Poll

Wie is de mol NIET?

Susan
15 (9.6%)
Sofie
81 (51.6%)
Freek
61 (38.9%)

Totaal aantal stemmen: 108

Auteur Topic: [Poll] Wie is de mol NIET?  (gelezen 107786 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de mol NIET?
« Reactie #220 Gepost op: 6-03-2014, 23:02:04 »
Voor mij ook Tygo en Sofie. Freek is al lang mijn Mol, maar Susan blijft keer op keer voor zeer grote twijfels zorgen. ::jaja::

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de mol NIET?
« Reactie #221 Gepost op: 6-03-2014, 23:04:50 »
Mijn top 3 van deze aflevering (in weze 1 opdracht):

3. Sofie: verdedigt haar huid kranig bij 5-op-een-rij
2. Tygo: speelt 5-op-een-rij nog best slecht
1. Freek: wint de kans op de vrijstelling en speelt het spel slim. Hij zit daarmee in de slechtste molpositie, bij de laatste opdracht.

Freek is niet de mol.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de mol NIET?
« Reactie #222 Gepost op: 6-03-2014, 23:09:23 »
1. Freek: wint de kans op de vrijstelling en speelt het spel slim. Hij zit daarmee in de slechtste molpositie, bij de laatste opdracht.

Als je de mol bent en voorkennis hebt, weet je mogelijk al waar Art is, hoe je daar moet komen en welke sluiproutes er daar naartoe zijn. Zo slecht is deze positie als mol nou ook weer niet.

Bovendien hoefde er maar 1 kandidaat binnen de minuut aan te komen, dus kun je als mol in de andere groep door een andere kandidaat afgetroefd worden die Freek wel vind

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de mol NIET?
« Reactie #223 Gepost op: 7-03-2014, 00:02:44 »
Tygo en Sofie.

Ik ben deze aflevering eigenlijk niks opgeschoten, kan nog steeds geen definiteve keuze tussen Freek en Susan maken.

Dit dus absoluut. Ze weten het zo zonder gevonden rode draad hint spannend te houden tot het eind. Voor mij kunnen Suus en Freek het allebei nog zijn ::jaja::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de mol NIET?
« Reactie #224 Gepost op: 7-03-2014, 01:24:32 »
Nog steeds Tygo en Sofie.
Susan durf ik niet volledig door te strepen.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Poll] Wie is de mol NIET?
« Reactie #225 Gepost op: 7-03-2014, 14:39:16 »
Iedereen behalve de Mol!
;)

Offline Bruun

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de mol NIET?
« Reactie #226 Gepost op: 7-03-2014, 15:29:11 »
1. Freek: wint de kans op de vrijstelling en speelt het spel slim. Hij zit daarmee in de slechtste molpositie, bij de laatste opdracht.

Bovendien hoefde er maar 1 kandidaat binnen de minuut aan te komen, dus kun je als mol in de andere groep door een andere kandidaat afgetroefd worden die Freek wel vind

@Jossie, Qper haalt hier een belangrijk detail aan. Er is in deze opdracht geen duidelijke Molpositie omdat je in beide gevallen (jager of prooi) te veel afhankelijk bent van anderen. De kaarten zouden anders liggen als álle kandidaten binnen de minuut binnen moeten zijn. In dat geval zouden de jagers in een duidelijke Molpositie zijn. Nu is het (vrijwel) om het even voor de Mol in welke groep hij/zij zit.

N.B. om het doel van het topic niet voorbij te schieten: Tygo en Sofie zijn het volgens mij sowieso niet.
« Laatst bewerkt op: 7-03-2014, 15:30:58 door RdB »

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de mol NIET?
« Reactie #227 Gepost op: 7-03-2014, 15:43:52 »
@Jossie, Qper haalt hier een belangrijk detail aan. Er is in deze opdracht geen duidelijke Molpositie omdat je in beide gevallen (jager of prooi) te veel afhankelijk bent van anderen. De kaarten zouden anders liggen als álle kandidaten binnen de minuut binnen moeten zijn. In dat geval zouden de jagers in een duidelijke Molpositie zijn. Nu is het (vrijwel) om het even voor de Mol in welke groep hij/zij zit.

