Auteur Topic: keuze bestemmingen  (gelezen 29679 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: keuze bestemmingen
« Reactie #40 Gepost op: 9-08-2013, 21:38:11 »
Ik hoop stiekem op Azië, met als leukste opties:
- Zuid-Korea
- China
- India
- Vietnam

Vietnam is erg rijk aan geschiedenis en India en China hebben een hele opvallende eigen cultuur, vandaar ;).

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline BlijBlijBlij

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Blijste Molloot!
Re: keuze bestemmingen
« Reactie #41 Gepost op: 10-08-2013, 09:02:59 »
Wow, er wordt meteen gespeculeerd over het land! Geweldig, speculeren over het nieuwe molland is gewoon echt topsport hè... ::rofl::

Maar even serieus: ik weet niet of de redactie spreekt van Midden- én Zuid-Amerika (zeg maar Latijns-Amerika) of alleen van Zuid-Amerika. Want als ze van Midden- én Zuid-Amerika spreken, zijn ze daar in 2011 nog geweest met El Salvador en Nicaragua. Die landen hebben cultureel ook meer met Zuid-Amerika gemeen dan met Noord-Amerika. In de pers is destijds zelfs gesproken van het "Zuid-Amerikaanse El Salvador", terwijl dat toch echt in Midden-Amerika ligt!

Maar inderdaad, ik denk dat we het er in ieder geval over eens zijn dat ze komend jaar voor 'absoluut Zuid-Amerika' zullen gaan (dus niet Midden-Amerika). En ik heb het idee (kan fout zijn natuurlijk) dat toch Brazilië het Molland van 2014 zal zijn. Art heeft in de periode waarin ongeveer de periodes zijn deze tweet neergezet. Hij heeft het daar over Portugal. En welk Zuid-Amerikaanse land is Portugees (qua taal en voormalige kolonie)? Inderdaad!
Bovendien vertelt Jorina Veldhuizen hier dat Art verteld heeft dat ze in Brazilië bezig zijn met opnames. Dat slaat nergens op, want informatie over WIDM wordt normaliter niet vrijgegeven, maar zelf vermoed ik dat ALS dit waar is, het misschien wel te maken zou kunnen hebben met een locatiebezoek/repetitie ten voorbereiding van WIDM (anders zou Art ook niet op de molfandag zijn geweest).

Het slaat natuurlijk helemaal nergens op, maar goed... ik zeg het maar. In ieder geval lijkt Brazilië me echt een fantastisch molland, omdat het zo divers is. De regenwouden van de Amazone, de prachtige kustlijnen en de grote steden zullen voor hele afwisselende omgevingen zorgen. En dan de bevolking die zo vriendelijk en open is! Brazilië lijkt mij werkelijk perfect voor WIDM!
« Laatst bewerkt op: 10-08-2013, 09:07:46 door IschaBijl »
Ik ben toch zo BLIJ vandaag... :D

Offline BlijBlijBlij

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Blijste Molloot!
Re: keuze bestemmingen
« Reactie #42 Gepost op: 10-08-2013, 09:31:28 »
Nieuw-Zeeland (rot-eind vliegen, maar zoo geschikt denk ik)

Ach goh, dertig uurtjes enkele reis (overstaptijden niet meegerekend)... op tv knip je dat zo weg! ::rofl::
Geintje natuurlijk, want ik heb die reis zelf een keer gemaakt en het was echt een he-le lan-ge zit! Ik heb nu al medelijden met degene die als eerste afvalt in een Nieuw-Zeeland reeks! Je bent in de praktijk toch wel 3 dagen onderweg en dan kun je na 2 daagjes Auckland alweer terug naar Nederland! Dus 2 dagen daar op totaal 6 dagen in het vliegtuig (heen en terug). Dat lijkt me echt vreselijk...

