Poll

Wie is de Mol?

Sofie van den Enk
18 (14.8%)
Susan Visser
89 (73%)
Freek Bartels
15 (12.3%)

Totaal aantal stemmen: 122

Auteur Topic: [POLL] Wie is de Mol?  (gelezen 183873 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #460 Gepost op: 6-02-2014, 23:52:29 »
Ze is de enige die Freek verdenkt... (als het allemaal klopt)
Susan ook, maar Aaf het langst inderdaad (Susan zei in het begin nog dat Freek zeker niet de mol was. Als Freek de mol was dan was Aaf 1e of 2e uit de test gekomen, zeker niet laatste.

En Aaf spreidt dus NIET over Susan is de stelling he. Luister goed wat ze zegt, ze heeft het erover wie eruit kunnen gaan, en spreekt dus over kandidaten, dan zegt ze dat JW niet erg bang hoeft te zijn vanwege zijn jokers, maar zijzelf en Susan zitten wel op de schopstoel. Duidelijker kan niet.

Dan zou voor de Freeklovers er nog een heel vreemd duveltje uit het doosje moeten komen dat zij naast Sofie op Tygo getest heeft maar come on, die heeft ze echt nog nooit genoemd en haar acties spreken dat ook tegem ::) :o
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #461 Gepost op: 6-02-2014, 23:57:05 »
Aaf spreid volgens mij over Freek, Sofie en Tygo.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #462 Gepost op: 6-02-2014, 23:59:26 »
Luister goed wat ze zegt, ze heeft het erover wie eruit kunnen gaan, en spreekt dus over kandidaten, dan zegt ze dat JW niet erg bang hoeft te zijn vanwege zijn jokers, maar zijzelf en Susan zitten wel op de schopstoel. Duidelijker kan niet.

Ja, volgens mij heb je gelijk.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #463 Gepost op: 7-02-2014, 00:27:55 »
Freek. Jan-Willem. Freek. Jan-Willem. Freek. Jan-Willem. Ik weet het niet meer.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #464 Gepost op: 7-02-2014, 03:36:11 »
Freek. Jan-Willem. Freek. Jan-Willem. Freek. Jan-Willem. Ik weet het niet meer.

Susan  :P

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #465 Gepost op: 7-02-2014, 03:55:28 »
Susan verdenkt Freek, anders had ze nooit haar envelop naar hem gestuurd.

Susan zei dit ook nog eens als reden dat ze Freek op de envelop schreef. Later in de test zegt ze: Freek is NIET de mol. Dat vond ik heel vreemd. Of ze is heel snel van mol veranderd of de productie wil ons laten denken dat Susan niet op Freek zit...

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #466 Gepost op: 7-02-2014, 09:17:57 »
Susan zei dit ook nog eens als reden dat ze Freek op de envelop schreef. Later in de test zegt ze: Freek is NIET de mol. Dat vond ik heel vreemd. Of ze is heel snel van mol veranderd of de productie wil ons laten denken dat Susan niet op Freek zit...

Ik geloof hier dus absoluut niet in (zie Susan topic).
Het raakt gewoon kant noch wal. We horen in afl 4 niks, blijft allemaal vaag wie ze verdenkt.
In afl 5 wil de hem niet uitvlakken, in afl 6 is ze ineens overtuigd en stuurt een envelop en daarna ineens weer totaal niet.

