Auteur Topic: Dagboek Mol en afvallers  (gelezen 42468 keer)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Dagboek Mol en afvallers
« Reactie #20 Gepost op: 10-01-2014, 01:22:53 »
Dagboek Mol

(...) Wat mij verder vooral opvalt aan die opdracht op de markt is dat helemaal niemand naar het geld heeft gezocht. Met zulke kandidaten heb je geen mol meer nodig zou je denken, maar niets is minder waar.

Lijkt wel alsof hier staat dat de Mol met het geld gefoefeld heeft.
The British are not impressed.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Dagboek Mol en afvallers
« Reactie #21 Gepost op: 10-01-2014, 13:38:09 »
Lijkt wel alsof hier staat dat de Mol met het geld gefoefeld heeft.

Inderdaad. Dan zou je Tygo die als laatste aan de beurt was weg kunnen strepen.

Offline Ruud2003

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dagboek Mol en afvallers
« Reactie #22 Gepost op: 10-01-2014, 13:54:47 »
Citaat van: Daedalus
Lijkt wel alsof hier staat dat de Mol met het geld gefoefeld heeft.

Inderdaad. Dan zou je Tygo die als laatste aan de beurt was weg kunnen strepen.

Of Tycho, als laatste aan de beurt, ziet op de markt dat het geld er nog steeds ligt.
Als mol zou hij het dan nog kunnen pikken, maar dat heeft geen effect, want hij was toch de laatste.
Goede jacht!

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Dagboek Mol en afvallers
« Reactie #23 Gepost op: 10-01-2014, 14:02:57 »
Lijkt wel alsof hier staat dat de Mol met het geld gefoefeld heeft.

Het bordje 'Geld' op de markt wijst eerst naar links, daarna naar rechts. Zie ook de screen shots in een ander topic (aflevering 2). Zou dat het 'foefelen' zijn?
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek Mol en afvallers
« Reactie #24 Gepost op: 11-01-2014, 12:35:00 »
Citaat
Niet alleen de Mol had mij te pakken, ook één van mijn medekandidaten.

Wie zou hij daar mee kunnen bedoelen?

Offline katkat

  • Forumlid
Re: Dagboek Mol en afvallers
« Reactie #25 Gepost op: 11-01-2014, 12:38:00 »
Wie zou hij daar mee kunnen bedoelen?

Owen dacht dat iemand anders de mol was, en is dus misleid door diegene. Lijkt mij het meest voor de hand liggende.

Edit: haha 'Wat' ipv 'wie' gelezen. In dat geval, als we kijken naar de testvragen die Owen beantwoord heeft, zou je zeggen dat hij Tygo bedoelt. Maar aangezien hij ook zegt dat hij nog een beetje heeft gespreid bij de laatste vragen weten we dat ook niet zeker.
« Laatst bewerkt op: 11-01-2014, 12:39:50 door katkat »

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek Mol en afvallers
« Reactie #26 Gepost op: 11-01-2014, 12:44:43 »
Owen dacht dat iemand anders de mol was, en is dus misleid door diegene. Lijkt mij het meest voor de hand liggende.

Edit: haha 'Wat' ipv 'wie' gelezen. In dat geval, als we kijken naar de testvragen die Owen beantwoord heeft, zou je zeggen dat hij Tygo bedoelt. Maar aangezien hij ook zegt dat hij nog een beetje heeft gespreid bij de laatste vragen weten we dat ook niet zeker.

Ik bedoelde wie hij zou kunnen bedoelen met "ook een van mijn medekandidaten".

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Dagboek Mol en afvallers
« Reactie #27 Gepost op: 11-01-2014, 16:06:47 »
Even een vraag. Paulien zei vorig jaar in het haar dagboek dat wist wie de mol NIET waren omdat sommige mensen met het thuisfront belden of ze langer weg konden blijven.

Ik vraag me echt af of dit waar was, want dan zou ik Wie is de mol echt minder leuk vinden.
Als de kandidaten het zelf al zo snel doorhebben, maar dan word er ZOVEEL gemonteerd om het spannend te houden voor ons....

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Dagboek Mol en afvallers
« Reactie #28 Gepost op: 11-01-2014, 16:11:41 »
Owen dacht dat iemand anders de mol was, en is dus misleid door diegene. Lijkt mij het meest voor de hand liggende.

