Auteur Topic: [KANDIDAAT] Freek Bartels  (gelezen 367228 keer)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #60 Gepost op: 11-01-2014, 15:10:25 »
Bij opdracht 2.2 viel mij, betreffende Freek, o.a. het volgende op:

1. Het lijkt zo dat Freek de quizopdracht ontdekt bij het binnentreden van de opdrachtsruimte. Maar Freek draait zich precies zo weg dat hij het niet kan zien. Hij volgt Tygo door de opening, maar Tygo keert zich al onmiddellijk om; hij heeft de opdracht gespot: "O wacht, security!" Daarna pas hoor je Freek zeggen: "Wat is dit? Wat is dit?"

2. Aaf en Susan werden door Owen gesommeerd terug te komen. Maar iemand heeft ze daarna weer teruggestuurd naar de opdracht (die er dus niet was waar zij zochten). Zolang Aaf en Susan niet terug zijn kan er geen andere opdracht voor in de plaats worden ondernomen. Het was Freek die na Owen (die met Tygo een opdracht ging doen) de porto in de controleruimte overnam...
« Laatst bewerkt op: 11-01-2014, 15:17:12 door Avogadro »

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #61 Gepost op: 11-01-2014, 15:37:33 »
1. Het lijkt zo dat Freek de quizopdracht ontdekt bij het binnentreden van de opdrachtsruimte. Maar Freek draait zich precies zo weg dat hij het niet kan zien. Hij volgt Tygo door de opening, maar Tygo keert zich al onmiddellijk om; hij heeft de opdracht gespot: "O wacht, security!" Daarna pas hoor je Freek zeggen: "Wat is dit? Wat is dit?"

Volgens mij zeggen ze het tegelijkertijd en spotten ze ook tegelijkertijd de opdracht.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #62 Gepost op: 11-01-2014, 15:52:59 »
Volgens mij zeggen ze het tegelijkertijd en spotten ze ook tegelijkertijd de opdracht.

Nee hoor! Het gebeurt weliswaar allemaal heel snel, maar als je goed kijkt dan zie dat Freek nog doorloopt terwijl Tygo zich al omkeert.

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #63 Gepost op: 11-01-2014, 16:01:32 »
Nee hoor! Het gebeurt weliswaar allemaal heel snel, maar als je goed kijkt dan zie dat Freek nog doorloopt terwijl Tygo zich al omkeert.

Even teruggekeken en inderdaad gaat het precies zo zoals Avogadro omschrijft.



Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #64 Gepost op: 11-01-2014, 16:07:46 »
Nee hoor! Het gebeurt weliswaar allemaal heel snel, maar als je goed kijkt dan zie dat Freek nog doorloopt terwijl Tygo zich al omkeert.

Dat kan ik niet zien (kijk het nu terug), maar ik hoor wel dat ze tegelijkertijd wat zeggen. Freek nog net iets eerder volgens mij met "O wacht". Tygo: "Security!" Freek: "Wat is dit?"

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #65 Gepost op: 11-01-2014, 16:10:38 »
Dat kan ik niet zien (kijk het nu terug), maar ik hoor wel dat ze tegelijkertijd wat zeggen. Freek nog net iets eerder volgens mij met "O wacht". Tygo: "Security!" Freek: "Wat is dit?"

Op 25:53 zie je dat. Gaat super snel!

Edit: en het is één en dezelfde stem die roept "oh wacht security" en Freek die zegt "wat is dit".
Freek heeft een iets hoger stemgeluid dan Tygo.
« Laatst bewerkt op: 11-01-2014, 16:12:12 door Zwanee »

