Auteur Topic: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen  (gelezen 317847 keer)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #100 Gepost op: 5-01-2014, 02:51:21 »
Heb jij het nou alleen over 'groen is het nieuwe rood' of ook over de vreemde uitspraak van Art (nu weer de rest)? Voor het laatste zou het helemaal geen probleem zijn en voor 'groen is rood' eigenlijk ook niet, denk ik. Dat de hint niet helemaal consistent zou zijn heeft ze nooit eerder weerhouden.Ik bedoel: het zou dan alleen niet meer op degene slaan die niet is afgevallen, maar dat boeit niet.  Bovendien zou men daar dus inderdaad ook iets anders voor hebben kunnen verzinnen inde tussentijd.

Ik heb het over de 'vreemde uitspraak' van Art. Als ik jou hint goed begrijp dan moet de afvaller bij degene zitten die hun scherm niet gezien hebben in de eerste executie, immers: Art zegt: 'Zo, en nu beginnen we met de rest'. Hij heeft eerst de namen van de kandidaten ingetypt die hun scherm in de eerste executie niet gezien hebben. Mocht de afvaller hier al tussen hebben gezeten dan was er dus ook geen hint want dan was er geen rest en dus ook geen vreemde uitspraak. (ook niet als Daphne voor de 2e keer een rood scherm had btw).

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #101 Gepost op: 5-01-2014, 09:36:39 »
Moest hij de mol zijn, dan zou de eerste molactie toch lachen zijn:
'Ik kan helemaal geen Chinees, Maurice ook niet. Dus dacht ik als we nu eens zingend en dansend door de straten gaan, maken we tenminste een beetje lol.'
klaar voor de strijd

Offline Luke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #102 Gepost op: 5-01-2014, 09:44:14 »
JW is de Mol

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #103 Gepost op: 5-01-2014, 10:03:41 »
Art heeft het in zijn introductie aan het begin op de boot over "maagdelijk wit" waar de mol naartoe gaat. Dit zou kunnen slaan op de bruiloftsgeschenkenwinkel van JW en Maurice (inmiddels afgevallen).

Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #104 Gepost op: 5-01-2014, 10:20:59 »
Art heeft het in zijn introductie aan het begin op de boot over "maagdelijk wit" waar de mol naartoe gaat. Dit zou kunnen slaan op de bruiloftsgeschenkenwinkel van JW en Maurice (inmiddels afgevallen).

Of een hint naar de maagdelijk witte stranden van de Filipijnen.

Offline xtopeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 1. Jan-Willem 2. Sofie 3. Freek
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #105 Gepost op: 5-01-2014, 11:02:12 »
Ik ben bezig met het terug kijken van aflevering 1. Hierbij in het begin op Jan-Willem. En wat me opvalt is dat wanneer Art begint met ''test & executie'' Jan-Willem in zich zelf begint te lachen. - minuut 6.06 tot 6.16. En verder in de 6e minuut houdt hij zich stil en lacht zachtjes. Mollenactie, omdat hij weet dat dit ging komen en lacht omdat de kandidaten zo verrast zijn

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #106 Gepost op: 5-01-2014, 11:25:34 »
Jan-Willem woont in Veenendaal. Veen en dal, zou een mol zich daar ook niet thuisvoelen?

groet,
Tunnelgraver
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #107 Gepost op: 5-01-2014, 11:27:02 »
En hoeveel invloed heeft productie op Jan-Willem's woonplaats? ;)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #108 Gepost op: 5-01-2014, 11:43:20 »
Ze hebben hem gedwongen te verhuizen!   ::tandpastasmiley::

Opvallend is wel dat 8 van de 10 kandidaten in Amsterdam wonen, eentje in Utrecht en Jan-Willem dus in Veenendaal.
Daarmee is hij wel een buitenbeentje.

groeten,
Tunnelgraver (ook uit Veenendaal overigens)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #109 Gepost op: 5-01-2014, 11:45:58 »
Ze hebben hem gedwongen te verhuizen!   ::tandpastasmiley::

Opvallend is wel dat 8 van de 10 kandidaten in Amsterdam wonen, eentje in Utrecht en Jan-Willem dus in Veenendaal.
Daarmee is hij wel een buitenbeentje.

groeten,
Tunnelgraver (ook uit Veenendaal overigens)

Ja, maar de kandidaten worden echt niet geselecteerd op naam/geboortedatum/geboorteplaats/woonplaats/beroep of noem het maar op. Puur toeval dus.

