Auteur Topic: [KANDIDAAT] Daphne Bunskoek  (gelezen 89148 keer)

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Daphne Bunskoek
« Reactie #20 Gepost op: 3-01-2014, 00:30:10 »
*Streept Daphne door

Ik denk nog steeds dat een mol nooit rood krijgt. Het is ook nog nooit voorgekomen dus er is geen reden om het niet te geloven ;D.

Ik heb ook nog nooit mijn gezicht paars geverfd, maar dat zou ik nog altijd kunnen doen, ookal is het nog nooit voorgekomen.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Daphne Bunskoek
« Reactie #21 Gepost op: 3-01-2014, 00:31:16 »
Ik weet de precieze woorden niet meer, maar Art zei iets van:
"Gefeliciteerd, jij hebt meer informatie dan de rest", toen Daphne het rode scherm kreeg. Dat zou heel goed gesproken kunnen zijn tegen de Mol, die uiteraard altijd meer info heeft dan de rest.

Bovendien is het mijn theorie dat de mol in afl. 1 meestal op één of andere manier onschuldig/kandidaats wordt neergezet. Vaak door de eerste opdracht juist heel goed te doen ofzo. Die eerste indruk is altijd heel belangrijk. Als mensen gelijk een streep door je naam als verdachte hebben gezet, kom je maar moeilijk weer op hun mollijstje. Deze actie met het rode scherm zou daar heel goed bij kunnen passen (beetje a la Yvon Jaspers in seizoen 5). Ook het extreem vroeg aankomen bij het politiebureau (zonder geld) is wat dat betreft toch redelijk verdacht.

Ik zet nog geen streep door Daphne, iig.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [KANDIDAAT] Daphne Bunskoek
« Reactie #22 Gepost op: 3-01-2014, 00:37:53 »
Daphne kan de Mol niet meer zijn.

Argument

Stel ze is de Mol:
Beantwoord de eerste 10 vragen fout (dus niet op haar zelf).
Beantwoord de laatste 10 vragen allemaal correct.
Totaal: 10 vragen correct!

De kans is dan aanwezig dat alle andere negen kandidaten 11 vragen of meer goed hebben (kans is klein, maar toch...). Dan zou de Mol er dus uitliggen. Lijkt me niet dat ze dit risico nemen... Als ze het wel zouden doen, dan zou het de geloofwaardigheid van het programma aantasten... en een heleboel vragen opleveren bij de Fandag...

Het is een beetje het zelfde als bij de bungee-opdracht met Kees. Iedereen kon een vrijstelling winnen... Wat als iedereen een vrijstelling zou winnen behalve Mol Kees, dan had Kees er uitgelegen. Zo ver zouden ze het net nooit laten komen...
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Daphne Bunskoek
« Reactie #23 Gepost op: 3-01-2014, 00:38:34 »
Ik zou nog aan mijn reactie hierboven willen toevoegen:

Zeker bij die eerste 10-vragentest is het net zo moeilijk om de vragen fout te beantwoorden dan om ze goed te hebben. Ook daarvoor moet je dus meer weten dan de rest.
(even afgezien van het feit dat de score van de mol er sowieso niet toe doet)

Ook leek Daphne te weten dat ze nog niet weg hoefde, maar goed, dat had ik zelf als tv-kijker ook. Ik dacht ook dat er wel iets achteraan zou komen, dus dat kan haar reactie ook verklaren.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [KANDIDAAT] Daphne Bunskoek
« Reactie #24 Gepost op: 3-01-2014, 00:40:19 »
Ik heb ook nog nooit mijn gezicht paars geverfd, maar dat zou ik nog altijd kunnen doen, ookal is het nog nooit voorgekomen.
 Zou je eens moeten proberen ::).

Nee maar als je zo gaat redeneren dan zouden er volgens jou ook twee mollen kunnen zijn ::). Is nog nooit gebeurt, maarja wie weet  ::pinokkio::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Daphne Bunskoek
« Reactie #25 Gepost op: 3-01-2014, 00:40:34 »
Daphne kan de Mol niet meer zijn.

Argument

Stel ze is de Mol:
Beantwoord de eerste 10 vragen fout (dus niet op haar zelf).
Beantwoord de laatste 10 vragen allemaal correct.
Totaal: 10 vragen correct!

De kans is dan aanwezig dat alle andere negen kandidaten 11 vragen of meer goed hebben (kans is klein, maar toch...). Dan zou de Mol er dus uitliggen. Lijkt me niet dat ze dit risico nemen... Als ze het wel zouden doen, dan zou het de geloofwaardigheid van het programma aantasten... en een heleboel vragen opleveren bij de Fandag...