Edit: haha 'Wat' ipv 'wie' gelezen. In dat geval, als we kijken naar de testvragen die Owen beantwoord heeft, zou je zeggen dat hij Tygo bedoelt. Maar aangezien hij ook zegt dat hij nog een beetje heeft gespreid bij de laatste vragen weten we dat ook niet zeker.
ja maar...hij zei toch ook: dan maar "all-the-way" ???

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek Mol en afvallers
« Reactie #29 Gepost op: 11-01-2014, 23:29:41 »
Even een vraag. Paulien zei vorig jaar in het haar dagboek dat wist wie de mol NIET waren omdat sommige mensen met het thuisfront belden of ze langer weg konden blijven.

Ik vraag me echt af of dit waar was, want dan zou ik Wie is de mol echt minder leuk vinden.
Als de kandidaten het zelf al zo snel doorhebben, maar dan word er ZOVEEL gemonteerd om het spannend te houden voor ons....
Dat was vooral in seizoen 12 aan de orde. De laatste 7 wisten allemaal dat Annemarie de mol was of twijfelden tussen haar en Liesbeth, maar dat had je aan de hand van de eerste 9 afleveringen nooit kunnen weten.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Dagboek Mol en afvallers
« Reactie #30 Gepost op: 13-01-2014, 17:04:18 »
Citaat van: Owie
En op de derde dag ging het mis. In de voormalige televisiestudio konden we eindelijk aan de slag met een echte Wie is de Mol-opdracht met walkie talkies, een doolhof, vragen en stopwatches. Ik vond het fantastisch! Maar meteen had ik ook het idee dat ik de Mol aan het werk zag. Subtiel maar overduidelijk. Ik had het gevoel dat ik een voorsprong had. Dat ik iets gezien had wat anderen was ontgaan, dat ik misschien net ietsje slimmer was dan de rest. En met die arrogantie dook ik een tunnel in.

Owen had het idee dat ie de Mol aan het werk zag. "Subtiel maar overduidelijk." De grote vraag is wie hij bedoelt. Aan de manier waarop hij in een biecht over Tygo (en Freek) praat, hoe hij Tygo tijdens de bewuste opdracht op de huid zit en aan de antwoorden te zien die hij ingeeft bij de test, lijkt het antwoord simpel. Misschien te simpel? Want wat zag Owen Tygo dan overduidelijk mollen? Wat heeft hij gezien dat anderen niet zagen? En waarom zou Owen Tygo zo sterk verdenken bij een opdracht waarbij hij 1000 euro ophaalt?

Als het wel Tygo was die Owen verdacht verwacht ik dat het niet lang gaat duren voordat Tygo naar huis moet.

Offline Siets95

  • Forumlid
Re: Dagboek Mol en afvallers
« Reactie #31 Gepost op: 13-01-2014, 17:11:05 »
Owen had het idee dat ie de Mol aan het werk zag. "Subtiel maar overduidelijk." De grote vraag is wie hij bedoelt.

Je zou kunnen denken dat hij misschien Sofie bedoelt, die 'subtiel, maar overduidelijk' aan het klooien/mollen is met de porto. Op dat moment staat Owen achter het groepje dat bij Sofie staat en hij loopt ook even rond om te kijken of hij Aaf en Susan misschien kan zien.

Eén van die twee (Tygo of Sofie) zal het ook wel zijn, aangezien zij zich verdacht voordeden in de buurt van Owen. In aflevering 1 vormde Owen een koppel met zowel Tygo als Sofie.
« Laatst bewerkt op: 13-01-2014, 17:14:34 door Siets95 »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Dagboek Mol en afvallers
« Reactie #32 Gepost op: 13-01-2014, 17:23:21 »
Je kunnen denken dat hij misschien Sofie bedoelt, die 'subtiel, maar overduidelijk' aan het klooien/mollen is met de porto. Op dat moment staat Owen achter het groepje dat bij Sofie staat en hij loopt ook even rond om te kijken of hij Aaf en Susan misschien kan zijn.

Zou kunnen ja. Maar dat zou niet overeenkomen met het antwoord dat we Owen (zogenaamd) bij de test zien geven op deze vraag: 13. Heeft de Mol de porto in handen gehad in de contolekamer tijdens de TV-station opdracht? -> Nee.

