Auteur Topic: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen  (gelezen 317519 keer)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #120 Gepost op: 5-01-2014, 13:50:29 »
Dennis was geloof ik de enige die dit gedaan had.

Over testvragen gesproken. Vinden jullie het ook niet vreemd dat Daphne JW absoluut niet verdenkt en ondanks een vraag meer fout bij de eerste test er niet uit vliegt? Ok, Maurice had 1 opdracht bij JW in de groep gezeten maar Daphne eveneens. Je zou toch eerder denken dat juist Daphne er dan uit gaat? Bedoel de vragen over opdracht 2 moet ze in dat geval fout hebben, als ze JW niet verdenkt. De plek waar het duo stond, het getal dat het duo moest zeggen. Alleen de vraag over of het duo de code moest doorseinen of aan de overkant stond met een lamp (als die vraag erin gezeten heeft) zou ze dan eventueel goed kunnen hebben.

Maurice had hetzelfde in opdracht 1 dan, maar je zou toch zeggen dat hij bij test 1 minstens 1 vraag extra goed heeft ten opzichte van Daphne en dus voor Daphne de kans groter moest zijn dat zij eruit zou vliegen als JW de mol is?

Je weet toch niet wat ze geantwoord hebben? Je gaat er vanuit dat Daphne bij de eerste test een vraag meer fout had dan de anderen maar dat hoeft helemaal niet. Ze kan ook de traagste zijn geweest van een aantal kandidaten met dezelfde aantal fouten. Zelfde geldt voor Maurice in de 2e test.

Offline chagnee

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #121 Gepost op: 5-01-2014, 14:17:01 »
Zo gek zijn ze echt niet hoor! Jan-Willem is de enige die daar woont, dus zou het verschrikkelijk opvallen als hij dta invulde.
Iedereen zou zeggen dat hij op zich zelf zat en dat kan niet. Een serieuze kandidaat zou niet expres iets verkeerd invullen, dus als Jan-Willem dat in zou vullen dat zou hij of geen serieuze kandidaat zijn of de Mol en dan zou het spel nu dus al over zijn. M.a.w.: De Mol vult de vragen helemaal niet serieus in.
Jij volgt dit spel zeker nog niet zo lang?

groet,
Tunnelgraver

Stel dat de Mol wél de vragen correct invult, niemand verplicht de makers om in de uitzending net die vragen / antwoorden te tonen waaruit de kijkers een bepaalde conclusie kunnen trekken.

En ik ben lid van dit forum sinds 2005, dus toch al een tijdje...  ::jaja::

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #122 Gepost op: 5-01-2014, 14:18:19 »
Stel dat de Mol wél de vragen correct invult, niemand verplicht de makers om in de uitzending net die vragen / antwoorden te tonen waaruit de kijkers een bepaalde conclusie kunnen trekken.

dan zou het molspel ook niet leuk meer zijn voor de kijker...

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #123 Gepost op: 5-01-2014, 14:53:42 »
Was Maurice niet ook het slapie van Jan Willem? Elk jaar weer vliegen de slapies er direct uit. Die ontwikkelen in die sociale context zo'n erge band dat ze er geen enkele vraag meer op invullen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #124 Gepost op: 5-01-2014, 14:54:07 »
Was Maurice niet ook het slapie van Jan Willem? Elk jaar weer vliegen de slapies er direct uit. Die ontwikkelen in die sociale context zo'n erge band dat ze er geen enkele vraag meer op invullen.

Hij sliep bij Tygo op de kamer. :)
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline hidde molloot

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #125 Gepost op: 5-01-2014, 21:05:23 »
Hij is voor mij de Mol, althans zo ie zo tot aflevering 1#

Ik heb namelijk misschien al wel een hint gevonden.
Het gaat over de balans in extremen en het voorstel filmpje van Jan-Willem.
Eerst zegt hij dat hij veel geld wil verdienen voor de pot, dan zegt hij dat hij er geld uit wil halen. Ook hoopt hij zichzelf over een poosje pas te bellen (in zijn radioprogramma belt hij met de afvallers van Wie is de Mol), of toch niet. Ook gaat hij de touwtjes in handen nemen als hij zich goed in de groep voelt. Hij voegt daaraan toe: 'Ik weet niet of dat goed is. Of wel'.