N.B. om het doel van het topic niet voorbij te schieten: Tygo en Sofie zijn het volgens mij sowieso niet.

Is het zo'n belangrijk detail? Ik bekijk het vanuit het iets grotere plaatje, zoals bij elke "overloop" opdracht. Opdrachten waar één kandidaat dezelfde doelstelling heeft als de mol: Geen geld in de pot brengen. Dit kan alleen maar met jokers en vrijstellingen.

Daar waren er dit jaar 2 van: de 'Processie' en 'De jacht is geopend'. De mol WIL altijd een 2 tegen de rest situatie creeren, in plaats van een 1 tegen de rest. In dit geval 2 tegen 3 in plaats van 1 tegen 4.

En ja, er zijn voorbeelden dat de mol afwijkt van deze strategie. En ja, dat kan nu prima het geval zijn geweest, maar dat beschouw ik meer als een keertje slechte kaarten spelen bij poker om niet te voorspelbaar te worden.

Freek doet er alles aan om de vrijstelling te bemachtigen in '5-op-een-rij' en baalt zichtbaar (vind ik) als Tygo voorstelt om Freek eruit te spelen. Dat vind ik kandidaats. Daar tegen over zet Susan een dumbass move bij '5-op-een-rij'.

Bij de processie was Freek al niet actief bezig een plekje als spotter te bemachtigen (hij gaat als laatste) en nu weer niet. Hij blijft bij mij op plekje 1 voor 'Wie is de mol niet'.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline martijnolev

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de mol NIET?
« Reactie #228 Gepost op: 7-03-2014, 17:01:49 »
Freek doet er alles aan om de vrijstelling te bemachtigen in '5-op-een-rij' en baalt zichtbaar (vind ik)

Mee eens. Ik had ook bij de boten opdracht een paar afleveringen terug het idee dat Freek echt baalde toen hun boot werd afgeschoten.

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de mol NIET?
« Reactie #229 Gepost op: 7-03-2014, 17:33:59 »
Voor mij ook Tygo en Sofie. Freek is al lang mijn Mol, maar Susan blijft keer op keer voor zeer grote twijfels zorgen. ::jaja::

Voor mij ook en ik durf haar nog steeds niet van mijn lijstje af te strepen.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de mol NIET?
« Reactie #230 Gepost op: 7-03-2014, 17:40:24 »

Freek doet er alles aan om de vrijstelling te bemachtigen in '5-op-een-rij' en baalt zichtbaar (vind ik) als Tygo voorstelt om Freek eruit te spelen. Dat vind ik kandidaats. Daar tegen over zet Susan een dumbass move bij '5-op-een-rij'.

Bij de processie was Freek al niet actief bezig een plekje als spotter te bemachtigen (hij gaat als laatste) en nu weer niet. Hij blijft bij mij op plekje 1 voor 'Wie is de mol niet'.

Ik kan niet anders dan het hier mee eens zijn. Daarbij komt nog dat ik het bijzonder onmols vind van Freek om als eerste speler in 5 op een Rij geel te spelen, de kleur van de kleinste kandidaat die als loper misschien wel de grootste kans had gehad zich onopgemerkt naar Art te verplaatsen. Je zou toch verwachten dat de mol in eerste instantie een aanzetje zou geven naar de langste (JW) of opvallendste (Tygo).
De weegschaal slaat bij mij al meer door naar Susan als mol.

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de mol NIET?
« Reactie #231 Gepost op: 7-03-2014, 17:42:19 »
Voor mij ook Tygo en Sofie. Freek is al lang mijn Mol, maar Susan blijft keer op keer voor zeer grote twijfels zorgen. ::jaja::
#teamamaimiljaarde

Offline Mik1986

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de mol NIET?
« Reactie #232 Gepost op: 7-03-2014, 18:48:55 »
Tygo en Sofie zijn de mol niet. Zou me zeer verbazen als Sofie het straks nog blijkt te zijn.