Maar ik heb hierover wel al contact gehad met AVRO en IDTV. Van de AVRO heb ik doorgekregen dat Nieuw-Zeeland "inderdaad een schitterend en erg geschikt land" en IDTV zegt te hopen daar nog een keer met de serie naartoe te kunnen gaan. Maar ook dat er "echter best wat productionele haken en ogen" aan zitten. En dat zal dan dus misschien inderdaad ook te maken hebben met de lange reis erheen. Ik verwacht Nieuw-Zeeland dan ook niet voor 2014, maar in de jubileumserie van 2015 (vijftiende seizoen!) zie ik het zomaar gebeuren!!! ::jaja::
Ik ben er destijds vijf weken geweest, veel rondgetrokken en heb me geen moment verveeld. Een opnameperiode van (slechts) 2,5 week moet dan ook wel echt een piece of cake zijn zonder halverwege naar een ander land door te reizen.

Ik denk dat het misschien 't leukst is, als ze de finale van die serie op Antarctica doen! Je kunt vanuit Nieuw-Zeeland naar de Rosszee en het aangrenzende Transantarctisch Gebergte gaan, een gebied dat ook door Nieuw-Zeeland geclaimd is. Wat dat betreft zou het dus prima aanknopingspunten hebben. De ontknoping zou dan eigenlijk op de Zuidpool moeten gebeuren. De vlaggen die daar wapperen lijken me zo mooi voor een televisieprogramma dat zich over de hele wereld afspeelt! En vanaf dat moment echt, want als het programma alleen nog maar dat ene keertje naar Antarctica gaat, is onze Nederlandse versie de eerste Mol ter wereld die zich op alle zeven continenten van de wereld heeft afgespeeld! Een historisch moment zou dat zijn...

Dat laatste zorgt er al voor dat Amerika is uitgesloten. Hoe jammer dat ook is.

Weet je dat zeker? Ik bedoel: Bassie en Adriaan hebben destijds ook gewoon met hun eigen ploeg in de USA opgenomen voor hun serie De reis vol verrassingen. Er wonen wel heel veel Nederlanders (inclusief persoonlijke vrienden van mijn kant), dus als ze de USA daarom willen mijden, begrijp ik dat wel.

Ook zei de eindredacteur dat hij liever naar Australië gaat dan naar Azië of Afrika ivm de bureaucratie.

Anton Jongstra heeft in ieder geval gezegd dat "de rest van Afrika totaal ongeschikt is voor de Mol". Wat ik wel opvallend vind trouwens, want de Italiaanse Mol heeft namelijk, buiten Zuid-Afrika, ook een keer een volledige serie in Kenia opgenomen! Hou dat land dus in de gaten als Afrika over een aantal jaar weer aan de beurt zou moeten komen...
« Laatst bewerkt op: 10-08-2013, 23:21:01 door IschaBijl »
Ik ben toch zo BLIJ vandaag... :D

anoniem 24971

  • Gast
Re: keuze bestemmingen
« Reactie #43 Gepost op: 10-08-2013, 12:41:46 »
Wow, er wordt meteen gespeculeerd over het land! Geweldig, speculeren over het nieuwe molland is gewoon echt topsport hè... ::rofl::

 En ik heb het idee (kan fout zijn natuurlijk) dat toch Brazilië het Molland van 2014 zal zijn. Art heeft in de periode waarin ongeveer de periodes zijn deze tweet neergezet. Hij heeft het daar over Portugal. En welk Zuid-Amerikaanse land is Portugees (qua taal en voormalige kolonie)?
1. De groep is toch al rond mei vertrokken?
2. Hij spreekt over Portugal. Niet over Brazilië. Dat is wel een Portugese kolonie geweest, maar Art spreekt duidelijk over Portugal. Ik denk dus niet dat hij daar op doelt, maar het zou wel kunnen.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: keuze bestemmingen
« Reactie #44 Gepost op: 10-08-2013, 12:54:30 »
Ik hoop stiekem op Azië, met als leukste opties:
- Zuid-Korea
- China
- India
- Vietnam

Vietnam is erg rijk aan geschiedenis en India en China hebben een hele opvallende eigen cultuur, vandaar ;).

