Auteur Topic: [KANDIDAAT] Daphne Bunskoek  (gelezen 89204 keer)

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Daphne Bunskoek
« Reactie #100 Gepost op: 11-01-2014, 12:26:52 »
Mooi betoog Qper en Rat! ::ok::
(Ben zelf nog naarstig op zoek naar mijn Mol na afl. 2.)
« Laatst bewerkt op: 11-01-2014, 12:31:00 door Heinz »

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Daphne Bunskoek
« Reactie #101 Gepost op: 11-01-2014, 12:30:17 »
Scherpe analyses Qper en Rat.  ::ok::

Dat ze gelijk overal haar molboekje tevoorschijn trekt dat viel me ook vanaf het begin al op. Ook een manier om de fanatieke kandidaat te spelen inderdaad. Ik had haar nog niet heel hoog op mijn verdachtenlijstje staan, maar dat ga ik misschien maar eens veranderen.

Offline debbiegoudveld

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Daphne Bunskoek
« Reactie #102 Gepost op: 11-01-2014, 12:45:41 »
Beschikt Daphne over voorkennis of gewoon een goede gok ?
(In de bus op weg naar de opdracht).

Offline Siets95

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Daphne Bunskoek
« Reactie #103 Gepost op: 11-01-2014, 12:51:09 »
Beschikt Daphne over voorkennis of gewoon een goede gok ?
(In de bus op weg naar de opdracht).

Zoiets overkwam Paulien vorig jaar ook.
Maar zou de mol dit zeggen? En dan ook nog in beeld brengen?
Verder goede argumenten! Ze brengt sowieso het minste geld op (met JW), dus erg verdacht!

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Daphne Bunskoek
« Reactie #104 Gepost op: 11-01-2014, 12:51:28 »
Beschikt Daphne over voorkennis of gewoon een goede gok ?
(In de bus op weg naar de opdracht).
doet me denken aan Paulien vorig jaar..die zomaar het zulu leren in een schooltje goed raadde...was ook in een busje...

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Daphne Bunskoek
« Reactie #105 Gepost op: 11-01-2014, 12:51:37 »
Beschikt Daphne over voorkennis of gewoon een goede gok ?
(In de bus op weg naar de opdracht).

Dacht ik ook meteen maar maakt haar automatisch minder verdacht, een Mol gaat dat niet zeggen.

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Daphne Bunskoek
« Reactie #106 Gepost op: 11-01-2014, 13:03:09 »
Beschikt Daphne over voorkennis of gewoon een goede gok ?
(In de bus op weg naar de opdracht).
Dacht ik ook meteen maar maakt haar automatisch minder verdacht, een Mol gaat dat niet zeggen.

Precies!

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Daphne Bunskoek
« Reactie #107 Gepost op: 11-01-2014, 13:25:15 »
Beschikt Daphne over voorkennis of gewoon een goede gok ?
(In de bus op weg naar de opdracht).

Dit zou ik ook juist een reden vinden om haar weer minder te verdenken. Het is wel vaker gebeurd, idd met Paulien en haar Zulu-schooltje en in de Vlaamse seizoenen was er een kandidaat die voorspelde dat ze gingen parachutespringen (waarop de Mol gelijk hem verdacht maakte met 'Hoe wist jij dat we gingen parachutespringen?")

Aan de andere kant: als je weet dat kijkers mensen die per ongeluk iets goed voorspellen gaan afschrijven als mol, is het best een leuke grap om als mol zo'n voorspelling tussendoor te gooien.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Daphne Bunskoek
« Reactie #108 Gepost op: 11-01-2014, 13:38:03 »
Dit zou ik ook juist een reden vinden om haar weer minder te verdenken. Het is wel vaker gebeurd, idd met Paulien en haar Zulu-schooltje en in de Vlaamse seizoenen was er een kandidaat die voorspelde dat ze gingen parachutespringen (waarop de Mol gelijk hem verdacht maakte met 'Hoe wist jij dat we gingen parachutespringen?")

