Auteur Topic: [KANDIDAAT] Daphne Bunskoek  (gelezen 89203 keer)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Daphne Bunskoek
« Reactie #80 Gepost op: 5-01-2014, 03:07:51 »
Dat een test en executie niet gescript zou kunnen worden, is geen argument. Het is al eerder gebeurd, maar toen met een percentage ipv een rood scherm.

Die executie was inderdaad ook gescript maar niet onder valse voorwendselen. Bij de executie was het scherm met het percentage eigenlijk gewoon groen (hij was immers voor Yvon Jaspers). Indien deze executie gescript is worden aan de kandidaten valse feiten gepresenteerd, en dat is nog nooit gebeurd.

Offline KVilsteren

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Daphne Bunskoek
« Reactie #81 Gepost op: 5-01-2014, 04:36:16 »
Het is wel zo dat als Daphne de mol is, dan is die hele executie gescript. Nou weet ik dat WIDM het programma van de mindfucks is, maar een hele executie scripten en dan expres de mol die het slechtste laten maken? Dat gaat er bij mij eigenlijk gewoon niet zo in.
De mol weet meer dan de andere spelers. Er kan dus aan de mol verteld zij "de slechtste heeft 6 fouten gemaakt". Uiteindelijk speelt de mol constant vals.

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Daphne Bunskoek
« Reactie #82 Gepost op: 5-01-2014, 13:23:15 »
Daphne draagt een kettinkje met sterretjes. En ze draagt een rood shirt. Technisch gezien draagt zij de chinese vlag.

Offline P@trick

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Daphne Bunskoek
« Reactie #83 Gepost op: 5-01-2014, 14:13:22 »
Kan iemand echt goed horen wat Daphne zegt op 9:07..."De Mol Is ......? wat er dan komt is een beetje onverstaanbaar ???

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Daphne Bunskoek
« Reactie #84 Gepost op: 5-01-2014, 14:14:56 »
Kan iemand echt goed horen wat Daphne zegt op 9:07..."De Mol Is ......? wat er dan komt is een beetje onverstaanbaar ???

Maurice..ze zegt Maurice...

Offline P@trick

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Daphne Bunskoek
« Reactie #85 Gepost op: 5-01-2014, 14:22:13 »
Daar ben ik niet zo zeker van. Het klinkt toch anders..klemtoon van MAU! hoor ik totaal niet...lijkt meer op Hans..of Alles..

Offline Niekovic

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Daphne Bunskoek
« Reactie #86 Gepost op: 5-01-2014, 14:51:00 »
Op 49:23 begint Daphne uit te leggen waarom ze in eerste instantie een rood scherm had:

"Ik heb gewoon echt hele domme dingen ingevuld."

"Het is dus heel logisch dat ik een rood scherm heb."

Zou een mooie uitleg/biecht zijn als straks blijkt dat ze expres het rode scherm heeft gepakt!

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Daphne Bunskoek
« Reactie #87 Gepost op: 5-01-2014, 15:05:21 »
Daar ben ik niet zo zeker van. Het klinkt toch anders..klemtoon van MAU! hoor ik totaal niet...lijkt meer op Hans..of Alles..

nee ze zegt echt maurice...en het klinkt misschien een beetje als hanrice maar ze zegt toch echt maurice...

anoniem 24971

  • Gast
Re: [KANDIDAAT] Daphne Bunskoek
« Reactie #88 Gepost op: 5-01-2014, 16:13:19 »
En wat zegt ze na: Maar dat zijn hartstikke veel lampen! eigenlijk? Dat kan ik maar niet ontcijferen.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Daphne Bunskoek
« Reactie #89 Gepost op: 5-01-2014, 16:16:13 »
En wat zegt ze na: Maar dat zijn hartstikke veel lampen! eigenlijk? Dat kan ik maar niet ontcijferen.

"Which one, echt?"
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Daphne Bunskoek
« Reactie #90 Gepost op: 5-01-2014, 17:04:27 »
Voor mij is Daphne de Mol ::). Ze heeft maar wat ingevuld bij de test. Een fanatieke kandidaat doet dat niet. Bij de 1e opdracht was ze meer dan 8 minuten te vroeg. Bij de 2e opdracht heeft ze het goede antwoord gegeven, omdat ze toch al wist dat de opdracht ging mislukken. Zo probeert ze als Mol goodwill te kweken.

En oh ja nog een dingetje op de markt...,ze moest op zoek naar san kee. Is dat niet een anagram voor na kees?