Als Mol zou het sws een uitermate doorzichtige, rare zet  zijn (ivm de rente/enveloppen etc) naar de kijker toe..
Het lijkt me veel logischer dat ze een test-verhaal van eerder eronder gemonteerd hebben, toen ze Freek idd niet verdacht. Ofwel dat ofwel Susan is zo veranderlijk als het weer (als kandidaat) of speelt haar Mol-act wel beroerd aangaande de enveloppen, zodat het wel erg duidelijk wordt.  ::ohno::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #467 Gepost op: 7-02-2014, 09:20:30 »
Later in de test zegt ze: Freek is NIET de mol. Dat vond ik heel vreemd
Ja dat lijkt wel een terugkerend verschijnsel. Ik heb in mijn persoonlijke mollenboekje ook opgeschreven Freek niet, later JW niet, nu enkele weken later zegt ze dit opnieuw. Maar verleden week spreidde ze nog wel over Freek. Nu alleen Sofie en Tygo. Wel mollig allemaal hoor ??? ::)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #468 Gepost op: 7-02-2014, 10:26:31 »
Freek +3 (4x4 vernaggelen, J-W niet spotten)
Susan +2 (Moeilijk hé met walkietalkies werken, J-W niet spotten)
Tygo -4 (als Baywatch man Freek/J-W uit de brand helpen + zo goed mogelijk als brassbandlid meedoen  ;D)
Sofie -4 (als fanatiekeling beide gewoon spotten bij de processie + oplettend een bootstuk spotten ipv er aan voorbij te rijden)
Jan-Willem -4 (als fanatiekeling alles doen om 3 jokers binnen te halen + scheuren met de buggy (dat Freek dan roet in 't eten gooit ala..) )

Zoiets in ieder geval, Freek loopt uit op Susan maar beide maken nog steeds kans om mol te zijn.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #469 Gepost op: 7-02-2014, 10:45:27 »
Freek +3
Zoals Regis Filia al zei supergrappig hoe enorm verschillend mensen toch kunnen denken, ik zet Freek juist op -10.

Susan mag wel op een plusje wat mij betreft. Zoals ik van Daedalus heb geleerd kan hier best een 'continuiteitsfout' in zitten: dat zij bij het envelop posten zegt "Freek is mijn mol" om daarna te biechten dat hij het zeker niet is... om Susan aannemelijk te maken moet ik wel bij
multi-indicator surprise
langs ::regenboog::. Als ik dan Susan en JW neem dan kan ik me toch voorstellen dat Susan het ontieglijk goed speelt en zelfs deze indicatoren om de tuin leidt terwijl JW helemaal geen acteur is, je kunt zelfs zeggen anti-acteur, dus wel 'gesnapt' is door de indicatoren.

Maar ja, de biechtindicatoren zeggen wel wat anders... JW leest echt voor van papier. En molduels winnen zowel JW als Susan glansrijk van Freek (die je bovendien kunt strepen vanwege Aaf). Nee als ik mijn lijstje nu moet opmaken dan kopieer ik niet meer die van DA'AN maar verwissel Susan met Freek. Maar om JW kan ik niet heen, al is de kans groot dat hij de eerstkomende afvaller is... ik doe gewoon weer een lightmannetje: ik vul hem zowel in als afvaller als als mol ::nieuwsgierig:: ::oordoppen::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #470 Gepost op: 7-02-2014, 11:16:02 »
Zoals Regis Filia al zei supergrappig hoe enorm verschillend mensen toch kunnen denken

En dat maakt widm tot zo'n geniaal programma :) Laat twee mensen dezelfde aflevering zien en ze halen er andere conclusies uit  ;D
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #471 Gepost op: 7-02-2014, 13:08:26 »
Ik blijf bij Susan.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #472 Gepost op: 7-02-2014, 15:03:21 »
Ik houd het nog bij Susan. Freek komt er wel dichter naast na deze aflevering, maar ik ben nog niet om.


Het is jammer dat ze beide als 1 van de laatste een envelop kiezen (en dus beide al kunnen inschatten wie de joker-enveloppen gepakt heeft), ze beide in het zelfde groepje komen en ze beide Jan-Willem niet zien. Ik denk niet dat de mol hier zelf in de optocht wil lopen, dus JW en Tygo zijn minder aannemelijk, Sofie ziet JW en Aaf is naar huis. In deze opdracht zijn Freek en Sofie het meest logisch als mol.

4x4 rijden. Ik vraag me af of het slopen van de auto een bewuste molactie is. Zeker wanneer de productie heeft aangegeven dat ze niet aan die knop mochten komen (JW verteld dit) Zou het heel opvallend zijn als Freek in zijn bijzijn de knop heeft omgezet (bijv tijdens het vastmaken van de boot).  Deze zou qua molacties trouwens wel goed aansluiten op het wissen van Daphnes telefoonnummer wat Freek ook gedaan zou kunnen hebben. Heeft Jan-Willem 2 molacties van Freek opgemerkt?