Het is een beetje het zelfde als bij de bungee-opdracht met Kees. Iedereen kon een vrijstelling winnen... Wat als iedereen een vrijstelling zou winnen behalve Mol Kees, dan had Kees er uitgelegen. Zo ver zouden ze het net nooit laten komen...
Het maakt toch sowieso niet uit hoe de mol die test invult? Er komt default een groen scherm.
Of rood, als het draaiboek dat vereist.

De mol verlaat het spel nooit, ook niet als hij alle vragen fout beantwoordt. (Doet de mol de test eigenlijk wel, of is het gewoon acteerwerk achter de laptop?)
« Laatst bewerkt op: 3-01-2014, 00:42:56 door Jayne »

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Daphne Bunskoek
« Reactie #26 Gepost op: 3-01-2014, 00:43:17 »
Ik meen me te herinneren dat Kim ooit zei dat ze dan weer de test op Sanne maakte, dan weer op Hind etc, gewoon omdat ze van mening was dat je kan zien of iemand wel echt nadenkt. Maar toch kreeg ze elke keer groen. Dat is gewoon ingeprogrammeerd, denk ik.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Daphne Bunskoek
« Reactie #27 Gepost op: 3-01-2014, 00:55:16 »
Daphne kan de Mol niet meer zijn.

Argument

Stel ze is de Mol:
Beantwoord de eerste 10 vragen fout (dus niet op haar zelf).
Beantwoord de laatste 10 vragen allemaal correct.
Totaal: 10 vragen correct!

De kans is dan aanwezig dat alle andere negen kandidaten 11 vragen of meer goed hebben (kans is klein, maar toch...). Dan zou de Mol er dus uitliggen. Lijkt me niet dat ze dit risico nemen... Als ze het wel zouden doen, dan zou het de geloofwaardigheid van het programma aantasten... en een heleboel vragen opleveren bij de Fandag...

Het is een beetje het zelfde als bij de bungee-opdracht met Kees. Iedereen kon een vrijstelling winnen... Wat als iedereen een vrijstelling zou winnen behalve Mol Kees, dan had Kees er uitgelegen. Zo ver zouden ze het net nooit laten komen...

Je vergeet één ding. De mol gaat er niet uit, omdat de manier waarop de mol de test maakt geen invloed heeft op het resultaat. De mol krijgt gewoon standaard een groen scherm

en dan kan de redactie de mol dus ook een rood scherm geven als ze dat willen, en als het dan zeker is dat de mol er niet uit gaat (zoals bij Daphne in afl 1)

Daphne kan dus prima de mol zijn.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline ThomasMolloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 谁是鼹鼠
Re: [KANDIDAAT] Daphne Bunskoek
« Reactie #28 Gepost op: 3-01-2014, 00:58:45 »
Al vult de mol alles fout in, alsnog zal er een groen scherm verschijnen, naar mijn weten zit het programma zo in elkaar. Maar goed, de titel gisteren (inmiddels eergisteren) was 'niets is wat het lijkt' en misschien moet je dat hier zoeken.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Daphne Bunskoek
« Reactie #29 Gepost op: 3-01-2014, 01:02:50 »

Daphne kan dus prima de mol zijn.
Zeker omdat dit halverwege de test gebeurde. Voelt toch minder als dat je bedonderd wordt, wat je misschien wel zou hebben als het bij een 'gewone' executie zou gebeuren en de mol op een miraculeuze wijze weer terugkomt o.i.d.. Alhoewel dat wat mij betreft ook gewoon zou kunnen trouwens. De mol vertrekt gewoon niet, that's all. Zo lang iemand er nog in zit kan hij de mol zijn. Alleen op het moment dat het van de groep afhangt of iemand terugkomt is de kans minder dat iemand de mol nog kan zijn, uiteraard.

Nog een leuke aanwijzing (wellicht) richting Daphne (uit het topic over afl. 1):

Even voor de duidelijkheid: de mensen die het geld kregen waren Jennifer, Sofie, Susan en Aaf.
Daphne kreeg als enige vrouw geen geld <- De Mol?