::case closed ::regenboog::
« Laatst bewerkt op: 5-01-2014, 17:21:06 door hrvdg7 »

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Daphne Bunskoek
« Reactie #91 Gepost op: 6-01-2014, 15:07:11 »
wat mij eerder op viel is dat Daphne probeerde Freek er van te overtuigen dat ze eerst engelse woorden moesten gebruiken en dan pas san kee...

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [KANDIDAAT] Daphne Bunskoek
« Reactie #92 Gepost op: 8-01-2014, 18:42:27 »
Ik had het met iemand over het rode scherm van Daphne en haar viel op dat ze bij die eerste executie met het rode scherm nogal in rood gekleed ging. Nu is dat op zich meer mensen opgevallen hier, maar wat grappig is is dat ze de tweede dag groen draagt. En wat was de kleur van haar scherm die dag? :)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Daphne Bunskoek
« Reactie #93 Gepost op: 8-01-2014, 19:31:28 »
@erik misschien dacht ze "Als ik rood draag krijg ik een rood scherm, even zien wat groen doet!"

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Daphne Bunskoek
« Reactie #94 Gepost op: 8-01-2014, 19:36:13 »
Ik had het met iemand over het rode scherm van Daphne en haar viel op dat ze bij die eerste executie met het rode scherm nogal in rood gekleed ging. Nu is dat op zich meer mensen opgevallen hier, maar wat grappig is is dat ze de tweede dag groen draagt. En wat was de kleur van haar scherm die dag? :)
Dat is zeker opvallend. Ik vind haar ook best mollig. Haar chaotische enthousiasme (of achterbakse zelf) zou een goede dekmantel zijn voor een mol. Als ze er morgen in blijft is er best wel eens kans dat ik naar Daphne ga switchen.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Daphne Bunskoek
« Reactie #95 Gepost op: 9-01-2014, 07:43:10 »
Dat is zeker opvallend. Ik vind haar ook best mollig. Haar chaotische enthousiasme (of achterbakse zelf) zou een goede dekmantel zijn voor een mol. Als ze er morgen in blijft is er best wel eens kans dat ik naar Daphne ga switchen.

Nou ja het is in ieder geval wel opvallend dat er zo'n duidelijk contrast is met haar 'Als ik de Mol zou zijn' verhaal en haar na-afloop verhaal over hoe transparant ze is. Ofwel ze heeft heel weinig zelfkennis (wat me dan ergens ook weer stug lijkt  ::)) ofwel het spel is in praktijk toch wel heel anders dan de theorie (wat me een stuk waarschijnlijker lijkt al..) ofwel er is idd iets anders aan de hand.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [KANDIDAAT] Daphne Bunskoek
« Reactie #96 Gepost op: 9-01-2014, 09:55:01 »
Ik vind haar ook best mollig.

Haha, op ieder ander forum zou dat een nare opmerking zijn.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Daphne Bunskoek
« Reactie #97 Gepost op: 9-01-2014, 11:22:11 »
Vond het wel geinig hoe Daphne lachte toen Aaf zei "Jij kreeg direct een rood scherm en mag er toch nog in blijven, dat zou afleiding kunnen zijn, en dan ben je mischien toch de mol"  ::rofl::

Mischien juist weer een afleidings vraag van Aaf, om verdenking op haarzelf af te schuiven.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Daphne Bunskoek
« Reactie #98 Gepost op: 10-01-2014, 02:12:51 »
Mogelijke hint naar Daphne. Ik heb het een paar keer opnieuw beluisterd en misschien komt het omdat ik het wil horen... Bij de uitleg van de 2de opdracht van aflevering 2 lijkt Art "goede molgen," i.p.v. "goede morgen," te zeggen. Als ik niet oost indisch doof ben, kan dit een verwijzing zijn naar "Goede Morgen Nederland" dat Daphne een aantal jaar gepresenteerd heeft.

Daphne heeft in elk geval nog niks nuttig bijgedragen aan de pot:
1.1 Als ze in aflevering 1 de groenteboer moeten zoeken roept ze meteen tegen Freek dat het waarschijnlijk op de markt is. Wat niet zo is. Naast de markt kunnen ze niet echt op veel andere plekken gezocht hebben, want ze komen acht minuten voor tijd aan. (Zelf daar kan nog een hint in zitten. De klok begint op 8:05 als ze aan komen lopen => 8 + 0 + 5 = 13 = M = Mol. ::) )
1.2 Bij de opdracht met de lichtjes zit ze bij de start slechts paniekerig te doen, wat niet bijdraagt aan het behalen van de opdracht. Daarna zit ze Jan-Willem ook alleen maar van zijn taak af te houden door hem te voeden met foute ideën (hoewel Jan-Willem er zelf ook wat van kan.)
1.X De opmerking die Daphne maakt tijdens haar biecht over het informatie uitwisselen met Jan-Willem en vooral de manier waarop, geeft me ook een molgevoel. Het doet mij denken aan Yvon. "...Daphne je moet toch wat meer liegen. Jan-Willem dat heb ik gedaan. (Ik ben namelijk... de mol.)"