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #66 Gepost op: 11-01-2014, 23:19:54 »
Die opdracht dat Tygo en Freek op zoek zijn naar de zandzakken....
Op het moment dat Owen aan hem vraagt waar ze zijn, zegt Tygo dat ze naar de trap lopen die richting de kantine gaat.
Dat lijkt overéén te komen met de plattegrond (links zie je de trap).
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Vervolgens zie je ze in een ruimte lopen met een roze pijl naar links. Lijkt wel een soort "wegwijzer" wat we ook gebruiken bij spoorzoeker spelen.
Freek roept vervolgens "ja, maar dit zijn kantoren, dit is geen kantine", waarop Tygo reageert "Ja maar, laten we...., ik denk dat daar ook een staircase is".
Ze gaan toch kijken en Freek zegt weer "ja maar, het was niet donker, we gaan weer terug naar de trap Tygo".
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Owen zegt vervolgens "jullie moeten zijn op de 1e verdieping, er staat First Floor", waarop je Tygo via de porto hoort antwoorden "we gaan naar beneden".
Ze gaan de trap af naar beneden, lopen wat rond, Freek wil zeggen "misschien moeten we terug...." en Tygo zegt vervolgens "Misschien daar, dat gebouw telt ook nog mee, we lopen nu naar de eerste vloer van het andere gebouw". Freek loopt gelijk naar de trap die naar beneden leidt en vraagt nog even "omlaag gaan we hè?", waarop Tygo zegt "1 trap ja, dan komen we op één van dit gebouw, daar moet het zijn". Ze komen vervolgens niet uit bij die zandzakken (want dat was één trap omhoog!!), maar bij die Security opdracht die Tygo wel zag, maar die Freek (bewust?) voorbij liep. Tygo knipt de draden door en de rest is bekend.....

Ik was eigenlijk dit stukje aan het terugkijken op zoek naar mogelijke molacties van Tygo. Maar na intensief terugkijken.....
Ik nestel mij in deze tunnel. Heb mijn mol gekozen  ;D

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #67 Gepost op: 12-01-2014, 00:39:43 »
Ik vind het vooral verdacht dat Freek het op een gegeven moment zegt dat de opdracht waar aaf en susan naar toe gingen fout ging omdat IEMAND had gezegt dat ze naar de kelder moesten...maar Aaf en susan gingen gelijk al naar de eerste verdieping...en toen hadden ze het over anderhalfste...ik weet niet waar die kelder vandaan kwam?? dus OF freek zit hier de kijker te mollen, OF er is inderdaad tijdens het zoeken geopperd om in de kelder te kijken en dit is bewust uit de montage gehouden zodat wij niet weten wie dat gezegt heeft...Overigens..terwijl Freek dit zegt zien we susan nog al verbitterd kijken...

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #68 Gepost op: 12-01-2014, 00:41:38 »
Ik vind het vooral verdacht dat Freek het op een gegeven moment zegt dat de opdracht waar aaf en susan naar toe gingen fout ging omdat IEMAND had gezegt dat ze naar de kelder moesten...maar Aaf en susan gingen gelijk al naar de eerste verdieping...en toen hadden ze het over anderhalfste...ik weet niet waar die kelder vandaan kwam?? dus OF freek zit hier de kijker te mollen, OF er is inderdaad tijdens het zoeken geopperd om in de kelder te kijken en dit is bewust uit de montage gehouden zodat wij niet weten wie dat gezegt heeft...Overigens..terwijl Freek dit zegt zien we susan nog al verbitterd kijken...

Dat moet ik even terug kijken. Ik was een groot deel van dat stuk verbaasd over "anderhalfste verdieping". Wie verzint zoiets?

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #69 Gepost op: 12-01-2014, 00:57:02 »
Ik vind het vooral verdacht dat Freek het op een gegeven moment zegt dat de opdracht waar aaf en susan naar toe gingen fout ging omdat IEMAND had gezegt dat ze naar de kelder moesten...maar Aaf en susan gingen gelijk al naar de eerste verdieping...en toen hadden ze het over anderhalfste...ik weet niet waar die kelder vandaan kwam?? dus OF freek zit hier de kijker te mollen, OF er is inderdaad tijdens het zoeken geopperd om in de kelder te kijken en dit is bewust uit de montage gehouden zodat wij niet weten wie dat gezegt heeft...Overigens..terwijl Freek dit zegt zien we susan nog al verbitterd kijken...

