Auteur Topic: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen  (gelezen 317903 keer)

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #180 Gepost op: 10-01-2014, 00:09:14 »
Klopt Jayne, maar ik denk dat het dan wel minder uitvoerig in beeld gebracht zou worden door de makers.
Of misschien focus ik al teveel op hem, en lijken daardoor die acties heel opvallend...
Hoop persoonlijk niet dat hij de mol is, maar schrijf hem niet af iig...

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #181 Gepost op: 10-01-2014, 01:12:41 »
Biecht @ 19.28 niet oprecht m.i.

"Daphne of Jennifer.."
Omnia vincit amor

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #182 Gepost op: 10-01-2014, 08:30:05 »
Hmmm, mijn vermoeden van vorige week dat Jan-Willem de mol is, is alleen maar sterker geworden. :-\\

Ik baal er een beetje van, want als hij het is vind ik hem geloof ik helemaal niet zo leuk/geschikt als mol. Die rare gezichten die hij trekt... die biechts die idd, zoals hierboven al gezegd, vaak rechtstreeks uit een molbiecht lijken te komen...
[...] dus ik hoop een beetje heel erg dat het toch gewoon een slechte nepmol blijkt te zijn.  >:D

Indeed.. Dus ik ontken het nog even lekker en blijf verder uit deze tunnel, voorlopig.  ;D  ::hypocriet::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Kennner

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #183 Gepost op: 10-01-2014, 09:19:44 »
Hier een hele sterke hint!!!

De aflevering heet vindingrijk. Ook wij moeten misschien wel iets zoeken. Kennen jullie Wally? Wally is dat mannetje van de zoekplaatjes. http://www.kinnerton.com.au/Products/ByCharacter/WheresWally/tabid/150/language/en-US/Default.aspx
Die moet je vinden dus, als een soort speld in een hooiberg.
En wie had exact de kleding van Wally aan? Jan Willem.
Ik geloof niet in toeval in dit geval. De kleding is te specifiek. Zoek maar eens op internet. Misschien kan iemand een foto van JanWillem in deze kleding naast een plaatje van Wally plaatsen? Ik krijg het niet voor elkaar.


Hahaha, briljant, onze eigen Wally _0_
Prince is de mol!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #184 Gepost op: 10-01-2014, 10:21:47 »
Ik krijg nu ook het gevoel dat hij de Mol is. Heb erg op zijn gezichtsuitdrukkingen gelet. Ziet er héél erg gespannen uit?
Precies, ik zei dit voor aflevering 1 al, ook Freek en Susan vond ik verkrampt maar inmiddels helemaal niet meer. Jan Willem blijft gespannen, tja het is ook niet niks, de mol zijn.

Hij wordt dus nog steeds niet door de rest genoemd als verdachte... zeer verdacht dus. Zelfs Freek is inmiddels genoemd dus JW is de enige nog die zogenaamd totaal onverdacht is. Ik vermoed echter dat in elk geval Sofie hem wel verdenkt en dus ver gaat komen.

Eens dat zijn genepmol allemaal voor niks zou zijn dus dat het echte molacties zijn. Met name ook niksdoenerigheid, daar kun je een mooi YouTube filmpje van maken, zijn rek-en-strekoefeningen achteraan de groep als die allemaal hyperactief een opdracht aan het uitoefenen zijn. Hij participeert nooit, typisch mollengedrag als er nog veel kandidaten rondlopen.

Het ligt er dus ladingen dik bovenop en hoop net als Jayne en Supernova dat hij toch een nepmol is maar mijn tunnel uitgang is ingestort dus kan anders niet meer uit de JW-tunnel ::zwaai::

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #185 Gepost op: 10-01-2014, 11:30:49 »
Jan-Willem staat zeker nog op mijn lijstje.
Hij is op dit forum wel superverdacht, maar de kandidaten lijken hem helemaal niet te verdenken.
(hoe het op de AVRO-site is weet ik niet, dat kan ik niet bekijken.)