Ik ben net een weekje terug uit India (en Nepal) en zou dat echt een schitterende bestemming vinden voor WIDM. Genoeg prachtige locaties voor spectaculaire WIDM-opdrachten.

Serieus nadeel is helaas wel dat de meeste westerse toeristen daar ziek worden. Ik was er met een groep van 11 personen, waarvan er 9 (!) ziek zijn geworden (allemaal diarree, buikgriep, etc.). Zij hebben stuk voor stuk meerdere dagen van de reis op hun hotelkamer moeten doorbrengen. Eén moest zelfs aan het infuus: 3,5 liter vocht erbij in één ochtend. Dat kun je bij WIDM echt niet hebben: daarmee zou het programma volledig in het honderd lopen.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline BlijBlijBlij

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Blijste Molloot!
Re: keuze bestemmingen
« Reactie #45 Gepost op: 10-08-2013, 13:15:52 »
Oei! Dat klinkt wel heel erg heftig. Hebben ze van tevoren wel inentingen gehad?
Ik betwijfel of de Mol snel weer naar zo'n heel Aziatisch land gaat. Omdat daar volgens Anton Jongstra nogal wat bureaucratie is.
Ook in Rusland schijnt dat heel erg aanwezig te zijn...
Ik ben toch zo BLIJ vandaag... :D

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: keuze bestemmingen
« Reactie #46 Gepost op: 10-08-2013, 14:32:01 »
Ja, de gebruikelijke inentingen, zoals buiktyfus en hepatitis A. Maar daarmee ben je niet beschermd tegen de verschrikkingen van de Indiase keuken.  ;D Ik heb gelukkig nergens last van gehad, maar ik heb me de hele vakantie dan ook strikt aan mijn zelfbedachte dieet gehouden. ::zweet::

Wat de bureaucratie betreft: zoals eerder gezegd, als ze dat met PE kunnen oplossen, moet WIDM dat ook kunnen. Zeker omdat WIDM in feite een stuk voorspelbaarder is dan PE. En je kunt ook niet een heel continent over één kam scheren.  ;)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline lprofactory

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: keuze bestemmingen
« Reactie #47 Gepost op: 10-08-2013, 16:18:34 »
@Ischabijl inderdaad de bureaucratie in Rusland is niet te doen voor een serie zoals wie is de mol....

@anoniem_24971 ik zou de voorgaande mollanden niet meteen afstrepen hoor, ik denk dat ze Indonesië nog een keer gaan doen want met 2 afleveringen en een finale in bali, heb je het hele land nog lang niet gezien.

Geografisch gezien behoren El Salvador en Nicaragua trouwens tot Noord-Amerika, en daarmee zijn ze voor het laatst in seizoen 6 naar Zuid-Amerika geweest. Oceanie was echter in seizoen 5 voor het laatst aan de beurt, dus die kans bestaat ook nog...
Afrika, en Europa sluit ik persoonlijk al uit voor WIDM 2014.
 
Het probleem is wel dat er door heel Zuid-Amerika geweld ivm drugs, overvallen, ontvoeringen en stakingen zijn , waardoor heel veel landen te risicovol zijn om naar toe te gaan. Ik heb even gecheckt ; Frans-Guyana en Uruguay zijn het veiligst van heel Zuid-Amerika (bron: rijksoverheid). Maar Peru, Brazilië en Chili zijn ook nog te doen als de crew bepaalde gebieden mijdt.