Nu kun je over die vragen die we zien natuurlijk van alles denken. Zijn ze wel echt zo door Owen ingevuld? Ik ga er voor de eerlijkheid maar even van uit. Dan nog weten we niet welke vragen Owen wel en welke niet op zijn tunnelvisiemol heeft ingevuld. In zijn dagboek is ook te lezen dat Owen halverwege de test besefte dat hij te eenzijdig had ingezet en nog wel een beetje spreidde.

Mogelijk dat Owens tunnelvisiemol Sofie was dus. (Die overigens net als Tygo een tattoo schijnt te hebben, dat was door iemand ontdekt naar aanleiding van een tweet. De tweede vraag die we Owen zien beantwoorden: 19. Heeft de Mol een tatoeage? -> Ja.)

Offline Siets95

  • Forumlid
Re: Dagboek Mol en afvallers
« Reactie #33 Gepost op: 13-01-2014, 17:26:24 »
Mogelijk dat Owens tunnelvisiemol Sofie was dus. (Die overigens net als Tygo een tattoo schijnt te hebben, dat was door iemand ontdekt naar aanleiding van een tweet. De tweede vraag die we Owen zien beantwoorden: 19. Heeft de Mol een tatoeage? -> Ja.)

En die iemand ben ik   ::trots::  ;)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Dagboek Mol en afvallers
« Reactie #34 Gepost op: 13-01-2014, 17:30:56 »
En die iemand ben ik   ::trots::  ;)

 ::bravo::

(Zonder avatar zijn de forummers wel lastiger uit elkaar te houden! ;) )

Offline Siets95

  • Forumlid
Re: Dagboek Mol en afvallers
« Reactie #35 Gepost op: 13-01-2014, 22:26:12 »
(Zonder avatar zijn de forummers wel lastiger uit elkaar te houden! ;) )

Bij deze een avatar van mijn favoriete deelneemster van dit seizoen, uit dezelfde stad als ik: Gouda :)

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Dagboek Mol en afvallers
« Reactie #36 Gepost op: 14-01-2014, 02:06:40 »
Dat was vooral in seizoen 12 aan de orde. De laatste 7 wisten allemaal dat Annemarie de mol was of twijfelden tussen haar en Liesbeth, maar dat had je aan de hand van de eerste 9 afleveringen nooit kunnen weten.

Nee ik bedoel het niet op die manier. Heb het over dat Paulien (seizoen 13) zei dat ze al wist dat bepaalde mensen NIET de mol waren. Doordat ze hoorde dat die personen naar huis belde om te vragen ofz e nog langer mochten blijven. Dat bekende ze later na de uitzendingen.

Ik heb het niet over seizoen 12 dat iedereen al wist dat Anne marie het was

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Dagboek Mol en afvallers
« Reactie #37 Gepost op: 14-01-2014, 10:51:12 »
Toekomstige molactie: De mol belt naar huis om te vragen of hij langer mag blijven. Wordt hij weggestreept door de rest en niemand ontmasker hem  ;D

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Dagboek Mol en afvallers
« Reactie #38 Gepost op: 14-01-2014, 12:59:42 »
Toekomstige molactie: De mol belt naar huis om te vragen of hij langer mag blijven. Wordt hij weggestreept door de rest en niemand ontmasker hem  ;D


 ::rofl:: ::rofl::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Dagboek Mol en afvallers
« Reactie #39 Gepost op: 16-01-2014, 21:57:01 »
Dagboek Mol aflevering 3

Als mol moet je ervoor zorgen zoveel mogelijk geld uit de pot te houden. En dat is deze aflevering weer goed gelukt zeg!

Om te beginnen moesten twee van ons worden gevonden ‘ergens in Hongkong’. Als je dat zo hoort lijkt dit een onmogelijke opdracht, maar wat kwamen ze dichtbij.

Het scheelde niet veel of er was geld verdiend, maar gelukkig zijn er vóór en tijdens deze opdracht verkeerde keuzes gemaakt.

Daarna werd er geroeid tegen een sterk team van locale en internationale strandgangers. Heel toevallig was er geen geld meer om in te zetten op deze wedstrijd, dus dat die gewonnen werd was daardoor iets minder erg...