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #110 Gepost op: 5-01-2014, 11:51:33 »
Ze hebben hem gedwongen te verhuizen!   ::tandpastasmiley::

Opvallend is wel dat 8 van de 10 kandidaten in Amsterdam wonen, eentje in Utrecht en Jan-Willem dus in Veenendaal.
Daarmee is hij wel een buitenbeentje.

groeten,
Tunnelgraver (ook uit Veenendaal overigens)
en sofie is ook een buitenbeentje...en omdat zij twee buitenbeentjes zijn, zijn ze geen buitenbeentjes maar een eigen cluppie...

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #111 Gepost op: 5-01-2014, 12:15:50 »
Ik heb het over de 'vreemde uitspraak' van Art. Als ik jou hint goed begrijp dan moet de afvaller bij degene zitten die hun scherm niet gezien hebben in de eerste executie, immers: Art zegt: 'Zo, en nu beginnen we met de rest'. Hij heeft eerst de namen van de kandidaten ingetypt die hun scherm in de eerste executie niet gezien hebben. Mocht de afvaller hier al tussen hebben gezeten dan was er dus ook geen hint want dan was er geen rest en dus ook geen vreemde uitspraak. (ook niet als Daphne voor de 2e keer een rood scherm had btw).
Het is toch niet ondenkbaar dat men ook voor die situaties scenario's had klaarliggen? Andere volgorde, andere/geen uitspraak... geen idee. Het heeft denk ik niet zoveel zin om daar over te speculeren. We weten alleen wat we gezien hebben en Jan-Willem is daarin in een uitzonderingspositie gebracht.
Er is in eerdere seizoenen ook vaak over gediscussieerd, maar de dingen die de presentator zegt zijn niet spontaan. Ik ga er dus vanuit dat ook dit zo bedoeld was. Kan zijn dat het een valse hint is, maar voorlopig neem ik hem serieus, aangezien er ook andere dingen zijn die richting Jan-Willem wijzen.


Offline chagnee

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #112 Gepost op: 5-01-2014, 13:26:52 »
Jan-Willem woont in Veenendaal, maar bij de test zien we dat hij op de vraag i.v.m. de woonplaats van de Mol 'Amsterdam' antwoordt.

Is het niet de bedoeling dat de Mol gewoon de volledige test correct invult? Dat lijkt me logisch. Dus als Jan-Willem inderdaad zelf de Mol is, zou hij daar niet Amsterdam maar Veenendaal ingevuld moeten hebben.

Offline hidde molloot

  • Forumlid
Re: WIDM Vodcast 2014
« Reactie #113 Gepost op: 5-01-2014, 13:28:22 »
aanwijzing voor jan-willem.

in de leader zie je bij hem als enige voordat hij in beeld komt een vrijstelling met daarop de mol, daarna komt jan-willen in beeld.
ook zie je bij de lichtopdracht dat jan-willen met zijn lamp de letter M O L schrijft. jan-willen is dus de mol!

gr hidde de heus

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #114 Gepost op: 5-01-2014, 13:30:04 »
de beantwoording van de testvragen is later ingemonteerd.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline chagnee

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #115 Gepost op: 5-01-2014, 13:33:29 »
Ok, dat wist ik niet zeker. Dus in dat geval kunnen we ook alle theorieën zoals "Owen maakte een schijnbeweging bij die vraag" achterwege laten.

Goed om weten, thanks.

