Auteur Topic: [KANDIDAAT] Freek Bartels  (gelezen 367210 keer)

Offline MOLdevort

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #20 Gepost op: 3-01-2014, 21:43:48 »
Dit is eigenlijk niet zo vreemd aangezien Engels een van de hoofdtalen is in Hongkong samen met
Kantonees en Mandarijn.

Snap ik je nu goed en zeg je dus dat het eigenlijk niet raar is dat er engelse kentekenplaten zijn ?

weet niet of ik te moeilijk denk of sommigen te makkelijk
Go find a white crayon and color yourself a zebra

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #21 Gepost op: 3-01-2014, 21:46:21 »
ik denk dat ie dat zegt ja...die daarnaast heeft ook geen Chinese karakters en daar staat op: MV 8400, nog lulliger, een taxi heet daar gewoon taxi. al is dat in toeristisch opzicht ook wel logisch...

wat doet die mafketel daar achter art trouwens?? cameramagneetje ofzo?
« Laatst bewerkt op: 3-01-2014, 21:51:44 door SomeOne_01 »

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #22 Gepost op: 3-01-2014, 21:56:37 »
Er rijden ook dubbeldekker bussen in Hongkong. Dat kom je ook écht niet tegen in welke Aziatische stad dan ook, met uitzondering van Hongkong. Dus zo raar vond ik het eerlijk gezegd niet.. :P
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline milcof

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #23 Gepost op: 3-01-2014, 22:00:57 »
Zullen we weer on-topic gaan over Freek en niet over de bijzonderheden van Hong Kong? :P

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #24 Gepost op: 3-01-2014, 22:02:02 »
prima, maar het ging om het nummerbord die in verband gebracht werdt met freek he ;) en nu probeer ik die alleen maar te ontkrachten  >:D

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #25 Gepost op: 3-01-2014, 23:42:29 »
Ik zit terug te kijken en mij valt iets op bij de 41ste minuut. Tygo wijst naar een wit lampje en zegt "ik vind dat witte lampje zo raar" en Freek weet niet hoe snel hij dat weg moet wuiven en door moet gaan met zijn eigen plannetje. Terwijl Tygo volgens mij gelijk heeft (dus ik zeg: Tygo niet de mol), maar ik zeg óók: molactie van Freek.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #26 Gepost op: 4-01-2014, 12:43:27 »
Ik zit terug te kijken en mij valt iets op bij de 41ste minuut. Tygo wijst naar een wit lampje en zegt "ik vind dat witte lampje zo raar" en Freek weet niet hoe snel hij dat weg moet wuiven en door moet gaan met zijn eigen plannetje. Terwijl Tygo volgens mij gelijk heeft (dus ik zeg: Tygo niet de mol), maar ik zeg óók: molactie van Freek.

Zodra de zes minuten van de seinopdracht ingaan zegt Freek direct dat ie wat ziet. "Daar bij Philips volgens mij." Hier staan Aaf en Jennifer. Dit lijkt me dan weer zeer onmols van Freek.

Offline MOLdevort

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #27 Gepost op: 4-01-2014, 13:01:32 »
Zodra de zes minuten van de seinopdracht ingaan zegt Freek direct dat ie wat ziet. "Daar bij Philips volgens mij." Hier staan Aaf en Jennifer. Dit lijkt me dan weer zeer onmols van Freek.

Aan de andere kant kun je jezelf ook afvragen hoe hij dat direct zag want vergeet niet dat zij een zeer groot verlicht bord achter zich hadden staan met daarop een tekst (wat bedoeld is om aandacht te trekken naar het bord). Mijn vraag is dus, hoe zag hij zo snel dat er evt 2 daar stonden, doelend op et feit dat hij een klein lichtje spot terwijl er 1 groot 'lamp' bord achter die 2 staan ?
Go find a white crayon and color yourself a zebra

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #28 Gepost op: 4-01-2014, 13:06:20 »
Aan de andere kant kun je jezelf ook afvragen hoe hij dat direct zag want vergeet niet dat zij een zeer groot verlicht bord achter zich hadden staan met daarop een tekst (wat bedoeld is om aandacht te trekken naar het bord). Mijn vraag is dus, hoe zag hij zo snel dat er evt 2 daar stonden, doelend op et feit dat hij een klein lichtje spot terwijl er 1 groot 'lamp' bord achter die 2 staan ?

Misschien zag Freek helemaal niet het witte lichtje van Aaf en Jennifer maar iets anders wat meer opviel. (Maar dan vind ik het nog onmols om meteen een goede richting te noemen.) Al heb ik nog niet gezien wat dat kan zijn. Ik heb bijvoorbeeld geen groene laserstralen vanuit dat punt zien komen. Hieronder een plaatje van het lichtje van Aaf en Jennifer.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #29 Gepost op: 4-01-2014, 13:15:06 »
Ik vind het juist mols. In aflevering 1 moet je als mol zoveel mogelijk vertrouwen wekken. Freek heeft hier iets goeds gedaan (om vertrouwen te wekken) want de opdracht had toch al een kleine kans van slagen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #30 Gepost op: 4-01-2014, 13:19:22 »
Ik vind het juist mols. In aflevering 1 moet je als mol zoveel mogelijk vertrouwen wekken. Freek heeft hier iets goeds gedaan (om vertrouwen te wekken) want de opdracht had toch al een kleine kans van slagen.

