Auteur Topic: [KANDIDAAT] Freek Bartels  (gelezen 367208 keer)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #40 Gepost op: 5-01-2014, 20:41:44 »
Ik moet mezelf corrigeren, het duo Jan-Willem/Daphne geeft naderhand toe dat ze geen sein gezien hebben. Geen idee waar ze die "4" dan vandaan hebben. Dus ik denk dat je gelijk hebt Avogadro...
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #41 Gepost op: 5-01-2014, 22:33:33 »


In de tweede opdracht zendt hij twee getallen i.p.v. één naar Aaf en Jennifer (die tellen 3 + 4 = 7). En naar Jan-Willem en Daphne zendt hij niks (die krijgen geen contact). Ik denk niet dat dat per ongeluk was.

Dit komt volgens mij omdat Freek naar de linkerkant zou doorseinen en Tygo naar de rechterkant. Dat hoor je Tygo ook zeggen, neem jij links dan neem ik rechts.Hij seint keurig 3 en 4 door. Tygo had het hier wellicht over moeten nemen door de 5 en 2 door te seinen. Dat gebeurt niet. Freek gaat weer seinen en besluit nog eens (met enige twijfel) 4 door te seinen. Leek mij logischer dat Tygo hierna de 5 en 2 zou doorseinen. Ik zie hier nog nou niet meteen een waterdichte molactie in. Misschien had hij alleen een 3 moeten doen en dat herhalen, maar de hele opdracht was bij elk groepje nogal chaotisch.
« Laatst bewerkt op: 5-01-2014, 22:35:46 door Lonneke14 »

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #42 Gepost op: 5-01-2014, 22:50:38 »
@Lonneke14

Ik volg je niet helemaal. Maar de bedoeling was om de code (3425) per cijfer van links naar rechts te zenden en niet de hele code naar iedereen.
« Laatst bewerkt op: 5-01-2014, 22:52:53 door Avogadro »

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #43 Gepost op: 5-01-2014, 23:15:10 »
Ze hadden maar 1 laser..dus waarschijnlijk was de scheiding links en rechts meer bedoeld van, kijk jij aan die kant op zoek naar ontvangers, dan kijk ik aan de andere kant...allebei een gebied dus...

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #44 Gepost op: 6-01-2014, 09:39:18 »
Dat bedoelden zij volgens mij inderdaad. De ene zou het linker gebied, de ander het rechter gedeelte in de gaten houden.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #45 Gepost op: 6-01-2014, 12:54:50 »
Dat "kenteken" met Henry V laat mij niet los.
Is dit iets?

Henry V is geboren in 1386 - Freek is geboren in 1986
Henry V was koning van Engeland - Freek speelde in Pendragon (2002) de rol van koning Arthur
Henry V is ook een toneelstuk van Shakespeare - Freek staat op het toneel
Patrick Doyle componeert o.a. orkestsoundtracks waaronder ook een nummer Henry V - Freek komt uit een muzikale familie (zijn vader speelt in het Philips Symfonie orkest)
« Laatst bewerkt op: 6-01-2014, 12:56:49 door Zwanee »

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #46 Gepost op: 6-01-2014, 13:47:28 »
Over het seinen. Het gedraai waar Aaf het over heeft komt 3 keer terug in de uitzending. Er is iets vrijheid genomen met de chronologie van de opdracht. De 4 flisten die je ziet richting JW & Daphne zijn wel andere dan de vier richting Aaf & Jennifer. Bij JW & Daphne vaart een boot achterlangs, bij Aaf & Jennifer niet. Dat betekend overigens niet dat Aaf & Jennifer niet per ongelijk de 4 flitsen richting hun buren hebben meegeteld (er valt niet echt te achterhalen wat er werkelijk allemaal geseind is). De gebouwen liggen vanuit de positie van Tygo & Freek 2, hooguit 3, graden uit elkaar.

Ik had hier gisteren uitgebreid naar gekeken, omdat de opdracth mij ook vrij zinloos leek, met die twee gebouwen zo dicht op elkaar.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #47 Gepost op: 6-01-2014, 14:22:56 »
Dat "kenteken" met Henry V laat mij niet los.
Heb je wel eens gekeken op Wikipedia hoeveel Henry V's  er wel niet zijn geweest? Het is te breed, te vaag, te toevallig.
The British are not impressed.

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #48 Gepost op: 6-01-2014, 15:20:07 »
Dat "kenteken" met Henry V laat mij niet los.
Is dit iets?

