat in zijn geheel uitzenden ook wat onnodig nam veel van de actie weg.
Had even het gevoel naar het Nationaal Dictee van de Nederlandse Taal te zitten kijken.  :P
« Laatst bewerkt op: 10-01-2013, 22:03:57 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)