Ok, maar dan had ie het misschien wat beter vol kunnen houden toch? Nu wijst ie eerst goed, gaat mee met een fout van Tygo (lasershows). Vervolgens komt Tygo tot de conclusie dat ze fout zitten en wijst Tygo een goed wit lampje aan, blijft Freek weer even op het oude foute spoor zitten, maar gaat dan toch mee. Geen consequente molstrategie.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #31 Gepost op: 4-01-2014, 13:59:05 »
Ok, maar dan had ie het misschien wat beter vol kunnen houden toch? Nu wijst ie eerst goed, gaat mee met een fout van Tygo (lasershows). Vervolgens komt Tygo tot de conclusie dat ze fout zitten en wijst Tygo een goed wit lampje aan, blijft Freek weer even op het oude foute spoor zitten, maar gaat dan toch mee. Geen consequente molstrategie.

Ik kan me wel voorstellen dat Freek meegaat in de lasershow van Tygo. Als mol ga je volgens mij zodra het kan mee in andermans fouten. Het zou namelijk ook opvallend zijn als Freek meteen 'doorheeft' (weet) dat het een lasershow is. Wel raar inderdaad dat hij zelf daarop blijft doorgaan. Als mol die vertrouwen wilt wekken verwacht je dat hij dan uiteindelijk de eerste is die de groene lasers afwijs als onderdeel vd opdracht. Maar misschien werd hij bang dat de opdracht toch nog zou slagen en probeerde hij zo tijd te rekken.
#tunnelvisie.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #32 Gepost op: 4-01-2014, 14:41:43 »
Inderdaad een rare uitspraak. Sowieso vind ik het wel lastig dat we nu vertrouwenspersonen van kandidaten ook dingen horen vertellen. Want zouden ze bijvoorbeeld Patrick als vertrouwenspersoon van Mol Freek meteen "vrijuit" laten kletsen in MolTalk? Is dat niet een groot risico? Zulke vragen gaan nu ook meespelen in de speurtocht naar de Mol. Poeh zeg. ::zweet:: ;D

Interessant punt. Ik zat het me ook af te vragen tijdens Moltalk, i.e. Patrick die zo duidelijk aangaf weinig te mogen zeggen gaf wat mij betreft weg dat er sws wat weg te geven was. Nu is dat sws natuurlijk zo omdat Freek door is  ;D Maar ik kreeg toch sterk de indruk dat Patrick zich er zeer bewust van was iig.

Ik vind Freek deze aflevering vooralsnog vrij kandidaats overkomen. Hij kan nog prima de Mol zijn maar ik heb niet veel gezien waarvan je zeggen kan dat dat ook niet perfect als kandidaat uit te leggen kan zijn. Ik vind hem ook vrij natuurlijk overkomen in alles eerlijk gezegd, niet gespeeld. Misschien kan hij dat best goed acteren geen idee ik ken de man verder totaal niet. Maar ik moet wel zeggen dat ik tot nu toe aangenaam verrast ben door zijn gevoel voor humor met name dus dat hij er van mij wel een tijdje in mag zitten.

Ik denk eerder een kandidaat die het vrij ver schopt (miss finale? anders iig niet te vroeg exit gaat) dan Mol, dus waarin wel wat geinvesteerd wordt qua verdachtmaking. Misschien verandert dit nog na afl 2.. In ieder geval een leuke kandidaat sws.  ::ok::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Minnie Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #33 Gepost op: 4-01-2014, 18:46:45 »
Ik zit momenteel nog niet op Freek, maar wat me wel opviel was dat hij bij opdr. 2 het lastig vond om te switchen van de groene Lasershow naar witte lampjes. Hij leek even verward. Ook was het vaak zo dat als Tygo een wit lampje zag dat hij echt even de tijd nodig om zich te kunnen richten op het witte lampje van waar het was...(tijdrekken?). Alsnog is hij niet mijn Mol, maar misschien later blijkt hij toch dé mol.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #34 Gepost op: 5-01-2014, 12:00:19 »
Ik zou zeggen, na wikken en wegen, dat Freek de mol is.

In de eerste opdracht lijkt hij degene te zijn die het voortouw neemt om al snel naar het politiebureau te gaan en dus niet verder te zoeken naar de groenteboer. En verder wordt hetgeen hij en Daphne doen nogal onderbelicht in de montage in vergelijking met de andere koppels. Een kleine molactie zonder nadruk.