Hij balanceert zich zelf dus steeds keer op keer tussen een mogelijkheid
die hij vervolgens weer recht zet door daar een tegenoverstelling op te zetten.
 

hij zegt ook bijna letterlijk dat hij de mol is,
namelijk:
ik weet niet of dat goed is als mol, misschien ook wel.

ik weet het zeker!!

ook in de leader zie je voordat hij in beeld komt een mol logo.
alleen JW heeft dit.

anoniem 24971

  • Gast
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #126 Gepost op: 5-01-2014, 21:27:20 »
hij zegt ook bijna letterlijk dat hij de mol is,
namelijk:
ik weet niet of dat goed is als mol, misschien ook wel.

ik weet het zeker!!

ook in de leader zie je voordat hij in beeld komt een mol logo.
alleen JW heeft dit.

er zijn wel vaker jokers of vrijstellingen in de leader te zien geweest, bij niet-Mollen.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #127 Gepost op: 5-01-2014, 23:23:50 »
Op 46:57 zegt Jan-Willem opeens "ik vind dit heel raar" als de code 7404 niet juist blijkt.
Op 47:20 zegt Daphne "aangezien wij als enige überhaupt dat licht niet hadden gezien".

Als ze dat licht niet hadden gezien, waarom vindt JW dit dan heel raar?
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #128 Gepost op: 5-01-2014, 23:34:14 »
Op 46:57 zegt Jan-Willem opeens "ik vind dit heel raar" als de code 7404 niet juist blijkt.
Op 47:20 zegt Daphne "aangezien wij als enige überhaupt dat licht niet hadden gezien".

Als ze dat licht niet hadden gezien, waarom vindt JW dit dan heel raar?

Volgens mij was dat een ironisch bedoelde opmerking. Op dat moment wist hij nog niet dat het cijfer dat zij gegeven hadden wel goed was. Hij dacht dat zij ervoor gezorgd hadden dat de code niet goed was. Uiteindelijk blijken ze juist de enige te zijn die het wel goed (gegokt) hadden.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #129 Gepost op: 5-01-2014, 23:38:52 »
Hij dacht dat zij ervoor gezorgd hadden dat de code niet goed was.
Op het moment dat hij dat zei wisten de kandidaten nog niet dat de goede code 3425 was. Ze weten dan alleen dat 7404 niet goed is. Dus als hij dacht wat jij zegt, dan zou hij zodra het kistje dicht bleef, moeten denken, "dat vermoedde ik al".

Wat hij zegt en wat Daphne biecht is hoe dan ook tegenstrijdig.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #130 Gepost op: 5-01-2014, 23:44:30 »
Op het moment dat hij dat zei wisten de kandidaten nog niet dat de goede code 3425 was. Ze weten dan alleen dat 7404 niet goed is. Dus als hij dacht wat jij zegt, dan zou hij zodra het kistje dicht bleef, moeten denken, "dat vermoedde ik al".

Wat hij zegt en wat Daphne biecht is hoe dan ook tegenstrijdig.
Vandaar dat ik denk dat het een ironische opmerking is, in de uitingsvorm van een omkering.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #131 Gepost op: 5-01-2014, 23:53:58 »
Jan-Willem gedraagt zich sowieso een beetje raar als bekend is geworden dat de code niet klopt.
Art toetst de code in, hij geeft een rood licht dat het niet goed is.
Jan-Willem: "Ik vind dit heel raar, dit is echt.."
Art vraagt aan Tygo en Freek wat de goede code is, 3425.
Jan-Willem: "Ja, wij hadden 'm wel goed." Maar op een beetje droge manier, terwijl Daphne heel verbaast uitroept: "Oh, wij hadden het dus goed!"
Tygo: "Jullie hadden hem als enige goed ja.."
Jan-Willem: "Godverdikkie, ja ik zei het toch!"