Verder zijn er toch enkele acties van hem dat ik raar vind:
- Bij de Chinese markt komt hij als laatste aan met Maurice. Dit kan overkomen als een fanatieke kandidaat die het geld
net niet vond. (Te laat komen was te opvallend geweest)
- Bij het seinen komt die met het getal 4 als eerste hoewel ze niks gezien hebben. Dit kan weer punten scoren zijn.
- Bij de discussie rond de opera pruttelt hij wat tegen maar wanneer Art vraagt naar een antwoord is het hij die het als eerste
geeft.
- Bij de kamers oppert Aaf dat de oplossing in de control kamer zou zijn(zoals Sofie ook al vermeldde). (Dit is ook zo maar niemand ziet het getekend labyrinth op de grond). Hij zegt als eerste dat dit moet via de schermen in de controlekamer. (én ze lijken weinig of niks te doen hiermee).
- Hij probeert Daphne af te leiden met zijn jokersverhaal.
  (Verder geeft Daphne aan dat Tyho en Jan-Willem de eerste waren die over jokers waren gestart)
- begint nutteloos dingen op te rapen (als molactie is dit nutteloos, maar zag er wel semi-stoer uit met dat speelgoedgeweer)
- probeert de aandacht van Tygo en Freek af te leiden door de aandacht voor hun opdracht te vragen. (lijkt fanatiek)
(Terwijl zij nog wel tijd hadden terwijl Tygo en Freek al gestart waren voor hij en Daphne vertrokken waren en dus echt niet meer veel tijd hadden).
- Wanneer die opdracht gedaan is en Owen weerklinkt door de porto, praat hij precies door (hij én Daphne geven geen aandacht eraan)
- Hij vindt de emmer niet, Daphne wel.
- beide personen komen niet op het idee om het touw al te ontknopen voordat ze de ton vinden (één iemand had kunnen zoeken samen met de portomensen, de andere kon toch al ontknopen)
- Door het falen van hen mogen ze niet meer weg én kan er ook maar een groep een opdracht doen, omdat er anders in de controlekamer geen porto meer is

Verder vind ik de biecht van het spullen oprapen (of commentaar, want we zagen hem niet biechten) en de biecht na de opdracht
bijzonder raar. Klonk voor mij als een molbiecht.

De twee afgevallen personen: Maurice en Owen hebben ook iets met Jan-Willem te maken:
Maurice deed samen met hem de marktopdracht, en viel daarna af.
Owen was zijn kamergenoot en viel daarna af.
Daphne zit er nog wel in, en daar deed hij al twee opdrachten samen (ok, één met mogelijkheid tot slagen want de seinopdracht
was echt te makkelijk om te laten falen). (Vertrouwen ze hem te veel?)

Verder denk ik dat obvious in beeld brengen niks zegt, kijk maar naar Milouska bijvoorbeeld.
Zonder een discussie te willen starten over goed molschap of niet, zij was ook duidelijk op dit forum
én niet bij de kandidaten. Jan-Willem lijkt hier ook verdacht en niet bij de kandidaten.

Hij heeft dus nog geen cent binnengebracht, de anderen die nog niks hebben binnengebracht (zelf of in een opdracht samen met
iemand) zijn  Aaf en Daphne. Susan enkel door de goede opmerkzaamheid van Jennifer, Sofie bij de kruipopdracht bij Jennifer.

Daarom staat Jan-Willem nog op mijn lijstje, en zijn dit enkele acties maar hij is wel niet de koploper.
« Laatst bewerkt op: 10-01-2014, 11:42:03 door wouterv »
klaar voor de strijd

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #186 Gepost op: 10-01-2014, 11:45:06 »
(hoe het op de AVRO-site is
Daar is hij in geen velden of wegen verdacht wat dus een supergiftige cocktail oplevert: bij de molloten inmiddels met 54% de topverdachte maar zogenaamd bij publiek en vooral de kandidaten zelf totaal onverdacht (massa-manipulatie).

Op .nl is het nu
13051,"Daphne",
13298,"JanWillem",
16838,"Jennifer",
17961,"Susan",
19278,"Tygo"

Bij de Chinese markt was het zo opvallend dat Maurice op het eind JW zo duidelijk verweet hoe hij de opdracht verknald had. Lekker afl. 10 momentje!