In de tweede opdracht zendt hij twee getallen i.p.v. één naar Aaf en Jennifer (die tellen 3 + 4 = 7). En naar Jan-Willem en Daphne zendt hij niks (die krijgen geen contact). Ik denk niet dat dat per ongeluk was.

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #35 Gepost op: 5-01-2014, 12:06:46 »
In de tweede opdracht zendt hij twee getallen i.p.v. één naar Aaf en Jennifer (die tellen 3 + 4 = 7). En naar Jan-Willem en Daphne zendt hij niks (die krijgen geen contact). Ik denk niet dat dat per ongeluk was.

Dat dus.... daardoor staat hij bij mij ook op 1.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #36 Gepost op: 5-01-2014, 15:01:47 »
Ergens hoop ik dat Freek hetzelfde lot ondergaat als al die andere potbeheerders voor hem: direct exit. Ik verdenk hem namelijk best wel dus dat maakt het mollenspeuren een stuk makkelijker. Wel vind ik dat hij wel heel verdacht wordt neergezet dus dan kan hij al haast de mol niet wezen.

Toch vulde Maurice niets op hem in en ik zoek de mol wel in dat rijtje. En de regie heeft nou eenmaal een sterke voorkeur om een 'vrouwelijke man' uit te kiezen als mol (Jon, Nico, George, Kees, met alleen Patrick en Dennis als uitzondering). Plus ik vind hem zo verkrampt overkomen, hij verklaart dat wel met dat hij eerst de kat uit de boom wil kijken maar kan ook molgedrag zijn.

Wat hij helemaal doet is in de biechten steeds krediet naar zich toe trekken en anderen verdacht maken; er wijst dus wel veel naar Freek, maar mij eigenlijk net wat te veel, meestal zie je de mol haast niet in het begin.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #37 Gepost op: 5-01-2014, 15:55:56 »
Ik zou zeggen, na wikken en wegen, dat Freek de mol is.

In de eerste opdracht lijkt hij degene te zijn die het voortouw neemt om al snel naar het politiebureau te gaan en dus niet verder te zoeken naar de groenteboer. En verder wordt hetgeen hij en Daphne doen nogal onderbelicht in de montage in vergelijking met de andere koppels. Een kleine molactie zonder nadruk.

In de tweede opdracht zendt hij twee getallen i.p.v. één naar Aaf en Jennifer (die tellen 3 + 4 = 7). En naar Jan-Willem en Daphne zendt hij niks (die krijgen geen contact). Ik denk niet dat dat per ongeluk was.

Precies, de onderbelichting van hun zoekactie en het seinen van 3 en 4 naar hetzelfde duo gecombineerd met zijn verkrampte, geheimzinnige gedrag laten ook mij denken dat Freek de mol is.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #38 Gepost op: 5-01-2014, 17:00:01 »
het seinen van 3 en 4 naar hetzelfde duo
Wat deze actie betreft, zie ook de topic Locaties - die twee koppels staan heel dicht bij elkaar. Mijn verklaring is dat de 3 door Aaf is gezien en de 4 door Aaf èn door Jan-Willem/Daphne. Dat verklaart de 7 en de 4. Met die redenatie kun je concluderen dat Freek het dus helemaal niet slecht heeft gedaan in die opdracht. Met die kanttekening dat hij de verdeling tussen hem en Tygo gebruikt om de schuld van het mislukken van de tweede helft mooi op Tygo te schuiven. Als één koppel niet wordt gevonden (Sofie/Owen) kan ook de mol lekker goed zijn best doen. Dus het pleit hem zeker niet geheel vrij.


Citaat
En de regie heeft nou eenmaal een sterke voorkeur om een 'vrouwelijke man' uit te kiezen als mol (Jon, Nico, George, Kees, met alleen Patrick en Dennis als uitzondering).
Misschien zijn alfamannetjes als Tygo gewoon niet zo handig als mol. Misschien flappen die er sneller dingen uit, of zijn ze te onvoorzichtig in hun acties?

Nou is trouwens ook nog zo dat Freek homo is, net als Kees. Misschien ziet productie dat als een reden om iemand anders te kiezen, meer verschillend van de vorige mol. Maar misschien is dat ook wel helemaal geen overweging.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #39 Gepost op: 5-01-2014, 18:00:18 »
die twee koppels staan heel dicht bij elkaar. Mijn verklaring is dat de 3 door Aaf is gezien en de 4 door Aaf èn door Jan-Willem/Daphne. Dat verklaart de 7 en de 4. Met die redenatie kun je concluderen dat Freek het dus helemaal niet slecht heeft gedaan in die opdracht.

Ik had de indruk, bij de geseinde 4, dat de laser (voor de ontvangers) wat naar rechts afweek. En bovendien is er ook nog een hoogteverschil. Ik heb gewikt en gewogen in hoeverre het, zoals jij beschrijft, onbedoeld kan gebeuren. En uiteindelijk vind ik het toch een typische molactie.