Henry V is geboren in 1386 - Freek is geboren in 1986
Henry V was koning van Engeland - Freek speelde in Pendragon (2002) de rol van koning Arthur
Henry V is ook een toneelstuk van Shakespeare - Freek staat op het toneel
Patrick Doyle componeert o.a. orkestsoundtracks waaronder ook een nummer Henry V - Freek komt uit een muzikale familie (zijn vader speelt in het Philips Symfonie orkest)

Of het is gewoon een random nummerbord...  ::vergroot::


Je kan in Hong Kong voor wat geld een nummerbord die je wil (max 8 karakters) gewoon aanvragen... bron

Offline GraafgraaG

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #49 Gepost op: 6-01-2014, 16:51:52 »
Toch vind ik Freek te stil, misschien omdat hij de mol is of omdat hij een erg afwachtende kandidaat is

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #50 Gepost op: 6-01-2014, 16:54:34 »
Toch vind ik Freek te stil, misschien omdat hij de mol is of omdat hij een erg afwachtende kandidaat is
Hij beweert zelf dat tweede. (althans voor de eerste dag of anderhalf, twee).

Het is afwachten hoe hij zich ontpopt in aflevering 2 en hopelijk verder...
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #51 Gepost op: 8-01-2014, 12:58:00 »
Wat me opvalt is dat Freek zich erg 'verdacht' gedraagt. Geheimzinnige blik, zegt weinig, houdt zich haast in zou ik zeggen. Als Freek een kandidaat zou zijn zou ik als productie zeggen: laat maar gaan, komt ons mooi uit als afleiding van de mol. Niet dus, de productie probeert dmv biechts van Freek zijn geheimzinnige gedrag te verklaren (dat hij de kat uit de boom zou kijken maar dat hij het toch wel heel gezellig vind (en welke kandidaat zegt dat hij widm gezellig vind??? daar komt hij me iets te naïef uit de hoek)).
Nog meer werk van de productie om Freek als kandidaat neer te zetten is zijn biecht dat juist het cijfer dat HIJ doorseinde goed was. Dat laat je er toch lekker uit als je Freek verdacht wilt maken...
Die actie doet me trouwens denken aan de actie van Anne-Marie dat ze deed alsof zij de pijl in de strobaal schoot. Net zo goed als dat AM die pijl er niet in schoot was het niet aan Freek te danken dat het cijfer door Daphne en Jan-Willem geraden werd.
« Laatst bewerkt op: 8-01-2014, 13:05:25 door Mollenmania »

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #52 Gepost op: 8-01-2014, 13:11:35 »
Wat me opvalt is dat Freek zich erg 'verdacht' gedraagt. Geheimzinnige blik, zegt weinig, houdt zich haast in zou ik zeggen. Als Freek een kandidaat zou zijn zou ik als productie zeggen: laat maar gaan, komt ons mooi uit als afleiding van de mol. Niet dus, de productie probeert dmv biechts van Freek zijn geheimzinnige gedrag te verklaren (dat hij de kat uit de boom zou kijken maar dat hij het toch wel heel gezellig vind (en welke kandidaat zegt dat hij widm gezellig vind??? daar komt hij me iets te naïef uit de hoek)).
Nog meer werk van de productie om Freek als kandidaat neer te zetten is zijn biecht dat juist het cijfer dat HIJ doorseinde goed was. Dat laat je er toch lekker uit als je Freek verdacht wilt maken...
Die actie doet me trouwens denken aan de actie van Anne-Marie dat ze deed alsof zij de pijl in de strobaal schoot. Net zo goed als dat AM die pijl er niet in schoot was het niet aan Freek te danken dat het cijfer door Daphne en Jan-Willem geraden werd.
klopt, maar hij heeft het wel doorgeseind, dus Hij denkt dat ie het doorgeseind heeft terwijl daphne en JW het stomtoevallig raadden...

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #53 Gepost op: 8-01-2014, 14:27:58 »
klopt, maar hij heeft het wel doorgeseind, dus Hij denkt dat ie het doorgeseind heeft terwijl daphne en JW het stomtoevallig raadden...

Of hij dacht: "dat is gek, ik heb de code bewust niet doorgeseind en toch hebben ze het goed" Waarom dan niet van de nood een deugd maken en gewoon zeggen dat jij het goed doorgeseind hebt?