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Daphne Bunskoek
« Reactie #30 Gepost op: 3-01-2014, 01:07:45 »
Al vult de mol alles fout in, alsnog zal er een groen scherm verschijnen, naar mijn weten zit het programma zo in elkaar.
Waarschijnlijk is het programma niet zo geautomatiseerd als jij denkt. Ik denk dat ze gewoon de testresultaten te zien krijgen en dan zelf nog de schermen aan kunnen passen. Zo hebben we toch ook een scherm met percentages gezien en is er ook een opdracht geweest waarbij iedereen rood kreeg, behalve de Mol. Het is hun laptop, zij kunnen laten zien wat ze willen. En als ze de Mol rood willen geven, dan geven ze de Mol rood.
The British are not impressed.

Offline Def Digital

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Whack-a-Mole anyone?
Re: [KANDIDAAT] Daphne Bunskoek
« Reactie #31 Gepost op: 3-01-2014, 07:34:31 »
Ik weet de precieze woorden niet meer, maar Art zei iets van:
"Gefeliciteerd, jij hebt meer informatie dan de rest", toen Daphne het rode scherm kreeg. Dat zou heel goed gesproken kunnen zijn tegen de Mol, die uiteraard altijd meer info heeft dan de rest.

Ja. Of ze weet nu op wie ze in ieder geval niet moet stemmen. ;)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Daphne Bunskoek
« Reactie #32 Gepost op: 3-01-2014, 08:48:10 »
Ja. Of ze weet nu op wie ze in ieder geval niet moet stemmen. ;)
Uiteraard, zo interpreteert iedereen het ook. En dat is ook zo als ze kandidaat is.
Ik wilde er alleen even op wijzen dat 'meer informatie dan de rest' ook op de mol slaat en dat je Daphne denk ik nog niet moet doorstrepen van de lijst verdachten.;)

Offline mol24

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Daphne Bunskoek
« Reactie #33 Gepost op: 3-01-2014, 09:19:22 »
Het is een beetje dubbel maar ik zet mijn mogelijke hint over Daphne hier ook bij:
Rood is het nieuwe Groen (van molboekje)
Rood is de kleur van het rood scherm, afvaller, rood topje, rode nagels.
Groen is de kleur van het groene scherm en de Mol.
Dus: Daphne is de nieuwe Mol.
Het is maar een theorie :)

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Daphne Bunskoek
« Reactie #34 Gepost op: 3-01-2014, 09:25:24 »
Het is wel eens voorgekomen dat een mol rood kreeg hoor  ::jaja:: dus Daphne kan het nog best zijn.

Offline ThomasMolloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 谁是鼹鼠
Re: [KANDIDAAT] Daphne Bunskoek
« Reactie #35 Gepost op: 3-01-2014, 09:37:16 »
Ik ben alle mollen afgegaan maar kan er geen één bedenken die rood scherm gehad heeft. Dus zeg maar wie dat was dan. Bij Yvon leek het daar op, maar die kreeg uiteindelijk gewoon groen.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Daphne Bunskoek
« Reactie #36 Gepost op: 3-01-2014, 09:37:36 »
Het is wel eens voorgekomen dat een mol rood kreeg hoor

Wie dan?  ???
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Daphne Bunskoek
« Reactie #37 Gepost op: 3-01-2014, 09:40:15 »
Dat was
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
uit seizoen 4 van de Australische serie.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Daphne Bunskoek
« Reactie #38 Gepost op: 3-01-2014, 09:41:11 »
Ik heb net iets merkwaardigs gezien.

Voor de eerste test zag je 4 dieren uit de Chinese dierenriem in beeld:

Varken, Rat, Draak en Os.

De chinese horoscoop werkt met jaren.

De enige die één van deze dieren als chinees sterrenbeeld heeft is Daphne.
Zij is van 1973 en een os. Dat beeld zie je als Sophie voorbij loopt als ze naar de eerste test gaat.

(Moest ze de mol zijn is het zeer ironisch dat een os als sterrenbeeld bekend staat als betrouwbaar).

Dus mogelijks is dit iets.  
klaar voor de strijd

Offline Hildewereld

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Daphne Bunskoek
« Reactie #39 Gepost op: 3-01-2014, 11:24:57 »
Aan de groenteboer vragen waar de groenteboer is, levert natuurlijk nooit een bruikbaar antwoord op.
Ze is is vervolgens ruim op tijd maar zonder geld bij Art.
Ze ziet niks tijdens de sein opdracht maar geeft wel het goede antwoord. Nadat Aaf en Jennifer al een fout antwoord hebben gegeven. Ze demonstreert daarna ook heel erg hoe goed dat van haar is.
Wat mij betreft kan Daphne nog steeds de mol zijn.