Dit.  ::jaja::
Precies hetzelfde dacht ik vorig jaar bij Paulien, als een van de hoofdredenen waarom ze het niet was.
Citaat
Aan de andere kant: als je weet dat kijkers mensen die per ongeluk iets goed voorspellen gaan afschrijven als mol, is het best een leuke grap om als mol zo'n voorspelling tussendoor te gooien.

Doubt it.. Wij zijn niet 'de meeste kijkers' sws, en die herinneren zich al helemaal niet meer wat er in eerdere series is gebeurd dus de gewone kijker vind dat alleen maar verdacht denk ik zo.  ;)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Siets95

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Daphne Bunskoek
« Reactie #109 Gepost op: 11-01-2014, 13:42:21 »
Ik denk ook dat de meesten dit juist wél verdacht vinden, net als de kandidaten. Degene die onthouden hebben wat Daphne in de bus zei, zullen gedacht hebben: "Hé, dat zei Daphne net in de bus. Hmmm.. Verdacht!"

Offline dray

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ART-EM-IS de presentator!
Re: [KANDIDAAT] Daphne Bunskoek
« Reactie #110 Gepost op: 11-01-2014, 15:48:20 »
Ik zeg niet dat het een hint is, maar ik vind het opvallend/vreemd dat Daphne tot nu toe op bijna alle groepsfoto’s of bij groepsmomenten, midden in de groep zit/staat.

http://dieisdemol.wordpress.com/2014/01/11/middelpunt/
zoveel tunnels om uit te kiezen!

Offline Hildewereld

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Daphne Bunskoek
« Reactie #111 Gepost op: 11-01-2014, 15:54:55 »
De bovenste foto op die pagina (of banner of hoe je het ook wil noemen) vind ik ook opvallend, de eerste twee afvallers staan toevallig naast Daphne, volgende week dus Aaf of Tygo? Dat zou een toffe hint zijn, hoewel wel wat opvallend.

Edit: of is dat hier alleen om de theorie te ondersteunen en geen officieel widm materiaal?

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Daphne Bunskoek
« Reactie #112 Gepost op: 11-01-2014, 15:58:57 »
Ik zeg niet dat het een hint is, maar ik vind het opvallend/vreemd dat Daphne tot nu toe op bijna alle groepsfoto’s of bij groepsmomenten, midden in de groep zit/staat.

http://dieisdemol.wordpress.com/2014/01/11/middelpunt/
*breek* je zou zeggen, nog steeds middelpunt...maar ze zit wel achter tygo in dit geval...

Offline dray

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ART-EM-IS de presentator!
Re: [KANDIDAAT] Daphne Bunskoek
« Reactie #113 Gepost op: 11-01-2014, 16:02:08 »
*breek* je zou zeggen, nog steeds middelpunt...maar ze zit wel achter tygo in dit geval...

Het lijkt wel of ze constant in het midden zit, of steeds als vijfde op rij..
zoveel tunnels om uit te kiezen!

Re: [KANDIDAAT] Daphne Bunskoek
« Reactie #114 Gepost op: 11-01-2014, 16:03:25 »
Als Daphne de mol is vind ik dat WIDM crew een grote fout begaat. Daphne kreeg een rood scherm, een mol kan nooit een groot scherm krijgen. Ik vind dat als je dat soort regels in stelt die ook moet naleven en dan ook niet omdat het de eerste test is een mol een rood scherm laat krijgen. Net als bij dat onderhandelingshuis in IJsland waarbij de mol gewoon met de onderhandelingen mee kon luisteren. Dan beïnvloed je het spel zo als maker dat de deelnemers gewoon decor zijn.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Daphne Bunskoek
« Reactie #115 Gepost op: 11-01-2014, 16:06:11 »
Als Daphne de mol is vind ik dat WIDM crew een grote fout begaat. Daphne kreeg een rood scherm, een mol kan nooit een groot scherm krijgen. Ik vind dat als je dat soort regels in stelt die ook moet naleven en dan ook niet omdat het de eerste test is een mol een rood scherm laat krijgen. Net als bij dat onderhandelingshuis in IJsland waarbij de mol gewoon met de onderhandelingen mee kon luisteren. Dan beïnvloed je het spel zo als maker dat de deelnemers gewoon decor zijn.
De regel is dat de mol nooit het spel kan verlaten. Er is nooit gezegd dat de mol geen rood scherm kan krijgen.