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #54 Gepost op: 8-01-2014, 14:36:49 »
Of hij dacht: "dat is gek, ik heb de code bewust niet doorgeseind en toch hebben ze het goed" Waarom dan niet van de nood een deugd maken en gewoon zeggen dat jij het goed doorgeseind hebt?
we hebben hem een 4 zien seinen...

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #55 Gepost op: 8-01-2014, 18:15:35 »
en welke kandidaat zegt dat hij widm gezellig vind???
Ewout...


...waarmee ik wil zeggen dat dat op zich dus niet zo vreemd is, en dus niet zo veel zegt.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline thorinnl

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #56 Gepost op: 10-01-2014, 01:49:07 »
Wat deze actie betreft, zie ook de topic Locaties - die twee koppels staan heel dicht bij elkaar. Mijn verklaring is dat de 3 door Aaf is gezien en de 4 door Aaf èn door Jan-Willem/Daphne. ...
Ik had de indruk, bij de geseinde 4, dat de laser (voor de ontvangers) wat naar rechts afweek. En bovendien is er ook nog een hoogteverschil. Ik heb gewikt en gewogen in hoeverre het, zoals jij beschrijft, onbedoeld kan gebeuren. En uiteindelijk vind ik het toch een typische molactie.

Het idee van zo'n laser is dat je een vrij dunne straal licht mee krijgt: de laserbundel divergeert of convergeert haast niet. Je ziet ook dat Freek (en Tygo ook volgens mij) de laserpen precies voor hun ogen houden, zodat ze goed de straal kunnen volgen en dus goed kunnen mikken. Uit de losse pols kun je een laserpen niet goed richten op een zaklantaarn die zich aan de andere kant van de oever op een hoog gebouw bevindt. In tegenstelling tot in een klas- of collegezaal zie je natuurlijk niet een groen puntje op een muur verschijnen...

Als Aaf en Jennifer echter eerst 3x en daarna 4x een laser zien schijnen, lijkt het dat de laser in totaal 7x op hen wordt gericht, je ziet de laserbundel 7x direct in de camera schijnen. Als er al een afwijking is, lijkt deze voor ons naar rechts te zijn, maar rechts van het eerste team (Aaf en Jennifer) stond er niemand; het tweede team met Jan-Willem en Daphne stond links van Aaf en Jennifer. Volgens mij is er dus door Freek 7x naar het eerste team geseind, met tussen 3 en de 4 een pauze. Omdat Tygo tijdens het seinen van Freek naast hem staat, en niet achter hem, zal Tygo niet heel goed kunnen zien op welk gebouw Freek precies schijnt. Tygo lijkt op dat moment ook bezig met speuren naar de andere teams aan zijn kant.

Slechts 1 van de cijfers van de code hoeft fout te zijn, dan wordt er al geen geld verdient. Een team met een zaklantaarn is met z'n tweeën; het is daar moeilijker voor een mol om het verkeerde antwoord te geven, want je teamgenoot kijkt ook mee. Tygo en Freek hebben beide de mogelijkheid om kort 'solo' te werken: slechts een van de twee kan tegelijk gericht seinen naar de andere teams. Ik denk dat Freek dus met zijn laserpen een 'schijnbeweging' heeft gemaakt en 2 getallen naar het eerste team heeft geseind.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #57 Gepost op: 10-01-2014, 08:34:25 »
Leuke kandidaat tot nu toe, lekker gevoel voor humor.  :D
Ik wil hem graag verdenken maar dat lukt me nog niet zo..  ::schaam::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #58 Gepost op: 10-01-2014, 08:49:55 »
Freek is erg op de achtergrond, maar bij de beslissing bij de theateropdracht neemt hij toch ineens initiatief. Het is wel eerst Tygo die roept dat Owen de generaal is, maar het is Freek die daar op aanhaakt. Hij zegt dat Owen niet de generaal is, maar dat ze wel de generaal en de prins moeten kiezen, omdat ze niet Owen en Susan moeten kiezen maar de karakters die hen het meest opvallen. (Ook een gedachte van iemand anders die hij overneemt en vervolgens krachtiger uit.) De biecht daarna "de game is on" komt me ook wat verdacht over. Freek blijft op mijn lijstje.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #59 Gepost op: 10-01-2014, 08:55:18 »
Mja die quiz vindt hij wel vrij vlot en verder leek hij in opdracht twee (na 1x aflevering kijken) toch vooral constructief bezig.  ???

Ik ga het nog eens herbekijken, ben tenslotte op zoek naar een nieuwe wensmol, na Owen's vroegtijdige exit.  ;D
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)