Bij het seinen het getal 4 claimen wat het ongelukgsgetal daar schijnt te zijn plus optelt naar 14.

Hij teamt iedere keer heerlijk met Daphne die hem totaal niet verdenkt en bij wie hij dus vrijuit kan mollen (ze kijkt niet eens mee naar beneden!!). Hij liep overigens eerst een kilometer van de emmer weg dus toen Daphne hem vond moest hij eerst nog terugsjokken om het geld te halen.

Ik vind zijn biechten ook zo gelijken op molbiechten. En hij biecht dat Owen zijn kamergenoot was, dat is door de jaren heen altijd een sterke hint geweest, de mol werkt zijn slapies er 1 voor 1 uit (overigens tot eigen spijt maar ja, een molse bijwerking).

Nog geen cent binnengebracht, hij lijkt me een echte old-school-mol. Niet zoals mollen als Jon die toch maar geld gaan halen om maar onverdacht te blijven, maar van de harde lijn. Dat vind ik dan wel weer positief aan JW.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #187 Gepost op: 10-01-2014, 11:53:23 »
Iemand wilde Jan-Willy / Jan-Wildo

« Laatst bewerkt op: 10-01-2014, 11:55:42 door SomeOne_01 »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #188 Gepost op: 10-01-2014, 12:10:51 »
Haha, doet me denken aan Henk/Hans de Mol.


Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #189 Gepost op: 10-01-2014, 12:12:33 »
Iemand wilde Jan-Willy / Jan-Wildo


Kijk eens op de vorige pagina ...
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #190 Gepost op: 10-01-2014, 12:12:41 »
Haha, doet me denken aan Henk/Hans de Mol.


::rofl:: Inderdaad! Hilarisch was dat!  ::rofl::

Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #191 Gepost op: 10-01-2014, 12:15:59 »
Ik weet nog goed bij de bekendmaking van JW als deelnemer van dit programma. Toen zei ik volgens mij letterlijk dat hij de mol niet kan zijn omdat hij veel te zenuwachtig en opvallend overkomt. Het was dat zijn sidekick niet naar hem keek anders had ze al voor het belletje kunnen zien dat hij het was. Op het moment dat art het had over een telefoon die naast hem ligt keek hij heel zenuwachtig naar de telefoon van oké die ligt klaar laat de bekendmaking maar beginnen.

Ik verdenk hem wel steeds meer en hij doet het goed voor de kandidaten maar minder goed voor de kijkers.

Ook een opvallend detail, in heel veel shots op tv hebben ze zo gefilmd dat JW achter een kandidaat verscholen zit. Dat je hem en zijn uitdrukkingen niet ziet.

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #192 Gepost op: 10-01-2014, 12:16:04 »
Kijk eens op de vorige pagina ...
Ik vind de mijne leuker (en deelbaarder) ;) vooral omdat ie daar net als Waldo staat te grijnzen :P

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #193 Gepost op: 10-01-2014, 13:04:45 »
opvallend detail, in heel veel shots op tv hebben ze zo gefilmd dat JW achter een kandidaat verscholen zit. Dat je hem en zijn uitdrukkingen niet ziet.
Exact ja. En voor de rest zie je hem ook altijd op de achtergrond verstard staan, of als er een opdracht gaande is rek-en-strekoefeningen doen. Zijn hele mimiek verraadt veel, maar goed dat hij niet op Moltalk was ::)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline BurningHorizons

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mole Mole Mole!!!
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #194 Gepost op: 10-01-2014, 13:08:11 »
De beste hints tot nu toe wijzen naar Jan Willem...

Maar ik zou het wel heeeel erg jammer vinden.
Want dan hebben we in mijn ogen te maken met een heel opzichtige en slechte Mol...

Dat betrapte schooljongens gezicht, een weggeef hint in de eerste aflevering, verkeerd getimede emoties, zenuwachtig gedrag...

Ik hoop op een snelle exit of een andere tunnel die zich opent...

Spannend!

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #195 Gepost op: 10-01-2014, 13:12:02 »
Daar is hij in geen velden of wegen verdacht wat dus een supergiftige cocktail oplevert: bij de molloten inmiddels met 54% de topverdachte maar zogenaamd bij publiek en vooral de kandidaten zelf totaal onverdacht (massa-manipulatie).