Op 32:20 zegt Owen "jullie moeten in de kelder zijn, dus in de donkere ruimte".
Later heeft Sofie de porto en hoor je haar zeggen "nee, ik zie jullie niet'.
Daarna heeft Freek de porto en zegt "zoek naar een andere donkere ruimte".
Vervolgens hoor je Susan zeggen "We zijn op dezelfde plek als waar we net waren en wij kwamen tot de conclusie het moet hier niet zijn. Maar jullie hebben ons weer naar hier terug gestuurd", waarop Freek de portofoon weer terug geeft aan Sofie.
Tijdens hun opdracht wisselde de porto van Sofie naar Owen, weer terug naar Sofie, vervolgens naar Freek, weer terug naar Sofie en weer terug naar Owen.
Hier kon dus heel goed gemold worden.

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #70 Gepost op: 12-01-2014, 01:00:54 »
Op 32:20 zegt Owen "jullie moeten in de kelder zijn, dus in de donkere ruimte".
Later heeft Sofie de porto en hoor je haar zeggen "nee, ik zie jullie niet'.
Daarna heeft Freek de porto en zegt "zoek naar een andere donkere ruimte".
Vervolgens hoor je Susan zeggen "We zijn op dezelfde plek als waar we net waren en wij kwamen tot de conclusie het moet hier niet zijn. Maar jullie hebben ons weer naar hier terug gestuurd", waarop Freek de portofoon weer terug geeft aan Sofie.
Tijdens hun opdracht wisselde de porto van Sofie naar Owen, weer terug naar Sofie, vervolgens naar Freek, weer terug naar Sofie en weer terug naar Owen.
Hier kon dus heel goed gemold worden.

niet door Owen iig...want die is er uit...Susan zou heel goed een beetje kunnen sodemieteren. Overigens, waren ze wel in de kelder? ik had meer het idee dat het de begane grond was?

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #71 Gepost op: 12-01-2014, 01:04:36 »
... Ik was een groot deel van dat stuk verbaasd over "anderhalfste verdieping". Wie verzint zoiets?
Productie?
Verwarring kan zijn ontstaan door plattegrond:


*zwaait naar Zwanee:)*
Omnia vincit amor

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #72 Gepost op: 12-01-2014, 01:05:45 »
niet door Owen iig...want die is er uit...Susan zou heel goed een beetje kunnen sodemieteren. Overigens, waren ze wel in de kelder? ik had meer het idee dat het de begane grond was?

Ik kreeg ook niet de indruk dat er een kelder te zien was, maar ze waren zo heen en weer aan het vliegen dat mij dat wellicht ontgaan is.
Owen heeft uiteraard niet zitten mollen, maar hij had het over de kelder.
Sofie hoorde ik ze geen richting op sturen (Freek overigens ook niet), maar op het moment dat Susan zei dat ze weer door hun teruggestuurd waren naar dezelfde plek, had Freek de portofoon in handen. Sofie pakte de porto weer over en zei toen "maar we hebben jullie écht gezien"..

*zwaait ondertussen terug naar Loebas  ;D*

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #73 Gepost op: 12-01-2014, 02:13:09 »
Ze zijn in ieder geval langs het doolhof gelopen, waar was die?

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #74 Gepost op: 12-01-2014, 07:49:59 »
Ik ben nog niet geheel overtuigd maar ik denk dat ik me toch voorlopig hier ga nestelen - gezellig.  ;D
JW weiger ik als Mol te zien, na 14 seizoenen verwacht ik toch eerder dat dat een rookgordijntje voor kanonnenvoeder is.  :P