De actie van Susan (en Aaf) is echter ook opmerkelijk. Een stuk boot vinden van een andere groep, dan de andere groep er heen willen sturen en zelf weer weg rijden. Ze worden door Tygo en Sofie gecorrigeerd, maar zouden die hier in meegaan had ook dit weer tijd gekost.


En de laatste opdracht kun je helemaal niks mee. Hoewel het wel opmerkelijk is dat Freek als eerste mag en als enige geen filmpje krijgt. Als mol heeft het volgens mij geen meerwaarde om wel of niet naar binnen te gaan. Het is echter wel eerlijker tav de andere kandidaten om de mol als eerste te laten gaan. Dan hebben alle overige kandidaten gelijke kans om in te schatten wat nu eigenlijk de bedoeling is.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #473 Gepost op: 7-02-2014, 15:14:14 »
Nog steeds Freek. JW niet stoppen en 4x4 vernielen.
Dus geen rede om van mol te switchen  ;)
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #474 Gepost op: 7-02-2014, 15:21:29 »
Het is echter wel eerlijker tav de andere kandidaten om de mol als eerste te laten gaan. Dan hebben alle overige kandidaten gelijke kans om in te schatten wat nu eigenlijk de bedoeling is.

Dit.
Het kwartje viel pas hierna, duidelijk.
Lijkt me typisch zo'n moment dat de productie te Mol zou inzetten om de opdracht uit de verf te doen komen en de overige kandidaten de kans te geven even te laten bezinken en met elkaar te laten praten om de bedoeling ervan te begrijpen.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #475 Gepost op: 7-02-2014, 15:24:20 »
typisch zo'n moment dat de productie te Mol zou inzetten om de opdracht uit de verf te doen komen
Dat had ik me stiekem ook bedacht maar ik dacht, ik zeg niks want ik was me net weer zo fijn aan het tunnelen in JW ::fluit:: ::zingen:: ::fluit::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #476 Gepost op: 7-02-2014, 18:27:23 »
Sowieso Freek. Maar aflevering 6 was duidelijk voor Jan-Willem. En zeker niet Sofie en Tygo.

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #477 Gepost op: 7-02-2014, 21:01:43 »
Ik ben na gisteravond toch wel zekerder van mijn zaak. ::jaja::

1. Jan-Willem
2. Susan
3. Freek
4. Tygo
5. Sofie
🜃

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #478 Gepost op: 8-02-2014, 12:01:58 »
Sophie is mijn mol nog steeds.
Mijn tweede mol is JW.

Trouwens, volgens mij is de poll zovaak verandert als dit jaar.

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #479 Gepost op: 8-02-2014, 14:03:42 »
Bij mij blijft maar door het hoofd spelen dat Tygo, tijdens het ontbijt bij afl 6, tegen Sofie o.a. zingt "jij zou zomaar deze serie kunnen winnen", waarop ze begint te lachen en elkaar een blik van verstandhouding lijken te geven. Althans, zij aan Tygo.
De verdachten van Sofie zijn Tygo, Susan en Aaf. Lijkt me stug dat Tygo op die manier aan haar de bevestiging zou geven dat hij de mol is, dus hij is de mol niet. Aaf vloog er natuurlijk uit. Blijft Susan over en dat zou dan inhouden dat Tygo ook Susan als mol heeft. Dat klopt, naast dat hij ook de naam van Sofie noemde. Maar hij verdenkt haar minder, anders zou hij niet zeggen dat zij "deze serie zou kunnen winnen".
Aaf zat op Tygo, Susan en JW, maar ik denk dat ze er op JW uit gegaan is. Dat houdt dus in dat JW ook de mol niet is.

Blijven over Susan en Freek.
De laatste aflevering noemde Freek de namen van Sofie en Susan.
Susan noemde de namen van Sofie, Tygo en schreef de naam van Freek op de envelop (dus ondanks haar tegenstrijdigheid heb ik hem wel opgeschreven als haar verdachte).

Wie de mol is vind ik een lastige, omdat ik zelf nog erg heen en weer geslingerd word tussen Freek en Susan.
Na de 4x4 opdracht staat Freek echter toch (nog steeds) op nr. 1 bij mij, op de hielen gevolgd door Susan.