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #116 Gepost op: 5-01-2014, 13:34:30 »
@chagnee..waarom zou de mol dat doen...hij is de enige die in veenendaal woont...en de oplettende kijker zou het echt wel opvallen als Jan Willem zijn eigen woonplaats zou invullen...daarnaast krijgt de mol toch altijd groen dus kunnen de personen die weten wie de mol is altijd zorgen dat de mol zijn groene scherm krijgt. of dat nou ingeprogrammeerd zit of handmatig.

Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #117 Gepost op: 5-01-2014, 13:37:38 »
Jan-Willem woont in Veenendaal, maar bij de test zien we dat hij op de vraag i.v.m. de woonplaats van de Mol 'Amsterdam' antwoordt.

Is het niet de bedoeling dat de Mol gewoon de volledige test correct invult? Dat lijkt me logisch. Dus als Jan-Willem inderdaad zelf de Mol is, zou hij daar niet Amsterdam maar Veenendaal ingevuld moeten hebben.

Dennis was geloof ik de enige die dit gedaan had.

Over testvragen gesproken. Vinden jullie het ook niet vreemd dat Daphne JW absoluut niet verdenkt en ondanks een vraag meer fout bij de eerste test er niet uit vliegt? Ok, Maurice had 1 opdracht bij JW in de groep gezeten maar Daphne eveneens. Je zou toch eerder denken dat juist Daphne er dan uit gaat? Bedoel de vragen over opdracht 2 moet ze in dat geval fout hebben, als ze JW niet verdenkt. De plek waar het duo stond, het getal dat het duo moest zeggen. Alleen de vraag over of het duo de code moest doorseinen of aan de overkant stond met een lamp (als die vraag erin gezeten heeft) zou ze dan eventueel goed kunnen hebben.

Maurice had hetzelfde in opdracht 1 dan, maar je zou toch zeggen dat hij bij test 1 minstens 1 vraag extra goed heeft ten opzichte van Daphne en dus voor Daphne de kans groter moest zijn dat zij eruit zou vliegen als JW de mol is?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #118 Gepost op: 5-01-2014, 13:39:52 »
Jan-Willem woont in Veenendaal, maar bij de test zien we dat hij op de vraag i.v.m. de woonplaats van de Mol 'Amsterdam' antwoordt.

Is het niet de bedoeling dat de Mol gewoon de volledige test correct invult? Dat lijkt me logisch. Dus als Jan-Willem inderdaad zelf de Mol is, zou hij daar niet Amsterdam maar Veenendaal ingevuld moeten hebben.

Zo gek zijn ze echt niet hoor! Jan-Willem is de enige die daar woont, dus zou het verschrikkelijk opvallen als hij dta invulde.
Iedereen zou zeggen dat hij op zich zelf zat en dat kan niet. Een serieuze kandidaat zou niet expres iets verkeerd invullen, dus als Jan-Willem dat in zou vullen dat zou hij of geen serieuze kandidaat zijn of de Mol en dan zou het spel nu dus al over zijn. M.a.w.: De Mol vult de vragen helemaal niet serieus in.
Jij volgt dit spel zeker nog niet zo lang?

groet,
Tunnelgraver
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #119 Gepost op: 5-01-2014, 13:42:16 »
Het is toch niet ondenkbaar dat men ook voor die situaties scenario's had klaarliggen? Andere volgorde, andere/geen uitspraak... geen idee. Het heeft denk ik niet zoveel zin om daar over te speculeren. We weten alleen wat we gezien hebben en Jan-Willem is daarin in een uitzonderingspositie gebracht.
Er is in eerdere seizoenen ook vaak over gediscussieerd, maar de dingen die de presentator zegt zijn niet spontaan. Ik ga er dus vanuit dat ook dit zo bedoeld was. Kan zijn dat het een valse hint is, maar voorlopig neem ik hem serieus, aangezien er ook andere dingen zijn die richting Jan-Willem wijzen.

Ik vind dat inderdaad niet ondenkbaar. Het is alleen wel een kanttekening bij deze hint. Volgens mij zijn er nooit hints geweest die in een kort tijdsbestek nog gewijzigd konden worden/ konden vervallen. Het zou natuurlijk kunnen maar ik vind het onwaarschijnlijk.