Er zijn wel wat kanttekeningen te bedenken voor Freek, maar toch ook een aantal mogelijke (subtiele) molsacties. Hij heeft tot nu toe iig weinig constructiefs gedaan.
* Lang bladeren in woordenboekje op de markt, maar nergens echt iets constructiefs bij lijken te dragen aan de zoektocht, voor zover we kunnen zien. Op de markt blijven zoeken (waar ze zeker niet moesten zijn, mooie molcamouflage van de productie?), veel te vroeg binnenkomen (onduidelijk wiens idee dit was).
* Laseropdracht: onduidelijk seinen/ dubbel seinen(?), vasthouden aan het groene laserverhaal tot Tygo zelf corrigeert dat het dat niet kan zijn.
* Aansturen op de generaal en prins op het moment dat de groep besloten heeft dat het om opvallende karakters gaat in de opera ipv Susan/Owen.
* Zoals hierboven beschreven, ambivalent gedrag in de tv studio. Het lijkt alsof hij op eigen conto twee maal geld heeft opgeleverd, maar feitelijk draagt hij erg weinig bij. Hij geeft geen antwoorden bij de quiz, vindt eerder een kamer niet met Tygo en gaat mee met Owen op het laatst op zoek naar Bliep - in een poging wellicht te beinvloeden waar gezocht wordt? Owen was vrij fanatiek bezig die opdracht iig. En idd de onduidelijkheid over het feit dat Susan en Aaf kennelijk de verkeerde kant opgestuurd zijn.

In die laatste opdracht werd sws in duos gezocht, dus kan je het verdiende geld niet zomaar aan beiden toeschrijven.

Verder vertoont hij inderdaad wel het vrij typisch Molse gedrag van verdenking naar anderen te leggen terwijl hij krediet naar zichzelf toetrekt.

Totdat hij in toekomst wellicht iets gaat doen waardoor ik hem af ga strepen blijf ik lekker even hier.  ::tandpastasmiley::
« Laatst bewerkt op: 12-01-2014, 08:03:17 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #75 Gepost op: 12-01-2014, 10:15:55 »
hier ga nestelen
Leuk dat je dat doet  ::bravo::

Ik houd jou wel bij en elk jaar denken we redelijk hetzelfde en hebben dezelfde mol. Ik voel me ook wel unheimisch met 14 pagina's JW intussen en 55% van .com die de mol al zou weten.

Toch klopt alles bij JW en hebben we even een rood scherm nodig om van hem los te raken vrees ik  ::schaam::

Freek is wel de laatste die ik streepte dus zal ik ook weer als eerste uitgraven mocht JW geen optie meer zijn. Sterke aanwijzing Maurice die spreidde over 5 mensen, maar NIET over JW en Freek. En hij was wel erg verkrampt "als een mol" in het begin, lijkt nu wat losser te komen (had dat zelf ook al voorspeld in een biecht).

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #76 Gepost op: 12-01-2014, 10:30:45 »
Freek is dan wel weer zo'n stille willie, die niet opvalt, door de produktie ook in de luwte wordt gehouden en daarom door weinigen verdacht wordt dat juist dat hem voor mij verdacht maakt!

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #77 Gepost op: 12-01-2014, 12:24:31 »
 ::ohno::  Freek is volgens mij geheel zichzelf en zo geschokt door wat Art vertelt, dat als hij de mol is,ik m'n schoen opeet.
...maar soms even niet :)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #78 Gepost op: 13-01-2014, 10:51:10 »
Mag er van mij zo snel mogelijk uit, zegt geen woord en acteert irritant slecht als mol. Vooral toen de groep geld won met de opdrachtjes-opdracht: iedereen , op Freek na, was enthousiast en riep meteen dat het geld belegd moest worden. Freek stond er zoals wel vaker maar een beetje schapig naast te kijken wat er gebeurde. Maar meteen daarna zie je wel een biecht waarin uitgerekend Freek zegt dat het geld belegd moet worden  :-\\ Productie beslist ter compensatie van Freek zn stille houding om van hem "kandidaatse" biechts te laten zien.
Hij is dus mijn mol maar mag er toch zo snel mogelijk uit.

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #79 Gepost op: 13-01-2014, 11:03:02 »

Hij is dus mijn mol maar mag er toch zo snel mogelijk uit.
*hoort stem van Art zeggen: behalve de mol, die hoeft nooit naar huis* (iedere keer als iemand de mol naar huis wil sturen :P)