2.1 Bij het aanwijzen van de twee opera mensen zit ze eerst wel op de lijn dat ze Susan en Owen moeten aanwijzen, maar gaat heel makkelijk mee met de suggestie om gewoon maar twee karakters aan te wijzen die hen zijn bijgebleven. Ze neemt het initiatief bij het voorstellen van karakters.
2.2 Ze gaat als derde koppel weg (niet te opvallend). Na het vinden van het touw neemt ze de porto over. De opdracht faalt, de opdracht waar het meeste tijd voor stond. Zij blijven achter op het dak en er is een portofoon uit het spel. (ook bij deze opdracht klooit Jan-Willem ook lekker mee.)(Aan de start van de opdracht zat ze uitgebreid in haar mollenboekje te schrijven, wat dan wel weer erg kandidatig is.)
2.3 Ze pakt een vrijstelling en zet hem in, hoewel ze er vrijwel van overtuigd is dat hij weggespeeld gaat worden door de zwarte vrijstelling. (Er wordt gezegd dat de mol ook als rol heeft kandidaten weg te spelen. Door een vrijstelling te pakken verkleind ze de kans dat iemand anders hem pakt en meeneemt naar een volgende aflevering.)

Vanwege deze punten staat ze op dit moment even boven aan mijn verdachten lijstje.
« Laatst bewerkt op: 10-01-2014, 02:20:55 door Rat »

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Daphne Bunskoek
« Reactie #99 Gepost op: 11-01-2014, 12:20:38 »
Ik heb Daphne voorlopig ook als nummer 1 op de lijst staan, om een aantal redenen.

Bij de opera-opdracht stuurt Daphne het meest aan op de foute acteurs.  Tijdens de voorstelling roept ze als eerst "Dat is Owen!".  Even later vraagt Sophie "Is dat Owen?" en antwoord Daphne direct met "Ja". Wanneer Sophie opmerkt dat de karakters die ze willen kiezen wel heel veel tekst hebben is het Daphne die roept "Ik denk dat ze playbacken".  Dit is allemaal nog voordat Tygo over de Generaal begint en voordat Jan-Willem roept dat ze moeten letten op karakters die zijn bijgebleven. Daphne heeft de meeste invloed op het denken in de foute richting.

Als ze echter het goede antwoord te horen krijgen is zij de eerste die roept "Ik zei het toch?" Nee Daphne, dat zei je helemaal niet.

Bij opdracht 2 ligt heel veel verdenking op Jan-Willem. Wat niet gek is, gezien hij heel snel naar het dak gaat met Daphne als Freek en Tygo bezig zijn en hij over de porto de andere opdracht verstoort. Dit is echter wel vrij opzichtig in beeld gebracht.  Wat we echter ook zien: Op het moment dat Aaf en Sofie problemen hebben met de communicatie, lijkt Daphne ineens de porto van Jan-Willem te hebben overgenomen.  We hebben al vaker gezien dat de drager van de 3e porto de communicatie tussen de andere 2 verstoord (bijv. Jon op het autokerkhof).  Ook zijn Jan-Willem en Daphne de enige die een opdracht laten mislukken.  Gezien Jan-Willem zo prominent verdacht is voor de kijkers, heb ik het gevoel dat hij wel eens de Patrick Martens van mol Daphne kan zijn.

En wat betreft het rode scherm. Het zou inderdaad helemaal gescript zijn om de mol een rood scherm te geven. Aan de andere kant is het wel het meest eerlijk, je geeft geen enkele kandidaat extra kennis door hem of haar te belonen voor foute antwoorden.

Daarnaast vind ik Daphne eigenlijk de enige die zich vrij consequent een bepaalde houding aanmeet, namelijk overal en altijd heel ijverig schrijven in haar molboekje en het achteraf haar eigen gelijk proberen te halen (opera en sein-opdracht) Na de chaotische mol, de domme mol en de gezellige mol nu de streber-mol?
« Laatst bewerkt op: 11-01-2014, 12:23:13 door Qper »