Offline m0l

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de mol NIET?
« Reactie #233 Gepost op: 7-03-2014, 20:30:18 »
Susan is de mol, dus de anderen zijn niet de mol.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de mol NIET?
« Reactie #234 Gepost op: 8-03-2014, 00:37:16 »
Eindelijk een goede close up van Tygo na z'n groene scherm.
#bevestigingvanwatikaldacht  ::jaja::


Susan en Sofie kunnen de Mol ook niet zijn.
#demultiindicatorsurprise  ::jaja::

Kun je ook wat met de opmerking van Tygo dat hij Freeks hartslag voelde kloppen tijdens het verdelen van de vrijstelling? Niet echt een gezinsuitdrukking ofzo, maar mogelijk wel iets waar je wat mee kan. Kan je je hartslag echt zo opfokken in zo'n situatie? En wat zou dit betekenen? Was toch een momentje waarop ik dacht: Waarom zou de mol in deze situatie hoge hartslag krijgen? Al is het misschien voor de mol beter dat hij NIET de vrijstelling wint ivm de volgende opdracht...

Om zelf ontopic nog te blijven: Sofie en Tygo zijn het niet.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de mol NIET?
« Reactie #235 Gepost op: 8-03-2014, 09:06:40 »
Een mol kan alsnog heel erg hopen dat ie de vrijstelling krijgt (bv als de productie heeft gezegd dat ie dat moet proberen), of juist niet. Vond dat niet zo gek.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de mol NIET?
« Reactie #236 Gepost op: 8-03-2014, 09:54:52 »
Kun je ook wat met de opmerking van Tygo dat hij Freeks hartslag voelde kloppen tijdens het verdelen van de vrijstelling? 

Was het niet andersom? Freek voelde aan de pols van Tygo om zijn hartslag te checken. En ja, dat kan je zelf omhoog halen als je dat wil.
Wat je wel kan afvragen is waarom Freek dat deed? Want dat kan ik alleen maar verklaren als hij kandidaat is. De mol zou het niet zo interessant vinden of de hartslag van Tygo hoog is of niet.
Freek is niet de mol. (Tygo ook niet trouwens  ;D)

Edit: en Sofie ook niet
« Laatst bewerkt op: 8-03-2014, 09:56:29 door FS »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de mol NIET?
« Reactie #237 Gepost op: 8-03-2014, 10:32:16 »
Was het niet andersom? Freek voelde aan de pols van Tygo om zijn hartslag te checken. En ja, dat kan je zelf omhoog halen als je dat wil.
Wat je wel kan afvragen is waarom Freek dat deed? Want dat kan ik alleen maar verklaren als hij kandidaat is. De mol zou het niet zo interessant vinden of de hartslag van Tygo hoog is of niet.
Freek is niet de mol. (Tygo ook niet trouwens  ;D)

Het enige wat je hier als Mol kan doen is spelen dat je kandidaat bent. Grimassen trekken, zuchten, Tygo's hand pakken. Alleen op dat laatste zou ik niet zo snel gekomen zijn. ;)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Poll] Wie is de mol NIET?
« Reactie #238 Gepost op: 8-03-2014, 12:17:55 »
Alleen op dat laatste zou ik niet zo snel gekomen zijn.

Ik suggereer dat het misschien wel een hint was; iets met hart of zo.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de mol NIET?
« Reactie #239 Gepost op: 8-03-2014, 23:55:41 »
Het enige wat je hier als Mol kan doen is spelen dat je kandidaat bent. Grimassen trekken, zuchten, Tygo's hand pakken. Alleen op dat laatste zou ik niet zo snel gekomen zijn. ;)

Als hij de mol toch blijkt te zijn .. Echt petje af dan. Dan is hij echt een briljante acteur!