Heb je de resultaten van de stemmen met de app (werden in Moltalk getoond) vergeleken met de .nl site? Zou kunnen dat site wel, maar app niet gemanipuleerd is?

Haha, doet me denken aan Henk/Hans de Mol.

Haha, ja moest ik ook meteen aan denken.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #196 Gepost op: 10-01-2014, 13:12:18 »
hij doet het goed voor de kandidaten

Is dat wel zo..?
We horen wel bar weinig over de exacte verdenkingen.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #197 Gepost op: 10-01-2014, 13:27:17 »
Is dat wel zo..?
We horen wel bar weinig over de exacte verdenkingen.

Daar heb je ook weer gelijk in, maar ik bedoel in het spel alleen al. Je zou verwachten dat acteurs het eerst naar de mimiek kijken maar met zoveel tv persoonlijkheden bij elkaar krijg je het gevoel dat die persoonlijkheden elkaar extra in de gaten gaan houden. Bovendien heeft hij wat Patrick momentjes.

Als je bijvoorbeeld naar het dak kijkt: hij loopt rond op het dak zonder echt iets te doen voor de opdracht, hij stelt dingen voor aan Daphne om te doen wat bij voorbaat al niet met de opdracht te maken heeft maar meer een mol actie is. Denk maar aan het naar boven lopen en al afspreken om naar jokers te zoeken. Patrick stelde in de jeep opdracht voor aan Art om het geld weg te gooien, had ook niet met de opdracht te maken.

Daarnaast had hij ook zijn eigen momenten, die ook niet echt verdacht bij de kandidaten zijn maar bij ons des te meer.

Denk aan het feit dat hij telkens met Owen probeerde te communiceren in plaats van zelf te zoeken naar de oplossing. Hij vergrootte het feit uit dat Owen hem even aan de kant schoof. Ging van de tijd af. Op het moment dat Owen klaar was met Tygo en Freek hoorde hij dat en begon door de portofoon heen te praten, als in laat Owen maar praten ik praat nu eerst met Daphne. Weer geen communicatie met Owen, zonder echt met de portofoon te k*tten. Heel slim, want zo komt hij wel over als kandidaat die druk bezig is (in de ogen Owen omdat hij op dat moment zelf te boosdoener was voor communicatie en voor Daphne omdat hij zijn best doet om te communiceren en alleen blokkades tegen zich krijgt). Als je dat soort dingen bij elkaar op telt, weet je gewoon dat de kandidaten hem niet gaan verdenken omdat hij nog niet echt iets verdachts heeft gedaan. Bij de eerste 3 opdrachten weet je al dat het moeilijk wordt (vragen in het chinees, het doorseinen van een getal met een lamp in het midden van een lasershow en de operavoorstelling waarbij ze Owen en Susan moesten kiezen). Bij de opdracht in de verlate studio valt er weinig te mollen, tenzij je zelf 2 of 3x meegegaan bent. Maar wellicht zat in het emmertje van de dakopdracht het meeste geld omdat dat veruit het moeilijkste was. Ook is het verdacht, dat hij nu al 2x met Daphne een opdracht heeft gedaan. Zij verdenkt hem niet en kan, a la Patrick, daar gebruik van maken.

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #198 Gepost op: 10-01-2014, 14:01:26 »
Ik snap niet dat zoveel mensen JW verdenken als mol. Zo veel verdachts doet 'ie toch niet? Ik zie het niet in ieder geval. En als je dan als mol een paar extra enveloppen in handen hebt, zorg je toch wel dat die niet gejat worden? Sterker nog: een mol zou die zelf proberen te verduisteren, lijkt me.

Maar goed, misschien tuin ik er wel keihard in natuurlijk. Maar dat denk ik niet :)
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #199 Gepost op: 10-01-2014, 14:07:49 »
Hebben JW en Jennifer dezelfde kleermaker? ::)

http://avro.nl/Images/tcm17311309_Original.jpg
If I was a haircut would you wear a hat?