Wat mij dan nog leuk lijkt:
Nieuw-Zeeland
2 Pacifische Eilanden ( Verras me maar :) )
2 Caribische Eilanden   ( ^ )
Brazilië
Peru & Chili
China
Maleisië ( + Indonesië/Singapore )
Vietnam ( + Cambodja )
Uruguay & Paraguay
Frans-Guyana ( + Guyana/Suriname )




7 op 2 :p

Offline BlijBlijBlij

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Blijste Molloot!
Re: keuze bestemmingen
« Reactie #48 Gepost op: 10-08-2013, 21:59:16 »
@Ischabijl inderdaad de bureaucratie in Rusland is niet te doen voor een serie zoals wie is de mol....

Geografisch gezien behoren El Salvador en Nicaragua trouwens tot Noord-Amerika, en daarmee zijn ze voor het laatst in seizoen 6 naar Zuid-Amerika geweest. Oceanie was echter in seizoen 5 voor het laatst aan de beurt, dus die kans bestaat ook nog...
Afrika, en Europa sluit ik persoonlijk al uit voor WIDM 2014.
Zijn er überhaupt landen in Azië of Afrika die niet zo bureaucratisch zijn ingesteld? In Afrika was Zuid-Afrika dus een uitzondering, maar in Azië?

Ik weet dat El Salvador en Nicaragua als deel van Midden-Amerika geografisch gezien bij Noord-Amerika horen, maar ik vroeg me af of IDTV daar ook zo over denkt. Want cultureel gezien heeft Midden-Amerika meer gemeen met Zuid-Amerika. En ook bij reisbureaus (zoals Sawadee) spreken ze heel vaak van Midden- en Zuid-Amerika in plaats van Noord- en Midden-Amerika. Maar inderdaad, het (absolute) Zuid-Amerika is na 2006 niet meer aan bod gekomen en het zou dus weer eens tijd zijn!

En wat Oceanië betreft: zoals ik al eerder vandaag vertelde, hoopt IDTV nog eens naar Nieuw-Zeeland te kunnen, maar daar zitten nogal wat haken en ogen aan. Voor 2014 verwacht ik het niet, maar wellicht voor 2015?
Ik ben toch zo BLIJ vandaag... :D

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: keuze bestemmingen
« Reactie #49 Gepost op: 10-08-2013, 22:24:39 »
Als je bureaucratie wilt vermijden kun je volgens mij alleen terecht in Noord-Europa, Noord-Amerika en Australië.  :P

Offline BlijBlijBlij

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Blijste Molloot!
Re: keuze bestemmingen
« Reactie #50 Gepost op: 16-08-2013, 10:27:05 »
Ik hoop stiekem op Azië, met als leukste opties:
- Zuid-Korea
- China
- India
- Vietnam

Vietnam is erg rijk aan geschiedenis en India en China hebben een hele opvallende eigen cultuur, vandaar ;).



Zelf hoop ik heel erg op landen die niet zo tot de verbeelding spreken.
Qua Azië zie ik zelf meer in bijvoorbeeld Kazachstan en Turkmenistan. Omdat dit (net als El Salvador en Nicaragua in 2011) niet echt landen zijn die tot de verbeelding spreken, maar er zijn wel plekken die me heel mooi lijken voor de Mol, zoals de Charyn River Canyon in Kazachstan en Derweze in Turkmenistan (bekend om zijn Poort naar de Hel)!
Schitterende landen voor de Mol dus. Of zoals Pieter Jan ook al zei over El Salvador: zo lang geplaagd door natuurrampen en oorlog, dat je bijna zou vergeten hoe adembenemend mooi het is.
« Laatst bewerkt op: 16-08-2013, 11:40:09 door IschaBijl »
Ik ben toch zo BLIJ vandaag... :D

Offline ThomasMolloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 谁是鼹鼠
Re: keuze bestemmingen
« Reactie #51 Gepost op: 16-08-2013, 22:44:59 »
Europa zal weer even duren, maar als het zover is lijkt mij de combinatie Malta/Griekenland erg leuk.