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Daphne Bunskoek
« Reactie #116 Gepost op: 11-01-2014, 16:07:45 »
Als Daphne de mol is vind ik dat WIDM crew een grote fout begaat. Daphne kreeg een rood scherm, een mol kan nooit een groot scherm krijgen. Ik vind dat als je dat soort regels in stelt die ook moet naleven en dan ook niet omdat het de eerste test is een mol een rood scherm laat krijgen. Net als bij dat onderhandelingshuis in IJsland waarbij de mol gewoon met de onderhandelingen mee kon luisteren. Dan beïnvloed je het spel zo als maker dat de deelnemers gewoon decor zijn.

Voor zover ik weet hebben de makers van WIDM toch nooit de regel bedacht dat de mol nooit een rood scherm krijgt? De mol gaat nooit naar huis, dat is een vaste regel.

Is dat met dat rode scherm niet "bedacht" door alle molfans omdat de mol in het verleden nooit een rood scherm te zien kreeg, dus werd dat automatisch een ongeschreven regel. (edit: onder een groep molfans)
Mijn interpretatie overigens, dus al zou Daphne de mol zijn; in mijn ogen dan géén fout.

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: [KANDIDAAT] Daphne Bunskoek
« Reactie #117 Gepost op: 11-01-2014, 16:08:46 »
Yvon kreeg in haar serie ook direct een rood scherm. VOlgens mij hebben 'we' dat zelf bedacht inderdaad. De regel is "De Mol kan nooit naar huis."
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Daphne Bunskoek
« Reactie #118 Gepost op: 11-01-2014, 16:09:43 »
Nee, Yvon kreeg een percentage te zien.
Maar alleen al om deze eindeloze discussie te laten eindigen zou ik hopen dat Daphne de Mol is. ::rofl::
(En ja, in een buitenlandse reeks heeft de Mol eens een rood scherm gehad.)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Daphne Bunskoek
« Reactie #119 Gepost op: 11-01-2014, 16:17:53 »
Daphne staat vanaf het begin al hoog (zeg 1) op mijn verdachtenlijstje, al kan ze dan wel heel goed acteren, zoals als allereerste een rood scherm krijgen, dan moet je wel stalen zenuwen hebben om dat goed op te vangen. Wellicht toch veel geleerd in haar actieve acteerjaren bij o.a. Keyzer & De Boer Advocaten. Samenvattend: rood naar groen (schijnbeweging), draagt rood t-shirt met sterrenketting (vlag HK - rood/bloem/rode sterren), komt echt heel vroeg terug van markt opdracht, noemt een goed getal van code met JW nadat eerste nummer foutief was, stookt iedereen geraffineerd op zodat ze worden afgeleid (bijv jokers te vinden, Owen en Susan die ook kunnen playbacken), haalt tot nu toe 0€ in de pot, vindingrijk in dat ze heel veel dingen vindt tijdens de laatste test op jade markt, zet vrijstelling in (Art benoemt alleen degenen die vrijstelling hebben ingezet en niet de jokers etc, dit om mol in goed daglicht te zetten?), etc. Zeker nog 2 andere op de mollijst maar word langzaam maar zeker deze tunnel in gezogen, al blijft ze dan wel een briljant actrice (haar emoties komen oprecht over mijns inziens).... ::)
Meer L