Pas als Art het geld uit het kistje heeft gehaald en weg is gelopen, gedraagt Jan-Willem zich meer uitbundig over dat zij het cijfer goed hadden.

Ik weet niet hoor, maar het komt bij mij heel raar over. Als hij de Mol is vind ik het wel slecht gespeeld eerlijk gezegd..  ::) Maar ja, hij is ook geen acteur van beroep, dus dat vergeef ik hem. :P
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #132 Gepost op: 6-01-2014, 09:47:11 »
Als hij de Mol is vind ik het wel slecht gespeeld eerlijk gezegd..  ::)

Dit.  ::jaja::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #133 Gepost op: 6-01-2014, 10:15:50 »
Jan-Willem gedraagt zich sowieso een beetje raar als bekend is geworden dat de code niet klopt.

Hij is hier gewoon een beetje aan het geinen met Daphne. Wat Rat al schreef: een ironische opmerking. Als ie de Mol is vind ik dat ie dat niet gek speelt.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #134 Gepost op: 6-01-2014, 10:34:25 »
Ja een ironische opmerking maar wat mij vooral opvalt is het initiatief dat JW een moment eerder opeens pakt als het gaat om een cijfer noemen. De mol zit op een goede plek, begint namelijk niet want Art laat eerst via groep I weten dat de code sowieso niet goed is. Vervolgens pakt JW zonder overleg met Daphne het voortouw om een cijfer te geven. Pas daarna consulteert hij haar en kan Daphne alleen maar lachend confirmeren. Uiteindelijk is het maar een speldeprikje van de mol omdat de kracht er wel af is als Daphne opbiecht dat het een pure gok was. Toch denk ik dat er wel wat blijft hangen bij de kandidaten (in de zin "JW doet wat goeds en is dus kandidaat"). JW probeert dus wat en het komt redelijk goed uit, met bluf van Daphne erbij had het zelfs NOG beter uitgepakt maar helaas voor JW is zij daarvoor te veel een open boek.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #135 Gepost op: 6-01-2014, 10:36:34 »
Lijkt me wel typisch als die de mol is. Omdat ie van de roodshow is.

Offline Gixo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #136 Gepost op: 6-01-2014, 13:13:36 »
Grappig detail, wellicht ietwat verdacht: Maurice en Jan-Willem zingen in afl.1, 20:55 (opdracht 1 op zoek naar de bruidswinkel) niet het thema van the Wedding March, maar 'Oh Denneboom'! Weinig kans van slagen dus...

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #137 Gepost op: 6-01-2014, 14:43:47 »
Daar komt de bruid, daar komt de bruid....daar is het deuntje van hoor...

http://www.youtube.com/watch?v=tYHRrFo9tWM even doorluisteren, want het begint eerst met de weddingmarch maar gaat dan over in het lied dat ik bedoel ;)
« Laatst bewerkt op: 6-01-2014, 14:46:59 door SomeOne_01 »

Offline Gixo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #138 Gepost op: 6-01-2014, 15:00:57 »
Daar komt de bruid, daar komt de bruid....daar is het deuntje van hoor...

http://www.youtube.com/watch?v=tYHRrFo9tWM even doorluisteren, want het begint eerst met de weddingmarch maar gaat dan over in het lied dat ik bedoel ;)


Toch niet helemaal; de eerste maat van het melodietje is hetzelfde (dus de 1e x 'daar komt de bruid'/'oh denneboom'), maar de tweede maat (de herhaling van de tekst) is anders.

'Wedding march' op notennamen: g c c c    g d b c
oh denneboom op notennamen:    g c c c    d e e e

Het is een detail en m.i. waarschijnlijk een gewone vergissing van maurice/jan-willem: het is immers niet de meest effectieve molactie. Maar wel heel grappig dat ze daar in tegen een wildvreemde chinees 'oh denneboom' staan te zingen...

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #139 Gepost op: 6-01-2014, 15:05:26 »
ja, maar de wedding march is niet daar komt de bruid daar komt de bruid...dus het doel was wellicht om die laatste te gebruiken maar ging verkeerd. maar goed dat was maurice, en die arme jongen ligt er al uit.