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: keuze bestemmingen
« Reactie #52 Gepost op: 17-08-2013, 18:41:21 »
Europa zal weer even duren, maar als het zover is lijkt mij de combinatie Malta/Griekenland erg leuk.
Of malta Cyprus
of Kroatië/Slovenie
#teamamaimiljaarde

Offline ThomasMolloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 谁是鼹鼠
Re: keuze bestemmingen
« Reactie #53 Gepost op: 17-08-2013, 22:11:04 »
Malta/Cyprus lijkt mij ook geweldig!

Offline BlijBlijBlij

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Blijste Molloot!
Re: keuze bestemmingen
« Reactie #54 Gepost op: 18-08-2013, 08:18:12 »
Ik ben zelf meer een voorstander van de niet zo bekende bestemmingen. De (voor Nederlanders) wellicht wat minder bekende bestemmingen per werelddeel.

  • Europa. De Balkanlanden (m.u.v. Griekenland en Turkije, de Baltische Staten, Kaukasus, Oekraïne, Wit-Rusland.
  • Amerika. Belize, Guatemala, Guyana, Honduras, Paraguay, Uruguay.
  • Afrika. Benin, Lesotho, Senegal, Togo.
  • Azië. Kazachstan, Kirgizië, Tadzjikistan, Turkmenistan, Oezbekistan.
  • Oceanië. Papoea-Nieuw-Guinea, landen van Melanesië, Micronesië en Polynesië.
Ik ben toch zo BLIJ vandaag... :D

Offline ThomasMolloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 谁是鼹鼠
Re: keuze bestemmingen
« Reactie #55 Gepost op: 18-08-2013, 13:52:25 »
Niet zo bekende bestemmingen, dus laten we naar Pitcairn gaan.

Offline BlijBlijBlij

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Blijste Molloot!
Re: keuze bestemmingen
« Reactie #56 Gepost op: 18-08-2013, 14:02:46 »
Ziet er inderdaad behoorlijk "Mols" uit! Goeie! ::jaja::
Ik ben toch zo BLIJ vandaag... :D

Offline lprofactory

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: keuze bestemmingen
« Reactie #57 Gepost op: 14-09-2013, 15:20:51 »
@Blijblijblij ligt eraan wat je als onbekend ziet... In mijn ogen is Honduras gewoon bekend hoor :)
Punt is wel dat de onbekende landen die jij noemt gewoon niet veel te bieden hebben ( in het geval van Afrika en Azie tenminste ).
En die Amerikaanse landen zijn natuurlijk top voor een serie en de Balkan landen ( ondanks dat ik liever de mol ergens anders zie ) zijn ook geschikt.
Oceanische bestemming zijn een beetje te klein en eentonig ( behalve Papoea ) voor een hele serie, maar in een combi zijn die zeker leuk.
Maar als je de 54 Afrikaanse landen bekijkt hebben Togo Benin en Lesotho, gewoon een stuk minder te bieden dan andere landen daar. ( Senegal kan wel trouwens )
En al voor die Aziatische landen geldt eigenlijk hetzelfde als in Afrika.
7 op 2 :p

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: keuze bestemmingen
« Reactie #58 Gepost op: 14-09-2013, 15:39:43 »
De voormalige Sovjet-staten hebben trouwens meer te bieden dan je zou denken.

En Swaziland en Lesotho zouden in combinatie met andere landen in die regio gerust kunnen. Alleen... dit jaar was men al in Zuid Afrika.
Ich bin ein Bärliner!

Offline lprofactory

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: keuze bestemmingen
« Reactie #59 Gepost op: 3-10-2013, 19:14:37 »
Er is een filmpje van de avro verschenen, waarop duidelijk te zien is dat art de crew en de kandidaten (voeten) allemaal in Azie ( China ) zijn. Op een ander forum heeft toen een lid eens rondgekeken en toen vond hij een plaats uit het filmpje in Hongkong.... Dus China here we come!
7 op 2 :p